Ga naar inhoud
GENEGEERD

US-CDC Waterzuiveringsprojecten in 3e-wereld


Nazdrovje

Aanbevolen berichten

Doelloos surfen op het net leidt soms tot nuttige pagina's, zo kwam ik op de volgende site van het Amerikaanse Centre for Disease Control terecht met een item over diverse waterzuiverings-projecten in ontwikkelingslanden.

Uiteraard is de gebruikte technologie die ze NU in die landen gebruiken ook van toepassing bij een SHTF-situatie hier in het "veilige" westen. Ik heb weer wat geleerd en wat plaatjes/tekeningen overgenomen naar mijn harde schijf :D

 

http://www.cdc.gov/safewater/household-water.html

 

Behandelde onderwerpen:

chlorination, flocculant/disinfectant powder (PUR™ ), solar disinfection, ceramic filtration, en slow sand filtration.

 

Vooral het genoemde Flocculant/disinfectie poeder lijkt mij interessant, aangezien dit massaproduct slechts $0,035 cent per zakje kost (groothandel/noodhulp productieprijs) en je met één zakje zon 10liter water zuivert. Waar kan ik de meuk kopen!?

 

Nou hierrrr..

240 zakjes a $319,87 = $1.33 = €1 per zakje

 

sandfiltration1.jpg.1f4b4207dd3233eff932f45624e7de14.jpg filter-receptacle.jpg.7cebcd748e765760cf865b48256c7f05.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...