Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

sunnysuzanna

[Onafhankelijk] Zonder staatsburgerschap, wat zijn de mogelijkheden?

Recommended Posts

Ik heb iets gevonden waar ik graag jullie mening over wil.

Deze man (jurist), heeft zijn naam geclaimd en alle rechten die daarbij horen. Hij is nu geen natuurlijk persoon meer (juridisch gezien), heeft nu geen staatsburgerschap, kan onderhandelen over welke en hoeveel belasting hij betaald, kan een stuk grond claimen die in eigendom is van de staat (bijvoorbeeld Staatsbosbeheer) omdat dat een geboorterecht is (!) en meer voordelen.

Zonder staatsburgerschap leven heeft ook nadelen, maar daar zegt hij in het filmpje niets over. Ik denk dan aan ziektekostenvergoeding. Wie kan meer eventuele gevolgen bedenken?

In dit filmpje legt hij uit waarom en hoe hij het gedaan heeft. Hij is niet iemand die met flair presenteert dus je moet even doorzetten, maar het is echt interessant! (Voor vrijdenkers en onafhankelijke geesten als wij)

Bekijk de film (21 minuten) hier:

In 't kort wat je moet doen om je naam te claimen incl. het terugclaimen van je juridische stempel, het staatsburgerschap:

1. bezwaar bij de gemeente indienen
  2. advertentie in de krant
  3. bezwaar bij de koning indienen.

(brieven en benodigde bijlagen te downloaden op hun website http://www.ikclaimmijnnaam.nl/index.php)

(ten tijde van het filmpje (nov 2012) reeds door 700 mensen gedaan.)

Wat voor mij in het oog springt is: onderhandelen met de belastingsdienst

en claimen van een stuk grond. Zie hier voor praktijkvoorbeeld: http://projectwonderland.nl/

andere interessante links die hierop betrekking hebben:

bezwaar maken (voorbeeldbrieven): http://ikmaakbezwaar.net/

aangifte doen van fraude bij de bank vanwege je hypotheek: http://hypotheekdrama.nl/

PS. Ik heb alleen nog het filmpje bekeken.

Ik ga nu projectwonderland bekijken...

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Dit is al eerder voorbij gekomen op het forum, volgens mij was er zelfs een forumlid dat dit wilde proberen. Nederlandse succesverhalen heb ik nog niet gehoord/gelezen.

Edit: zie dit topic.

Deze post delen

Tja, heb 't al een paar keer bekeken, mijn conclusie:

Stelletje eco-hippies die wel de voordelen maar niet de nadelen van staatsburger zijn willen hebben.

Het grappigste stuk vind ik altijd nog hoe ze denken een stuk land te kunnen claimen. Door je onafhankelijk te verklaren van de staat en vervolgens een stuk land van diezelfde staat te claimen, ben je dus gewoon heel simpel bezig met de staat de oorlog te verklaren. Diefstal van land van een ander land is gewoon een oorlogsverklaring. Kan je mooi een grondrecht of whatever noemen, maar het blijft diefstal. Als ik in jouw tuin een stuk afzet en dat claim dan ga je zelf ook flippen! Een oorlogsverklaring aan de overheid is dus gelijk ook de hele NAVO tegen je in 't harnas jagen. Goed begin van je nieuwe land...

Daarnaast kom je een zee aan andere nadelen tegen. Je bent geen burger dus je hebt geen enkele verzekering, je kunt geen gas/water/licht/internet afnemen want die bedrijven leveren niet "in het buitenland". Geen wegen tenzij je ze zelf onderhoudt. Douane die 't je verrot lastig kan maken als je Nederland weer in wilt.

Het hele idee is, in mijn nederige mening, zo idioot dat 't lachwekkend is.

Deze post delen

De Noordzee is op zijn diepst ongeveer 40 meter. Dus ik zou zeggen vaar buiten de territoriale wateren met een baggerschip en begin dan zand op te spuiten. Dan heb je binnenkort je eigen eiland.:rolleyes:

Deze post delen

De Noordzee is op zijn diepst ongeveer 40 meter. Dus ik zou zeggen vaar buiten de territoriale wateren met een baggerschip en begin dan zand op te spuiten. Dan heb je binnenkort je eigen eiland.:rolleyes:

Ten zuiden van de Doggersbank is de diepte meestal minder dan 50 meter, maar daarboven is het wel wat dieper hoor.

In de buurt van Noorwegen vele honderden meters diep!

Deze post delen

De indianen konden hun land ook niet verkopen omdat zij het niet als hun eigendom beschouwden, dit tot ergernis van de Amerikanen.

Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt.

Deze post delen

Project Wonderland ????? Als je daar maar van af blijft, die heb ik al geclaimed ;)

Nou ik vind het wel een mooi en wonderlijk project dat Wonderland :rolleyes:

En dan begin ik nog niet eens over @Alice en/of de combinatie :p

(Ze leefde nog lang en gelukkig)

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...