Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Noodzaken.nl (+eerste prep bestelling)


Floesh

Aanbevolen berichten

Allereerst wil ik het Preppers forum bedanken voor alle waardevolle informatie die ze biedt, zonder de zoekfunctie en handige topics had ik er veel langer over gedaan om de eerste grote prep-bestelling te doen :)

Ook veel dank aan Dick Berts voor het schrijven van "Hoe overleef ik een crisis" en het beantwoorden van mijn vragen per e-mail!

 

Omdat ik in de financiële sector werk was investeren/sparen in PM mijn eerste prep ervaring, maar door verder na te denken over de mogelijke gevolgen van het instorten van ons monetaire systeem werd duidelijk dat er veel meer nodig is en dat vers drinkwater, voedsel en handige spullen essentieel zijn.

 

Ik ben zelf begin 30 en heb mijn moeder verteld over mijn plan. Tot mijn verbazing vertelde ze vroeger al prepper te zijn geweest (heeft dit later wat laten varen en allerlei mooie oude spullen weg gedaan...STOM!) en toen besloten om samen actie te ondernemen.

 

Na een week lang alle Mountain House maaltijden te hebben gegeten (de nieuwe toetjes zijn een echte aanrader!) en via het forum en het boek van Dick Berts een lijst met benodigde spullen samen gesteld.

 

Review Noodzaken.nl

Omdat het om een redelijk grote eerste bestelling ging heb ik ervoor gekozen om één leverancier/winkel uit te kiezen die zoveel mogelijk kon leveren tegen een scherpe prijs, zodoende uitgekomen bij Noodzaken.nl

De website zag er overzichtelijk en netjes uit en straalde ook betrouwbaarheid uit vanwege hun certificering van de officiële "denk vooruit noodpakketten".

Ik vind het ook belangrijk dat ze telefonisch (vast en mobiel) te bereiken zijn en een voordeel dat ze een fysiek adres hebben waar je eventueel naar toe kan gaan mocht dat nodig zijn.

Via e-mail contact gezocht met de zeer vriendelijke en behulpzame eigenaar en het bleek dat ook enkele artikelen die niet op de website vermeld stonden toch leverbaar waren.

 

Hieronder de lijst met spullen:

6x Mountain House Spaghetti bolognese - 5 Portions (650g)

6x Mountain House Pasta with lasagne sauce - 7 Portions (750g)

6x Mountain House Macaroni cheese - 10 Portions (1000g)

6x Mountain House Chicken korma with rice - 7 Portions (800g)

6x Mountain House Noodles and Chicken in Black Bean Sauce - 7 portions (840g)

6x Mountain House Sweet & sour chicken with rice - 8 Portions (900g)

6x Mountain House Salmon and potato in dill sauce - 7 Portions (750g)

6x Mountain House Scrambled egg, ham and crunchy potato - 8 Portions (800g)

3x Mountain House Custard with Apple - 16 Portions (1200g)

3x Mountain House Custard with Mixed Fruits - 16 Portions (1200g)

 

1x NRG-5 Noodrantsoen 24x 500gram

 

1x Katadyn Pocket Pro

1x Primus OmniLite TI (incl. fuel bottle)

1x Primus OmniLite TI servicekit

1x Primus Eta Pot 1,8 liter

1x Esbit cooker classic groot (incl. blokjes)

10x Esbit spiritustabletten 12 stuks a 14gram

1x Jerrycan 20 liter benzine met tuit

2x Reliance Jerrycan opvouwbaar 10 liter

 

Na de afstemming die soepel per email verliep, de orderbevestiging ontvangen en de betaling per overboeking gedaan (via de site kan ook rechtstreeks met iDeal worden betaald).

Van tevoren werd door Noodzaken.nl aangegeven dat enkele producten niet op voorraad waren en besteld moesten worden. Het hele pakket zou in circa 10 werkdagen compleet zijn en verzonden kunnen worden.

Persoonlijk waardeer ik het enorm als een winkel duidelijk aangeeft wat de levertijden zijn om zo de verwachtingen te managen.

Zoals afgesproken ontving ik binnen de 10 werkdagen een email dat de bestelling compleet was en dat deze de volgende dag bezorgd zou worden.

Het totaal bestond uit 3 dozen waarvan 1 doos te groot bleek te zijn voor de pakketdienst waardoor deze een dag later per stukgoed kon worden geleverd.

Idealiter was er van toren even contact geweest om de dag van levering af te stemmen.

Gelukkig heb ik de mogelijkheid om af en toe vanuit huis te kunnen werken, dus het was geen probleem.

De dozen en producten waren allen goed en beschermd verpakt.

Na ontvangst van alle drie de dozen bleek het NRG-5 noodrantsoen pakket te ontbreken, dus even een mailtje gestuurd en binnen 20 minuten(!) reactie met excuses en dat deze direct de volgende dag verstuurd zou worden.

De snelle en correcte communicatie vind ik persoonlijk veel belangrijker dan dat er een keer iets mis gaat (dat overkomt iedereen).

Na de levering ontving ik nog een mailtje of alles goed was aangekomen, ik kan ouderwetse after sales erg waarderen.

 

Beoordeling

Website/bestelgemak: goed (in Internet Explorer 10 werkt de site nog niet optimaal, maar in Firefox werkt het prima)

Prijsbeleid: zeer goed (in mijn geval met een grote order een mooie deal kunnen maken)

Levering: voldoende / goed

Communicatie: zeer goed

Betrouwbaarheid: zeer goed

Service/Aftersales: zeer goed

 

Conclusie

Al met al ben ik een zeer tevreden klant en kan Noodzaken.nl dan ook aanraden hier op het forum.

Mocht je een (grote) bestelling willen doen dan adviseer ik je om ook eerst even contact te zoeken met de eigenaar (Patrick Oostrik, info@noodzaken.nl)

 

Hier wat foto's van de bestelling

 

IMG_2551.JPG.b01b07096eeefd4eccae2f693c8d429e.jpg IMG_2553.JPG.1fc07210a8e0696973af721e38674430.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Communicator

 

Bedankt!

 

Bug In, want mijn moeder komt hier naar toe als SHTF en ik heb nog niet de skills voor een Bug Out :o

 

PS. het lukt niet om de bijlagen in het eerste bericht te bewerken, want ik wil het logo van Noodzaken graag bovenaan zetten. Kun jij deze bijlage/foto verwijderen zodat ik het opnieuw kan proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jalemari

 

Bedankt!

Voor de Primus nog van plan om bij de Jumbo een flink aantal literflessen lampenolie in te slaan.

Naast de Primus om op de koken ook een Esbit setje met 120 brandtabletten en bij de Action zo'n gaskookstel + 10 butaangas flessen gekocht.

Overweeg nog om een Kelly Kettle aan te schaffen voor het geval alle brandstoffen op zijn.

Mag ik vragen wat jij hebt aan kookmogelijkheden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jalemari

 

Bedankt!

Voor de Primus nog van plan om bij de Jumbo een flink aantal literflessen lampenolie in te slaan. Naast de Primus om op de koken ook een Esbit setje met 120 brandtabletten en bij de Action zo'n gaskookstel + 10 butaangas flessen gekocht. Overweeg nog om een Kelly Kettle aan te schaffen voor het geval alle brandstoffen op zijn... Mag ik vragen wat jij hebt aan kookmogelijkheden?

 

Heb zelfde primus met een zooi wasbenzine (waarom jij lampolie?), zelfde gasstelletje denk ik ook met die patronen werkt makkelijk en snel, staat ook stabiel. Verder Coleman 424 benzine brander, heb er daar 2 van, ook nog een klein opvouwbaar gasbrandertje en esbit en fanta blikje met spiritus en een kleine 'portable' houtkachel. Enige wat ik nog mis is idd zo'n kettle of een vargo titanium hexagon ter aanvulling. Tja... Beetje risico spreiding:). Maar die primus zit standaard in m'n Bob, de esbit in m'n edc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jalemari

 

Ik las op het forum dat de lampenolie/petroleum bij de Jumbo erg goed is en slecht €1,49 per literfles kost terwijl het dezelfde spul bij andere winkels soms wel €4-6 kost.

 

Klinkt goed wat je allemaal hebt, kan die Coleman 424 ook op petroleum branden?

 

Weet eigenlijk niet zeker of die het ook op petrolium doet... niet getest. Denk dat er dan een andere sproeier op moet en die heb ik niet. Maar ik gebruik oa om die rede wasbenzine, ook in m'n primus. Wasbenzine is ook wat goedkoper (in de supermarkt dan). En ik dacht dat de verbranding iets schoner was maar pin me daar niet op vast. Maar petroleum heeft weer iets meer rendement per liter. Is op t forum al e.e.a over gepost door slimme types;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Floesh

 

Tot nu toe Bug in, maar dat kan ook veranderen, mijn ouders wonen buiten de randstad, daar zou ik eventueel heen kunnen.

Dat topic had ik niet gelezen. Ik was echter wel ergens tegen gekomen dat er parafine in lamp olie zit, verder heb ik ook een lamp. Een Aida

lamp.jpg.0bfe6125ad0e90b9037f0d38fbab8064.jpg

 

Al jeel lang niet gebruikt maar men heeft mij destijds wel verteld geen lampolie te gebruiken ivm de parafine en verstopte verstuivers.

In eerste instantie verkeerde foto geplaats van een hoofdlamp, krijg hem niet meer weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ooit eens gekregen, lang geleden tijdens mijn eerste echte baan. komt uit een oude voorraad van de BB, inrichting van een noodhospitaal. Dit is niet mjn foto. De lamp van de foto staat te koop op Marktplaats voor € 250,- de mijne is gebruikt en ziet er niet zo mooi meer uit. Op het moment dat zo'n lamp heet wordt verkleurd het RVS aan de bovenkant, dat glimt dan niet meer zo mooi maar wordt blauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie bestelling! zware aanslag op het spaarvarkentje :) ik zie dat je her en der letterlijk de tips qua aanschaf in het boekje van Dick Berts heb overgenomen :)

 

ik had van de week een kleine bestelling gedaan bij noodzaken.nl:

 

1 x Alu zitflap (zitmatje) (12810550RR) = €3,95

2 x Nalgene wijdhals waterfles Everyday (1 liter) (12078611RR) = €19,90

2 x Isoleerdeken (warmhoud-, isolatie- of reddingsdeken) (Q13029) = €3,98

 

ook keurig geleverd, netjes verpakt, niets op aan te merken

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SHTF

 

Bedankt en goed om te horen dat je ook een positieve shop ervaring hebt gehad :)

 

Het was inderdaad een behoorlijke investering, maar als je het samen met iemand doet dat scheelt behoorlijk door de kosten te delen.

De gedachtegang was om voor kwaliteitsproducten te kiezen, mocht er een wonder gebeuren en geen implosie van het financiële systeem komen dan zijn deze producten ook weer relatief goed te verkopen.

De Mountain House maaltijden kosten nu circa €5,50 per maaltijd en zijn minimaal 25 jaar houdbaar waardoor je over 25 jaar spotgoedkoop eten hebt (door inflatie). Dus het financiële risico is vrijwel nihil

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Floesh

 

Mooie review en met veel interesse gelezen!! Mijn volgende aankoop is bij noodzaken.nl

Ik zie dat je de Feuerhand stormlamp heb, die heb ik ook met diverse reserve-onderdelen (tip?)

Ikzelf heb buiten een multi fuel brander ook een Kelly Kettle. Ik heb het al eerder op dit forum geschreven: dat is een echte aanrader. Brandt op wat takjes uit de tuin en in enkele minuten heb je water aan de kook. Met wat accessoires erbij kan je er ook op koken. Mijn advies: kopen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Diazepam

Bedankt voor je reactie en tip voor de Fueerhand lamp! Ik heb er wel een extra lont bij, maar misschien dat ik nog een 2e bestel en dan direct de reserve onderdelen. Welke reserve onderdelen heb jij?

De Kelly Kettle staat inderdaad op het wensenlijstje :)

 

@jobs

Ik zou je willen adviseren een prijsopgave te vragen bij Noodzaken.nl voor Mountain House blikken. Deze kun je dan vergelijk met bijvoorbeeld Conserva.de

Ik weet niet wat de verkoopmarges zijn maar als je meerdere pakketten koopt kan ik me voorstellen dat je een mooie deal kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...