Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Floshtf

17 oktober 2013, schulden plafond gewoon verhogen?

Recommended Posts

Mijn oog viel op een datum en een bijbehorend nieuws bericht. 17 Oktober zal de VS zijn schulden plafond moeten verhogen. Dit is het verleden al vaker gedaan. Mochten ze het deze keer niet doen dan zit er te weinig geld in de schatkist om betalingen te doen. Zwart zaad voor de VS. Neem aan dat er wel weer iets geregeld zal worden...want anders...tja...

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_economie_internationaal/VS_stoten_half_oktober_tegen_schuldenplafond.9392321-3141.art?ckc=1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik denk dat het verstandig is het schulden plafond niet verder te verhogen maar de uitgave te verminderen.

Ik vind het ook verstandig om te minderen en /of te stoppen met QE.

Ik denk dat we met zijn allen moeten minderen.

Minder in consumeren moeten geloven.

Met minder mensen op deze aardkloot moeten wonen.

Meer aan de medemens dan aan de bankrekening moeten denken.

Enz. Enz. Enz.

Kortom het schuld plafond zal wel verhoogd worden :(

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Europa is niet zo slecht bezig in vergelijking met de VS. Wij hebben even het plafond van 3000 miljard euro geraakt, intussen is de balans van de ECB opnieuw gedaald tot ongeveer 2400 miljard euro, wat min of meer een normalisering betekent. Het hangt er nu nog van af in hoeverre de tsoenami van een crash in de VS gevolgen heeft voor Europa.

Deze post delen

"Het hangt er nu nog van af in hoeverre de tsoenami van DE crash in de VS gevolgen heeft voor Europa."

Maak je geen illusie ?

De economieen zijn zo verweven, de banken, valuta's idem.

En al was dat niet zo, denk je echt dat Amerika in een hoekje gaat zitten 'vasten'?

Of dat ze dat leuke wapentuig nog even gaan "uitproberen" ?

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Europa is niet zo slecht bezig in vergelijking met de VS. Wij hebben even het plafond van 3000 miljard euro geraakt, intussen is de balans van de ECB opnieuw gedaald tot ongeveer 2400 miljard euro, wat min of meer een normalisering betekent. Het hangt er nu nog van af in hoeverre de tsoenami van een crash in de VS gevolgen heeft voor Europa.

In vergelijking met de VS: Dat klopt. En daar stopt het dan ook. Beide systemen zijn doodziek,

dat beetje verschil maakt eigenlijk niet zoveel uit mijns inziens.

Deze post delen

Europa bouwt zijn programma af en heeft de effectieve geldhoeveelheid verminderd. Corrigeer me als ik me vergis.

Leuke is dat de VS en Europa een tegenovergesteld beleid hebben. VS zal het plafond wederom verhogen en de geldpersen vol aan zetten, zoals ze altijd doen. Er komt een punt dat de VS de rente op hun schuld niet eens meer kan betalen. En dan zou het wel eens spannend kunnen worden. Wat gaat er dan gebeuren met de dollar? Hier zijn een heleboel (conspiracy) theorieën over. Zo zou er in één of ander document een verhaal staan dat de totale schuld van de VS betaald kan worden met één muntje.

Ik denk dat de dollar wel eens kan vallen als reservemunt. Het zou knap vervelend zijn voor de dollar miljonairs wanneer je van een miljoen dollar slechts een heel brood kunt kopen. Er zal wel weer een oorlog komen die alles "oplost" en we beginnen gewoon weer opnieuw.:mad:

Deze post delen

Leuke is dat de VS en Europa een tegenovergesteld beleid hebben. VS zal het plafond wederom verhogen en de geldpersen vol aan zetten, zoals ze altijd doen. Er komt een punt dat de VS de rente op hun schuld niet eens meer kan betalen. En dan zou het wel eens spannend kunnen worden. Wat gaat er dan gebeuren met de dollar? Hier zijn een heleboel (conspiracy) theorieën over. Zo zou er in één of ander document een verhaal staan dat de totale schuld van de VS betaald kan worden met één muntje.

Ik denk dat de dollar wel eens kan vallen als reservemunt. Het zou knap vervelend zijn voor de dollar miljonairs wanneer je van een miljoen dollar slechts een heel brood kunt kopen. Er zal wel weer een oorlog komen die alles "oplost" en we beginnen gewoon weer opnieuw.:mad:

Ik denk dat, als de dollar valt, dit nog heeeeel ver weg is. Zeker heeft de problemen en niet van die kleine ook. Armoede en straffe inflatie kan en zal hun deel worden. Veel mensen die van voedselbonnen leven dus neen voor de meeste niet het land van melk en honing. Maar een brood dat een miljoen dollar gaat kosten zie ik niet gebeuren althans niet in ons leven.

Deze post delen

Je hebt het schuldenprobleem van de VS: meer dan 1000 miljard dollar per jaar geleend om de begroting rond te krijgen. Dit kan niet minder omdat dan de economie inzakt.

Daarbovenop is ner nu de QE-to-infinity: ruim 1000 miljard aansteunaankopen van schatkistpapieren en hypotheekpapier. Dit kan niet minder omdat dan de economie inzakt.

Dus wat gaan ze doen?

Niet stoppen met het e.e.a.

Deze post delen

Als het verkeerd gaat zal het voor niemand goed zijn, maar toch heb ik het idee dat het beleid in Europa logischer is en getuigt van meer realiteitszin dan in de States. Europa heeft een schuld maar slaagt er toch min of meer in die binnen de perken te houden. Er zijn een paar stoute leerlingen in de klas maar die krijgen ezelsoren en mogen in de hoek gaan staan als straf. Dat er iets zal veranderen, dat is duidelijk. Of PM de enige en de beste bescherming vormen tegen inflatie, daarvan ben ik nog niet helemaal overtuigd. Het lijkt me geen slecht idee om ook voor vastgoed te gaan, andere middelen (voedsel, uitrusting, ... en energieonafhankelijkheid isolatie, beperkt aardoliegebruik, ...) wie nog middelen over heeft kan dan investeren in aandelen van Europese bedrijven en van groeilanden. Binnen de eurozone gaat mijn voorkeur naar bedrijven uit de gezondheids- energie-, grondstoffen- en technologische sector. Waardepapier in munten van grondstoflanden lijkt me ook niet dom. Denk hierbij aan AUD, NOK, (CAD) ? Als extra spreiding ben ik ook wel te vinden voor CHF. De CHF is gelinkt aan de Euro maar als de Euro onderuit gaat, blijft de CHF volgens mij wel staan. Zo beperk je het risico mbt wisselkoersverschillen als er geen SHTF komt.

Deze post delen

Probleem voor alle fiat landen is dat mensen in paniek zullen raken wanneer ze de dollar zien vallen.

Hierdoor wordt er wellicht niet meer rationeel gehandeld waardoor ook de betere constructen ten onder kunnen gaan.

Deze post delen

Yep ze gaan gewoon door met printen. Die hele budget discussie is show politiek voor de buhne.

Stoppen met budget vergroten crasht de USA, maar het wel doen en printen ook, duurt alleen wat langer

secrets_of_money.png.05456b23251a613e596e162163f00770.png

Deze post delen

De ECB bestaat ook nog niet zo als de FED, en ik denk dat als je de schulden van de landen met de euro bij elkaar optelt en afzet over de afgelopen 20 jaar oid dezelfde trend als in de USA te zien is. Verder kennen we in europa (of 1 van lidstaten) geen schuldenplafond, maar kijken eigenlijk alleen naar het jaarlijkse begrotingstekort dat max 3% mag zijn.

Deze post delen

Uitstel faillissement USA doordat ze Obamacare een jaartje in de ijskast willen zetten. Wel heeft de senaat gestemd, unanieme uitslag, om het leger te blijven betalen. Nou ja, tot december dan, dan hebben ze weer een probleem.

http://www.zerohedge.com/news/2013-09-29/house-votes-delay-obamacare-one-year-checks-senate-democrats-shutdown-inevitable

• Leuk 1

Deze post delen

Een grote politieke poppenkast in de VS. Natuurlijk wordt het weer verhoogd mits de democraten zich schikken in een paar republikeinse wensen en eisen. Ik vind Obama één van de zwakste presidenten van de VS. Hij begon zo sterk maar de change heeft hij niet gebracht.

Dat ter zijde, maar wat denk je dat er gaat gebeuren in de VS wanneer mensen geen geld meer krijgen? Er zitten daar meer wapens dan welk land ook ter wereld en bovendien lopen er heel veel mafkezen rond.:confused:

Deze post delen

'Bezuinigen' in de USA is een grap.

Stoppen met betalen kunnen ze niet ('default'/bankroet doet teveel alarmbellen rinkelen)

Dus ze lenen meer, ze printen meer en doen weer alsof dat normaal is.

Deze post delen

With a government's October 1 shut down - temporary of course - now seemingly inevitable, and more importantly with the peak debt ceiling negotiations due in just about a week after which point the Treasury will run out of money, many wonder what comes next. That this is happening just two short years after the dramatic August 2011 debt ceiling impasse, when the market tumbled 20% and likely slowed economic growth is still fresh in everyone's mind, is hardly helping matters. Add a potential political crisis in*Greece*and*Italy, and suddenly a whole lot of unexpected variables have to be "priced in."Courtesy of AP, here are questions and answers about how the two standoffs, now intertwined, could affect the economy and financial markets.

Zerohedge

Deze post delen

And if the battle over Obamacare pushes up to the mid-October deadline to raise the debt ceiling, U.S. stocks may suffer. When gridlock threatened a debt default in 2011, the Dow Jones industrials fell about 2,100 points from July 21 to August 9, with the market needing two more months to regain its footing.

Bron: http://www.reuters.com/article/2013/09/29/us-usa-fiscal-idUSBRE98N11220130929

Ook interessant is het om even te lezen hoe het nog maar in 1995 is gegaan:

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_federal_government_shutdown_of_1995_and_1996 In eerste instantie leek the closedown negatief uit te vallen voor Clinton, maar uiteindelijk behaalde hij hiermee zijn overwinning in 1996.

• Leuk 1

Deze post delen

VS heeft eigenlijk hetzelfde probleem als wij in Europa ---> geven meer uit dan dat er binnenkomt.

Echter proberen wij in Europa er nog iets aan te doen door minder uit te geven, maar nog steeds 3,4,5% teveel. Dat gaat ten koste van de economie omdat we bij de burgers de lasten verzwaren.

VS heeft al zo'n hoge schuld en nog steeds gaan er bergen teveel geld uit. Lastenverzwaring bij de burgers die soms al weinig meer hebben, zal tot ernstige volksopstanden leiden. Er komt straks een tijd dat ze niet eens de rente op hun schulden meer kunnen betalen en iedereen weet dat. Geld bijdrukken gaat echt niet meer werken dan. En dan ontploft het. KABOEM.

Er is maar 1 manier om van je schulden af te komen en dat is de broekriem aantrekken en de rijkdom in de wereld herverdelen. Pak alleen niet de lagere en middenklasse maar die mensen die 300-400 maal zoveel zijn gaan verdienen de laatste decennia aan lonen en bonussen. Vroeguh verdiende een directeur 10-15 x zoveel als zijn laagste werknemer en nu is dat vele honderden keren zoveel. Daarnaast hebben ze nog 5 lagen nutteloos management in hun bedrijven gestopt die ook een graantje meepikken. Belasting betalen doen ze minimaal door afspraken met de belastingdienst en buitenlandse constructie. Hier moet je het geld dus terughalen, anders gaat het een keertje fout.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...