Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fikkie stoken op balkon


AWOL

Aanbevolen berichten

Dit heb ik ooit voor nood gedaan, bij het aansteken van het ding ging ALTIJD de rookmelder af en bij het einde ging ALTIJD de co-melder af.

maw. een dodelijke setup! maar het kan.........

 

Ik had het wel over BBQ of rocket stove Op Het Balkon, voor de Duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Sommigen vinden dit misschien een stomme vraag maar ik stel hem toch:

 

Ik kies in principe voor bug in en denk dus na over wat ik allemaal wel en niet kan doen in mijn huur appartementje mocht het ooit zover komen dat het survival-achtige taferelen wordt.

3 hoog zit ik met verder niemand boven mij. Tijdens een team speak sessie een tijdje geleden suggereerde een mede prepper als oplossing voor water (als ik de duer niet uit kan / wil) bijvoorbeeld dat ik de regenafvoer (die voor mij toegankelijk is) altijd zou kunnen aftappen om regenwater vanaf het dak op te vangen.

 

Laat je onderburen het maar niet weten dat jij het regenwater als eerste aftapt ;) Niet vergeten tijdig het dak en de afvoerpijpen schoon te maken, dat scheelt weer bij het filteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je onderburen het maar niet weten dat jij het regenwater als eerste aftapt ;) Niet vergeten tijdig het dak en de afvoerpijpen schoon te maken, dat scheelt weer bij het filteren.

 

Ik denk niet eens dat zij er aan zouden denken. Op het dak kan ik niet zo gemakkelijk komen helaas, ach waar heb ik anders de waterfilters voor en de kook mogelijkheid op het balkon. Bedankt voor het meedenken allemaal mensen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet eens dat zij er aan zouden denken. Op het dak kan ik niet zo gemakkelijk komen helaas, ach waar heb ik anders de waterfilters voor en de kook mogelijkheid op het balkon. Bedankt voor het meedenken allemaal mensen!

 

Ik neem aan dat je een brandladder hebt om via het balkon te kunnen ontsnappen? Misschien past die ook over de dakrand, en kun je zo het dak op via het balkon. In de zomer lekker zonnen op het dak! Wel oppassen dat het dak niet lek gaat. :p

 

Ajax-Kidde%20brandladder.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je een brandladder hebt om via het balkon te kunnen ontsnappen? Misschien past die ook over de dakrand, en kun je zo het dak op via het balkon. In de zomer lekker zonnen op het dak! Wel oppassen dat het dak niet lek gaat. :p

 

Ajax-Kidde%20brandladder.jpg

 

Nee die heb ik niet maar staat wel op een verlanglijst, probleem: die dingen zijn fokking duur als je er één voor 3 verdiepingen nodig hebt. Ik denk eerder aan een koord met knopen erin als ontsnappings mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die heb ik niet maar staat wel op een verlanglijst, probleem: die dingen zijn fokking duur als je er één voor 3 verdiepingen nodig hebt. Ik denk eerder aan een koord met knopen erin als ontsnappings mogelijkheid.

 

Touw met knopen lijkt mij ook goedkoper maar die brandladders zijn tegenwoordig een stuk goedkoper dan vroeger. Liff.nl heeft een 12 meter versie voor 180 euro, dat is te overzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Touw met knopen lijkt mij ook goedkoper maar die brandladders zijn tegenwoordig een stuk goedkoper dan vroeger. Liff.nl heeft een 12 meter versie voor 180 euro, dat is te overzien.

 

Hmm, dat is inderdaad wel te doen vergeleken met een tijd geleden. Zoveel behoeftes, zo weinig geld... @Simurgh misschien eens inventariseren hoeveel mensen hier op een verdieping wonen en behoefte hebben aan zo'n ontsnappingsmogelijkheid? Mijn enige uitgang is het trappenhuis en dat kan geblokkeerd raken door zowel brand, water als belagers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...