Ga naar inhoud
GENEGEERD

Anarchy


Lone_Wolf

Aanbevolen berichten

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/itll-be-anarchy-gordon-brown-discussed-putting-troops-on-the-streets-as-banking-crisis-worsened-former-spin-doctor-damian-mcbride-reveals-8831362.html

 

Klinkt toch best wel eng, zeker als je nagaat dat de crisis nog lang niet voorbij is

 

Gordon Brown considered putting troops onto the streets and enforcing a curfew as the severity of the banking crisis began to sink in, his former spin doctor has revealed.

 

Mr Brown's fears came in anticipation of the public becoming aware of just how serious the financial crisis was.

 

Damian McBride said the then prime minister was preparing for "anarchy" from across the country if banks shut their doors and stopped people from using their bank cards.

 

His consideration of such drastic measures arrived in the days following the collapse of Northern Rock in 2008, and the night before he announced his public bailout of the banks, fearing a "total meltdown of the financial system of the Western world".

 

Mr McBride added that it was "extraordinary" to see him "gripped by the danger of what he was about to do".

 

In an extract of his book, serialised in the Daily Mail, Mr McBride quoted Mr Brown as saying: "You don't understand...If the banks are shutting their doors, and the cashpoints aren't working, and people go to Tesco and their cards aren't being accepted, the whole thing will just explode.

 

"If you can't buy food or petrol or medicine for your kids, people will just start breaking the windows and helping themselves. And as soon as people see that on TV, that's the end, because everyone will think that's OK now, that's just what we all have to do.

 

"It'll be anarchy. That's what could happen tomorrow. I'm serious, I'm serious... We'd have to think: do we have curfews, do we put the Army on the streets, how do we get order back?"

 

He feared panic from other countries could spread to Britain, exacerbating public unrest further.

 

But McBride added that Mr Brown was "convinced that decisive action" had to be undertaken immediately and said he later thought his actions were comparable to President John F Kennedy and his advisers during the Cuban Missile Crisis in the Cold War.

 

The former special advisor to Mr Brown was forced to resign in 2009 after revelations of plans to create a smear campaign against Conservative ministers were leaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als een regering 't leger inzet tegen haar eigen volk, zit er al zoveel poep aan de ventilator dat je al onderweg naar of op je BOL/BIL moet zijn. Als 't leger ingezet wordt dan is het inderdaad anarchy en da's foute boel. Maar ja... dit laat wel zien dat het een realistische optie is voor regeringen en dat we dus vooral door moeten gaan met preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is maar of het leger geschikt is om de bevolking rustig te houden. Het leger wordt opgeleid om te moorden. Niet om de orde te handhaven.

 

Het leger moet voorkomen dat er geplunderd wordt en hoort de orde te handhaven. Maar als men geen vreten meer heeft, gaat er een conflict komen met het leger. En als het leger gaat schieten, is iedereen er nog slechter van af. Er is weinig dat militairen in zo`n situatie er van kan weerhouden om zelf ook aan het plunderen en moorden te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lewieke

 

Ik ben opgeleid om WAT!?!? :mad::mad::mad:

 

Ik ben meestal van de variant "tranquilo" maar nou push je het wel heel ver vrind.

 

Ik ben verdomme niet opgeleid om lid te zijn van een doodseskader!

 

Maar goed, eenieder heeft recht op een mening... Hoe ongeïnformeerd, ongefundeerd en stupide ze ook moge zijn. :banghead:

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut @ieweke je hebt helemaal gelijk.

Wel degelijk worden er mensen opgeleid crowd riot controle.

Mensen die b.v naar Curaçao zijn geweest. Uiteraard blijf ik ook liever bij mijn familie,om die te beschermen.

Maarja soms staat het water hoog,lees Groningen begin dit jaar,duinbranden bij schoorl, vorige jaar meer dan 1000 ondersteuning geweest van het leger ,

 

Sommige mensen vinden een rollator in het pakket belangrijker. Binnenkort mogen de burgers Zelf de zandzakken gaan vullen

 

Graag gedaan trouwens dat ik in afganistan ben geweest,waar ik collega,s ben verloren.

 

Denk aub na voordat er iets wordt geroepen

 

(@bolo) aanklinken zandhaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bolo @Fubar

Natuurlijk vind je mijn opmerking niet leuk, en eerlijk, ze is kort door de bocht door haar veralgemening. Er zijn inderdaad meer civiele taken, tussenkomen bij penibele situaties, rol als peacekeeper, VN troep, hulpverlening bij aardbevingen, rampen, ... . Allemaal waar. De meeste van die taken worden (op de militaire taken na) volgens mij niet uitgevoerd met bewapening.

 

Waar ik het over heb is over bewapende militairen in de straten. Wat doe je als militair als je een razende menigte op je ziet afkomen ? Of die menigte gelijk heeft en de leidinggevenden niet, maakt op dat moment niet uit. Je voert orders uit. Het idee van bewapende militairen in de straten zit me niet lekker. Je gaat geen chocoladepralines afschieten. De facto is het zo dat het establishment de macht heeft over de ordetroepen. Ze zullen er alles aan doen om die macht te behouden.

 

Heb ik het over jou als burger ? Nee. Je kan best een fijn mens zijn. Wil ik tegenover je staan bij een massabetoging terwijl jij in een bewapende pantserwagen zit en ik daar met mijn vlag sta te zwaaien ? Echt niet.

 

Als ik je als mens tekort doe, dan wil ik dat bij een persoonlijke ontmoeting graag bijleggen met een Vlaams gerstenat. En heel misschien ben jij dan dié militair die -als het er op aan komt- de kant van het volk kiest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...