Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eigenaars van zonnepanelen worden BTW-plichtig


666Viper666

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Je schijnt niet te willen snappen dat BTW en alle andere regels er zijn om jou te benadelen en geld richting de overheid te laten stromen?

 

BTW wordt altijd betaald door de consument, is mij altijd geleerd. Als je als zonnepaneelbezitter aangemerkt wordt voor ondernemer (voor de terug geleverde stroom) dan lijkt het mij logisch dat die btw doorberekend wordt aan de klant (de energie leverancier). Ik vraag me wel af of/hoe de scheiding privé/zakelijk gemaakt wordt (kun je alle btw terugvragen v/d aanschaf van de panelen?). Wat kun je nog meer afschrijven? Inventaris bijvoorbeeld (reserve panelen, invertor)?

 

Eerlijk gezegd denk ik dat deze regeling vooral nadelig is voor de staat.

 

Edit: @OBL-Rien jij volgt dit onderwerp ook neem ik aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas lijkt het er wel op dat er "administratieve verplichtingen" zijn.

 

Gelukkig heb ik op dit moment nog een ouderwetse analoge meter!

 

Ik neem aan dat het om de netto-teruglevering blijft gaan, in dat geval kan iedereen met een oude meter prima aangifte doen aangezien je ook jaarlijks wat terugkrijgt van je energie leverancier. Die leveranciers kunnen ze vast verplichten om dit soort informatie te delen.

 

Het lijkt mij logisch dat de energieleveranciers op de jaarnota over de teruglevering btw betalen aan jou, vervolgens geef jij dit elk kwartaal digitaal door en klaar is kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat het om de netto-teruglevering blijft gaan, in dat geval kan iedereen met een oude meter prima aangifte doen aangezien je ook jaarlijks wat terugkrijgt van je energie leverancier. Die leveranciers kunnen ze vast verplichten om dit soort informatie te delen.

 

Het lijkt mij logisch dat de energieleveranciers op de jaarnota over de teruglevering btw betalen aan jou, vervolgens geef jij dit elk kwartaal digitaal door en klaar is kees.

 

Een analoge ferraris draait gewoon achteruit, heeft ie vandaag ook keurig gedaan :-). Dus hoe zou de leverancier moeten weten hoeveel ik heb terug geleverd?

Ik krijg geen geld terug van mijn leverancier, want mijn opbrengst min verbruik is nog steeds positief aan het eind van het jaar. En dat hebben vele mensen met zonnepanelen.

 

Om de omzetbelasting te kunnen heffen, zullen ze eerst mijn meter moeten vervangen door een digitale, en niet alleen bij mij maar bij vele zonnenpanelen bezitters...

Ik zie dit niet gebeuren, een heleboel rompslomp voor vele huishoudens, en geen enkele inkomsten voor de belastingen omdat we onder de grens zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje je begrijpt dat ik voor die 12 panelen die ik heb liggen natuurlijk geen subsidie heb aangevraagd hè :D Alles om de slimmem meter te ontlopen.

 

Ik mijn 15 panelen ook niet en ik wil er nog 3 bij om optimaal gebruik te maken van mijn laadcontrollers.:cool: Daarnaast wil je zo'n slimme meter sowieso niet hebben i.v.m. je privacy en de bemoeizucht van grote bedrijven en overheid. We zijn al genaaid omdat we überhaupt BTW moeten betalen over energie, wat naar mijn mening een eerste levensbehoefte is (en dat vroeguh ook was) en dus 0% had moeten zijn. Zelfs water wordt belast in NL.:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje je begrijpt dat ik voor die 12 panelen die ik heb liggen natuurlijk geen subsidie heb aangevraagd hè :D Alles om de slimmem meter te ontlopen.

 

Ik heb wel de subsidie aangevraagd en gekregen, maar dan krijg je nog niet zo'n slimme meter hoor...

 

Het liefst wil de energieleverancier dat je de panelen hier aanmeldt: http://energieleveren.nl/, en voor zover ik heb begrepen komen ze dan wel langs met een nieuwe meter.

Dat aanmelden heb ik dus maar laten zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is ook er geen enkele particulier in nederland te vinden die dit op zijn dak kan leggen. je moet dan buiten je eigen verbruik om al ongeveer 91.496kw terug leveren ;-)

En dit zou een 402 panelen zijn a 250wp ongeveer...klinkt leuk...maar zulke grote daken hebben we niet...ik tenminste niet hahah

 

Dus wees niet bang, gewoon doorgang met aanleggen ;-) Als je al geld over hebt, is dit een leuke investering, en bij twijfel...schaf wat accu's aan en lees hier goed rond...veel kan op 12v lopen...zitten genoeg mensen hier die je er alles over kunnen vertellen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...