Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zijn er preppers met een Metaaldetector?


Pr3parator

Aanbevolen berichten

Misschien een rare vraag/ onderwerp maar:

 

Ik heb een goede metaaldetector aangeschaft nadat ik afgelopen vakantie met mijn kids iemand op het strand bezig gezien had die flink wat euro's en juwelen vond.

Mijn kids zagen dat wel zitten, zodoende heb ik toen een speelgoeddetector aangeschaft..... Hij piepte alleen als je hem tegen je auto aanhield...

 

Nu heb ik een Garrett euro ace aangeschaft, ik moet heel wat euro's vinden om die terug te verdienen.

 

Zijn er hier meer mensen met een metaaldetector?

Iemand prep tips hiervoor?

 

Bij voorbaat dank!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Misschien een rare vraag/ onderwerp maar:

[knip]

 

Zijn er hier meer mensen met een metaaldetector?

Iemand prep tips hiervoor?

 

Bij voorbaat dank!

 

Inderdaad een rare vraag; rechts bovenaan zit een zoekfunctie, als je die gebruikt had met zoekterm 'metaaldetector' had je meerdere topics gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op SC Gilze ook met een metaaldetector gelopen ;) Dat ding werkte perfect...................op een afstand van 5 cm boven de grond. hij ging pas piepen als je het object zag liggen. Nee zonder grappen, het was een kinder speeltje.

 

Bij de weey: Neem je hem een keer mee naar Gilze bij een volgende meeting daar? er liggen nog wat pijlen verstopt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op SC Gilze ook met een metaaldetector gelopen ;) Dat ding werkte perfect...................op een afstand van 5 cm boven de grond. hij ging pas piepen als je het object zag liggen. Nee zonder grappen, het was een kinder speeltje.

 

Bij de weey: Neem je hem een keer mee naar Gilze bij een volgende meeting daar? er liggen nog wat pijlen verstopt ;)

 

Pijlen zijn toch meegenomen door die eekhoorn?:D of was het Paulus naast het kleine rode huisje?:D

Zullen wij de volgende keer daar gaan zoeken @Wonderland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijlen zijn toch meegenomen door die eekhoorn?:D of was het Paulus naast het kleine rode huisje?:D

Zullen wij de volgende keer daar gaan zoeken @Wonderland?

 

Ja kunnen we zeker doen. Heb jij een metaaldetector dan? anders moet @Pr3parator ook mee gaan. Dat ding wat ik had, was geleend van een SC lid.

Ik denk dat we ook heel veel terug vinden van @gerbewoner. Er ligt een berg lood jonguh :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kunnen we zeker doen. Heb jij een metaaldetector dan? anders moet @Pr3parator ook mee gaan. Dat ding wat ik had, was geleend van een SC lid.

Ik denk dat we ook heel veel terug vinden van @gerbewoner. Er ligt een berg lood jonguh :)

 

 

Als Pr3parator meegaat hebben we ineens een wagenpark in het bos:D Nee ik heb geen metaaldetector, maar ik koop hem wel bij domeinen als die van @Tijgertje afgepakt word:) En jazeker dat daar wat lood ligt, maar dat lag er toch al? Jij had toch scharrellood?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Pr3parator meegaat hebben we ineens een wagenpark in het bos:D Nee ik heb geen metaaldetector, maar ik koop hem wel bij domeinen als die van @Tijgertje afgepakt word:) En jazeker dat daar wat lood ligt, maar dat lag er toch al? Jij had toch scharrellood?

 

Haha grapjas ik ga eerst uitzoeken waar het mag en daar ga ik hem gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

inplaats van op het strad te jutten met je detector verdiep je in de geschiedenis van je omgeving kijk of veldslagen hebben plaatsgevonden in je omgeving( zelf woon ik momenteel in polen genoeg locaties van veldslagen uit Wo2 heb me detector binnen 2maanden terug verdient aan items die ik heb gevonden) iron crosses ,bayonetten ,medallies, ringen veel ervan verkocht maar bijzonderen items zelf gehouden met grootste trost een luger beetje roestig en vergaan maar toch:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

inplaats van op het strad te jutten met je detector verdiep je in de geschiedenis van je omgeving kijk of veldslagen hebben plaatsgevonden in je omgeving( zelf woon ik momenteel in polen genoeg locaties van veldslagen uit Wo2 heb me detector binnen 2maanden terug verdient aan items die ik heb gevonden) iron crosses ,bayonetten ,medallies, ringen veel ervan verkocht maar bijzonderen items zelf gehouden met grootste trost een luger beetje roestig en vergaan maar toch:P

 

In de Westhoek kan je veel koper vinden. Dat zijn de koppen van de granaten. Wel een beetje opletten voor het mosterdgas dat er in zit. Dat is straf spul van Amora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er ook wel 1 aanschaffen in de toekomst, maar wel gelijk een redelijke. Op tv zie ik regelmatig Dumb en Dumber met zo'n ding zwaaien, heel enthousiast en ze zoeken vooral op historische locaties. Bij mij in Spanje in de bergen liggen nog 7-8000 Catalanen die door Franco zijn afgeslacht. Als ze een gouden ring om hadden, dan kan ik ze binnenkort wel vinden.;)

 

Ik zou in ieder geval op locaties gaan zoeken waar de kans op sieraden, goud en munten erg groot is. Behalve dan op het kerkhof.:p

 

Zou mooi zijn als iemand van het forum wat betere info kan geven over redelijke en goede detectoren. Dan weet je waar je op moet letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

White's Classic heb ik ook gehad.

Erg fijne detector.

Bedenk wel dat alleen diepte niet alles is.

Omdat hij dieper gaat, zal hij kleinere objecten minder snel oppikken.

Het is vaak of of en niet en en.

En de prijs, tsja, als je eerst eens wilt kijken of je het echt leuk gaat vinden kijk je voor een Garrett ace 250 of een Fisher F2 op MP.

Ook daar kun je leuk spul mee vinden.

Na een paar maanden knal je hem op MP en koop je wat beters.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

White's Classic heb ik ook gehad.

Erg fijne detector.

Bedenk wel dat alleen diepte niet alles is.

Omdat hij dieper gaat, zal hij kleinere objecten minder snel oppikken.

Het is vaak of of en niet en en.

En de prijs, tsja, als je eerst eens wilt kijken of je het echt leuk gaat vinden kijk je voor een Garrett ace 250 of een Fisher F2 op MP.

Ook daar kun je leuk spul mee vinden.

Na een paar maanden knal je hem op MP en koop je wat beters.

 

Greener

 

Ok @Greener bedankt voor de tips. Ik wil er definitief 1 maar wil eerst een keer met iemand die er al 1 heeft uitproberen en kijken hoe het werkt. Ik ben van plan een keer naar de SC meeting te gaan en mogelijk heeft iemand een metaaldetector of ervaring ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...