Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Greener

[Review] Goudpensioen.nl

Recommended Posts

Review:

Goudpensioen.nl

Ik heb deze week de mogelijkheid gekregen om Goudpensioen aan de kaak te stellen. (Preppers.nl hartelijk dank!)

Zoals velen hier nu wel weten zit ik al járen in de precious metals.

(Doe geen moeite, ik heb niks in huis liggen)

Ik heb dus al vele aanbieders voorbij zien komen wat zowel positieve alsmede negatieve ervaringen heeft opgeleverd.

Ik ben in de loop der jaren kritisch geworden.

Klopt de opgegeven levertijd niet? Verkeerde product? Vieze vingerafdrukken op munten? Dan ben je een klant armer.

Ook zal ik anderen hier voor behoeden.

Bovenstaande even ter illustratie dat ik nooit mooi weer zal spelen als hier geen reden toe is!

Ter zake, een bestelling bij Goudpensioen.nl, hoe is dit gegaan en hoe zijn mijn bevingen:

Laten we beginnen met de site:

De site is kleurrijk en vol met heerlijke afbeeldingen.

Pluspunt is dus dat je direct uitgelichte producten kunt zien.

Dit zijn aanbiedingen maar ook speciale artikelen die dus niet elke aanbieder heeft.

Voor de prepper die dus naast een "verzekering" iets wilt hebben is er bij dit soort producten dus ook de kans dat deze in de loop der jaren meer waarde gaan krijgen.

(Tip van Greener: Lunar II horse)

Wat is er zoal te verkrijgen?

Heel veel! Laat ik duidelijk zijn, het assortiment is gewoon goed en stijgt op sommige fronten uit boven andere aanbieders.

Wat valt op? Ze verkopen ook diamanten.

Niet my cup of tea maar laten we wel wezen, super dat het te koop is.

Binnen mijn kennissenkring zijn er mensen die dit wel waarderen dus het is een mooie aanvulling.

De Bestelling:

Het aanmelden gaat erg vlot en laat niets te wensen over.

Lekker neuzen tussen de muntjes en gooi je winkelwagen maar vol.

Ik heb voor de review twee 1 ounce munten besteld die direct leverbaar zouden moeten zijn.

Direct na de bestelling de gebruikelijke mailtjes dat je bestelling in goede orde is ontvangen.

Deze mails zijn zeer overzichtelijk en laat niets te wensen over.

Helaas zit er dan niets anders op dan te wachten.

Hier komt een erg belangrijk punt wat veel mensen vergeten.

Je moet soms kort op je bestelling wachten maar ook erg vaak wekenlang!

Pakket:

Goudpensioen liegt niet, wat op voorraad is blijkt ook op voorraad te zijn!

Ik heb in het weekend besteld, en maandagochtend kreeg ik al een nette mail dat het micropakket met de verzenddienst mee was.

Dinsdagochtend stonden ze al aan de deur met mijn pakketje:

image.jpg.c2efac13ad969fda64f3bb78dc697ccd.jpg

Hier krijgen ze al een dikke 10 van mij!

Hoe vaak maken we niet mee dat het bij de buurman ligt?

(En ik heb een hele nieuwsgierige buurman die ook gewoon vraagt wat ik nu weer gekocht heb...)

image.jpg.1e21155c7d7a2babbf05f3d79ad6248a.jpg

En weer een 10!

Helemaal tot in de puntjes geregeld.

Hier kunnen de aanbieders die het in een envelop vrotten nog wat van leren.

image.jpg.6175cdb867553d1a0b0df22b030bfc85.jpg

Eindelijk een goede reden om dit mes te gebruiken.

De tape die men gebruikt is de met nylon versterkte versie.

Met de huisdeursleutel maak je hier nog geen krasje in dus perfect verpakt.

Let ook even op de bekende dikke plastic bubbels, er zal niets verschuiven of rammelen.

image.jpg.5df5a4e52070446465bda88d4cf63907.jpg

Wow! Nog nooit eerder zijn mijn bestelde munten zo mooi verpakt geweest.

Nu kun je er meteen 1 cadeau doen in dat geweldige tasje.

Ook een mooie kaart die je doet watertanden om meer te bestellen...

image.jpg.e3070e97047a0f0ff38a12f8998f114a.jpg

Hier het totaalplaatje met de bestelling.

Helemaal super en dus een geslaagde koop geweest.

Ik kan dus zeer zeker stellen dat Goudpensioen zijn zaken 100% op orde heeft!

Een aanrader voor preppers.nl en verdient dus het "preppersstempel".

Goudpensioen heeft er een tevreden klant bij!

Greener

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoe verhouden hun prijzen zich tov de anderen? Want service moet betaald worden.. en stock kost ook geld.

Deze post delen

Mooie duidelijke review @Greener van een aanbieder die snapt hoe het hoort.

En hoe zitten ze prijstechnisch tov andere aanbieders? :D

Ohh sh!t..........het ging over PM.........ik dacht dat je een ultieme test met je Strider deed........ :D :D

Deze post delen

Wow! Nog nooit eerder zijn mijn bestelde munten zo mooi verpakt geweest.

Nu kun je er meteen 1 cadeau doen in dat geweldige tasje.

Mooie review! Zal ik mijn adres via pm naar je sturen voor dat cadeau? :D

Deze post delen

@wodan en @prepass,

Prijstechnisch zitten ze in de top 5.

MAAR: omdat ze maar 9,99 euro verzendkosten vragen en ook gewoon leveren in de winkel in Amsterdam staan ze voor mij momenteel op de eerste plaats.

Bedenk dat de "prijsvechters" soms het dubbele of meer vragen voor verzending!

Greener

Deze post delen

Wist ik al Greener. :D Het leek me alleen zinvol om dat als toevoeging bij je review te zetten. Ook ik ben erg tevreden over http://www.goudpensioen.nl.....

@wodan en @prepass,

Prijstechnisch zitten ze in de top 5.

MAAR: omdat ze maar 9,99 euro verzendkosten vragen en ook gewoon leveren in de winkel in Amsterdam staan ze voor mij momenteel op de eerste plaats.

Bedenk dat de "prijsvechters" soms het dubbele of meer vragen voor verzending!

Greener

Deze post delen

Dank!

Kan er ook iets over prijzen enzomeer verteld worden?

Prijzen liggen rond het gemiddelde.

Bestel je maar een paar muntjes en je laat deze bezorgen dan kunnen de prijzen wel eens als de goedkoopste uitvallen.

Dit puur omdat ze maar 9,99 euro voor micropakket verzending vragen!

Greener

Deze post delen

@Greener

De review betreffende de functionaliteit/gebruikerservaring van de website, het orderproces, de bezorging etc. vind ik prima, ook netjes dat je er foto's bij doet.

Ik heb echter groot bezwaar dat je deze webshop durft aan te bevelen als het gaat om prijs. Prijs is bij edelmetaal een zeer belangrijk, zo niet het belangrijkste, aspect.

Hier sla je de plank volledig mis en je stuurt mensen met jouw aanbeveling het verkeerde bos in, dat vind ik echt kwalijk (los van het feit dat iedereen zelf onderzoek moet doen, je beveelt het wel aan).

Elke investeerder die slechts enkele munten koopt is dom bezig vanwege de bezorgkosten. Bij jouw order van 2 munten van circa €50 betaal je €10 bezorgkosten, dat is 20%! Als je dat normaal vindt dan snap je werkelijk niet wat verstandig investeren is.

Vergelijking van een bullion munt, bijvoorbeeld de Wiener Philharmoniker of Maple Leaf, en alleen bij Nederlandse webshops, dan is Goudpensioen de één na duurste aanbieder en circa 10-11% duurder dan de goedkoopste aanbieder (excl. verzending).

Knipsel1.JPG.f5a27f52102fb868e4c10df3c900846c.jpg

Knipsel2.JPG.d6866822c387f6ebb20346d0e74003d8.jpg

• Leuk 2

Deze post delen

Beste @Floesh,

Wat begrijp je nu precies niet aan het hele proces?

Ik pak even Solidor als voorbeeld:

Goedkoopste aanbieder binnen Nederland.

Verzendkosten: 21,18 vaste prijs.

Verkijk je dus aub niet meteen op goedkopere aanbieders en ga ook niet meteen gillen :rolleyes:

Greener

Deze post delen

@Greener

Ik begrijp het prima, maar gezien jouw reactie snap jij het niet wat ik uitleg.

Je bent niet verstandig bezig als je 20% van het investeringsbedrag aan bezorgkosten gaat betalen. Geen enkele normale investeerder gaat 20% kosten betalen over zijn investering, want dit is een directe aanslag op je rendement.

Vervolgens benoem je Solidor om je punt proberen te maken, maar deze aanbieder kent hoge bezorgkosten en het klopt ook niet dat je zegt dat Solidor de goedkoopste aanbieder binnen Nederland is (zie mijn screenshots).

Goudstandaard is €15, Hollandgold is €15 en Eleven Metals is vanaf €7,50 om maar een paar te noemen en deze zijn substantieel goedkoper dan Goudpensioen.

Deze post delen

Beste @Floesh,

Jij hebt het over een slechte investering.

Een auto is een slechte investering.

Kijkende naar een prepper is pm een goede investering, en daar hebben we he hier op deze site over!

Dat jij het over slechte rendementen gaat hebben mag je natuurlijk zelf weten.

Jij hebt een investeringsinkijk, ik een verzekeringsinkijk.

Als je nu eens goed mijn review leest ga ik hier van enkele muntjes uit die men laat bezorgen.

Als je deze laat bezorgen komt Goudpensioen gewoon erg goed uit. (Verzekering)

Gaan we grotere bedragen uitgeven moet je altijd rondbellen, internetprijzen zijn dan niet meer aan de orde. (Investering)

Met bovenstaande heb ik vanaf eind jaren 90 ervaring.

Zet daar nog eens tegenover dat er héél veel aanbieders zijn die niet waar kunnen maken qua levertijden zijn we gauw uitgepraat.

En dan heb ik het ook nog niet eens over aanbieders gehad die in het geheel niet leveren.

Bij deze een uitdaging, maak een mooie review van een aanbieder waar jij goede ervaringen mee hebt gehad?

Greener

Deze post delen

Om op je laatste drie aanbieders terug te komen.

(Excuses, ik lees snel en blijkbaar niet alles...)

De eerste twee zijn al meer dan 5 euro duurder qua verzending.

Bij een paar munten blijft Goudpensioen goedkoper (met verzending, dat roep ik al vanaf post 1)

De laatste aanbieder ken ik, maar om mij eerst aan te melden en dan pas verzendkosten te zien te krijgen haak ik al af.

Stukje transparantie heet dat.

Dus.

Greener

Deze post delen

Zit net effe de 2 sites in te vullen Silver mountain en goudpensioen en voor 10 Siver Eagles is er maar een paar euro verschil.

De verzendkosten 5 euro meer en 10 euro adminstratie kosten bij Silver mountain dus de munten wel goedkoper, maar als ik de leuke verpakking erbij reken en de beschermhoesjes per munt dan weet ik het wel. Heb vorig jaar nog munten besteld weet zo niet meer bij wie, maar daar zaten de vieze vette vingerafdrukken op van de inpakkers. Nog net geen pindakaas erop. Heb toen wel iets over geschreven hier.

Reken dus niet alleen de aktieprijs maar ook de bijkomende kosten.

Deze post delen

Om op je laatste drie aanbieders terug te komen.

De laatste aanbieder ken ik, maar om mij eerst aan te melden en dan pas verzendkosten te zien te krijgen haak ik al af.

Stukje transparantie heet dat.

Eens, dat haat ik ook.

En qua argumentatie betreffende verzekering versus investering. Ik zie het als allebei, maar een verzekering heb ik ook het liefst tegen zo laag mogelijke kosten :)

Persoonlijk doe ik een order van minimaal €1000 waardoor de (verzend)kosten slechts een klein percentage van de investering zijn.

Mijn ervaringen:

Holland Gold: eerste orders waren positief, maar ook een slechte ervaring gehad. Ik wilde 5 zilveren kilo munten bestellen en had ze per mail gevraagd of deze op voorraad waren. Net voordat ik per e-mail antwoord terug kreeg hebben ze snel de prijzen van de zilveren kilo munten fors verhoogd waardoor ik niet meer tegen de oorspronkelijke prijs kon bestellen. Hiermee zijn ze mijn vertrouwen volledig kwijt en zal ik uit principe nooit meer bij Holland Gold bestellen.

Goudstandaard: goede ervaring

Solidor: slechte ervaring qua leveringstijd/klantgerichtheid. Kwamen niet na wat ze beloofd hadden en pas nadat ik boos werd aan de telefoon kon het opeens wel. Daar zal ik nooit weer bestellen

Laatste tijd bestel ik in Duitsland vanwege het grotere aanbod en prijsbeleid (daar is zilver nog 7% BTW en gaat met 1-1-2014 naar 19% BTW), meestal deel ik een order samen met een vriend of familielid om zo de bezorgkosten (tussen € 20-40 euro) te delen

Deze post delen

@Greener bedankt voor het delen van jouw ervaring. Zelf ben ik iemand die de voorkeur geeftbaan het cash afrekenen van de handel. Dat kan bij goudpensioen. Ik wil dat gaan doen maar ik heb een vraag. Ik weet het een en ander van goud maar toch....

Kun je er de muntendaar kopen in het volle vertrouwen dat er geen nepgoud tussen zit?

Deze post delen

Als ik ook nog snel even mag. Ik plaatste een mega order bij Solidor en raad eens wat ? Ze plaatsten het pakje in de open brievenbus aan de straatzijde een dag voor we thuiskwamen van vakantie. Het pakket verdween en het duurde 6 ! weken voor ik een nieuw kreeg. Intussen was de prijs van de bestelde goederen 25% gedaald.

Deze post delen

Als ik ook nog snel even mag. Ik plaatste een mega order bij Solidor en raad eens wat ? Ze plaatsten het pakje in de open brievenbus aan de straatzijde een dag voor we thuiskwamen van vakantie. Het pakket verdween en het duurde 6 ! weken voor ik een nieuw kreeg. Intussen was de prijs van de bestelde goederen 25% gedaald.

Heb ook slechte ervaring met Solidor, niet bestellen!

Deze post delen

@Greener bedankt voor het delen van jouw ervaring. Zelf ben ik iemand die de voorkeur geeftbaan het cash afrekenen van de handel. Dat kan bij goudpensioen. Ik wil dat gaan doen maar ik heb een vraag. Ik weet het een en ander van goud maar toch....

Kun je er de muntendaar kopen in het volle vertrouwen dat er geen nepgoud tussen zit?

Je mag er van uit gaan dat dit snor zit.

Deze handelaar koopt rechtstreeks in vanuit de mint.

Koop je bij de munthandel dan zit er soms wel eens rotzooi tussen.

Zo had ik vd week een proof silver eagle in de hand die rechtstreeks uit China kwam.

Dit betrof een munthandel met vele jaren ervaring en toen ik ze daar op wees verscheen het schaamrood op de kaken.

Leuk om de zaak in rep en roer te zien. (Dit verhaal post ik nog wel eens)

Goedpensioen is dus een veilige keuze.

Kom anders na de koop eens langs.

Ik heb weegschalen, toetsstenen en meer. Kost je wel een flinke kras maar dan weet je het zeker :cool:

Greener

Deze post delen

Ik heb goede ervaringen met the silver mountain, maar goed om te lezen dat er meer betrouwbare leveranciers zijn die het vanaf hun kluis tot jouw brievenbus goed regelen. Nederland is zo piepklein dat afhalen bijna altijd in de buurt is als je een beetje in het midden van het land woont. Het gaat me dan niet zo om dat tientje bezorgkosten (dat rij ik dan ook op) maar meer de lol van het afhalen van precious materiaal en om te voorkomen dat het ergens van de vrachtwagen afvalt.

Deze post delen

Ik heb goede ervaringen met the silver mountain, maar goed om te lezen dat er meer betrouwbare leveranciers zijn die het vanaf hun kluis tot jouw brievenbus goed regelen. Nederland is zo piepklein dat afhalen bijna altijd in de buurt is als je een beetje in het midden van het land woont. Het gaat me dan niet zo om dat tientje bezorgkosten (dat rij ik dan ook op) maar meer de lol van het afhalen van precious materiaal en om te voorkomen dat het ergens van de vrachtwagen afvalt.

Ja ik heb ook goede ervaringen met Silver Mountain. Had er een zilver kilo munt gekocht die later verkleurd bleek te zijn (gele waas) en die werd zonder probleem omgeruild voor een andere munt naar keuze. Afhaallocatie is ook prima en leuk om er een tripje van te maken :)

• Leuk 1

Deze post delen

Leuke review !

Even voorop PM is zwaar aanbevolen door mij...:cool:

Iedereen kan nagaan hoeveel je procentueel wilt uitgeven aan de vervoerskosten en welke aanbieder bij die aantallen het goedkoopste is, zo niet doe maar een PM of een nieuw draadje dan help ik graag.

Even wat zaken die me verbazen in dit draadje:

Hoe het bij je wordt aangeleverd, dus niet de verpakking, is iets waar de vervoerder voor verantwoordelijk is niet de PM boer.

De PM boer kan natuurlijk wel de beste vervoerder uitkiezen, maar dan nog hangt het van de persoon die het aanbied af of hij zich aan de bedrijfsregels houd.

Ik heb ondekt dat dit dus niet constant is en tot nu toe met alle verzenders, waar ik mee te maken heb, wel een slippertjes ondekt...

( en dat ligt dus vaak aan de individuele bezorger).

Levertijden zijn denk ik een persoonlijke afweging, wat is een snelle bezorging je waard?

Ik vind vooral dat het aankomt van belang.. :rolleyes:

Ook de verpakking is zo'n persoonlijke afweging?

Bij stuks bestellingen is dat ook belangrijker denk ik.

Zodra je per buisje gaat bestellen wordt het, zeker voor mij, minder belangrijk.

Weet natuurlijk niet of goudpensioen ook dan nog de muntjes mooi per stuk verpakt of dan gewoon in het buisje laat zitten, ik vermoed het laatste?

Als je verzamelmunten gaat kopen dan is de verpakking natuurlijk belangrijker.

Bij een gewone maple eagle enz zal elke munt in normale staat zijn normale waarde behouden.

Echter bij een verzamelaarsmunt is elke minimale afwijking al van grote invloed.

Ik denk dat de meeste preppers de gewone munten willen aanschaffen?

Wel een compliment voor goudpensioen voor de mooie verpakking.

Dit is toch wel een, voor zover ik weet, een uitzondering.

Of en wat je dat waard is zal ook persoonlijk zijn.

Ik geloof dat ik een rol mooi inpak papier gaan inkopen en mooie zakjes ga bestellen :rolleyes:

Maar eigenlijk is het lood om oud ijzer en moet je PM kopen.

Zeker voor zilver zijn de genoemde percentuele afwijkingen te vergelijken met soms dagelijkse schommelingen en dus eigenlijk onbelangrijk.

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...