Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Daar is ie weer: Fukushima

Recommended Posts

Om je schildklier te beschermen tegen opname van radioactief jodium moet je echt wel oversupplementeren met gewoon jodium zodat

de kans dat de schildklier een radioactief deeltje opneemt drastisch wordt verkleind.

Maar tegen alle andere radioactieve deeltjes die je lichaam verkeerdelijk kan herkennen als bruikbare bouwsteen beschermt

over supplementatie van jodium niet... dus in je beenderen ed kan je nog altijd andere blijvend stralende deeltje opnemen.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 500
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

http://nsnbc.me/2013/12/30/tepco-quietly-admits-reactor-3-melting-now/

Published On: Mon, Dec 30th, 2013

Northern America | By Susanne Posel

TEPCO Quietly Admits Reactor 3 Could Be Melting Down NOW

Susanne Posel (OC) , – The Turner Radio Network (TRN) has issued a report regarding the Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant stating that it is expected to affect the entire Northern Hemisphere.

According to the report: “Persons residing on the west coast of North America should IMMEDIATELY begin preparing for another possible onslaught of dangerous atmospheric radiation from the Fukushima nuclear disaster site in Japan.”

Hoi @wodan,

Ik denk dat niemand precies weet wat er gebeurt en/of wil weten. En die het redelijk weten wil of kunnen het waarschijnlijk niet openlijk vertellen.

Gundersen lijkt een van de weinige die iets wil/kan vertellen:

http://enenews.com/gundersen-very-visible-steam-releases-at-fukushima-unit-3-are-radioactive-coming-from-hot-rubble-not-new-meltdown-or-explosion

En zelfs dat is natuurlijk giswerk...

Dat er drie reactoren in een meltdown zijn is al bijna drie jaar duidelijk.............

Enenews.com kan je redelijk informeren ivm andere nieuwsbronnen.

Het is ook vermoeiend, het is slecht nieuws en je moetje redelijk inlezen om de onzin te kunnen filteren.

Prep ze

K a n s

Uhm, dat is een gevalletje foute logica.

Dat is als een bankovervaller die zegt "als ik dit keer niet gepakt wordt, dan wordt ik nooit gepakt". Het kreng kan altijd instorten of kritiek gaan, sterker nog, het lijkt er op dat 'ie dat sinds laatste week aan 't doen is... Japan heeft waarschijnlijk niet lang meer...

sorry ik ga toch als het tegen die tijd nog niet is ingestort dan gebeurt ook niet. en het zou best kunnen gebeuren maar ik schat de kans dat het precies in die drie weken gebeurt. heel erg klein.

Het stralingsniveau is op veel plekken in Japan geen lachertje meer. Ok, ok, ze hebben wat normen verhoogt waardoor het toch weer binnen de grenzen valt... :rolleyes:

Oh ja en geen vis eten he! (of zuivel, vlees en al het andere wat niet geïmporteerd is)

Ik zou eerst kijken waar je precies in Japan komt te zitten en pas daarna proberen de risico's in te schatten?

Ben er zelf in 2012 geweest en zelfsnog een dagje Tokoyo gedaan met het idee dit is de kaatste keer dat ik in japan kom.......

Prep ze,

K a ns

Even op de site gekeken van wj.scouting.nl https://wj.scouting.nl/veel-gestelde-vragen

Antwoord op de vraag of Japan een veilig land is voor de Wereld Jamboree:

"Sinds de aardbeving, tsunami en ongeluk in kerncentrale zijn door de Japanse overheid, verschillende internationale organisaties en de Japanse organisatie voor de Wereld Jamboree vele inspecties uitgevoerd. Hun conclusie was, dat Japan een veilig land is. Het terrein van de Wereld Jamboree ligt 1200 km van Fukushima en wordt beschouwd als een laag risicogebied voor aardbevingen en tsunami's. De veiligheid heeft voor de organisatie in Japan een zeer hoge prioriteit."

Dat is een mooi antwoord, toch?

23rd World Scout Jamboree

28 JulyTo 8 August 2015

Kirara-hama, Yamaguchi City,

Yamaguchi Prefecture, Japan

Dat is een mooi antwoord, toch?

Mooi antwoord inderdaad.

Dit terwijl de nucleaire rommel van Fukushima gewoon in de open lucht ligt te stralen en wegspoelt naar de ocean.

Er is kans dat 't spul kritisch wordt door een klein ongelukje bij het `opruimen`, dit wordt braaf genegeerd, al deze rommel kan richting jamboree terrein en de rest van de wereld komen.

Zie de video van half november van deze site: http://fairewinds.com/

Ja wij zitten nu in een heel laag seismetisch gebied. En ons gebied ligt 1200 km van fukushima. En voor de organisatie in Japan. Is veiligheid een grote zaak.en scoutIng is een gerespecteerde organisatie die al heel lang bestaat.en het moet wel veilig zijn anders laten ze je wel niet gaan. Zoals ik zei scouting is een zeer gerespecteerde organisatie.

Ik denk dat scouting niet ter zake is bij het bepalen van de veiligheid van eender welk gebied.

TEPCO en de japanse overheden geven incompleet en ontijdig nieuws over de gebeurtenissen.

Grenswaarden worden opgerekt of met truukjes omzeild.

Dit betekent dat de reguliere nieuwsbronnen onbetrouwbaar zijn.

Men zal dus op waarnemingen van privepersonen moeten gaan vertrouwen, voor zover deze voorhanden zijn.

en het moet wel veilig zijn anders laten ze je wel niet gaan. Zoals ik zei scouting is een zeer gerespecteerde organisatie.

Ik denk dat je zelf de risico's moet inschatten.

Je bent denk ik niet zelf in de kinderleeftijd en de gevolgen van straling komt dan heel vaak pas na 10-40 jaar boven drijven.

De kans dat je kanker zal krijgen is al hoog en zal wat hoger worden door Japan te bezoeken.

Als mijn kinderen zouden willen gaan dan zou ik er voor gaan liggen, kinderen zijn vanwegen hun veel hogere celdeling veel gevoeliger voor straling.

1200 km lijkt veel maar in Amerika worden regelmatig verhoogde waardes gemeten, straling uit Fukushima...

Alleen bovenstaande opmerking kan ik niet plaatsen?

Als het niet veilig was om een kerncentrale te bouwen in fukushima dan zouden ze dat nooit doen?

Wordt tijd dat je wat wakkerder wordt.....

Prep ze,

K a n s

TEPCO en de japanse overheden geven incompleet en ontijdig nieuws over de gebeurtenissen.

mooie post !

TEPCO en de (japanse) overheden staan er zelfs om bekend zo met dingen om te gaan.

@joepen Eigen waarneming of bevestiging is goud waard.

Je argument dat de scouting gerespecteerd is snijdt geen hout in dit geval.

Sorry maar ik stop te reageren. Op de berichten over fukushima. Want ik ga toch. Zo'n event met 30000 mensen zal echt wel veilig zijn. Want jullie informatie is veelal gebaseerd op site van onruststokers en opstokers. Want jullie weten niet wat het betekent voor mij

Sorry maar ik stop te reageren. Op de berichten over fukushima. Want ik ga toch. Zo'n event met 30000 mensen zal echt wel veilig zijn. Want jullie informatie is veelal gebaseerd op site van onruststokers en opstokers. Want jullie weten niet wat het betekent voor mij

Wat het voor @jepoen betekent is niet relevant als het om veiligheid gaat.

Als er nucleair materiaal vrijwel onbeheerd in de open lucht ligt te stralen en reageren stoken we onrust.

Als we zijzen op het optrekken van stralinsgnormen in Japan, dan is het al snel ' veilig'.

Als we verwijzen naar deskundigen, helpt dat dan niet? Filmpje op de fairewinds.com site gezien?

Of al doorgrond wat er precies bij Chernobyl gebeurd is?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...