Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Hoe voor te bereiden op een ​​buitenaardse invasie?

Recommended Posts

Ok... niet gedacht dat er werkelijk mensen op dit forum zouden zitten die de baarlijke nonsens, de absolute BS van Niburu zouden geloven. I was wrong!

Iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij gelooft, maar ik heb persoonlijk vooral medelijden met de arme stakkers die daadwerkelijk menen dat aliens al onder ons zijn, ze te herkennen zijn aan hun haardracht of de manier waarop ze handen schudden, dat de aarde met al haar inwoners in feite één groot lifeseeding project is en dat alle verlichte geesten zullen worden gedematerialiseerd en opgestraald in het moederschip om daar te drinken van de eeuwige wijsheid van de kosmos en omstreken.

Het lijken mij stuk voor stuk aangeprate en aangeleerde theoriën die de aanhangers ervan in staat stellen om te dealen met het keiharde leven op deze soms vervelend realistische kloteplaneet, waar de meeste andere mensen zich gelukkig heerlijk thuis voelen.

Mijn small-government-stance houdt het vurige pleidooi voor verplichte opname in een inrichting dat op het puntje van mijn tong brandt ternauwernood binnen.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als die aliens vandaag naar de aarde zouden kijken, dan laten ze het wel uit hun hoofd om hierheen te komen.

eerder denk ik dat die aliens nu alvast flink aan het preppen zijn en bezig zijn met het bouwen van allerlei baricades voor het geval wij zouden besluiten om de aarde te verlaten en een bug-out te doen richting hun planeet.

:p

Deze post delen

@ homerun

Als ze betere/andere materialen hebben zijn ze Technologies toch verder? Ik zal je wat uit leggen over materialen:

Deze zijn opgebouwd door elementen, elementen komen op planeten doordat er een zon explodeert deze zijn elementen de ruimte inblaast met een onvoorstelbare kracht deze komen dan doormiddel van kometen e.d terecht op planeten een andere manier is: als een zon gevormd word trekt hij alles aan in zijn omgeving dat word dan gecomprimeerd alles wat aan die zwaartekracht ontsnapt daar worden planeten van gevormd dus precies dezelfde materie als een zon.

we weten precies welke elementen er in de ruimte zijn we treffen ze namelijk allemaal aan op de aarde.

Hoe weten we welke elementen er in de ruimte zijn?

Dat weten we door het lichtspectrum van zonnen te bekijken.

Een element geeft een bepaalde kleur af als het verbrand, door het spectrum van een zon te bekijken weten we precies welke elementen deze zon verbrand sterker nog we weten ook de precies samenstelling dus de hoeveelheid er van een bepaald element aanwezig is.

We kennen dus alle elementen, als je met andere materialen werkt heb je dus ook meer kennis over die elementen.

het maakt niet uit of die zon 6 lichtjaar verwijderd is of 15miljard lichtjaar, ze bestaan allemaal uit dezelfde elementen.

Nou kan ik nog een heel verhaal over ruimtereizen gaan ophangen, hoe moeilijk dit wel niet is en hoe onvoorstelbaar groot de afstanden wel niet zijn die je moet afleggen.

maar dan ben ik nog wel even bezig.

Deze post delen

Maar we kennen echt nog lang niet alles. Want er zijn ook nog andere melkwegen en daar zijn we nog nooit gekomen. Maar mischien hebben de aliens wel gewoon geluk als er een super sterk element op hun planeet terecht is gekomen die wij nog niet kennen en mischien. Hebben hun andere brabdstof dan wij dat ze sneller kunnen ruimtereizen

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

Deze post delen

In onze melkweg zijn er 300miljard sterren daarbij zijn er 350miljard melkwegen, verder kunnen we niet kijken op dit moment, omdat we al tot het begin kijken, als we verder willen kijken moeten we wachten, ieder jaar dat we wachten kunnen we precies 1 lichtjaar verder kijken.

we kunnen het spectrum bekijken van alle zonnen, omdat het licht ons bereikt.

Waar we nog niet veel van weten is donkerematerie, misschien komt daar nog een heel scala aan elementen uit voort, maar daar kunnen we niks mee omdat we het niet zien.

Langzaam komen we wel dichterbij, het zogenaamde higgs deeltje wat in de deeltjes versneller is gevonden is daar een belangrijk onderdeel van.

Maar dan ben je toch zoveel verder dan ons.

Deze post delen

Ik lees net in mijn favoriete weekblad dat er in ons sterrenstelsel maar 200 miljard sterren zijn . Daarvan lijkt 1 op 5 op onze zon .rond die lookalikes cirkelen er in totaal 8 miljard planeten , waarop theoretisch gesproken mogelijk is om te leven .

Geert

Deze post delen

Is een schatting echter worden de aantallen steeds groter sommigen zeggen 200 miljard anderen zeggen 400 miljard

De meeste sterren zijn rode dwergen, dat wil zeggen dat ze langzaam hun energie opbranden dus weinigen energie afgeven maar wel veel langer branden.

Op zich is dat geen probleem, alleen miet een planeet dan veel dichter bij de zon staan dan bij ons het geval is.

Van deze rode dwergen weten we vrij weinig, omdat ze eerst niet interessant genoeg leken.

Echter heeft de ruimtesonde kepler afgelopen jaar de eerste aardachtige planeten gevonden bij zo een rode dwerg.

Aardachtige wil zeggen dat ze in de zone liggen waar leven theoretisch mogelijk is.En de planeet de juiste massa heeft.

Deze post delen

Vind je 8 miljard niet genoeg? Als je dat nog eens vermenigvuldigd met de 350 miljard melkwegen die er zijn.

Is de kans op intiligent leven? 100%?

Deze post delen

Ik lees net in mijn favoriete weekblad dat er in ons sterrenstelsel maar 200 miljard sterren zijn . Daarvan lijkt 1 op 5 op onze zon .rond die lookalikes cirkelen er in totaal 8 miljard planeten , waarop theoretisch gesproken mogelijk is om te leven .

Geert

favoriete weekblad van @Geert

Eerste-Donald-Duck.jpg.65436caf90e5d82b9e16f1d74c133cda.jpg

Ja, het is flauw, maar ik kon het niet laten:o sorry Geert.

Deze post delen

Daarom en ik weet zeker dat ze ook ooit wel eens de aarde bezoeken of wij hun

Sent from my LG-P760 using Tapatalk

Deze post delen

Precies,

Ook is ons intiligent leven vrij nieuw, intiligente beschavingen liggen waarschijnlijk een miljoen jaar op ons vooruit en dat is nog vrij kort op kosmologies gebied.

Stel je alleen maar eens voor wat wij de laatste 100 jaar bereikt hebben dan is een miljoen jaar onvoorstelbaar.

Deze post delen

favoriete weekblad van @Geert

Eerste-Donald-Duck.jpg.65436caf90e5d82b9e16f1d74c133cda.jpg

Ja, het flauw, maar ik kon het niet laten:o sorry Geert.

Het lijkt er op alleen ziet Donald Duck er iets anders uit .

20131120_114850.jpg.0e6e9df59cd7e29384dfb028c37e7073.jpg

Geert

Deze post delen

Ik maak me meer zorgen over die gekken van het menselijk ras die nu aan de macht zijn en zo vervreemd zijn van de werkelijkheid dat het bijna buitenaardsen zijn.

Deze post delen

Ach als de aliens beschaafd zijn. Vernietigen ze ons

Toevallig het boek oorlog der werelden gelezen?

Ik denk dat je mischien een goede bol kan zoeken en genoeg wapens / voedsel opslaan mischien ook jodium tabletten en ehbo materiaal

Of dit echt gebeurt betwijfel ik maar je kunt nooit weten

Deze post delen

Wwaarom zouden ze ons vernietigen, wij observeren toch ook apen enolifanten.

We willen alles weten over hun gedrag.

Als ze inteligenter zijn dan ons, zullen ze heus niet zo dom zijn om zich tot het zelfde niveau als ons te verlagen en alles kapot te willen maken.

Wie weet worden wij wel gewoon geobserveerd.

Deze post delen

Je moet het meer zien als het geval waar ik een zwembad wil aanleggen in mijn tuin en daarbij niet echt rekening ga houden met de mieren, wormen en wat er nog meer rondkruipt.

En waarom is dat nog niet gebeurd? Misschien is de vergunning nog niet rond.

Deze post delen

Het punt bij buitenaardeleven is dat wij (de mens) altijd vanuit ons zelf redeneren.

Wij weten niet of wij voor- of achterlopen op tech, want wij kunnen ons niet vergelijken.

Wij weten nog amper iets over het universum. Wetenschap moet je ook zien met de bijbehorende tekst "zover wij weten"

Als het universum onvoorstelbaar groot is, dan ga ik er vanuit dat wij ook nog niet alle stoffen ontdekt hebben. Laat staan wat we er mee kunnen.

Aliens hoeven niet het zelfde te denken als mensen. Misschien denken ze helemaal niet. Misschien hebben ze niet overleven op onze planeet.

Er zijn zo veel mogelijkheden in dit onderwerp, zo bijzonder weinig kennis en geen ervaring, dat het redeneren eerder fantaseren is.

Wel interessant maar weinig concreet

Deze post delen

Een naar mijn mening geniale film over dit onderwerp, en wat mij betreft een absolute must-see, is de film The World's End, van het lollige duo Simon Pegg en Nick Frost. (Idd, zij brachten u eerder Shaun of the Dead).

Hieronder de trailer. Kijkon die hap!

[video=youtube;n__1Y-N5tQk]

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...