Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn (nieuwe) Get Home Bag


Communicator

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Haai @Communicator ,

 

Mooie tas! Ik mis nog iets, een lampje. Het hoeft geen bak licht te geven. Maar nu de winter er weer aankomt is het toch wel fijn te kunnen zien waar je naartoe loopt :). Misschien ook nog iets van een paraplu? Ik doe dit zelf niet omdat mn jas goed water afstoot. Maar mocht ik voor langere tijd buiten zijn gooi in mn KL poncho in mn edc tas. Just in case. Oohjah, ducttape op iets van een oude giftcard of creditcard is erg handig. En een extra aansteker. Wegen beide bijna niets, maar kan ontzettend handig zijn.

 

Groetjes,

 

Appelflapje

 

Ik heb wel een lampje hoor appelflapje. 2 zelfs. een losse Walther en een super fel lampje op mijn extra zakmes. (zie foto)

attachment.php?attachmentid=5314&d=1379408701

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator ooh joh! Ik had dat helemaal gemist. Ik moest even 2 keer kijken voordat ik die überhaupt opmerkte. Dan is het helemaal goed! Ook extra batterijen bij je toevallig ;)?

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Nee, dat dan weer niet. das een goeie tip :)

even kijken hoe ik dat het beste kan opbergen zonder gevaar van lekkages en sluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator

 

dat schep/pikhouweel met kompasje, heb je dat aangepast?

 

Ik heb zo'n gelijkaardig ding gekocht een paar weken terug en het was zo bot dat de schep en het pikhouweel nog niet door natte bodem ging, ook het zaagblad deed z'n werk niet dus heb deze aangescherpt, bij het winkelmodel had ik ook gezien dat de binnenkant makkelijk roestte dus heb ik een soort van hamerslagverf uit een spuitbus de binnenkant mee behandeld.

 

Ik zal deze meenemen naar de sc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie post! Dit zet mij aan het denken om ook eens iets samen te gaan stellen. Zeker in combinatie met de post gisteren van @AWOL Wintervoorbereiding: voorraad in auto.

Deze 2 posts samen geven me voldoende info om mee aan de gang te gaan en zijn voor mij de aanleiding om deze zaken (snel) te gaan regelen

 

Ik heb middels deze post en die van @AWOL een lijstje samengesteld. Ga deze binnen een week voor mij en mevrow Diazepam aanleggen. Blijkt dat we eigenlijk al veel hebben maar het alleen even moeten ordenen en een paar kleine dingetjes erbij kopen. Zo, dat is dan ook weer geregeld. Ben blij dat ik op dit forum op deze gedachte ben gebracht!!!

In de zomer water in de auto is 1 ding, maar echt voorbereid op pad is 2.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zal ook even mijn GHB inhoud weergeven. Ik heb soms het idee dat ik misschien iets te veel bij heb, Ik weet van mijzelf dat ik gemakkelijk met een rugzak loop en heb geprobeerd zo veel mogelijk vooruit te denken. Voor de vragen over klimuitrusting, deze zijn toegevoegd omdat ik een aantal grote kanalen en bruggen tegen kom. In mijn verkenning blijkt dat ik veelal onder de brug door kan verplaatsen. De kleding en schoenen die ik aan doe zitten niet in de rugtas, maar zijn apart verpakt. Ik heb alles opgedeeld in onderdelen en ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

 

Een aantal dingen staan nog op het wensenlijstje maar deze wilde ik toch benoemen voor het complete verhaal.

 

Tas is een Voodoo tactical Medic pack

 

VOEDING:

3 Hardkecks

3 Mars/snickers

1 Reep chocolade 200gr.

2 Adventure food maaltijd

8 ORS zakjes

1 Fles water 1L

2 Aquarius 0.5L

1 Lifestraw waterfilter

1 Waterfles met grote opening

Energie / concentratie verhogende middelen (Ginseng?)

1 Esbit brander titanium

1 Titanium pannetje

1 Spork

3 Evergreen

2 Energie drank poeder

1 Cu p a soup

 

EHBO

1 5.11 molle medic pouch

6 Paracetamol

6 Ibuproven

6 Pleister watervast

1 Israeli bandage

1 Rol Coflex

1 Tourniqet

1 Celox gauze

1 Trauma schaar

3 Hecht plijster

1 Hechtsetje

1 Pincet

1 Desinfectie gel

3 Gaasje 5x5

1 Flesje Betadine

1 Doosje Norrit

1 Doosje Jodium tabletten

1 Blizzard thermo deken

1 Mini thermo deken

3 Medische handschoenen

1 Kleine tube deet gel

1 Gauze

 

DOCUMENTEN/LEGITIMATIE

Gelamineerde foto’s gezin

Gelamineerde pers. + gezin info

huissleutel

officieel document met huisadres (controles/roadbloks)

werk legitimatie

Dogtag pers. Gegevens (nog aanschaffen)

Geld 5x€10 (nog aanschaffen)

 

DIV. TOOLS

1 Leatherman XCR

1 Mes Mora

1 Hoofdlamp Petzl E-lite

1 Tactische lamp Xtar WP26

2 Aansteker

1 verdedigingsmiddel

2 Wandelstok (optie)

1 Terra Nova Boothie bag

1 Zitmatje schuim

1 Watervaste pen

1 Watervast schrijfblok

3 Secondelijm tube klein

2 Vuilniszakken

1 Radio incl. mob. Oplader en aansluiting oortje (nog aanschaffen)

1 Fox 40 fluitje

5 Tiewrap klein

1 Horologe

1 Xmarker + houder

1 Prepaid mobile (nog aanschaffen)

3x Breaklight

1x Mountain equipment bivi bag (70gr.)(nog aanschaffen)

8x AA baterijen

4x AAA baterijen

1x Mono verrekijker

1x Vlinders t.b.v. openen hangsloten

1x Flipperkaart t.b.v. open deuren

1x Waterdicht zakje mobiel

1x Nachtkijker (nog aanschaffen)

1x Spiegeltje

1x Regenhoes geel/reflectie

2x Oordopjes

 

KLIM MIDDELEN

2 Karabiner (42gr. p.s.)

1 haak

1 5m 4mm prusik cord (4.6kN)

1 10m 4mm prusik cord

1 Mini afdaalacht

1 Kleine bandmateriaal ladder

2 Prusik cord 5mm

1 Prusik cord kort 4mm

1 Riggerbelt

1 Beenlussen t.b.v. klimgordel

 

KLEDING/BESCHERMING

1 Handschoenen leer/Kevlar

2 Mondkapje stof

1 Bolle goggle X90

1 Zonnebril Bolle

2 Wandelsokken (paar)

1 Sport onderbroek

1 Sportshirt dun

1 thermoshirt lange mouw

1 thermobroek

1 Wandel/sportschoenen

1 Donker grijze buitensport broek

1 Softshell zwart

1 gore-tex regenjas groen

1 Muts

1 Boonie A-tacs FG

1 Synthetisch dons jasje

 

NAVIGATIE

Geplastificeerde routes naar huis

Kaarten provincie en NL/BE

1 Kompas + nekkoord

1 Kaarthoekmeter

1 GPS

Coördinaten belangrijke locaties (bruggen enz)

1 Kaartmap waterdicht

 

 

groetjes,

 

Chiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chiel

 

Wat weegt dat?

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

 

Zal m eens wegen binnenkort. Heb wel geprobeerd zo licht mogelijk in te pakken waar mijn budget het toelaat.

Meeste dingen heb ik niet met merk en gewicht bij benoemd. En in aantallen lijkt het veel maar in volume valt het reuze mee.

 

Oweja en afstanden zijn 50km vanaf werk (tactische route +10km), maar ga ook vanuit dat ik mogelijk ergens in het land ben voor mn werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine toevoeging.

 

Ben naast de middelen nog erg druk met een "Get Home Plan". Hierin staan de div. routes met bijbehorende bijzonderheden. Zowel verschillende auto, OV als te voet routes.

Te voet vanaf mijn werk naar huis is 8-9uur zonder pauzes. afhankelijk van de context kan dit enorm uitlopen wanneer ik niet over wegen kan/wil verplaatsen en ik een aantal belangrijke bruggen tegenkom waar ik niet over/onderdoor kan i.v.m. instorting en/of beveiliging. Ik ga er vanuit dat ik max. 24u onderweg ben vanaf mijn werk. Wanneer ik ergens in het land zit wordt dit een groter probleem.

 

Omdat ik richting de kerncentrale van Borsele moet verplaatsen om thuis te komen ga ik er vanuit dat bij een hoge dreiging en/of SHTF maatregelen zijn genomen door de overheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine toevoeging.

 

Ben naast de middelen nog erg druk met een "Get Home Plan". Hierin staan de div. routes met bijbehorende bijzonderheden. Zowel verschillende auto, OV als te voet routes.

 

Omdat ik richting de kerncentrale van Borsele moet verplaatsen om thuis te komen ga ik er vanuit dat bij een hoge dreiging en/of SHTF maatregelen zijn genomen door de overheid.

 

volgens dit rapport van Greenpeace uit 2011 zijn de noodscenario's onvoldoende

http://www.greenpeace.nl/Global/nederland/image/2011/publicaties/Rapport%20Noodscenario’s%20Nucleair.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, zou jij echt tijdens een SHTF die kant op gaan?

Ik zou een ander plan van aanpak kiezen, en zorgen dat je minimaal 10Km voorbij Bergen op Zoom mikt.

Jij hebt nogal wat risicofactors in die buurt.

 

Een overweging waard lijkt mij

 

Mijn gezin is die richting op en ik ga er vanuit dat mijn vrouw jodium tablet slikt met de kinderen. (afhankelijk of het een A of B radioactief incident is.

Mijn BOB's, voorraden, plannen zijn allemaal gebaseerd op thuis blijven en/of vanuit huis vertrekken. Dit metname omdat mijn vrouw geen rijbewijs heeft en dit door ons bugdet ook niet snel gehaald zal worden.

Als ik thuis ben is er altijd we een auto te vinden waarmee ik weg kan. (en anders maar weer tevoet, fiets of pony/paard terug richting brabant).

 

Ik ben overgens niet specifiek richting zware radioactive incidenten aan het Preppen. Om dit goed te doen heb ik naar mijn mening een enorm budget en opslagruimte nodig dat dit niet te doen is. Heb nog geen gasmaskers en pakken en weet ook niet hoe ik dit voor de kids moet regelen. Mijn vrouw zegt "als we het niet voor de kinderen hebben, hoef ik het zelf ook niet". Daar ben ik het mee eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn gezin is die richting op en ik ga er vanuit dat mijn vrouw jodium tablet slikt met de kinderen. (afhankelijk of het een A of B radioactief incident is.

Mijn BOB's, voorraden, plannen zijn allemaal gebaseerd op thuis blijven en/of vanuit huis vertrekken. Dit metname omdat mijn vrouw geen rijbewijs heeft en dit door ons bugdet ook niet snel gehaald zal worden.

Als ik thuis ben is er altijd we een auto te vinden waarmee ik weg kan. (en anders maar weer tevoet, fiets of pony/paard terug richting brabant).

Zie PM...

Ik ben overgens niet specifiek richting zware radioactive incidenten aan het Preppen. Om dit goed te doen heb ik naar mijn mening een enorm budget en opslagruimte nodig dat dit niet te doen is. Heb nog geen gasmaskers en pakken en weet ook niet hoe ik dit voor de kids moet regelen. Mijn vrouw zegt "als we het niet voor de kinderen hebben, hoef ik het zelf ook niet". Daar ben ik het mee eens.

Die keuze snap ik helemaal.

 

De grootste zorg is informatie voorziening. Hoe eerder je weet dat er iets te gebeuren staat, hoe eerder je actie kunt ondernemen. Waarmee je het eigen risico flink kan verminderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.amazon.com/gp/aw/d/B005LXKKW4

 

 

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

 

 

Thanks, ik ga me er in verdiepen. Maskers voor mij en m'n vrouw kan ik gemakkelijk aan komen dus eens kijken of ik 2 kids maskers kan bestellen.

Toevallig ook een link voor kinder CBRN pakken?

 

Nu ben ik wel benieuwd hoe mensen trainen met hun gezin. Maar daar is dit topic niet voor.

 

Gr. Chiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat ik deze weer tegenkom, ik ben nav van dit topic zelf gaan shoppen.

Vaak heb ik een schoudertas van bjorn bjorg leder bij mij, hier kan ik makkelijk wat spullen in doen had ik bedacht en die tas altijd meenemen, redelijk hip en handig. Hoef ik ook niet die enorme smartphone in de broekzak te proppen :p

 

victorinix met zaagje

poncho

reddingsdeken (goudzilverding)

armbandje van tijgertje19 erin

hadex waterzuiverspul

kompasje met thermometer

aansteker

 

Wat er nog bij moet: meuslirepen van de euroshopper (440 kldrtn per reep)

Flesje water

coghlans noodtentje of iemand een idee voor onderdak?

2 waxinelichtjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...