Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Waar anoniem goud kopen?

Recommended Posts

Ik overweeg om goud te kopen. Nu begrijp ik dat de overheid op basis van de Noodwet Financien uit 1978 niet alleen geld maar ook goud kan vorderen. Als ik goud koop bij een handelaar zal ik me moeten legitimeren en kan de overheid er dus achter komen dat ik goud heb gekocht, en hoeveel. Waar kun je goud (veilig) anoniem kopen? Het liefst betaal ik ook nog eens cash. Stealth!

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Een gewone goudhandelaar, daar kan je cash kopen. Maar het is een 'oplossing' voor een onbestaand 'probleem'.

Het is niet omdat je vandaag goud koopt, dat je dit morgen nog hebt, juist?

Klopt, en ik twijfel ook nog, niet omdat de goudprijs schommelt, maar ook vanwege het dilemma: stel je hebt 1.000 euro, wat kies je, goud of preppersmaterialen? Ik volg sinds enkele maanden de site Biflatie.nl, en ik zie het in de komende twee jaar echt misgaan op monetair gebied, en aansluitend sociaal.. Waar heb je meer aan, het "verzekeren" van je vermogen met goud of in een noodsituatie volledig selfsupporting zijn met voorraden, waterfilter, veiligheid etc. Ik neig sterk naar het laatste, maar goud is ook koopkracht, vooral na een val van de euro of dollar. Tot nu toe pikken we als bevolking alles wat betreft bezuinigingen en vernietiging van kapitaal, alsmede de voortvretende inflatie. Maar ja, ik heb steeds de 9 meals from anarchy in mijn achterhoofd.

@GroningerPrepper

Van iedere 1000 die je over hebt zou ik max 100 in PM steken, rest naar voorraden enzo.

Mocht het echt zo ver gaan dat het monetaire systeem instort dan moet je sowieso drinken en eten, en anderen ook.

Of PM ook echt werkt op dat moment, en hoe lang het duurt voor handelaren / particulieren PM accepteren in ruil voor voedsel of wat dan ook is nog steeds van allerlei factoren afhankelijk.

Eerst voor jezelf zorgen inderdaad.

Dus water, voeding, etc. (zelf bepalen hoeveel en hoe)

Dan pas investeren in PM.

In Brussel is Eurogold heel informeel: cash aan de balie betalen. Zit nabij de Beurs.

Maar onderliggend dus:

Hoeveel maanden eetvooraad is minimum c.q. acceptabel?

Idem met water? Zoveel dagen op fles/vat en dan filteren?

We zouden een soort van basis moeten hebben op dit gebied denk ik. Minimaal een maand, liever drie maanden?

Als dat geregeld is pas denken aan investeren.

Maar laten we eerlijk zijn, zie je ze bij je langs komen????? Met alle respect maar ik ga er van uit dat er hier maar weinig zijn die hoeveelheden hebben die er echt toe doen. Zeg vanaf vijf kilo. Ik kan mij vergissen en het zijn verder mijn zaken ook niet maar kan me niet voorstellen dat ze zich bij je melden wanneer je twintig Krugerands hebt.

Dan heb jij nog nooit de fiscus over de vloer gekregen. Ik wel, en ze stellen eenvoudige vragen hoor, alleen het antwoord is niet altijd even eenvoudig. Op hun laatste vraag 'Waar komen deze middelen vandaan.' Had ik 63 pagina's nodig om het uit te leggen. Dus neem van me aan dat je wél vragen krijgt. @Jacob

Dan heb jij nog nooit de fiscus over de vloer gekregen. Ik wel, en ze stellen eenvoudige vragen hoor, alleen het antwoord is niet altijd even eenvoudig. Op hun laatste vraag 'Waar komen deze middelen vandaan.' Had ik 63 pagina's nodig om het uit te leggen. Dus neem van me aan dat je wél vragen krijgt. @Jacob

Ik doel meer op de situatie dat een dergelijke noodwet in werking treedt. Reken maar dat het dan een bende is. Inzie ze dan niet langskomen. Maar goed, ik kan me vergissen.

Ik overweeg om goud te kopen. Nu begrijp ik dat de overheid op basis van de Noodwet Financien uit 1978 niet alleen geld maar ook goud kan vorderen. Als ik goud koop bij een handelaar zal ik me moeten legitimeren en kan de overheid er dus achter komen dat ik goud heb gekocht, en hoeveel. Waar kun je goud (veilig) anoniem kopen? Het liefst betaal ik ook nog eens cash. Stealth!

het probleem ligt hem niet in cash het probleem ligt aan je ID ik koop zelf bij amsterdamgold heb ik een goede band mee (vragen ook ID en zitten op schiphol) je kan altijd bij je medepreppers goud/silver kopen maar dan moet je er wel vertrouwen in hebben ook zou je uitkunnen wijken naar ebay

Kun je daar goud cash betalen.

Jazeker, je moet je wel legitimeren maar het wordt verder niet genoteerd op je naam. Daarnaast kun je ook bij Amsterdamgold.nl goud kopen en zij hanteren ook een privacy beleid (geven geen informatie aan derden),mits je bij één of andere strafzaak bent betrokken dan moeten ze wel.

Vaak kun je ook van een juwelier\goudmid goud kopen, maar je moet de officiële baren hebben die wereldwijd erkent worden. Deze kun je overal inwisselen. HBU is dan een goede optie. Turken hebben ook gouden muntjes die je kunt kopen, maar dan moet je deze weer bij Turkse juweliers of handelaren inwisselen.

De grens die de fiscus aangeeft voor een anonieme aankoop van beleggingsgoud staat op € 11.234,- (wat vroeger 25.000 gulden was). Partijen met een AFM-vergunning dienen een bezoekersregister bij te houden en maken een kopie van het legitimatiebewijs. Als klant kun je daar op deze wijze nooit anoniem een aankoop doen.

Voor meer informatie omtrent het onderwerp contante transacties verwijs ik graag naar een artikel op onze website: https://www.hollandgold.nl/contante-transacties

Ook over het confisqueren van goud is een artikel geschreven om dit onderwerp op te helderen: https://www.hollandgold.nl/100-vragen-over-goud/mag-de-overheid-goud-opeisen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...