Ga naar inhoud
GENEGEERD

When the Trucks Stop, America Will Stop

Charlie
 Share

Recommended Posts

Op SHTFplan.com een artikel over een voorgenomen, algehele staking onder truckers in de VS. Van 10 tot 13 oktober is er een staking afgekondigd die in potentie het hele land plat kunnen leggen. Een facebook pagina is in het leven geroepen om iedereen te mobiliseren.

The protest comes on the heels of a massive biker rally held in Washington D.C., and other grassroots efforts to hold the government to account for various Constitutional transgressions including everything from stripping Americans of their right to bear arms, to forced health care mandates soon to be implemented across the country (with exemptions for members of Congress and corporations with insider access, of course).

Een tweede staking staat al op stabel voor november, en wel op Black Friday. Aangezien het een protest tegen beleid en afbraak van Amerika, lijkt het er niet op dat de kou uit de lucht genomen kan worden met overleg. De staking komt er. Zelfs als maar 10% van de mensen gehoor geeft aan de oproep, zullen de gevolgen merkbaar zijn. Dit kan een serieuze bedreiging vormen voor de toch al fragiele economie van de VS.

Afijn, zie hier het volledige artikel. Klik

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Interessant artikel. Ben benieuwd of amerikanen flexibel genoeg zijn in hun bestellingen om voor voorraad te zorgen. Tenslotte wordt het ruim op tijd aangekondigd.

Toevoeging: Er staat zelfs een stukje over Geert Wilders op hun facebookpagina.

Link naar reactie

Interessant artikel. Ben benieuwd of amerikanen flexibel genoeg zijn in hun bestellingen om voor voorraad te zorgen. Tenslotte wordt het ruim op tijd aangekondigd.

Toevoeging: Er staat zelfs een stukje over Geert Wilders op hun facebookpagina.

Dat heb ik zelf dan weer niet gelezen. Heb namelijk geen FB account. Maar ik vind het ook een interessant gegeven dat de Amerikanen in beweging lijken te komen. Als het echt aanslaat, zal de regering daar niet blij van worden. Ze staken nu in een weekend, volgende keer misschien door de week. Dan heb je de poppen aan het dansen.

Link naar reactie

Meeste mensen in amerika hebben al een standaart voorraad,en wat hier een fles van 1,5 liter is heb je daar het dubbele.

Dus mochten de trucks staken voor 3 dagen zullen er geen ernstige dingen gebeuren,hooguit wat lege schappen in de winkel voor een aantal dagen.

Is het een staking van een week of zelfs meer dan wordt het wat anders,of als er 3 dagen gestaakt wordt in een land als nederland waar 90 procent denkt dat de supermarkt altijd en eeuwig voorraad heeft.

Link naar reactie

Dit is wat verwacht wordt @freepepper .

Food

Significant shortages will occur in as little as three days, especially for perishable items following a national emergency and a ban on truck traffic.

Consumer fear and panic will exacerbate shortages. News of a truck stoppage—whether on the local level, state or regional level, or nationwide—will spur hoarding and drastic increases in consumer purchases of essential goods. Shortages will materialize quickly and could lead to civil unrest. (We’re seeing this in the UK right now)

Water

Supplies of clean drinking water will run dry in two to four weeks. For safety and security reasons, most water supply plants maintain a larger inventory of supplies than the typical business. However, the amount of chemical storage varies significantly and is site specific. According to the Chlorine Institute, most water treatment facilities receive chlorine in cylinders that are delivered by motor carriers. On average, trucks deliver purification chemicals to water supply plants every seven to 14 days. Without these chemicals, water cannot be purified and made safe for drinking.

Health Care

Without truck transportation, patient care within the truck stoppage zone will be immediately jeopardized. According to Cook, many hospitals have moved to a just-in-time inventory system. In fact, some work from a low-unit-of-measure system. This means that essential basic supplies, such as syringes and catheters, are not ordered until the supplies are depleted. These systems depend on trucks to deliver needed supplies within hours of order placement. Internal redistribution of supplies in hospitals could forestall a crisis for a short time; however, in a matter of hours, hospitals would be unable to supply critical patient care.

If an incident of national significance produces mass injuries, truck transportation is the key to delivering urgently needed medical supplies necessary to save lives.

Hospitals and nursing homes will exhaust food supplies in as little as 24 hours

Pharmacy stocks of prescription drugs will be depleted quickly. According to the National Association of Chain Drug Stores, most of the nation’s 55,000 drug stores receive daily merchandise deliveries by truck.

Transportation

Service station fuel supplies will start to run out in just one to two days. An average service station requires a delivery every 2.4 days. Based on these statistics, the busiest service stations could run out of fuel within hours of a truck stoppage, with the remaining stations following within one to two days

Air, rail and maritime transportation will be disrupted.

A fuel shortage will create secondary effects. Without access to automobile travel, people will be unable to get to work causing labor shortages and increased economic damage. Without cars, many people cannot access grocery stores, banks, doctors, and other daily needs. Public bus systems will cease to operate as well, preventing many disabled and elderly people from accessing these necessities. Without fuel, police, fire, rescue and other public service vehicles will be paralyzed, further jeopardizing public safety.

Waste Removal

Within days of a truck stoppage, Americans will be literally buried in garbage with serious health and environmental consequences. Further, without fuel deliveries, many waste processing facilities will be unable to operate equipment such as backhoes and incinerators.

Uncollected and deteriorating waste products create rich breeding grounds for microorganisms, insects, and other vermin. Hazardous materials and medical waste will introduce toxins as well as infectious diseases into living environments. Urban areas will, of course, be significantly impacted within just a couple of days.

Retail / Manufacturing / Economy

Replenishment of goods will be disrupted. Many of the nation’s leading retailers rely on just-in-time delivery to keep inventory levels as low as possible. Similar to the low-unit-of-measure hospital inventory system, these stores rely on frequent deliveries to replenish basic goods. Often, delivery of a shipment is not triggered until the current inventory is nearly depleted. Without truck deliveries, retailers will be unable to restock goods, including consumer basics such as bottled water, canned goods, and paper products.

Consumer behavior during emergencies triples the rate of inventory turn-over.Since many large retail outlets typically keep inventories as lean as possible, problems often arise quickly during truck transportation slowdowns that occur from crises such as hurricanes.

Just-in-time manufacturers will shut down assembly lines within hours. Major American manufacturers, ranging from computer manufacturers such as Dell and Compaq to major automakers such as GM and Ford, rely on just-in-time manufacturing. Without truck deliveries, component shortages and manufacturing delays will develop within hours

Financial Sector

ATM and branch bank cash resources will be exhausted quicky. In today’s fastpaced, high-technology economy, consumers access cash 24/7 from 370,000 ATMs nationwide. JP Morgan Chase, the nation’s second largest consumer bank, replenishes its 6,600 ATMs via armored truck delivery every two to three days. Given the increase in ATM activity that occurs before and after any type of crisis, ATMs would run out of cash much sooner.

Small and medium-size businesses will lose access to cash.

Regular bank functions will cease.

Link naar reactie

Vorige week vrijdagmiddag ging ik boodschappen doen in mijn vaste supermarkt en het viel me op dat er wat vakken leeg waren. In andere vakken stonden nog maar een paar producten. Ik miste de koffie voor mijn vriendin, mijn bier en wc-papier. Toch wel belangrijk: wat moet je zonder bier en wc-papier :) ?

Toen ik er naar vroeg vertelde een medewerker me dat 'de vrachtwagen' vandaag niet was gekomen, want zo gaat dat: iedere dag komt er één vrachtwagen om de supermarkt te bevoorraden. Komt die wagen niet, tja .....

Dit is al vaker beschreven maar het werkt echt zo, zonder constante bevoorrading hebben we in no time niks meer te vreten en niks meer om onze kont af te vegen.

Link naar reactie

Ben benieuwd of amerikanen flexibel genoeg zijn in hun bestellingen om voor voorraad te zorgen. Tenslotte wordt het ruim op tijd aangekondigd.

Meeste mensen in amerika hebben al een standaart voorraad [...] Dus mochten de trucks staken voor 3 dagen zullen er geen ernstige dingen gebeuren, hooguit wat lege schappen in de winkel voor een aantal dagen.

Ik weet niet waar jullie gezeten hebben met je hoofd toen die storm afgelopen jaar in New York belandde, die storm werd dagenlang aangekondigd en het kreng was nog vertrokken of grote delen van de bevolking had geen water in huis of zelfs maar zoiets ingeslagen. Brandstof werd schaars en politieagenten bewaakten de benzinestations wegens rellen en narigheid. Aggregaten waren niet aan te slepen, batterijen dito, voedsel, water - en ja, DAT ALLEMAAL NA de hurricane. Waren ze zo slim als jullie denken, dan waren de winkels leeg VOOR de hurricane en zat iedereen braaf thuis tijdens en na de storm een beetje water te drinken en nootjes te knabbelen en te koken op een gaspitje bij het gelige licht van de petroleumlamp.

Link naar reactie

Ik weet niet waar jullie gezeten hebben met je hoofd toen die storm afgelopen jaar in New York belandde, die storm werd dagenlang aangekondigd en het kreng was nog vertrokken of grote delen van de bevolking had geen water in huis of zelfs maar zoiets ingeslagen. Brandstof werd schaars en politieagenten bewaakten de benzinestations wegens rellen en narigheid. Aggregaten waren niet aan te slepen, batterijen dito, voedsel, water - en ja, DAT ALLEMAAL NA de hurricane. Waren ze zo slim als jullie denken, dan waren de winkels leeg VOOR de hurricane en zat iedereen braaf thuis tijdens en na de storm een beetje water te drinken en nootjes te knabbelen en te koken op een gaspitje bij het gelige licht van de petroleumlamp.

Ach ja, ik dacht misschien hebben ze nu wat geleerd. De laatste jaren zijn er tenslotte rampen genoeg in de VS. Maare... Ik sta niet op je negeer lijst?

@Pathfinder Is dit soms de C1000? Heb er enkele weken geleden nog een klacht over ingediend. 5 van de 7 dingen die ik moest hebben waren op. En dat was niet de eerste keer.

Link naar reactie

Ach ja, ik dacht misschien hebben ze nu wat geleerd. De laatste jaren zijn er tenslotte rampen genoeg in de VS. Maare... Ik sta niet op je negeer lijst?

@Pathfinder Is dit soms de C1000? Heb er enkele weken geleden nog een klacht over ingediend. 5 van de 7 dingen die ik moest hebben waren op. En dat was niet de eerste keer.

Nee, het was een Jumbo. Maakt niet heel veel uit, ze werken volgens mij allemaal met dat systeenm van nul voorraad op locatie en dagelijkse aanvoer. Als dat stokt is er simpelweg niks.

Link naar reactie

Nee, het was een Jumbo. Maakt niet heel veel uit, ze werken volgens mij allemaal met dat systeenm van nul voorraad op locatie en dagelijkse aanvoer. Als dat stokt is er simpelweg niks.

Een kleine winkel wordt inderdaad 1maal per dag bevoorraad, grotere winkels meestal 2 tot 3 maal. Maar dit gebeurt wel vanuit een DC ( distributie centrum) dat ook dagelijks bevoorraad wordt en die dus zelf ook bijna geen fysieke voorraad heeft. Zonder transport staat alles stil en de winkelbevoorrading als eerst!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...