Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goudprijs knalt omhoog

lewieke
 Share

Recommended Posts

De goudprijs is net omhoog geknald na berichten over het feit dat er nog geen tapering komt.

[ATTACH=CONFIG]5340[/ATTACH]

P.M. Kitco Roundup: Gold Shoots Higher as FOMC Does Not Announce "Tapering"

Wednesday September 18, 2013 2:59 PM

(Kitco News) - The gold market rallied sharply in the immediate aftermath of a surprising “no-tapering” announcement from the U.S. Federal Reserve’s Open Market Committee Wednesday afternoon. The key “outside markets” also quickly moved into a bullish posture for the precious metals markets after the FOMC statement—the U.S. dollar index dropped sharply and crude oil prices moved sharply up on the day. December Comex gold was last up $32.80 at $1,342.50 an ounce. Spot gold was last quoted up $33.20 at $1343.75. December Comex silver last traded up $0.706 at $22.48 an ounce.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

De goudprijs is net omhoog geknald na berichten over het feit dat er nog geen tapering komt.

Bron / Link / Beschouwing / eigen interpretatie ? Aha....dank @lewieke :o

En de stinkerds die VOORKENNIS bezitten, lachten zich helemaal een breuk volgens Zerohedge....

Beginning 3 minutes before the release of the FOMC Statement, gold spot and futures prices began to rise notably.

Bonds did not. Stocks did not. FX did not. Around 4300 contracts changed hands in the Dec Futures - massively more than average volume - before the statement came out and drove prices further up. In those 3 minutes Gold prices jumped $11... so the question is - lucky guess... or which big bullion bank got the nod?

http://www.zerohedge.com/news/2013-09-18/bernanke-blows-bigger-bubble-everything-bought

http://www.zerohedge.com/contributed/2013-09-18/gold-rush-cometh-japan-1-quadrillion-yen-national-debt-bankrupt

http://www.zerohedge.com/news/2013-09-18/who-leaked-fomc-statement-gold-traders

Link naar reactie

Bron / Link / Beschouwing / eigen interpretatie ?

De Fed kan niet stoppen met QE omdat alle sectoren waar enige sprake van "groei" was, gebaseerd zijn op lage rente en schuldgroei (huizen, auto's etc).

Daarnaast zou de kapitaalmarktrente op Amerikaanse staatsobligaties nog verder omhoog schieten en dat wordt een moeilijk verhaal met $17 biljoen overheidsschuld :)

NB. onderstaande grafieken zijn de 5 min charts om de sterke opwaartse beweging te laten om 2.00 pm Amerikaanse tijd (bekendmaking beleid rondom tapering van QE), goud doet momenteel +4,3% en zilver +6,37%

1.png.d2686eb9e27e02834e166dd1636c664f.png

2.png.703861e356a5930523f5a93124dc27af.png

Link naar reactie

Ik heb in het verleden redelijk veel in goud belegd (fysieke baren). Je kan momenteel erg goed merken dat er veel mee gemanipuleerd wordt door de grote spelers. Goud zo nog veel hoger moeten staan wanneer we de economische wetten zouden hanteren, maar kennelijk kan men vraag en aanbod redelijk op elkaar afgestemd houden.

Voor mij was het destijds interessant omdat de goudprijs in dollars is. Dit in combinatie met bijv. een sterke euro, dan kon ik als de prijs wat lager stond inkopen. Als de goudprijs en de dollar weer gingen stijgen, dan verkocht ik weer wat. Echter staan de laatste jaren alle geldpersen dag en nacht aan, dat je er feitelijk geen touw meer aan kan vastknopen.

Toch raad ik iedereen aan om wat fysiek goud achter de hand te houden, want als het hele stelsel klapt dan heb je tenminste nog iets om zaken mee te doen.:confused:

Link naar reactie

Ik heb in het verleden redelijk veel in goud belegd (fysieke baren). Je kan momenteel erg goed merken dat er veel mee gemanipuleerd wordt door de grote spelers. Goud zo nog veel hoger moeten staan wanneer we de economische wetten zouden hanteren, maar kennelijk kan men vraag en aanbod redelijk op elkaar afgestemd houden.

Voor mij was het destijds interessant omdat de goudprijs in dollars is. Dit in combinatie met bijv. een sterke euro, dan kon ik als de prijs wat lager stond inkopen. Als de goudprijs en de dollar weer gingen stijgen, dan verkocht ik weer wat. Echter staan de laatste jaren alle geldpersen dag en nacht aan, dat je er feitelijk geen touw meer aan kan vastknopen.

Toch raad ik iedereen aan om wat fysiek goud achter de hand te houden, want als het hele stelsel klapt dan heb je tenminste nog iets om zaken mee te doen.:confused:

Hier weer een goed voorbeeld van voorkennis/manipulatie/fraude in de (goud)markt (14.00 = bekendmaking)

3.jpg.140e6f76c8aa3b5905ae44f3491747f1.jpg

• Leuk 1
Link naar reactie

@Amazing Dree

Een heleboel praatjes maar de kern is dat er geen tapering komt. Dit betekent dat de persen blijven draaien, fiatgeld minder waard wordt en de beurzen morgen gaan knallen. En dat gaat door tot ze minder drukken of de boel klapt. Ik zie het nog wel even duren voor het verkeerd gaat, maar het zal volgens mij ook wel grondig verkeerd gaan. De crisis van 2008 zal er in mijn ogen een kleine repetitie bij zijn. De volgende stap is geen recessie meer maar een depressie. Maar nu loop ik ver vooruit op de mogelijke evolutie.

Wat houd dat FOMC Statement in ? Weet iemand dat ?
Link naar reactie

@Amazing Dree

Een heleboel praatjes maar de kern is dat er geen tapering komt. Dit betekent dat de persen blijven draaien, fiatgeld minder waard wordt en de beurzen morgen gaan knallen. En dat gaat door tot ze minder drukken of de boel klapt. Ik zie het nog wel even duren voor het verkeerd gaat, maar het zal volgens mij ook wel grondig verkeerd gaan. De crisis van 2008 zal er in mijn ogen een kleine repetitie bij zijn. De volgende stap is geen recessie meer maar een depressie. Maar nu loop ik ver vooruit op de mogelijke evolutie.

Goh, nou, vond het al zo bizar, ineens zo'n stijging. Dacht al, wat staat er nu weer op stapel ?

Best een beetje eng dus, dit kan natuurlijk niet doorgaan tot in t oneindige......

Bedankt voor je snelle antwoord trouwens, erg prettig voor een leek :)

Link naar reactie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Federal_Open_Market_Committee

De Federal Open Market Committee (FOMC) is een component van het Federal Reserve System. De FOMC heeft onder de wet van de Verenigde Staten de opdracht toezicht te houden op de open markt operaties van de Verenigde Staten[1] (open markt operaties zijn het kopen en verkopen van Amerikaans schatkistpapier). Het is het Federal Reserve comité dat de belangrijke beslissingen neemt over de rentestand en de groei van de geldhoeveelheid in de Verenigde Staten.[2] De FOMC is het belangrijkste orgaan op het gebied van het monetair beleid van de Verenigde Staten. Het comité bepaalt het monetair beleid door de korte termijn doelstellingen voor deze operaties te specificeren. In 2009 was deze doelstelling het niveau voor de federal funds rate (het tarief dat commerciële banken elkaar voor kortlopende kredieten onderling in rekening brengen). Het FOMC leidt ook de operaties die de Federal Reserve System in valutamarkten wil laten uitvoeren, hoewel elke interventie op de valutamarkten met de US Treasury wordt gecoördineerd, aangezien deze laatste organisatie verantwoordelijk is voor het formuleren van het beleid van de VS ten aanzien van de wisselkoers van de dollar.

De FOMC is gevestigd in New York en komt eens per maand bijeen in een niet openbare vergadering. Het FOMC bestaat uit de zeven gouverneurs plus vijf van de twaalf regionale presidenten, die op jaarbasis rouleren. Ter voorbereiding van de maandelijkse vergadering wordt een Beige Book gemaakt, waarin alle relevante kerngegevens zijn te vinden die moeten helpen bij de besluitvorming.

Link naar reactie

We zijn allemaal leek om de eenvoudige reden dat we bewust in het donker worden gehouden en niet weten wie aan de touwtjes trekt en wat de bedoelingen zijn. De manipulaties van de centrale banken zijn alvast niet gericht op ons welzijn.

@Amazing Dree

Goh, nou, vond het al zo bizar, ineens zo'n stijging. Dacht al, wat staat er nu weer op stapel ?

Best een beetje eng dus, dit kan natuurlijk niet doorgaan tot in t oneindige......

Bedankt voor je snelle antwoord trouwens, erg prettig voor een leek :)

Link naar reactie

Google / Wiki is your Friend....als je googled op: FOMC means

The Federal Open Market Committee (FOMC), a committee within the Federal Reserve System (the Fed), is charged under United States law with overseeing the nation's open market operations (i.e., the Fed's buying and selling of United States Treasury securities).[1] It is this Federal Reserve committee which makes key decisions about interest rates and the growth of the United States money supply.[2]

It is the principal organ of United States national monetary policy. The Committee sets monetary policy by specifying the short-term objective for the Fed's open market operations, which is currently a target level for the federal funds rate (the rate that commercial banks charge between themselves for overnight loans).

The FOMC also directs operations undertaken by the Federal Reserve System in foreign exchange markets, although any intervention in foreign exchange markets is coordinated with the U.S. Treasury, which has responsibility for formulating U.S. policies regarding the exchange value of the dollar.

Oftewel: de FOMC is onderdeel van de Federal Reserve bank en bepaalt de hoeveelheid geld dat in omloop is en de rentetarieven. Het is geen democratisch gekozen bestuur....het zijn witte boorden criminelen.

Briefly, the Federal Reserve system was created by international banking families such as the Rothschilds, Warburgs and Rockefellers. This international banking cartel creates "money" out of thin air. It only costs them a few cents to print each Federal Reserve Note "dollar bill", and then they "bill" the American people for the full face value of the note. Then to add insult to injury, they charge us interest to borrow their so-called "money". If you or I did this, we would be arrested for counterfeiting and fraud. This system was instituted gradually, starting with the Civil War and culminating with the fraudulent passage of the Federal Reserve Act in 1913.

Uit het boek GELDMOORD van Edin Mujagic dat je HIER kunt bestellen:

Bij een toespraak begin januari 2013 antwoordde Ben Bernanke, de huidige baas van de Fed, op een vraag uit de zaal dat ‘het

ergste wat de Fed kan doen, is te vroeg ingrijpen’. We moeten hier luisteren naar wat de Fed-baas níét zegt. Als te vroeg ingrijpen het

ergst is, dan zal Bernanke er dus alles aan doen om dat te voorkomen. En hoe zorg je ervoor dat je als centrale bank zeker niet te

vroeg ingrijpt? Precies, door het zekere voor het onzekere te nemen en te láát in actie te komen. De Amerikaanse economie is zoals gezegd verslaafd aan gratis geld. Het is niet te voorspellen hoe een verslaafde reageert als hij moet afkicken. De Fed is er blijkbaar niets aan gelegen dat te ontdekken.

@Floesh je was me voor en Nederlands leest een stuk prettiger wellicht.........

Link naar reactie

Staat ongeveer hier beschreven. Ik moest ook even googlen want ik was de naam weer vergeten. Dat statement zal de rente van de federal reserve wel zijn geweest, dat ze niet gaan taperen (had dat woord nog nooit gehoord lol) betekend vast dat het rentepercentage niet veranderd. Normaal is die rente verlagen een stimulans voor de economie, en gaat de rente omhoog zodra de economie goed loopt en er meer gespaard moet worden. Maar nu gaat het slecht en de rente blijft laag (en kan niet lager).

Edit: ik zie dat er al meerdere vergelijkbare of betere antwoorden gegeven zijn. :p

Link naar reactie

Staat ongeveer hier beschreven. Ik moest ook even googlen want ik was de naam weer vergeten. Dat statement zal de rente van de federal reserve wel zijn geweest, dat ze niet gaan taperen (had dat woord nog nooit gehoord lol) betekend vast dat het rentepercentage niet veranderd. Normaal is die rente verlagen een stimulans voor de economie, en gaat de rente omhoog zodra de economie goed loopt en er meer gespaard moet worden. Maar nu gaat het slecht en de rente blijft laag (en kan niet lager).

Tapering heeft niet te maken met het (korte termijn) rentebeleid, maar met het inperken van het stimulus programma (Quantitative Easing oftwel QE) om voor $45 miljard per maand staatsobligaties en $40 miljard hypotheekpakketten op te kopen.

Link naar reactie

En de stinkerds die VOORKENNIS bezitten, lachten zich helemaal een breuk volgens Zerohedge....

Was er onlangs niet een schandaaltje, dat die presentatie een dag te vroeg verzonden werd naar allerlei mensen/banken? Er zal wel weer niet uitgezocht worden wie voorkennis had en daarmee handelde. Aan de andere kant: het was eigenlijk wel te verwachten dat er weinig zou veranderen, en hoe de markt daarop zou reageren dus eigenlijk had ik ook wat goud/olie moeten kopen....

Link naar reactie

Tapering heeft niet te maken met het (korte termijn) rentebeleid, maar met het inperken van het stimulus programma (Quantative Easing oftwel QE) om voor $45 miljard per maand staatsobligaties en $40 miljard hypotheekpakketten op te kopen.

Gezien de definitie die ik vond, en het nieuwsbericht zou het natuurlijk op beide kunnen slaan. Maar het niet-afbouwen van het QE programma lijkt inderdaad bedoelt te worden. Thanks.

Op nu.nl ook een artikel in wat begrijpelijker Nederlands voor mensen zoals ik.

Link naar reactie

Een vriend van me die een beetje in de conspiracy hoek zit (af en toe een beetje zweverig) heeft me jaren geleden al eens wat grafieken laten zien waaruit zou moeten blijken wat de werkelijke goudprijs zou moeten zijn. Die prijs ligt een paar honderd keer hoger dan de huidige goudprijs.

Wanneer geld straks niets meer waard wordt (of steeds minder) dan is het verstandig fysiek wat edelmetalen, andere grondstoffen en andere ruilmiddelen te hebben. Dus dat raad ik dan ook een ieder aan.

Met name de dollars (onze wereld reserve munt) wordt continu bijgedrukt en de VS kan straks niet eens meer de rente op hun schulden betalen. Hoe gaan ze dat dan oplossen ...... ??? Oorlogen ??? Briefjes van 1 miljard bijdrukken ??? Er komt dus een keer dat ons huidige stelsel moet worden herzien en dan beginnen we gewoon weer opnieuw.:cool:

PS voor de liefhebbers lees eens "Als de dollar valt" van Willem Middelkoop. Is een leuk boekje.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...