Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Daar is ie weer: Fukushima

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tja, of een tsunami van 1 meter hoog aanleiding is om je zorgen over te maken?

De autoriteiten in de Japanse regio Fukushima hebben vrijdag gewaarschuwd voor een kleine tsunami van een meter hoog. Dat gebeurde na een aardbeving voor de kust.

http://www.nu.nl/buitenland/3611595/tsunamiwaarschuwing-japan-aardbeving.html

Beetje relativeren kan geen kwaad. Natuurlijk maak ik me ook zorgen, maar om dit de volgende klap te noemen gaat mij wat te ver.......

Deze post delen

Tja, of een tsunami van 1 meter hoog aanleiding is om je zorgen over te maken?

Beetje relativeren kan geen kwaad. Natuurlijk maak ik me ook zorgen, maar om dit de volgende klap te noemen gaat mij wat te ver.......

Tja als je echt niet weet waar je over praat zou je natuurlijk........:confused:

Er staat daar een betonnenconstructie op instorten met daarin genoeg radioactief materiaal om de hele wereld onbewoonbaar te maken als dat ding instort.

Het is met een belachelijke staalcontructie verstevigd in een poging het nog even overeind te houden.

Elke aardbeving daar in de buurt of een tsunamie van een meter hoog kan domweg de klap zijn...

Maar ja je hebt wel gelijk, je er alleen druk om maken heeft weinig zin..

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Overigens is Windscale (UK) ook een mooi voorbeeld van vergeten nucleaire narigheid

[video=youtube_share;vZ4vtUzG6sQ]

Deze post delen

Om zo een mooi land met een unieke cultuur zo naar de klote te zien gaan is gewoon triest.

Ik heb zelf wat authentiek Japanse spullen, als ze in dit tempo blijven doorgaan met de afbraak dan worden dit nog heel andere aandenken dan ik me tijdens de aanschaf had voorgesteld.

domo arigato gozaimasu レッスンのために

K a n s

Deze post delen

Protest in San Francisco 500 mensen:

image.jpg.f8c4941777eee5ca75f93c2e9fb6234b.jpg

image.jpg.53c7bf99b33ceca3705f7d6fbc826a54.jpg

Fukushima is helaas overal.......

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

In Japan is biologische jam, geïmporteerd uit Italië, teruggeroepen uit de handel. De Cesium-136 lagen hoger dan de toegestane waarden in Japan (164 vs 140 Bq/kg). De jam blijkt afkomstig te zijn van bosbessen uit Bulgarije waar als gevolg van de Chernobyl ramp nog relatief hoge stralingsniveaus zijn.

De limiet in de US is 1200 bq/kg, in de EU 600. Hoe wrang is het dat juist Japan hier gekweekt voedsel moet weigeren. En je ziet dat de effecten van een ramp tientallen jaren later nog grote gevolgen hebben.

Bron: fukuleaks.org

Deze post delen

In Japan is biologische jam, geïmporteerd uit Italië, teruggeroepen uit de handel. De Cesium-136 lagen hoger dan de toegestane waarden in Japan (164 vs 140 Bq/kg). De jam blijkt afkomstig te zijn van bosbessen uit Bulgarije waar als gevolg van de Chernobyl ramp nog relatief hoge stralingsniveaus zijn.

De limiet in de US is 1200 bq/kg, in de EU 600. Hoe wrang is het dat juist Japan hier gekweekt voedsel moet weigeren. En je ziet dat de effecten van een ramp tientallen jaren later nog grote gevolgen hebben.

Bron: fukuleaks.org

Dat Zal Cesium-137 zijn.., cesium-136 heeft een halfwaardetijd van iets meer dan 10 dagen.

Als dat nu nog in die hoeveelheden gevonden werd zou er nog steeds actief kernsplitsing plaats moeten vinden.

K a n s

Deze post delen

Dat Zal Cesium-137 zijn.., cesium-136 heeft een halfwaardetijd van iets meer dan 10 dagen.

Als dat nu nog in die hoeveelheden gevonden werd zou er nog steeds actief kernsplitsing plaats moeten vinden.

K a n s

Je hebt gelijk, typo van mij, het betreft 137 isotoop. Scherp:)

Deze post delen

Zo, de toestemming voor het verwijderen van de gebruikte brandstofstaven uit het bassin in het gebouw van reactor 4 is er...

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3535781/2013/10/30/Toestemming-voor-verwijderen-brandstofstaven-Fukushima.dhtml

Go for it!!! (banzai..:p)

Zal mij benieuw hoe dit af gaat lopen.

Is er eigenlijk al een exacte datum bekend wanneer er begonnen wordt ?

Deze post delen

http://csglobe.com/something-killing-life-pacific-ocean/

“After we left Japan, it felt as if the ocean itself was dead,” Macfadyen said. “We hardly saw any living things. We saw one whale, sort of rolling helplessly on the surface with what looked like a big tumour on its head. It was pretty sickening. “I’ve done a lot of miles on the ocean in my life and I’m used to seeing turtles, dolphins, sharks and big flurries of feeding birds. But this time, for 3000 nautical miles there was nothing alive to be seen.”

http://www.youtube.com/watch?v=2pie93mvN0g

blikjes vis preppen is al geen optie meer, als ik dit zo zie :(

Deze post delen

"Fukushima = 14.000 maal Hiroshima"

Dagelijks lekt uit de door een tsunami en aardbeving in 2011 vernielde kerncentrale van Fukushima radioactief water in de Stille Oceaan.

De volgende hindernis in de opruiming die de Japanners nu moeten nemen, is het bergen van de aangetaste splijtstofstaven.

Zo'n operatie is nog nooit eerder uitgevoerd en het risico bestaat dat er een zwaar radioactieve besmetting zonder voorgaande plaatsgrijpt. De radioactiviteit in de staven komt overeen met 14.000 keer de radioactiviteit die vrijkwam door de kernbom op Hiroshima in 1945.

Inmiddels steken alarmerende berichten de kop op over de accumulatie in de voedselketen van radioactief materiaal uit Fukushima. Vooral aan de Amerikaanse westkust is de toestand zorgwekkend.

http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardbeving-en-tsunami-Japan/article/detail/1732913/2013/10/31/Fukushima-14-000-maal-Hiroshima.dhtml

prepse

Deze post delen

Dat las ik vandaag ook @666Viper666

Bijzonder bericht.

Maar hiroshima was een klein atoombommetje, in het kiloton bereik. Snap wel dat het gebruikt word, want de meest bekende 'boem' van allemaal.

Hoeveel straling is er nou eigenlijk vrijgekomen bij alle andere nucleaire testen op de wereld ? Vroeg ik mij af.

Al iemand dat weet of een schatting kan maken hoor ik dat graag.

En ze gaan hier uit van de gezamenlijke straling van alle (ongeveer 1500 ?) staven.

Dus dan heb je per staaf ongeveer 90 keer zoveel straling als vrijkwam bij Hiroshima ? (jaja, heel ruw berekend, ik weet het)

Deze post delen

Onbegrijpelijk dat ze een kerncentrale bouwen in een gebied waar zoveel kans is op aardbevingen.........

Deze post delen

Ze beginnen daar ook door te krijgen hoe ernstig het is...........

Bewoners Fukushima wellicht nooit meer naar huis terug.

De voormalige bewoners van Fukushima kunnen waarschijnlijk nooit terugkeren naar hun woonplaats. De kernramp in 2011 heeft voor zoveel radioactiviteit gezorgd dat het besmette gebied mogelijk voorgoed onbewoonbaar zal blijven.

http://www.ad.nl/ad/nl/3702/Aardbeving-en-tsunami-in-Japan/article/detail/3538170/2013/11/03/Bewoners-Fukushima-wellicht-nooit-meer-naar-huis-terug.dhtml

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...