Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Daar is ie weer: Fukushima

Recommended Posts

Helaas geen hoera verhaal.

Het was, is en blijft een enorme puinhoop, en laten we hopen dat het binnenkort niet nog veel erger wordt.

Weer een mooi overzicht van wat er aan de hand is, maar vooral wat er nog moet gebeuren om het grootste risico, de gebruikte brandstof die ook op de locatie staan opgeslagen, even op te ruimen.

Tja we hebben helemaal geen oorlog nodig momenteel maar dat lijkt bij onze wereldleiders nog niet door te dringen.

http://www.zerohedge.com/contributed/2013-09-15/real-fukushima-danger

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik heb maar een klein stukje gelezen en toen kwam bij mij de gedachte: we are F*cked.

1 foutje bij dat geauwehoer daar en we hebben een ramp 14.000 keer erger dan Tsjernobyl tegemoet, hoe kan je daar in hemelsnaam tegen preppen?

Deze post delen

Er valt niet tegen zo een grote nucleaire ramp te preppen, tenzij je multi-miljonair bent en zelfs dan is de vraag of je 't wel zou willen. Tientallen jaren ondergronds moeten leven spreekt mij persoonlijk niet echt aan.

Ik prep dus ook nadrukkelijk NIET voor nucleaire scenarios.

Wel voor economische rampen, peak oil / energiecrisis, oorlog en dat soort ongein.

Ik denk ook dat de media ook wel doorheeft dat we fucked zijn als Fukushima echt fout gaat en dat ze het daarom stil houden. Er valt niets aan te doen en wereldwijd bekendmaken dat we allemaal fucked zijn, levert paniek en chaos op en garandeert 't einde van de maatschappij zoals wij die kennen. Hoe raar 't ook klinkt en hoe erg ik ook tegen media censuur ben, denk ik stiekem dat 't wel okee is dat de media weinig laat horen in dit geval.

Deze post delen

... hoe kan je daar in hemelsnaam tegen preppen?

Ik heb het al eerder gezegd: met een Cyaankali pil!

Niks sjouwen en stressen, gewoon eruit stappen voordat het te gek wordt.

Deze post delen

@Wolverine klinkt goed maar is het dan niet beter alvorens die pil te slikken om met zoveel mogelijk mankracht de beschadigingen af te sluiten , zodat andere mens en dier die verder weg wonen

minder straling zullen krijgen ?? Indertijd in Tjernobyl hebben een aantal militairen en wetenschappers dat wel gedaan . sommige hebben nog een paar dagen geleefd en sommige wat langer

maar ze hebben zich wel opgeofferd zodat de schade minder was . deze optie lijkt me beter als direct zo'n pilletje .

gr will

Deze post delen

Ik neem aan dat als de straling 14000x hoger is dan Chernobyl er weinig terecht komt van een kamikazi actie.

Dan val je al uit mekaar voordat je überhaupt in de buurt bent.

Lang leve de op afstand bestuurbare robot!

Deze post delen

Iori Mochizuki, de auteur van http://www.fukushima-diary.com wordt kennelijk ook steeds meer onder druk gezet om geen nieuws meer te publiceren. Eerst gaf hij al aan zijn locatie niet meer te publiceren. Vanmorgen poste hij op zijn blog "If I leave no message for 3 days, please make some noise. In that case, probably

1. I got something in my computer.

2. I got something in my server.

3. I’m in trouble.

I hope it will never happen but there’s nothing to lose to prepare an emergency plan."

Hij schrijft er niet bij wie hem op de huid zit, maar vermoedelijk wil de Japanse overheid hem monddood maken.

Deze post delen

@freeprepper : Op zich wel, maar wat nou als de kans 50/50 is dat de hele wereld naar god gaat, moet je 't dan wel of niet vertellen? Door 't wel te vertellen krijg je massale paniek en verhoog je die kans opeens naar, zeg, 90/10 of nog hoger. In zo'n geval is 't beter om je mond te houden en net te doen of er niets aan de hand is. Hoe fout het ook is...

Deze post delen

Ik neem aan dat als de straling 14000x hoger is dan Chernobyl er weinig terecht komt van een kamikazi actie.

Dan val je al uit mekaar voordat je überhaupt in de buurt bent.

Lang leve de op afstand bestuurbare robot!

Die kunnen ze juist niet gebruiken omdat de straling de werking nadelig beinvloedt. Het is nu al een horrorscenario van de eerste orde.

Deze post delen

Ah, geen probleem mensen, het risico op een onmiddellijke Doomsday duurt maar, wat... zo'n 300.000 jaar?

En dan te zeggen dat er mensen waren die het ongehoord vonden dat het CERN in werking werd gesteld voor het zoeken naar het Higgs-Boson deeltje, terwijl het echte zwarte gat vlak voor hun neus lag^^...

Deze post delen

Goede beelden opgenomen in de bassins. Het geeft een goed idee van de grootte en hoeveelheid van de staven... en de enorme operatie die ze te wachten staat..

Ps het bassin van gebouw 3 is echt heel slecht

Deze post delen

Daar wil je niet dicht bij komen.

Tja dat is ook een manier om het uit te drukken :rolleyes:

Het frapante is dat normaal gesproken deze opslag methode van afgewerkte staven vrij onschuldig is.

Ze staan open in de kerncentrale en medewerkers kunnen onbeschermt in de buurt komen.

Het water vangt de reststraling op en zorgt voor de warmteafvoer.

Het probleem/gevaar zit hem erin dat de staven actief gekoeld moeten worden.

Doen ze dat niet de loopt de temperatuur steeds sneller op, smelten de stoffen die de blokjes kernbrandstof bij elkaar houden, komen de blokjes kernbrandstof te dicht bij elkaar, versterken het radiactive verval en vormen zo een bol die heter is dan lava en overal doorheen smelt.

Als er MOX stafen bij zitten, zoals in fukushima, dan zit er plutonium bij en als dat samen klonterd tot een te grote massa,dacht een pond of paar pond, dan krijg je spontane kernsplijting en dat gaat door todat alle kernbrandstof opgebruikt is..

Maar normaal zit alles veilig in dat water en is alles ok.

Het domme is dat ze deze 'bakken' lekker dicht bij de kernreactor willen.

Dan kunnen ze lekker makelijk de oude staven van reactor naar bak verplaatsen en de nieuwe staven van bak naar reactor.

Allemaal leuk totdat er iets met de kernreactor mis gaat, fukushima.

Dan zit die bak gevult met jaren van afgewerkte staven lekker dicht bij de reactor, dus als die reactor boem doet dan staat die bak er open en bloot naast.......

Dat die bakken nog heel zijn is al een redelijk wonder, maar nu zitten ze dus met het gevaar van al die gebruikte staven.

Die moeten gekoeld worden anders gaat het fout.

Omdat er in zo'n bak veel meer brandstof zit dan in een reactor is het gevaar, hoeveelheid radioactieve stoffen die vrijkomen als het fout gaat, van die bakken veel groter dan die van de reactor zelf.

De hele site is zwaar radioactief alles is kapot en er tussen in staan die brakke bakken met staven heet te worden....

Die staven worden met computers erin en eruit gehaald tot op de mm nauwkeurig.

En nu gaan ze dat met de hand doen, honderden staven.

De hele bak is scheef gaan staan, er is puin in gevallen, de staven zijn te heet geworden, en zwak.

En als jet fout gaat en zo'n staaf breekt of valt dan is de kans groot dat het een kernreactie veroorzaakt en de hele bak meeneemt.

En dat gaan ze binnenkort doen en gaat ruim een jaar duren.

Fingesr crossed !

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Wat zijn het toch een prutsers! verschrikkelijk.

Ik wilde deze link ook plaatsen, maar jullie waren mij voor :)

Wat is preppers.nl toch een fijne site mensen!

@Dr.Prepper @Mr. Gold

Wellicht is het een idee om een aantal auteurs aan te wijzen en een apart gedeelte op de site in te richten als nieuws feed?

Deze auteurs speuren sowieso zelf het internet al af naar nieuws, maar kunnen ook interessante berichten uit het forum plukken en in deze nieuwsfeed plaatsen.

Voordeel is dat men dan deze feed apart als RSS feed kan gebruiken om zo het meest actuele 'prepper' nieuws bij elkaar te hebben.

Het is een grof idee, en behoeft nog wat nuance qua uitwerking, maar ik denk dat er veel leden blij mee zouden zijn.

Deze post delen

gaat weer leuk worden, ik zie net dat er mogelijk een typhoon recht over fukushima heen zal gaan. kan je zien op de RSOE alertmap

Deze post delen

Het gebrek aan stroom bedoel je ;)

Inderdaad, als men de staven niet kan koelen, is het gevolg daarvan nog veel erger dan het radioactief besmet water dat nu weglekt...

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Heksenboot
Het gebrek aan stroom bedoel je ;)

Inderdaad, als men de staven niet kan koelen, is het gevolg daarvan nog veel erger dan het radioactief besmet water dat nu weglekt...

Is dat zo?

Bij een atoombom wordt toch alle materiaal "opgebruikt"?

Het effect van straling en fallout is denk ik kleiner.

Maffe site. Onderaan de bladzijde kan je atoombommen op steden gooien, om het effect ervan te zien. Doe Fukushima, MOAB. Niet leuk voor de Jappanners, maar zou de impact in totaal niet kleiner zijn, gezien op wereldschaal?

http://www.radioactiviteit.com/atoombom.html

Deze post delen

Is dat zo?

Bij een atoombom wordt toch alle materiaal "opgebruikt"?

Het effect van straling en fallout is denk ik kleiner.

Ja dat is zo :(

Nee bij een atoombom wordt zeker niet alle materie opgebruikt, dan zo zo'n bom nog heeel veeel sterker zijn, E= MC^2 is bij kernsplitsing al een formule die genoeg energie laat vrijkomen, als ipv wat kernsplitsing en de massa afname die dat veroorzaakt, alle massa zou worden omgezet in energie pff dan hadden we niet veel bommen meer nodig.

Het verschil tussen een atoombom, kortstondige snelle reactie, en die van een kerncentrale die een paar jaar ongecontroleerd ligt te vervuilen is een heel andere orde en impact.

De kortstondige zware klap zorgt voor lokaal veel doden en doet het visueel goed, de langdurige reactie van een kerncentrale in problemen is meer een grootschalige sluipmoordenaar.

Uiteindelijk gaat het om de verspreiding van radioactieve stoffen, en welke, en hoe die verspreid worden.

Al zijn de druk golven van een atoombom volgens mij de grootste directe moordenaars.

Als we domweg naar de massa van de twee kijken dan is de massa gebruikt in een kerncentrale en helemaal de massa van al die jaren gebruikte brandstof vele malen groter, en dus impact groter, dan die van een bom.

Helaas helpt een gebrek aan objectieve beichtgeving en onderzoek niet exht bij het onderwijzen van de gewone burger.

Dat is ook niet nodig in een beperkte realiteit waar geen ongelukken gebeuren.

En als er dan een ongeluk gebeurt wat heeft het informeren dan nog voor nut (lijkt de huidige houding te zijn :()

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Gast Heksenboot

Okee @Kans, daar was ik al een beetje bang voor.

Ze hebben zeker geen tijd, om er een paar dijken omheen te bouwen en er een groot zwembad van te maken?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...