Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bewaren van Ingemaakt voedsel en nachtvorst


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil een voorraadje voedsel wecken, met name stoofschoteltjes. Echter heb ik beperkte ruimte in huis en ik wil het niet onder mijn bed bewaren. Ik wil eigenlijk een plekje in de garage of schuur inrichten om de voorraad te bewaren.

 

Echter kan het zijn dat wanneer het in NL vriest de temperatuur in de garage ook iets onder 0 komt. Kan ik het eten hier bewaren of gaan er dan potten klappen of iets dergelijks. Het blijft in 99% van de gevallen boven 0, maar bij heel extreme vorst kan het iets onder 0 komen.

 

Ik kan het natuurlijk een beetje inpakken tegen de vorst of in een vriezer doen die niet aanstaat of in koelboxen om de vorst tegen te gaan.

 

Graag jullie tipzzzz.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Raar dat je er een draadje over maakt . Ik zit zelf ook met dat probleem . Daarom heb ik een pot gestoofd vlees mee genomen naar de laatste SC .1 om het transport te testen . 2 om de temperatuur verschillen te testen . Ik heb een reis koelkast en die gaat zo hard dat het er in vriest . Ik heb mijn weckpot stoofvlees in de koelkast geplaatst om te zien wat er mee gebeurt . Het was wel bevroren maar was nog steeds dicht . Toen we heb open deden siste hij lekker . Het waren natuurlijk maar een paar dagen . Ga deze winter een testen bij langere vorst . De rest probeer ik zoveel mogelijk boven nul te bewaren .

 

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weckpotten kunnen tegen vorst heb ze zelf met uien en knoflook in de vriezer staan gaat perfect.

Ik ben zelf ook aan het experimenteren en heb veel op deze site gevonden http://www.weckenonline.eu

Misschien hebben jullie er ook wat aan.

 

Regel 19: In de voorraadruimte mogen de gevulde inmaakglazen niet worden blootgesteld aan directe zonnestralen.

De ruimte moet ook vorstvrij zijn. Gevulde inmaakglazen kunnen echter niet alleen in een koele kelder, maar ook bij kamertemperatuur worden bewaard.

 

Dit had ik van het door jouw genoemde forum, maar ik dacht dat een beetje vorst geen kwaad zou kunnen Misschien dat het vocht in de pot gaat uitzetten als het bevriest en dan weer ontdooid. Weet niet of dat goed gaat of gevolgen heeft voor de houdbaarheid.:confused:

 

Ik ga vorst in ieder geval zien te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regel 19: In de voorraadruimte mogen de gevulde inmaakglazen niet worden blootgesteld aan directe zonnestralen.

De ruimte moet ook vorstvrij zijn. Gevulde inmaakglazen kunnen echter niet alleen in een koele kelder, maar ook bij kamertemperatuur worden bewaard.

 

Dit had ik van het door jouw genoemde forum, maar ik dacht dat een beetje vorst geen kwaad zou kunnen Misschien dat het vocht in de pot gaat uitzetten als het bevriest en dan weer ontdooid. Weet niet of dat goed gaat of gevolgen heeft voor de houdbaarheid.:confused:

 

Ik ga vorst in ieder geval zien te vermijden.

 

Een beetje vorst kan geen kwaad ik heb al jaren potten zo staan de weckpotten zijn vrij dik.

En de potten die ik in de vriezer heb staan is ook nooit wat mee gebeurt.

Maar zal het deze winter testen door een pot in mijn hout/materiaal schuur te zetten 1 met alleen water en 1 die vacuum getrokken is.

Want hier bij mij kan het goed vriezen dus kijken wat er gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hou bij de testen rekening wat er in de pot zit.

suiker en zout veroorzaken een vriespunts verlaging dus zal de inhoud pas bevriezen bij lagere temperaturen van -0.

Stel je er ook weer niet te veel van voor. aangezien het om etenswaar gaat zal het ook weer niet zo zout zijn.

 

maar als je appelmoes test zou het kunnen dat iets zonder zout of suiker net wel om gaat

 

grtzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...