Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het wecken van Babi Pangang ... kan dat?


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik vroeg me af wanneer je iets lekker vind bij een bezorgtoko en je wilt dit langere tijd bewaren. Kun je dit dat Wecken?

 

Bijvoorbeeld ik bestel een Babi Pangang en volg verder het hele weckproces (verhitten, inmaken, koelen). Wie heeft dit al eens gedaan en is de smaak nog enigszins redelijk?

 

Kijk is op http://www.weckenonline .eu ik was zelf ook aan het zoeken om meerdere dingen te wecken/invriezen en vond deze site staat verschrikkelijk veel op ook het inmaken

van vlees.

Tevens heleboel links en recepten misschien heb je er wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe wordt de Pangang bij de Chinees verse bereid en die neem je heet mee. Daarna doe je ze in je schone potten en bij het inmaken wordt alles nog anderhalf uur op 100 graden in de pot verhit. Je zou dus zeggen dat het wecken op zich mogelijk moet zijn.

 

Ik denk echter wel dat het in dit geval iets te minder knapperig zal zijn i.v.m. het inmaken, maar de smaken zouden bewaard moeten blijven. Uit blik vind ik de pangang overigens helemaal niet te vreten. Dan zou je in di geval het vlees en de saus apart moeten wecken. Ben benieuwd of iemand zoiets al eens heeft gedaan.

 

Een ander gerecht zoals een Indonesisch stoofschoteltje zou zeker moeten lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Bij het wecken moet je enorm opletten met meelproducten . Het zou kunnen dat de Chinees een sausbinder gebruikt op basis van meel . @FincaInSpanje we zijn nu bijna een jaar later na het starten van dit topic . Heb je het al eens uitgeprobeerd?

 

Nee, niet in de Weckpot wel in de oven en met de saus tests gedaan. Maar nooit ingeblikt.

 

Probleem:

Ik maak Babi Pangang zelf van gesneden speklapjes die ik in een ovenschaal op hoge temperatuur krokant bak (net niet verbrand). Wanneer ik daarna de saus erover doe en je eet het vrijwel direct op dan blijft de smaak prima, zelfs de 2e dag mits in de over weer verwarmd.

 

De chinees maakt Babi Pangang meestal van iets minder vet spekvlees, maar zij frituren\bakken dit krokant en wanneer klaar hakken ze het in reepjes met de saus erover. Dit is iets minder krokant dan mijn recept, maar ook goed te doen wanneer je het binnen 1-2 dagen opeet.

 

Beiden hebben dus het probleem dat de saus het vlees na verloop van tijd weeïg maakt.

 

Mogelijke oplossingen moet ik dus zien te vinden door de saus apart te serveren.

 

1. Vlees half krokant bakken en wecken. Bij gebruik in de oven op 180 graden zodat er weer een korstje op het vlees komt. Daarna saus toevoegen.

2. Als bij de Chinees. Voorgebakken Spekvlees kopen en deze wecken. Dan frituren of bakken in de olie bij gebruik en saus toevoegen.

3. Vlees rauw bewaren en\of invriezen. Dit wordt door slagers aangeraden, maar de houdbaarheid van wecken is veel langer dan invriezen.

 

Ik wil 1 en 2 een keertje proberen, maar je moet goed rekening houden met het feit dat wanneer je niet lang genoeg en heet genoeg verhit een kleine kans op botulisme aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Zo af en toe probeer ik wel eens een nieuw blik uit. De Babi Pangang met saus, die ze af en toe in de actie bij de Lidl verkopen is net te eten maar het is het allemaal net niet.

 

Gisteren kwam ik bij de Aldi en door slechte pangang in blik ervaring twijfelde ik of ik een blik zou kopen. Het was (in mijn preppers ogen) toch aan de prijs en als het dan weer niet lekker zo zijn. Toch gekocht.

 

Thuis direct opengemaakt en met wat Nasi gegeten. Het verbaasde mij:

 

1. het waren smalle reepje dus enigszins krokant

2. de smaak van de saus en vlees was prima

3. de textuur en de hoeveelheid vlees t.o.v. de saus was prima

 

Zowel vrouw als dochter vonden het een prima maaltijd ook en de houdbaarheid was tot Jan 2018. Dan kun je ff vooruit. Dit is voor mij een goed alternatief voor het wecken van mijn favoriete Chinese maaltijd. Dat wilde ik toch even benoemen. Meestal verlagen ze bij Aldi de prijs als er veel blikken na de actie overblijven en als ze dat doen, dan sla ik er wat van in.

 

http://www.aldi.nl/aldi_babi_pangang_48_5_10385_19681.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...