Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kaetje

[Anonymous] Revolutie-2013 ?

Recommended Posts

Schijnt dat Anonymous Netherlands een revolutie op poten wil zetten van aanstaande vrijdag: http://anonymousnetherlands.nl/ en https://www.facebook.com/events/622092337819330/

Ze hebben wel een aantal goede punten, maar nog te weinig antwoorden imho. En sommige van hun eisen zijn simpelweg niet haalbaar, maar als je gaat onderhandelen moet je natuurlijk hoger inzetten...

Ik ga zelf niet, maar vroeg me af of er preppers zijn die wel van plan zijn te gaan?

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Te ver weg en helaas heeft 't toch geen nut, pas als een heel groot percentage Nederlanders meedoet krijg het een kans :(

Deze post delen

Als ze alles nog moeten hebben en ze hebben op dit moment alleen geluidsapparatuur en diesel generatoren dan kun je verder niet echt over een kamp spreken wel?

En is aanstaande vrijdag niet een beetje kort dag?

Deze post delen

Wil niet te pessimistisch worden, maar is Nederland wel rijp voor een revolutie? Er is hier nog niet bepaald sprake geweest van een ideologische revolutie. Daarnaast hebben te veel Nederlanders het nog 'te goed' om de straat op te gaan.

De bedoeling is dat we een camping starten op het Malieveld, van daaruit zullen we dagelijks acties ondernemen. We gaan er met z’n allen voor zorgen dat het een gezellige camping wordt, waar muziek wordt gedraaid en gefeest.

Imho een goed gebaar, maar ik zal er (nog) niet aan meedoen. Een echte demonstratie begint - IN - Den Haag, in het midden op een plein waar ze in de weg zitten.

Deze post delen

Anonymous en Occupy Wall street hebben wel een visie maar ze pakken de oorzaken niet aan. De oorzaak van de huidige problemen zijn de BANKEN en het fractioneel bankieren.

Deze post delen

Van mijn vrienden van anonymous mag ik ze vast en zeker wel quoten - wat mij betreft leggen ze elke week een bank even stil totdat er G#DVERD@MME iemand luistert!

Onze belangrijkste standpunten zijn:

1. Aftreden kabinet, het beleid dat gevoerd wordt is asociaal en niet democratisch. De politiek vertegenwoordigt banken, multinationals en grootkapitaal. De politiek is er niet meer voor ons maar dient enkel nog de belangen van de elite.

Hoe is het te verklaren dat banken een bailout krijgen en multinationals slechts 1,9 % of minder aan belasting betalen?

Hoe kan het zijn dat de overgrote meerderheid in Nederland niet op een Joint Strike Fighter zit te wachten maar dat hij er hoogstwaarschijnlijk toch komt? Wie heeft er de macht in Nederland? Wij of de loopjongens en lobbyisten van de grote industrieën?

2. Het ondemocratische kiesstelsel waarin je 1 keer in de 4 jaar je stem kan weggeven en kunt stemmen op voorgeselecteerde stellingen en elitaire grachtengordels dient vervangen te worden door een rechtstreekse democratie, al dan niet via het internet.

Politici moeten ter verantwoording geroepen kunnen worden door het volk, bij onvoldoende functioneren of liegen bepaalt het volk of er afgetreden moet worden.

Het moet afgelopen zijn met kwartjes van Kok die niet worden terugbetaald of leugens van Rutte dat iedereen 1000 Euro cadeau zou krijgen. Niet voldoen aan je beloftes is aftreden!

3. Salarissen en wachtgeldregelingen van polictici worden drastisch verlaagd. Nevenfuncties worden verboden. Lobbyclubs krijgen niet langer toegang tot politici. Politici zullen gescreend gaan worden door een commisie van burgers vanuit alle lagen van de bevolking.

4. Privilege van geldcreatie wordt weggehaald bij de banken. Renteheffing wordt afgeschaft. Schulden ontstaan door renteheffing worden weggestreept.

http://onsgeld.nu/uncategorized/banken-bestendigen-de-crisis-die-ze-zelf-hebben-veroorzaakt/

Wat is geld? Waarom zit zo goed als iedereen in de schulden?:

(Video) Money as debt (geld als schuld)

5. Stop de bezuinigingen en noem het beestje bij de naam. Wij zijn niet verantwoordelijk voor deze crisis. Deze crisis is veroorzaakt door een kleine elite van bankiers en corporaties die ons uitgeleverd hebben en ons als bevolking hebben opgezadeld met grote schulden. Schulden gecreerd door misbruik van een wiskundig incorrect systeem.

De zwaksten in de samenleving zijn het slachtoffer van deze bezuinigingen, het geld om rente terug te betalen moet immers ergens vandaan komen.

De slachtoffers van deze crisis hebben geen schuld, zij hebben vaak hun leven lang gewerkt om rond te komen en kunnen dit nu niet meer. Wij weten wie de schuldigen zijn. Dat zijn de mensen gebruik maakten van deze crisis om op te stappen en met grote bonussen naar huis te gaan. En het zijn zij die verantwoordelijk zijn voor de creatie van dit valse financiele systeem en het in stand houden daarvan die we als schuldigen mogen aanwijzen.

6. Winst op eerste levensbehoeftes als energie, zorg, scholing, voedsel etc. dient vermeden te worden. Het is onacceptabel dat vele gezinnen door het niet meer kunnen betalen van hun ziektepremies ernstig in de financiele problemen komen en dat de zorgverzekeraars tegelijkertijd 2 miljard Euro winst per jaar maken.

Het is onacceptabel dat Nederlandse grondstoffen en Nederlandse energiemaatschappijen verkocht worden aan buitenlandse bedrijven puur en alleen om de zakken van enkelen te vullen. Waarom produceren we geen energie tegen kostprijs zodat iedereen er warmpjes bij kan zitten? Waarom stappen we niet over op natuurlijke energie?

7. Terugtrekking uit het Europese Parlement. De EU is een ontransparante, niet democratische geld verslindende machine, waarbij het geld verdwijnt in de zakken (22.000 Euro salaris + 100en Euro’s aan onkostendeclaraties per maand per Europarlementarier) van Europarlementariërs en bankiers die de crisis mede veroorzaakt hebben.

Het geld dat bedoeld is om de Zuid-Europese landen uit de crisis te helpen komt niet aan bij de burgers van die landen, maar komt terecht bij de corrupte bankiers en politici.

Zie hier waar je belastinggeld heen gaat:

8. Werkgelegenheid

Jongerenwerkloosheid moet worden aangepakt. Er moeten desnoods via gefinancierde wegen trajecten voor jongeren worden opgezet. De jeugdwerkloosheid is onacceptabel hoog. Iedereen moet zich kunnen ontplooien en dus dient iedereeen altijd toegang tot onderwijs te krijgen. Als het zo door gaat is de kans steeds groter dat er een verloren generatie aankomt. 1 op de 5 jongeren zit werkloos thuis.

De industrie gecreëerd rondom de werklozen moet worden aangepakt. Een werkloze zit niet te wachten op een psychologisch onderzoek of een re-integratiecoach die vele duizenden Euro’s verdiend aan het doorsturen van 2 vacatures per week.

De plannen om zzp’ers extra te belasten moeten van tafel. In een tijd waarin de banen schaars zijn moet elke vorm van eigen initiatief worden aangemoedigd.

Mensen in de bijstand laten werken met behoud van uitkering is hetzelfde als slavernij. Voor een eerlijke baan dient een eerlijk salaris betaald te worden. Het is niet nodig om het sociale stelsel verder af te breken. Haal het geld niet op bij de armen, maar pak de mensen die rijk werden over de rug van ons allemaal.

Kinderopvang moet betaalbaar worden.

Openbaar vervoer moet gratis of goedkoper worden.

De reiskostenvergoeding moet niet extra belast of verminderd worden.

Salarissen moeten naar boven worden aangepast. Je houdt als je je vaste lasten betaald hebt nauwelijks nog iets over. Vakantiegeld wordt maar al te vaak besteed aan achterstallige rekeningen.

Hoe kun je een economie opbouwen als het geld bijna helemaal opgaat aan vaste lasten? Hoe ga je werkgelegenheid creëren als er geen geldstromen op gang komen? Hoe kopen we dat nieuwe huis of die nieuwe auto Mark?

9. Transparantie

Alle overheidsuitgaven dienen 100% transparant te zijn. Geen schaduwboekhoudingen meer, geen handjeklap of steekpenningen meer. Het moet afgelopen zijn met zelfverrijking en graaigedrag. Gemeenschapsgeld dient besteed te worden aan die gemeenschap en niet aan priveprojecten en de hobbies van corrupte ambtenaren en politici.

10. Belasting voor de elite. De rijkste 2% bezit meer dan de helft van het geld in ons land. Dit gaat om duizenden miljarden. Het is tijd om vermogensbelasting in te voeren voor mensen met een vermogen van meer dan 1 miljoen.

Hiermee halen we genoeg geld op om nooit meer te hoeven bezuinigen in Nederland. De multinations betalen in Nederland maar 1,9% belasting en hebben hierdoor een oneerlijk concurrentie voordeel t.o.v. de kleine ondernemer.

M.a.w. de rijken worden rijker en de armen worden armer. Het wordt tijd dat de rijken gaan meebetalen. Het wordt tijd dat de macht van enkelen gebroken wordt.

————————————————————————–

We beweren niet alle oplossingen in huis te hebben, wel weten we dat er dingen ernstig mis zijn in dit land. Dingen die als je ze vaak net op een andere manier bekijkt of benadert op een betere en eerlijkere manier zijn op te lossen.

Tijd voor een revolutie!

De rijkste 2% bezit meer dan de helft van het geld in ons land....mijn opinie? Fuck'em!

Deze post delen

Als we nu eens allemaal naar de bank gaan en daar 1 ding meenemen ? Een balpen, een bureaustoel, een perforator, de plant, de leuke caissière, ... . Als iedereen is langsgeweest zijn alle banken ontmanteld. Bovendien heb ik van die dievenbende nog 6000€ te goed na de ARCO hold-up die werd geregeld door JL Dehaene, de christelijke witteboordcrimineel. Ik neem dus wel iets meer mee dan een balpen, daar heb je vast wel begrip voor.

• Leuk 1

Deze post delen

Van mijn vrienden van anonymous mag ik ze vast en zeker wel quoten

Onze belangrijkste standpunten zijn:

1. Aftreden kabinet, het beleid dat gevoerd wordt is asociaal en niet democratisch. [knip]

"democracy is nothing more than mob rule"

• Leuk 1

Deze post delen

ik zou gaan als ik niet met mijn hond zou zitten.... is eigenlijk een ideaal moment op de BOB te gebruiken. je moet tenslotte op een onbekende plek overleven, er zijn geen voorzieningen en je moet rekening houden met een ontruiming waar mogelijk wat kan gebeuren.

Deze post delen

deze Lemming niet helaas, ik zit nog vol op in de Rat Race en dan moet je gewoon werken, centjes verdienen, belasting betalen, lening afbetalen, diensten draaien etc....

Deze post delen

Gast gebruikersnaam
Te ver weg en helaas heeft 't toch geen nut, pas als een heel groot percentage Nederlanders meedoet krijg het een kans

Als we allemaal zo denken dan verandert er zeker niets en moeten we niet mauwen en ons in "het lot" schikken. (Quote Deepak Chopra: 'Als je altijd blijft doen wat je altijd deed, zal je altijd krijgen wat je altijd kreeg').

Het is ook precies wat onze regeringsleiders en bankiers willen dat we doen: helemaal niets want dan bepalen zij ONZE koers

Deze post delen

Als we allemaal zo denken dan verandert er zeker niets en moeten we niet mauwen en ons in "het lot" schikken. (Quote Deepak Chopra: 'Als je altijd blijft doen wat je altijd deed, zal je altijd krijgen wat je altijd kreeg').

Het is ook precies wat onze regeringsleiders en bankiers willen dat we doen: helemaal niets want dan bepalen zij ONZE koers

Ik lag daar vannacht nog aan te denken, kunnen we met een stil protest niet veel meer bereiken? Bijvoorbeeld niet meer stemmen? Dingen niet meer doen is schijnbaar altijd makkelijker dan iets doen. Wel lastig dat je altijd 1 miljoen ambtenaren en stapels subsidie-ontvangers tegen je hebt, dat overheidsgedrocht zorgt op die manier wel voor een flink draagvlak.

Deze post delen

Gast Heksenboot

De vriendjes van @Keyser Suze zeggen precies waar het op staat.

Zelfvoorzienendheid is het antwoord.

Zelfredzaamheid.

Onafhankelijkheid.

Deze post delen

Eerste keer dat ik over deze hoor, maar er is dit weekend ook de lange mars georganiseerd http://delangemars.nl/?tag=protestdemonstratie-21-september

Inderdaad Lindaja, ik denk dat dat meer zin heeft. En dan elke maand herhalen, net zoiets als de Dwaze Moeders in Argentinië, maar dan anders.

Een continu terugkerend protest, langzaam groeiend als steeds meer mensen beseffen dat het genoeg is.

Elke maand op een doordeweekse dag met een groep zwijgend rondjes lopen op het Binnenhof. Iedereen een Ventura masker op. Als er een politicus aankomt, allemaal stilstaan en naar hem/haar wijzen.

Elke maand een proclamatie aanplakken op de deuren van de Tweede Kamer e.d.

Als je dat goed inkleedt, dan moet dat wel aandacht trekken, dan moet de groep wel groeien.

Deze post delen

Haha,een aangekondigde revolutie in NL??

Helaas heb ik dan een afspraak bij de tandarts en misschien regent het dan wel,het moet natuurlijk wel leuk blijven he?

Bovendien heeft de rest van NL het waarschijnlijk ook te druk met weekend inkopen,kinderen van en naar school brengen en andere heul belangrijke dingen.

Zolang dit volk nog te vreten heeft en foeballe op TV zal er echt niks veranderen,maak je maar geen illusie.

Deze post delen

Verzet begint niet met grote woorden

Verzet begint niet met grote woorden

maar met kleine daden

zoals storm met zacht geritsel in de tuin

of de kat die de kolder in zijn kop krijgt

zoals brede rivieren

met een kleine bron

verscholen in het woud

zoals een vuurzee

met dezelfde lucifer

die een sigaret aansteekt

zoals liefde met een blik

een aanraking iets dat je opvalt in een stem

jezelf een vraag stellen

daarmee begint verzet

en dan die vraag aan een ander stellen

- - - - - - - - - - - - - - - -- - -- - - - - - - - - - --

uit het werk van Remco Campert (1929)

Ik kies er voor om geen deel te nemen aan massa betogingen en wel om verschillende redenen :

- Naar mijn mening wordt er met de machteloze massa toch te weinig rekening gehouden. We zijn dom kiesvee voor politici en ik wens niet voor een kar te worden gespannen.

- Massabijeenkomsten zijn gemakkelijk uit elkaar te slaan en te kanaliseren. Individuen zijn minder grijpbaar.

- Massabijeenkomsten zijn een veiligheidsrisico en leveren weinig op. Wat is de waarde van een aangevraagde en goedgekeurde betoging op een vast traject ? Een ministerie verbouwen, daaraan wil ik wel meewerken.

- Ik kies voor kleine daden van verzet een paar voorbeelden :

-Zoals 1€ te veel betalen bij een bekeuring - en die dan terugvorderen, benieuwd hoeveel ze daaraan overhouden-

-Weigeren nog elektriciteit te kopen en mijn overschot zelf op te souperen.

-Weigeren nog accijnzen te betalen en de auto van de hand doen.

-In mijn vrienden- en kennissenkring een duidelijk (licht gestoorde) mening te geven over onze politici en amorele beleidsmensen

-Door een beroep te doen op mijn burgerlijke vrijheden en rechten (vb 15 min wachten om te blazen bij een alcoholcontrole)

-Door optimaliseren van belastingen

-Door posts te plaatsen bij krantenartikels (HLN) door overheidsdiensten en hun belachelijke regeltjes aan te schrijven (er staat nog een boete bij de bibliotheek open van 1997 !)

-Door mijn leerlingen kritisch te leren nadenken en 'het systeem' te leren in vraag stellen (Ik legde uit dat je een regel kan belachelijk maken door hem heel strikt uit te voeren - Zo marcheerden mijn 16-jarige leerlingen perfect in de pas, in twee rijen en in absolute stilte naar het klaslokaal - perfect in orde maar iedereen voelde zich in het kruis gepakt.)

-Door mijn spaarcenten van de rekening te halen en te bewaren in contanten op een veilige plaats zodat ze met mijn centen niet fractioneel kunnen bankieren.

-Door nauwelijks pinpassen te gebruiken.

-Door onafhankelijker te worden

-Door Nederlands te praten in Brussel

-Door te weigeren Frans te praten in Vlaanderen

-Door de afvalmaffia niet te steunen en afval te vermijden en snoeihout zelf te verwerken

-Door eigen groenten te kweken

-Door bij de landbouwer of groothandel aan te kopen en de tussenhandel (en BTW!) uit te schakelen

-Door niet te betalen aan de parkeermeter en bij bekeuring de auto de rest van de dag te laten staan

En dat zijn nog maar mijn kleine verzetsdaden van deze week ! VERZET ! Als er een beweging op gang komt, gestart door kleine verzetsdaden of burgelijke ongehoorzaamheid die niet ordeverstorend maar wel hinderlijk is, en je krijgt een steeds bredere massa mee, dan kan je een omwenteling veroorzaken. Neem je eigen beslissingen, zorg voor jezelf en je naasten. En praat erover. Zoals wij doen.

• Leuk 1

Deze post delen

@Heksenboot

Ik geniet van het leven, probeer huppelend door het leven te gaan en ben absoluut niet verbitterd. Maar niettemin pleeg ik VERZET. Fuck the sytem (before it fucks you).

Deze post delen

Gast Heksenboot
@Heksenboot

Ik geniet van het leven, probeer huppelend door het leven te gaan en ben absoluut niet verbitterd. Maar niettemin pleeg ik VERZET. Fuck the sytem (before it fucks you).

Gelukkig. Ga zo door dan.... :p

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...