Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Goudprijs knalt omhoog

Recommended Posts

Blond? Blond? Het bericht wat jij wil plaatsen is te kort

ja,ja, blond :o

eigenlijk begin ik al grijs te worden, goeie schutkleur voor dat blond.

Blond als metafoor dan, ben een schattige brunette, met grijze strepen.

ben zo blij met jou, dat jij het wel zo goed kan lezen, al dat economisch engels, want anders doe ik er drie dagen over met een woordenboek erbij :p

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ook interessant om te weten dat je goud niet kunt bijmaken, zoals diamanten of parels. Het was er al toen de aarde ontstond en er komt dus nooit meer goud op aarde dan er nu in de grond zit. Ook is het opmerkelijk te weten dat niemand allergisch voor goud is, dus wordt veel in de wetenschap gebruikt.

uit de wiki:

Goud is al aanwezig op Aarde sinds het ontstaan van de planeet zelf, maar het is niet gevormd op Aarde omdat voor de productie ervan fusiereacties nodig zijn. Er vinden kernfusiereacties plaats in de kern van sterren, maar deze kernfusiereacties voorzien niet in genoeg energie voor de productie van goud. Sterren die zwaar genoeg zijn (vanaf ongeveer 8 keer de massa van de Zon) beëindigen hun leven in een supernova-explosie. Tijdens deze explosie worden er door middel van kernreacties zware metalen gevormd, waaronder goud.[1]

Ik zou goud vooral zien al veilige haven, mocht er iets mis gaan met ons huidige geldstelsel. Daarnaast kun je er leuk mee spelen door als de prijs van goud in combinatie met een lage dollar gunstig staat te kopen en weer te verkopen bij hoge prijzen.:)

Het is ook niet voor niets dat men in voornamelijk buitenlandse culturen goud geeft bij gelegenheden, zoals bruiloft, geboorte en andere feesten. Iedereen kent die Turkse muntjes wel. Dan kan men later wanneer nodig de goudstukken omwisselen voor cash.:o

Ik zou goud vooral zien al veilige haven, mocht er iets mis gaan met ons huidige geldstelsel. Daarnaast kun je er leuk mee spelen door als de prijs van goud in combinatie met een lage dollar gunstig staat te kopen en weer te verkopen bij hoge prijzen.:)

Dat eerste daar kan ik me wel in vinden.

Dat tweede vind ik veel te complex, ik koop gewoon een winnend staatslot als ik liquide middelen nodig heb......

( ja dit laatste is cynisme als het niet overduidelijk was)

Grt

K a n s

Het is lachen om je eigen geluk...

Maak je geen illusie indien een dergelijk scenario zich voltrekt, wat ik niet zie gebeuren maar dat terzijde, ben je wellicht iets beter uit dan iemand die geen PM heeft. Maar denk niet dat lachen om je eigen geluk aan de orde is.

@ Lewieke, mij is ook altijd geleerd dat je nooit lachen om de ellende van een ander.

ben je wellicht iets beter uit dan iemand die geen PM heeft.

Bij een `Cyprus:`

Zeg aan half ton weg boven 1.5 ton spaargeld.

Al die halve ton in goud had gelegen (relatief conservatieve verdeling) was er weinig aan de hand geweest.

Bij een devaluatie:

Ton is minder koopkrachtig, dat goud blijft dezelfde koopkracht houden als voorheen.

Ik weet niet hoeveel waarde jij in liquide middelen buiten het bankensysteem hebt maar denk er eens over na.

Maak je geen illusie indien een dergelijk scenario zich voltrekt, wat ik niet zie gebeuren maar dat terzijde, ben je wellicht iets beter uit dan iemand die geen PM heeft. Maar denk niet dat lachen om je eigen geluk aan de orde is.

@ Lewieke, mij is ook altijd geleerd dat je nooit lachen om de ellende van een ander.

Wellicht iets beter af = betere voorbereiding = preppen.

Dat geeft je dus een goed gevoel en een glimlach.

Dat je iemand uitlacht omdat die geen voorbereiding heeft getroffen onzin is moge toch wel duidelijk zijn @lewieke en @Jacob

Greener

Bij een `Cyprus:`

Zeg aan half ton weg boven 1.5 ton spaargeld.

Al die halve ton in goud had gelegen (relatief conservatieve verdeling) was er weinig aan de hand geweest.

Bij een devaluatie:

Ton is minder koopkrachtig, dat goud blijft dezelfde koopkracht houden als voorheen.

Ik weet niet hoeveel waarde jij in liquide middelen buiten het bankensysteem hebt maar denk er eens over na.

Ik denk er zeker over na. Bedankt.

Misschien een beetje reclame omdat ik hier altijd mijn goud koop, maar leuk om deze site eens te bekijken. Hier zit dollar scepticus Willem Middelkoop achter.

Laatste nieuwsbrief.

https://dub120.mail.live.com/default.aspx?id=64855#n=1068548092&fid=1&mid=a736686b-228f-11e3-ad13-002264c17b68&fv=1

Dit linkt naar een inlogscherm... Vermoedelijk jouw email.

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...