Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Charlie

Fukushima, een spannende maand

Recommended Posts

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is allemaal mooi K#T daar. Zelfs als ze er deze keer nog mee wegkomen is het gewoon wachten op meer ellende daar. De komende 500 jaar maar even geen vis meer eten dan :(

Deze post delen

De typhoon is gepasseerd er is wederom geen reden tot bezorgdheid, volgens de woordvoerder van Tepco :o

A Tepco spokesman said Typhoon Wipha had caused no new problems at the plant, which is on the coast 220 km (130 miles) north of Tokyo. The storm dumped heavy rain and it had to be pumped out of protective containers at the base of about 1,000 tanks storing radioactive water, the by-product of a jerry-rigged cooling system designed to control wrecked reactors. The rainwater was checked for radioactivity and released into the sea, the company spokesman said. Wipha was down-graded to a tropical depression by 0700 GMT.

Volledige artikel hier

Deze post delen

de staat waarin de watercontainers zich bevinden: http://photo.tepco.co.jp/date/2013/201311-j/131115-02j.html

If TEPCO is to be believed, TEPCO has been hiding the damages for at least 10 years; the oldest damage was from 25 years ago.

According to the Yomiuri Shinbun, that’s not clear, and you would be excused if you thought the damages were recent (after March 11, 2011).

http://fukushimaupdate.com/unit-4-three-fuel-assemblies-deformed-or-damaged-says-tepco/

Deze post delen

Fukushima Baby (Copyright 2013 David Stephenson)

She's my Fukushima baby

My Fukushima baby

She glows in the dark, but that's alright by me

Some men travel air, land and sea

To find the most intimate of company

They bring 'em on home in a gunny sack

But I found mine floating on a pink Cadillac

My heart was dark, the beach was darker

When she really set off my geiger counter

Now she's my Fukushima baby

Fukushima baby

My Fukushima baby

Yeah she glows in the dark, but that's alright

She grows in the dark yeah, but that's alright by me

When she made landfall on the Oregon Coast

I grabbed her hand and I held her close

When it comes to love some feel a pitter patter

But I felt the heat of her nuclear reactor

Now she's my Fukushima baby

She's my Fukushima baby

My Fukushima baby

Fukushima baby

She glows in the dark, yeah, but that's alright

She grows in the dark yeah, but that's alright

She glows in the dark, yeah but that's alright

That's alright, that's alright, that's alright by me

:cool:

Deze post delen

Hoezo een misleidende artikel:

Nucleaire brandstofstaven Fukushima opgeruimd

Werknemers van het Japanse energiebedrijf Tepco zijn maandag begonnen met het ruimen van alle nucleaire brandstofstaven uit een beschadigd gebouw in de deels verwoeste kerncentrale van Fukushima.

De gevaarlijke klus wordt uitgevoerd met een op afstand bestuurbare kraan. Dat gaat waarschijnlijk ruim een jaar duren.

Zeg maar gerust jaren met een extreem groot gevaar vanwege de op afstand bestuurbare kraan. Ze hebben de afgelopen jaren regelmatig op afstand bestuurbare machines weg kunnen gooien omdat de elektronica/software niet opgewassen was tegen de hoogte van de straling. Stel je voor wat er kan gebeuren als die kraan een defect krijgt terwijl hij net een brandstofstaaf vast houd.

In de eerste twee dagen hoopt het bedrijf 22 staven uit een speciaal bad te takelen.

Hopen, nog wel. shit, ik had verwacht dat ze verstandig waren geworden en dat ze hun eergevoel nu wel een beetje hadden verloren. Beetje erg gevaarlijke statement van TEPCO, want nu verhogen ze de druk bij de kraan operator, het is tenslotte zo dat de halve wereld mee kijkt. Er zijn genoeg sterke mensen die onder zulke omstandigheden sneller een fout maken. 22 staven in 2 dagen, de kraanoperator zal echt niet blij zijn met die druk, ik ga ervan uit dat als alles mee zit dat ze er misschien 5 per dag uit halen, maar zeg nu zelf het heeft sinds 2011 fukushima nog geen enkele keer meegezeten.

Die worden in een waterdichte kist gelegd en overgebracht naar een veiliger opslag bad.

Een veiliger opslag bad, sorry dat ik het zeg maar volgens mij is een kinderbadje nog veiliger dan waar ze nu in liggen. Ik hoop dat het zogenaamde veilige opslag bad, beter gebouwd is dan de de kernreactor en de opslag watercontainers die ze speciaal voor radioactief water hadden gebouwd, jullie weten wel die water reservoirs waar duizenden liter radioactief water uit weggelekt is. ach ja, 3 keer is scheepsrecht.

voor het hele artikel:

http://www.nu.nl/buitenland/3631276/nucleaire-brandstofstaven-fukushima-opgeruimd.html

Deze post delen

Het blijft eigenlijk hemeltergend en aangezien de verwachte ontmanteling (in het geval alles goed gaat en dat lijkt heel onwaarschijnlijk) van 30 a 40 jaar, gaan er hier nog veel berichtjes volgen en kan ik later aan mijn kleinkinderen wss nog uitleggen dat ik deze fuck-up van in het begin heb kunnen volgen^^...

Deze post delen

erg vreemd, tijdens mijn snuffel ronde op het net kwam ik dit tegen:

Japan postpones removal of Fukushima atomic fuel rods

The operators of the crippled Fukushima nuclear plant have postponed the extremely complicated and difficult task of removing damaged atomic rods.

New video footage from a robot has revealed new leaks within the damaged reactors meaning the rods now can’t be taken out as planned.

One of the fuel assemblies was damaged as far back as 1982 when it was mishandled during a transfer and is bent out of shape.

Kazuaki Matsui, the executive director of Japan’s Institute of Applied Energy said: “It’s very difficult to remove a spent rod because parts of the wall and the bottom of the reactor are all melted. We’ve never had to deal with this before so that adds to the complication.”

Meanwhile, decontamination workers say mismanagement is to blame for the delay of radiation removal work.

The inital plan called for the clean-up in the affected towns to be finished by March this year but the government now says the work will be delayed by as much as three years.

http://www.euronews.com/2013/11/15/japan-postpones-removal-of-fukushima-atomic-fuel-rods/

[video=youtube_share;xBZ_juUUJug]http://youtu.be/xBZ_juUUJug

Let wel dit is van de afgelopen dagen.!!!

En nu gaan ze er opeens toch mee door? ik vermoed dat het puur door gaat gezichtsverlies te vermijden. Achja, zolang het maar niet ten koste gaat de veiligheid. we hebben al jaren geen goede kernramp gehad, dus het wordt weer tijd.

Deze post delen

nou even een kleine update:

Het plan was om in de eerste 2 dagen 22 brandstofstaven te bergen, let wel van de ongebruikte voorraad. Deze zijn makkelijker en veiliger te bergen. Maar nu komt het na dag 1 hebben ze slechts 4 staven geborgen! Ligt het aan mij of lopen ze na 1 dag al ver, ver , ver achter? Volgens mij hebben ze de situatie weer een flink onderschat.

[video=youtube_share;7HWo3ej2xd8]http://youtu.be/7HWo3ej2xd8

Deze post delen

Er klopt iets niet!!!

gisteren las ik het bericht dat men slechts een paar brandstofstaven (4 van de geplande 22 in de 2 dagen) had geborgen. Kom ik vandaag dit filmpje tegen wat naar buiten is gebracht door TEPCO:

[video=youtube_share;c1g41IbY8R4]

Daarin verschijnt de tekst waarin ze eigenlijk zeggen dat ze precies op schema zijn.

Mijn vragen zijn dan nu:

Waarom brengen ze dat filmpje nu uit?

Waarom zeggen ze nu opeens op schema te liggen terwijl ze gisteren nog ver achterliepen?

Waarom werd er een etiket op de transport kraan gecensureerd?

Wat kan er op dat etiket staan wat zo geheim is?

is de video misschien ergens anders gemaakt en is dit een farce??

Deze post delen

@prepper053 het is inderdaad wel merkwaardig dat de container of vessel op sommige plekken wordt geblurd- ik kan me niet indenken waarom dat daar juist geblurd moet worden. Eerst linksonder en later aan de bovenzijde van de container links en rechts.

Daarnaast zou het een radiografisch bestuurde kraan zijn, terwijl de kraan met de hand wordt bediend. en dan de slangen die aan alle kanten in het bassin steken...

vreemd

Deze post delen

@prepper053 het is inderdaad wel merkwaardig dat de container of vessel op sommige plekken wordt geblurd- ik kan me niet indenken waarom dat daar juist geblurd moet worden. Eerst linksonder en later aan de bovenzijde van de container links en rechts.

Op die sticker staat: Made in China, not for commercial use :p

Deze post delen

vreemd, toen ik dat laatste filmpje plaatste deed hij het gewoon en nu geeft het aan dat afp het geblokkeerd heeft voor weergave op deze website??

Deze post delen

vreemd, toen ik dat laatste filmpje plaatste deed hij het gewoon en nu geeft het aan dat afp het geblokkeerd heeft voor weergave op deze website??

Gebeurd wel vaker heeft te maken met afspraken tussen de auteur van het filmpje en yoeptjoep. Filmpje mag dan wel op yt bekeken worden maar niet daarbuiten.

Vaak ligt het er ook aan op wat voor een soort site het geplaatst wordt. kan zomaar zijn dat dit forum op de zwarte lijst staat voor dit soort filmpjes.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...