Ga naar inhoud
GENEGEERD

Weck ketel W15 is dat een goede keuze?


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb me wat verdiept in het Wecken en wil een redelijke ketel kopen (Volautomatisch). Nu kwam ik op onderstaande site een leuke startset tegen op basis van de Weck W15. Is deze ketel een goede keuze of zouden jullie voor een andere gaan? Ik weet dat er ook ketels van RVS zijn van Weck (i.p.v. emaillen),maar die vind ik net even te prijzig.

 

Ik kwam de ketel ook op een andere site tegen maar dan zonder alle extra's.

 

http://www.brouwmarkt.nl/startset-wecken-inmaken-inclusief-weck-w15-p-5004780.html (DIT IS DE STARTSET)

http://www.weckenonline.com/inmaakketels-en-toebehoren/weck-inmaakketel-volautomatisch-met-rooster.html (ALLEEN DE KETEL)

 

Verder verbaasd het me dat er zo weinig online winkels zijn in NL die dit soort zaken verkopen. Ik kom bijna steeds op dezelfde sites uit. Als iemand nog andere webwinkels weet waar je tegen redelijke prijzen kunt kopen (mag ook in BE of DE zijn hoor), dan hoor ik dat ook graag.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zou 30 euro besparen met de halfautomatische en een kookwekker gebruiken. Het kraantje heb je ook niet nodig, als je geen 20kg kan tillen en hem niet naast de wasbak kwijt kunt, kun je hem altijd gewoon leegscheppen. Weet niet hoe het zit met de degelijkheid van de kunststof variant, maar dat is wellicht wel de moeite waard om uit te zoeken met zo'n prijsverschil. Zelf heb ik een conventionele (niet elektrisch), voor het geval elektriciteit niet zeker is. Die kun je vaak voor geen geld op marktplaats of in de kringloop vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb me wat verdiept in het Wecken en wil een redelijke ketel kopen (Volautomatisch). Nu kwam ik op onderstaande site een leuke startset tegen op basis van de Weck W15. Is deze ketel een goede keuze of zouden jullie voor een andere gaan? Ik weet dat er ook ketels van RVS zijn van Weck (i.p.v. emaillen),maar die vind ik net even te prijzig.

 

Ik kwam de ketel ook op een andere site tegen maar dan zonder alle extra's.

 

http://www.brouwmarkt.nl/startset-wecken-inmaken-inclusief-weck-w15-p-5004780.html (DIT IS DE STARTSET)

http://www.weckenonline.com/inmaakketels-en-toebehoren/weck-inmaakketel-volautomatisch-met-rooster.html (ALLEEN DE KETEL)

 

Verder verbaasd het me dat er zo weinig online winkels zijn in NL die dit soort zaken verkopen. Ik kom bijna steeds op dezelfde sites uit. Als iemand nog andere webwinkels weet waar je tegen redelijke prijzen kunt kopen (mag ook in BE of DE zijn hoor), dan hoor ik dat ook graag.:)

 

Op MP staat veel:

 

http://www.marktplaats.nl/z.html?query=weck&categoryId=0&postcode=&distance=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé bedankt voor jullie tips allemaal. Ik heb net een Duitse site bekeken en hier kon ik de RVS variant kopen voor de prijs van een emaillen in NL. Dus die heb ik maar gelijk besteld. Had een bepaald bedrag in gedachten dus ik heb nog over voor wat weckpotten en accessoires.

 

http://www.shoppingfever.de/prod/Weck-WAT-25-Einkochautomat-mit-Uhr-Edelstahl-30-Liter-412010.html?osCsid=dhfmhrh0s5ougl0mglq5k9in23

@Rothbard: Daarnaast bedankt voor de tip als de stroom uitvalt. Ik ga er dus ook 1 traditionele bijkopen (hoewel ik zonne-energie heb en straks een houtkachel met kookgebeuren.).;)

@Heksenboot: Ik hou dus MP goed in de gaten de komende periode.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ondervind dat een vultrechter echt noodzakelijk is . Het is een ellende om sommige dingen in de potten te krijgen zonder morsen .

 

Geert

 

Thanks Geert, hoewel ik nog weinig ervaring heb met het afvullen lijkt het me een must. Dit ook omdat je tot net onder de rand moet afvullen. Komende week ga ik een trechter en wat van die "Tulp" weckpotten bestellen. Deze lijken me het handigst voor mijn stoofschoteltjes.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Geert, hoewel ik nog weinig ervaring heb met het afvullen lijkt het me een must. Dit ook omdat je tot net onder de rand moet afvullen. Komende week ga ik een trechter en wat van die "Tulp" weckpotten bestellen. Deze lijken me het handigst voor mijn stoofschoteltjes.:D

 

Welk soort stoofpotje wil je wekken ? Is het vlees en groenten samen ? Als je uw recepten kan delen ga je er hier een hoop gelukkig maken .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert,

 

Ik hou meer van de Indonesische keuken, dus ik wil wel een paar recepten (sambal daging goreng en bijv. daging rendang) posten binnenkort. Het zijn beiden schotels op basis van rundvlees in een pittige saus.:p

 

De andere stoofvlees varianten die kennen de meeste mensen wel en bovendien kun je dit ook van redelijke kwaliteit in blik kopen. Bijv. Hache of Stoofvlees. Persoonlijk vind ik Coertjens (wel bekend bij de Vlamingen denk ik) heel goed te eten. Van zowel de Goulash als Stoofvlees heb ik destijds een heleboel meegenomen naar Spanje toen ik begon te verbouwen in Spanje. Toen was het meer kamperen en nu begint het op een boerderij te lijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert,

 

Ik hou meer van de Indonesische keuken, dus ik wil wel een paar recepten (sambal daging goreng en bijv. daging rendang) posten binnenkort. Het zijn beiden schotels op basis van rundvlees in een pittige saus.:p

 

De andere stoofvlees varianten die kennen de meeste mensen wel en bovendien kun je dit ook van redelijke kwaliteit in blik kopen. Bijv. Hache of Stoofvlees. Persoonlijk vind ik Coertjens (wel bekend bij de Vlamingen denk ik) heel goed te eten. Van zowel de Goulash als Stoofvlees heb ik destijds een heleboel meegenomen naar Spanje toen ik begon te verbouwen in Spanje. Toen was het meer kamperen en nu begint het op een boerderij te lijken.

 

Iets wat je zelf bereid als altijd veel lekkerder dan iets uit een potje dat je koopt . Ik koop vlees aan de groothandel prijs en zo wordt inmaken interessant .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...