Ga naar inhoud
GENEGEERD

Leatherman Charge tti modificatie (mod)


Jalemari

Aanbevolen berichten

Hierbij een modificatie die makkelijk zelf te maken is voor je Leatherman.

 

Post 1 zaagjes voor in de lanyard keyring

Post 2 scalpel voor in de bithouder

 

 

Hoesje compleet min de 3 zaagjes

eranamyg.jpg

 

Leatherman, lampje Eagletac 100 lumen met 2 magneetjes onder de clip, scalpel mod, surgical blade (steriel), 22 bitjes met ijzerdraad (voor valletjes of iets dergelijks), extra AAA batt, firesteel, rubbertje (vuurstarter ook in nat weer), telescopisch pennetje (potloodje voldoet net zo goed), 20 bitjes met iets dikker ijzerdraad, 3 zaagjes mod.

resyhaba.jpg

 

3 zaagjes en lanyard keyring of broekclip als voorbeeld

dygevu8e.jpg

 

Lanyard keyring gelocked in sleufje

detyta6a.jpg

 

Teken lanyard keyring over met een fijne marker of een stalen punt van een schroef of spijker

by5y7y3u.jpg

 

Even slijpen, passen, meten.

Klaar.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Post 2 mod voor scalpel in bithouder

 

Zaag de scalpel op maat, met een haakse slijper of dremel. Er moeten ook schuine kantjes aan, zie bitje, dus dat is even passen en meten.

u4aju3a8.jpg

 

Een beetje laten klemmen is een pré

yqu2uvyz.jpg

 

een beetje oefenen want het is allemaal wat logger als met een volledige scalpel. Eventueel ook los te gebruiken.

8yju7atu.jpg

 

Het enige wat nog ontbreekt is een stukje hechtdraad. Hechten met ijzerdraad of visdraad is absoluut af te raden! Dat is achteraf namelijk nauwelijks los te krijgen. @Raycoupe @Keyser Suze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die leatherman van jou gezien op SC Vlaanderen en dacht het na te maken . Maar aan mijn leatherman zit het oogje vast dus werkt het niet .

 

Geert

 

de mod van de ring is enkel voor de modellen Surge, Wave en Charge.

 

de bitholder scalpelmod is voor de modellen:

 

MUT, MUT EOD, Surge, Skeletool CX, Skeletool, Charge, Wave en

 

- bij gebruik van een verwijderbare bithouder kan je deze mod gebruiken voor de Super tool 300, Crunch, Rebar, Juice (Xe6, Cs4,S2,C2), Crater c33T/c33Tx

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Post 2 mod voor scalpel in bithouder

 

Zaag de scalpel op maat, met een haakse slijper of dremel. Er moeten ook schuine kantjes aan, zie bitje, dus dat is even passen en meten.

u4aju3a8.jpg

 

Een beetje laten klemmen is een pré

yqu2uvyz.jpg

 

een beetje oefenen want het is allemaal wat logger als met een volledige scalpel. Eventueel ook los te gebruiken.

8yju7atu.jpg

 

Het enige wat nog ontbreekt is een stukje hechtdraad. Hechten met ijzerdraad of visdraad is absoluut af te raden! Dat is achteraf namelijk nauwelijks los te krijgen. @Raycoupe @Keyser Suze.

Wat een fantastische Mod van je Leatherman. Ik zou dit opsturen naar de makers. Kudo!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een fantastische Mod van je Leatherman. Ik zou dit opsturen naar de makers. Kudo!

 

Ik vind het ook een mooie mod maar wat ik mij wel meteen afvroeg is:

Een scalpel is voor meer delicaat snijwerk, hoe zinvol is het dan om deze in een relatief zware Charge te zetten als je waarschijnlijk vanuit de losse hand er ook wel mee uit de voeten kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mod van de ring is enkel voor de modellen Surge, Wave en Charge.

 

de bitholder scalpelmod is voor de modellen:

 

MUT, MUT EOD, Surge, Skeletool CX, Skeletool, Charge, Wave en

 

- bij gebruik van een verwijderbare bithouder kan je deze mod gebruiken voor de Super tool 300, Crunch, Rebar, Juice (Xe6, Cs4,S2,C2), Crater c33T/c33Tx

 

Dank voor deze aanvulling.

 

@Jalemari bedankt voor deze post.

Heb je ook echt al eens flink gezaagd met deze mods? Is de keyring houder voldoende sterk?

Wat ik echt nog mis aan de Charge is een awl, ik denk dat ik eens een bitje ga opofferen om die nog te maken.

 

Er is redelijk goed mee te zagen, valt me best mee. Maar verwacht geen boomzaag. De constructie van de lock is redelijk stevig, natuurlijk ook bedoelt om je Leatherman aan te laten bungelen. Het zwakste punt is het haakje van het zaagje zelf en dat zou na verloop van tijd kunnen afbreken. Ik heb het breekpunt niet opgezocht maar dat is nog wel een goede test waard idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook een mooie mod maar wat ik mij wel meteen afvroeg is:

Een scalpel is voor meer delicaat snijwerk, hoe zinvol is het dan om deze in een relatief zware Charge te zetten als je waarschijnlijk vanuit de losse hand er ook wel mee uit de voeten kan?

 

Anderen kunnen deze vraag vast beter beantwoorden.

Maar als ik stukjes leer en dergelijke insnij vond ik het gewicht niet storend, lag juist lekker vast in de hand. Maar ik heb nog nooit iemand of mezelf geopereerd dus ben daar 'nog' niet bekend mee. Het is natuurlijk ook bedoelt als nood oplossing, als je niet anders kan. Ik wil namelijk niet overal m'n hechtset (die overigens niet compleet is) mee naartoe nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderen kunnen deze vraag vast beter beantwoorden.

Maar als ik stukjes leer en dergelijke insnij vond ik het gewicht niet storend, lag juist lekker vast in de hand. Maar ik heb nog nooit iemand of mezelf geopereerd dus ben daar 'nog' niet bekend mee. Het is natuurlijk ook bedoelt als nood oplossing, als je niet anders kan. Ik wil namelijk niet overal m'n hechtset (die overigens niet compleet is) mee naartoe nemen.

 

Persoonlijk denk ik dat de bit extender (verlenger) voldoende zou zijn om als fijn handvat te dienen voor de scalpel.

 

images?q=tbn:ANd9GcQSCyg4u5swD8xKWBXdBl_WoI5JmjmLDL5KcziMA-nvgoJHS0O2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Betreffende de Leatherman Charge tti ...Ik zie dat hij bestelbaar is met:

  • een volledig stoffen foedraal
  • een volledig leren foedraal
  • en ik zie op internet, zoals bij de foto in de openingspost, een half leren, half stoffen foedraal

 

Mijn vraag: heb je bij alle drie ruimte aan de zijkant voor bijv. een zaklampje etc?

Wat is de beste keuze? Mijn voorkeur gaat nu uit naar de leren versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreffende de Leatherman Charge tti ...Ik zie dat hij bestelbaar is met:

  • een volledig stoffen foedraal
  • een volledig leren foedraal
  • en ik zie op internet, zoals bij de foto in de openingspost, een half leren, half stoffen foedraal

 

Mijn vraag: heb je bij alle drie ruimte aan de zijkant voor bijv. een zaklampje etc?

Wat is de beste keuze? Mijn voorkeur gaat nu uit naar de leren versie.

 

je kan ook nog 2 mogelijk anderen foedralen aanschaffen. een semi lederen en een nylon

 

Het verschil tussen de lederen en de nylon is lederen heeft drukknop en nylon velcro sluiting.

 

Beiden hebben elastische zakjes aan de buitenkant maar met de drukknop ben je imo beperkter over mogelijk extra items dat je mee in je zakje kan nemen.

 

Velcro kan dan weer makkelijker lossen als er zand tussen komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook nog 2 mogelijk anderen foedralen aanschaffen. een semi lederen en een nylon

 

Het verschil tussen de lederen en de nylon is lederen heeft drukknop en nylon velcro sluiting.

 

Beiden hebben elastische zakjes aan de buitenkant maar met de drukknop ben je imo beperkter over mogelijk extra items dat je mee in je zakje kan nemen.

 

Velcro kan dan weer makkelijker lossen als er zand tussen komt...

 

Aha, weer zo een dingetje waar meningen over verdeeld zijn denk. Leer of Nylon. Bedankt voor je inzicht carismo.

Velcro schijnt bij temp onder 0 ook niet super te zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, weer zo een dingetje waar meningen over verdeeld zijn denk. Leer of Nylon. Bedankt voor je inzicht carismo.

Velcro schijnt bij temp onder 0 ook niet super te zijn?

 

Nog geen problemen mee gehad wel als er sneeuw tussen zit... maar valt op te lossen met een rangerbandje of een stukje elastisch touw

ik draag m'n multitool onder m'n trui aan de riem. dus zal zelden onder 0 geraken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb hem net binnen, besteld via Ebay.De, een pak goedkoper dan ik hem in Belgie of Nederland kon vinden. Is de versie met de lederen pouch met drukknop. De tool gaat bij mij in de EDC pouch dus ik zal de eigenlijke Leatherman pouch niet gebruiken. Als ik er iemand gelukkig mee kan maken geef je maar een berichtje...

 

Oh ja, enorm tevreden van :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem net binnen, besteld via Ebay.De, een pak goedkoper dan ik hem in Belgie of Nederland kon vinden. Is de versie met de lederen pouch met drukknop. De tool gaat bij mij in de EDC pouch dus ik zal de eigenlijke Leatherman pouch niet gebruiken. Als ik er iemand gelukkig mee kan maken geef je maar een berichtje...

 

Oh ja, enorm tevreden van :-)

 

de originele is handig voor je slide met bitjes en eventueel nog ander klein materiaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...