Ga naar inhoud
GENEGEERD

Griekenland op de rand van een staatsgreep?

666Viper666
 Share

Recommended Posts

http://mwnw.nl/blog/2013/09/26/griekenland-rand-staatsgreep-special-forces-hebben-15-eisen-anders-35123

Ik ken de bron niet maar mocht het zo zijn dan staan het morgen in alle kranten.

Je kon er op wachten natuurlijk want wij zijn nog maar aan het begin van de crisis.

De Grieken zijn al een stuk dieper gezakt.

Daar eten de arme mensen uit de vuilnisbakken maar dat zie je hier niet op de staats televisie.

Nog 1 bron

http://www.zerohedge.com/news/2013-09-26/greece-verge-military-special-forces-have-15-demands-or-else

prepse

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
With tension running high after a crackdown on the neo-Nazi Golden Dawn party, a supreme court public prosecutor demanded an immediate inquiry into who may have written the post, which called for an interim government under "the guarantee of the armed forces".

The special forces reservist unit whose members appeared in uniform to protest against a visit to Athens by the German chancellor, Angela Merkel said Greece should renege on the conditions attached to an international bailout and set up special courts to prosecute those responsible for its worst financial crisis in modern times. Assets belonging to German companies, individuals or the state should be seized to pay off war reparations amassed during the Nazi occupation.

Underscoring the social upheaval that has followed economic meltdown, the blog post argued that the government had violated the constitution by failing to provide adequate health, education, justice and security.

Insiders said the mysterious post once again highlighted the infiltration of the armed forces by the extreme right. This week revelations emerged of Golden Dawn hit squads being trained by special forces commandos.

Met andere woorden: de ultra-nationalistische rechtse beweging Golden Dawn wordt 'lastiggevallen' nadat één van hun leden een Griekse DJ doodsteekt. Huiszoekingen en arrestaties volgen. Het vermoeden is dat onder de Griekse militairen en reservisten, veel Golden Dawn aanhangers zitten. Nu verschijnt er op hun site een proclamatie om de regering af te zetten en nog wat andere eisen. Griekenland wordt geteisterd door hoge werkeloosheid, armoede en onrust. Het lijkt mij dat er niet veel voor nodig is om daar de Vlam in de Pan te laten slaan...

Hier nog de bron:

http://www.theguardian.com/world/2013/sep/26/greece-democracy-backslide-coup-threat

Link naar reactie

Goed stukje @666Viper666

Had het al gelezen en wilde al een link plaatsen, je bent me voor.

Hoe ze het ook noemen het zal ook gevoed worden en zeker niet gestopt door de gewone burger.

Als je leest hoe die uitgekleed worden....

Lager uitkeringen, minder lang uitkering enz.

En dan zo' n hoge werkenloosheid,

Het is wachten op rellen, oproer en erger...

De vraag is dan ook: hoelang voordat het hier zo erg wordt?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Goed stukje @666Viper666

Had het al gelezen en wilde al een link plaatsen, je bent me voor.

Hoe ze het ook noemen het zal ook gevoed worden en zeker niet gestopt door de gewone burger.

Als je leest hoe die uitgekleed worden....

Lager uitkeringen, minder lang uitkering enz.

En dan zo' n hoge werkenloosheid,

Het is wachten op rellen, oproer en erger...

De vraag is dan ook: hoelang voordat het hier zo erg wordt?

Prep ze,

K a n s

Helaas als ik de reacties zie vanaf gisteren dat ik deze info op Preppers.nl heb gezet zijn er 3 reactie.

Zoals ik in de topics heb kunnen zien hebben ze het te druk met zombies en alles wat met toetsenbord preppers te maken heeft.

Dit is ook de reden dat ik nog maar weinig online ben op dit forum.

Een burger oorlog onder je neus en je hebt het over onbenullige zaken zoals een zakmes pfff.

Snap niet wat deze schaapjes op deze website zoeken.

En nee Kans jij bent geen schaap je bent een wolf dat lees ik in je tekst!

Greetzz 666

Link naar reactie

Met andere woorden: de ultra-nationalistische rechtse beweging Golden Dawn wordt 'lastiggevallen' nadat één van hun leden een Griekse DJ doodsteekt. Huiszoekingen en arrestaties volgen. Het vermoeden is dat onder de Griekse militairen en reservisten, veel Golden Dawn aanhangers zitten. Nu verschijnt er op hun site een proclamatie om de regering af te zetten en nog wat andere eisen. Griekenland wordt geteisterd door hoge werkeloosheid, armoede en onrust. Het lijkt mij dat er niet veel voor nodig is om daar de Vlam in de Pan te laten slaan...

Hier nog de bron:

http://www.theguardian.com/world/2013/sep/26/greece-democracy-backslide-coup-threat

Golden Dawn had nooit het bestaansrecht gehad of kunnen hebben als de EU en zijn troika Griekenland niet naar de afgrond hadden gebracht.

En het rare is dat weinig mensen zien dat dit door heel Europa gebeurd.

Tot het te laat is en dan.........................................ach dat weet je zelf wel

Link naar reactie

Golden Dawn had nooit het bestaansrecht gehad of kunnen hebben als de EU en zijn troika Griekenland niet naar de afgrond hadden gebracht.

En het rare is dat weinig mensen zien dat dit door heel Europa gebeurd.

Tot het te laat is en dan.........................................ach dat weet je zelf wel

met andere woorden de leden van Golden Dawn werden door armoede en werkeloosheid wel verplicht om lid te worden.....en dat is de schuld van de Troika/EU? Dat is echt bullshit, als jij en nog dertig procent van je landgenoten werkloos is, dan sluit jij je toch ook niet aan bij een ultra nationalistische ultra rechtse club idioten? Dat is nog altijd een keuze....

Link naar reactie

Ik ook Greener maar je snapt wat ik bedoel.

Ja dat snap ik ook wel. En ik begrijp ook wel waarom GD zo populair is. Maar jij snapt ook dat het hele griezelige mannetjes zijn die inspelen op de onderbuikgevoelens, kwetsbare mensen die weinig hebben. Dat de buitenlanders die naar Griekenland zijn gekomen in hun thuisland het waarschijnlijk nog slechter hadden, ontgaat ze.

Link naar reactie

Ja dat snap ik ook wel. En ik begrijp ook wel waarom GD zo populair is. Maar jij snapt ook dat het hele griezelige mannetjes zijn die inspelen op de onderbuikgevoelens, kwetsbare mensen die weinig hebben. Dat de buitenlanders die naar Griekenland zijn gekomen in hun thuisland het waarschijnlijk nog slechter hadden, ontgaat ze.

Ik ben geheel tegen alles wat met extreem rechts te maken heeft en ja wat zij daar doen moet bestraft worden.

Maar de reden dar deze partij voet aan de grond heeft in Griekenland is omdat de EU en de troika Griekenland leeg trekken.

De elite voelt niks en dat zijn net de groepen die op de tv zijn.

De groepen die het wel voelen komen niet op tv want dat is niet gunstig voor de aanstaande verkiezingen.

greetz 666

Link naar reactie

We weten allemaal wel hoe het zit?

Waarom kon Hitler aan de macht komen?

Waarom wordt Geert de Wilde populairder als het hier slechter gaat.

Golden Dawn, extreem links of extreem recht of extreem midden ze willen allemaal hetzelfde en het is domweg het ene kwaad vervangen door een ander of een groter kwaad.

Ik denk dat viper net als ik enorm baalt dat we het weer zien gebeuren en er eigenlijk helemaal niks gebeurt.

Weer hetzelfde als altijd we laten de volgende groep die alleen aan zichzelf denkt aan de macht komen.

Er zijn er een paar die nadenken, ook zoals altijd, maar die maken dus waarschijnlijk weer geen kans en zullen waarschijnlijk, weer zoals altijd, gewoon op de vlucht moeten, ja WIJ dus!

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

De situatie in d EU en in Griekenland interesseert ons wel, alleen is de informatie wel behoorlijk nieuw. Het lijkt me inderdaad een logische ontwikkeling.

De strapatsen van de overheid gaan de burgers te ver. Het 'Diktat' van Europa is te streng en heeft nauwelijks legitimiteit omdat we zelf onze Europese overheid niet konden kiezen en er erg weinig impact op hebben. Europa grijpt stilaan de macht en verdrukt op vandaag volledige landen. Dan doet de vraag of het de juiste of verkeerde beslissingen zijn die genomen worden niet ter zake. Bovendien is het risico groot dat na Griekenland een ander land op de knieën wordt gezet. Misschien België (?) dat een geografisch gebied is veeleer dan een land, we zijn zo al verdeeld en nooit een eenheid geweest met onze 3 gewesten, 4 regeringen en culturele verschillen.

Binnen 10 jaar stellen we ons de vraag : 'Hoe is het zo ver kunnen komen dat Europa zo veel macht kreeg?' Het antwoord is even eenvoudig as ontnuchterend. Europa heeft de macht niet gekregen maar GEGREPEN. De elite speelt de nationale overheiden uit elkaar en heerst over Europa. Dividae et impera. Waar hoorden we dat nog.

Gelukkig heeft Europa nog altijd geen eengemaakte defensie en kunnen de burgers -als ze dat willen en hun leger aan hun kant krijgen- die overkoepelende organisatie nog omverwerpen. De eerste haarden van verzet ontstaan stilaan in Zuid-Europa.

Dat er weinig reactie was op het eerste artikel klopt, wat niet betekent dat we het niet lezen. Voor je kan reageren moet je een mening hebben én iets zinnigs kunnen zeggen. Soms moet je daar even op kauwen. Bij deze is dit gebeurd.

Link naar reactie

Volledig mee een lewieke! Als mensen honger hebben, doen ze rare dingen. Wanneer je ziet dat moeders de wapens opnemen, dan is het hek helemaal van de dam.

Als je een beetje het totale bancaire financiële plaatje ziet, weet je dat dit systeem geen lang leven meer beschoren is en dat de reset pijn gaat doen. Hoeveel pijn is moeilijk te bepalen, net als het exacte moment wanneer. Ik hoop voor mezelf en mijn naasten op een goede lichamelijke en geestelijke gezondheid tot ik van ouderdom voor eeuwig mag gaan rusten....

Link naar reactie

De EU en troika zijn niet verantwoordelijk voor de situatie in Griekenland.

Er zijn miljarden aan Griekenland gegeven (zogenaamd krijgen wij dat terug) natuurlijk zijn daar regels aan verbonden.

Zoals het ging in Griekenland kon niet.

Decennia lang hebben ze daar op de pof geleefd, en de bevolking heeft geen (of minimaal) belasting betaalt.

Als ze al dat belasting geld gewoon hadden betaald, of anders zelf gespaard, stonden ze er nu veel beter voor.

We hadden ze nooit geld moeten geven.

Link naar reactie

Klopt op de drie punten Wish, maar je mag daar nu de bevolking niet (meer) op aanspreken vind ik, wel de beleidsmakers daar.

Net zoals buitenlandse mensen die bij ons overheidssteun aanvragen, je kan hen dat niet kwalijk nemen, wel de overheid die dit (mis)(ge)bruik

toestaat of zelfs indirect aanmoedigt.

Link naar reactie

Decennia lang hebben de banken maar aan de Grieken geleend zonder oog te hebben voor het risico.

En nu zeuren ze bij de EU want afschrijven kan natuurlijk niet. (hoezo rente versus risico dan?)

Decennialang hebben de Grieken het geld aangepakt zonder zich af te vragen of ze het konden terugbetalen. Het is te gemakkelijk om de pannenkoek integraal neer te leggen bij de banken.

Link naar reactie

Decennialang hebben de Grieken het geld aangepakt zonder zich af te vragen of ze het konden terugbetalen. Het is te gemakkelijk om de pannenkoek integraal neer te leggen bij de banken.

Ik schreef nix over integraal, immers ik zette mijn tekst onder de voorgaande zonder te zeggen dat het anders is dan daarin beweerd.

Link naar reactie

Verplaats jij je eens in de plaats van de Grieken zelf, stel JOUW overheid geeft aan Jan en Alleman geld dmv overheidspostjes,

ga jij je dan deels uit de maatschappij plaatsen door zelfstandige te worden en echt voor je eigen geld te werken (en dan nog een groot deel te mogen

afgeven dmv belastingen, taksen en regeltjes die extra kosten met zich meebrengen)?

Ik persoonlijk zie het zo wel, maar ik begrijp begrijp dat velen het niet zo zien. Hen dat dan aanrekenen, is misschien naar de letter correct, maar niet zeer menselijk.

Link naar reactie

Verplaats jij je eens in de plaats van de Grieken zelf, stel JOUW overheid geeft aan Jan en Alleman geld dmv overheidspostjes,

ga jij je dan deels uit de maatschappij plaatsen door zelfstandige te worden en echt voor je eigen geld te werken (en dan nog een groot deel te mogen

afgeven dmv belastingen, taksen en regeltjes die extra kosten met zich meebrengen)?

Ik persoonlijk zie het zo wel, maar ik begrijp begrijp dat velen het niet zo zien. Hen dat dan aanrekenen, is misschien naar de letter correct, maar niet zeer menselijk.

Discussie gaat over mensen (in dit geval Grieken) die bovenmatig van banken hebben geleend met alle gevolgen van dien. Dat is iets anders dan een verkwistende overheid die haar burgers enorm subsidieert met van alles en nog wat.

En om antwoord te geven op jouw vraag. Zou ik gebruik maken van de "faciliteiten". Jazeker. Lijkt mij best fijn om treinmachinist te zijn met een enorm salaris met secundaire arbeidsvoorwaarden die er niet om liegen en er lekker uit gaan op je 57 ste. Toppertje toch? Maar die enorme excessen zijn daar met name ontstaan na de invoering van de euro. En zelf toen her kaartenhuis inklapte dachten ze dat het feest doorging en wel op de kosten van Duitsland. Nou nee dus!

En ja dan wordt Angela Merkel weggezet en afgebeeld als een nazi! Over menselijk gesproken.

Het is een feit van algemene bekendheid dat de rijken aldaar (en daarbij vergeleken zijn onze graaiers gewoon armoedzaaiers) betalen geen belasting, dat verdommen ze gewoon. En dat kun je ze niet kwalijk nemen want dat gaat al eeuwen zo daar.

De overheid daarentegen die bij ons z´n hand ophoudt moet ze gewoon keihard aanpakken maar ja dat werkt niet want dan schieten ze in hun eigen voet want het is immers hun eigen achterban, Ergo 1 corrupt zooitje.

Ze verwachten ons geld en nog praatjes ook.

Heb ik niet te doen met de `gewone man uit de straat` die niet heeft kunnen profiteren van de goede tijden en nu alleen het zuur krijgt? Zeker wel. Maar die moet zijn pijlen richten op zijn eigen regering richten en niet Merkel als een nazi afschilderen.

Link naar reactie

want dat gaat al eeuwen zo daar.

Ik wou hier iets gaan schrijven over mijn vakantie (1x raden waar ik was)

En dan zat ik nog op de eilanden waar ik 20 jaar geleden ook al geweest ben.

Niet veel van onrust te merken want niet goed voor toerisme.

Wel net als vorige keer veel huizen die nog een bovenverdieping ontberen (in aanbouw = geen belasting betalen)

Net als toen heb ik er wel met de mensen over gesproken en eigenlijk kreeg ik weer dezelfde boodschap.

Ze snappen en geloven het niet als ik zeg dat je toch de boel aan het flessen bent en geven aan dat ik in hun situatie precies hetzelfde zou doen.

Het kan, dus je doet het.

Natuurlijk maken ze zich kwaad om de grote graaiers, want die doen het op veel grotere schaal.

En net als de vorige keer kwam ik terug met de gedachte dat het in Nederland eigenlijk nog veel erger is, maar dat we er gewoon nog veel beter in zijn, dat we het niet eens merken.

Wel heb ik het idee "het schiet niet op met die grieken' en voor een deel is dat ook omdat ze zo makkelijk steeds Europees geld krijgen.

Vooral op de echt toeristische eilanden zie je al dat ze ook op de straat erg goed zijn in het mensen geld afhandig maken. (gelukkig zaten we daar niet lang)

Maar het was wel lekker weer !! :D Warm.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...