Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Gezocht] Reviewer voor het waterfilter Sawyer Mini SP128


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nog 18 stuks en dan zijn ze op.

 

Goede verkoper die man. Kon het niet laten te bestellen voor die prijs. Daarnaast 4 x Eneloop AAA. Squeeze point one heb ik al maar ook nog besteld de hydrationpack adapters die bruikbaar zijn voor beide, maar met allerlei tubes kun je er nog meer mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede verkoper die man. Kon het niet laten te bestellen voor die prijs. Daarnaast 4 x Eneloop AAA. Squeeze point one heb ik al maar ook nog besteld de hydrationpack adapters die bruikbaar zijn voor beide, maar met allerlei tubes kun je er nog meer mee.

 

Goede keus!

Eneloops uitstekende oplaadbare batterijen. Kost minder dan een halve cent per 2000 mah om op te laden, dus die aanschafprijs heb je er zo uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Diazepam

 

Gewoon bij de TOKO of de plaatselijke supermarkt. Soms liggen daar die produkten gewoon voor het oprapen. :p

 

Het is dan wel geen spagetti bolognese of nasi en zoetzure kip, maar het zijn wel maaltijden die je heel lang kunt bewaren en enkel water toevoegen, in laten weken en klaar is kees.

 

Even voorbeeldje: Super Noodles Tandoori van Campbells of die bekers. Ze zijn smakelijk, lang houdbaar en... lang houdbaar.. :p Alleen die bekers zijn niet zo ideaal met vervoer in je rugzak, maar die zakjes noodles wel. En bij die noodles kun je zelf altijd nog wat bijvoegen natuurlijk maar dat weet iedereen wel.

 

Betaal voor mezelf doordeweeks ook geen 7,50 voor een maaltijd dus zie ik er het nut niet van in om die officieële voedselzakken aan te schaffen. Preppen moet nog wel leuk blijven he!?

Liever een voorraadbak vol van die zakjes waar ik één maand het mee kan doen voor 62 euro, dan een voorraadrek vol met die officieële zooi voor één maand voor 232 euro.

 

Geloof me, die noodles gaan echt lang mee. Vond er laatst eentje terug die achter de vriezer was gevallen 5 jaar geleden. Normaal zou je van die witte schimmel kunnen verwachten zoals je bij spagetti weleens ziet als je daar te lang niets mee doet. Maar ik trok dat zakje open, het zag eruit alsof het net gekocht was en na bereiding was het ook gewoon op te eten. Dus, ik bedoel maar...

 

En zo heb je dus ook meerdere van dit soort produkten, zoals een zak vol gedroogde erwten, inweken in water met een bouillion blokje erbij, afdruppen en je kunt die fijnprakken en opbakken of gewoon zo opeten met noodles erbij of iets anders... En die gedroogde erwten kun je bij de TOKO halen.

Helaas nooit te lang genoeg tijd besteed in de TOKO, want daarnaast heb je een kaaswinkel en daar stinkt het me een partij zo erg, dat ik blij ben de TOKO weer te hebben kunnen verlaten. xD

 

Hoop hiermee je vraag hebben beantwoord,

 

groetjes,

Vantazzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

4, so hurry up. Morgen ontvangt iedereen die van het weekend besteld heeft de Mini Sawyer. Ze zijn echt geweldig! Heel veel plezier ermee en ik moet een bij baantje gaan nemen ;-)

 

Fijn dat er zo snel al geleverd wordt!!

 

Maar ehh. bijbaantje. is dit niets voor u?

http://www.islandpassions.nl/eilanden/eilandbewaker-gezocht/

 

Lijkt mij een droom baan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist het waterfiltertje binnen gekregen en het ziet er goed uit.

 

Lekker compact en dus zeer geschikt voor in mijn BOB!

 

 

Maar ik heb een vraagje........

 

Het filter is geschikt om +/- 350.000 liter te kunnen filteren.

 

maar hoe weet je of het filter vervangen moet worden. Ga ervan uit dat 350.000 liter niet 1,2,3 op is, maar toch.

Wanneer het filter 'versleten' is, wil je dus niet on-gefiltert water gaan drinken. vandaar mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

350.000 liter gedeeld door 4 liter per dag = 87.500 dagen dat je water kunt filteren gedeeld door 365 dagen = 240 jaar dat je het filter dagelijks kunt gebruiken om 4 liter water te filteren :)

Ik denk dat zolang je zorgt dat je vuile water al gefilterd is van het grootste puin en je regelmatig het water bachflushed je je geen zorgen hoeft te maken.

Wat ik echter niet weet is hoe stabiel het filter materiaal is, wellicht is er een kans dat dit in de loop der jaren achteruit gaat ongeacht of het gebruikt wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dit keer weer een aardigheidje erbij en let ook op de achterzijde van het kaartje: daar staat een checklist.

Die is zeker bruikbaar.

Een `beginner` of iemand die het zeker wil weten kan die checklist als prima basis gebruiken. (want wat mist er nog?)

 

Dus Jeroen: Dank voor de prima verzorgde levering!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om het een of ander hoor, maar de meesten hier werken overdag en zijn wellicht niet in staat tijdig te reageren?

 

Just a thought.

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

 

 

 

Volgens mij was jij de eerste hier met de originel sawyer 131 (die heb ik kort daarna ook besteld + een bak inklaringskosten).

De prijs in de shop voor de mini is dan ook erg scherp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Morgen komt de postbode weer, want vandaag heb ik hem misgelopen. :)

 

Hebbes!

Mooi klein en licht.

Die Sawyer 2 van @Raycoupe is al lekker compact, maar deze helemaal.

 

Zo, dat was Deel 1 van mijn review... :p

 

Gelijk even doorspoelen getest. Dat moet je met veel kracht doen, zodat alle kanaaltjes goed schoon worden, i.p.v. dat het water de weg van de minste weerstand kiest.

Aansluiting tussen "spuit" en filter-uitgang kan wat beter, maar in principe heb je er geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebbes!

Mooi klein en licht.

Die Sawyer 2 van @Raycoupe is al lekker compact, maar deze helemaal.

 

Zo, dat was Deel 1 van mijn review... :p

 

Gelijk even doorspoelen getest. Dat moet je met veel kracht doen, zodat alle kanaaltjes goed schoon worden, i.p.v. dat het water de weg van de minste weerstand kiest.

Aansluiting tussen "spuit" en filter-uitgang kan wat beter, maar in principe heb je er geen last van.

 

 

Volgende week koffie water filteren voor een man of 20 ? Dat is nog eens een review :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Volgende week koffie water filteren voor een man of 20 ? Dat is nog eens een review :p

 

Goed plan!

Ik was al blij, dat ik hem vóór de PH binnen had. Hierom dus!

@Geert heb je nog bunker-koffie? Kijken wat daar van overblijft.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...