Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Bami Goreng


CrossbowClan

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nee @dR3 :(

 

Dat heeft weinig nut omdat ik dan eigenschappen aan de pieper toereken die niet door de fabrikant onderschreven worden.

Ze verkopen natuurlijk liever voor elk gas een pieper ipv toe te geven dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde zijn... alleen een andere kalibratie (waarde).

 

Deze eigenschappen zijn wel degelijk waarheid, de piepers zijn op mijn werk (Exxon Mobil/brandweer) uitvoerig getest, en een bedrijf als Exxon zou ze absoluut niet toelaten als er twijfel zou zijn... ivm aanspraklijkheid bij een ongeval, en negatief in het nieuws.

In de review staat al zo'n beetje wat ie allemaal detecteert. Veel meer kan ik er niet aan toevoegen.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Op SC Brabant heb ik voor het eerst de Kung Fu Nasi á la @Kans mogen proeven. Hoewel ik er een beetje negatief tegenover stond, vond ik de smaak behoorlijk goed en lekker pittig. En met weinig middelen erbij kun je een redelijke maaltijd maken. Denk hierbij aan wat kroepoek, zoetzuur, groenten, eitje, sambal, ketjap of iets dergelijks.

 

Bij mij komt het dus in mijn voorraad in de toekomst. Zodra in de aanbieding dan koopt Finca een berg blikken.:o

 

Ik wist ook niet dat het een merk van Struik was, een toch gerenommeerd merk voor conserven maaltijden en soepen. Zie het vooral als een gemakkelijke snelle maaltijd met een lange houdbaarheid.

 

PS een vriend van mij blijkt dit al 5 jaar regelmatig te eten maar heeft mij nooit getipt hierover.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op SC Brabant heb ik voor het eerst de Kung Fu Nasi á la @Kans mogen proeven. Hoewel ik er een beetje negatief tegenover stond, vond ik de smaak behoorlijk goed en lekker pittig. En met weinig middelen erbij kun je een redelijke maaltijd maken. Denk hierbij aan wat kroepoek, zoetzuur, groenten, eitje, sambal, ketjap of iets dergelijks.

 

Bij mij komt het dus in mijn voorraad in de toekomst. Zodra in de aanbieding dan koopt Finca een berg blikken.:o

 

Ik wist ook niet dat het een merk van Struik was, een toch gerenommeerd merk voor conserven maaltijden en soepen. Zie het vooral als een gemakkelijke snelle maaltijd met een lange houdbaarheid.

 

PS een vriend van mij blijkt dit al 5 jaar regelmatig te eten maar heeft mij nooit getipt hierover.:(

De Kung Fu nasi is al eerder besproken op dit forum. Sommigen vinden het heerlijk, Gerbewoner heeft een ander doel met de blikken bedacht. Er staat ook nog iets over de voedingswaarde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, als noodvoorraad maakt het toch niet uit of er veel of weinig zout/smaak/suiker/vitaminen/koolhydraten/of what ever in zit. Overleven is één ding en geen onbelangrijke, maar daarna zien we wel weer....

 

Het is juíst in een SHTF situatie heel belangrijk dat er genoeg smaak aan je eten zit, er voldoende koolhydraten en vitaminen in zitten etc. gezien dit allemaal van invloed is op je gezondheid en ook niet te vergeten; je humeur. Een SHTF word toch een beetje dragelijker als je iets lekkers eet ipv alleen maar vieze smaakloze meuk waar dan ook nog eens geen tot weinig vitaminen en koolhydraten in zitten. Altijd je moraal hoog houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is juíst in een SHTF situatie heel belangrijk dat er genoeg smaak aan je eten zit, er voldoende koolhydraten en vitaminen in zitten etc. gezien dit allemaal van invloed is op je gezondheid en ook niet te vergeten; je humeur. Een SHTF word toch een beetje dragelijker als je iets lekkers eet ipv alleen maar vieze smaakloze meuk waar dan ook nog eens geen tot weinig vitaminen en koolhydraten in zitten. Altijd je moraal hoog houden!

 

Een heleboel mensen leeft nu al op die blikken en andere troep dus tijdens een SHTF zal dat geen problemen opleveren. Tuurlijk is vers beter en gezonder, maar ook wij eten slechts een paar keer per week "gezond".:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje Dat is niet helemaal wat ik bedoel; juist omdat je in zo'n situatie vooral uit blik moet eten is het belangrijk om veel variatie te hebben; je hoeft niet perse heel erg veel verschillende dingen te hebben, maar met wat saus, gedroogde kruiden of zelfs gedroogde groentes kom je ook al een heel eind. Je kan je kasten vol hebben liggen met bijvoorbeeld droge pasta met die ene soort saus die je toch altijd al lekker hebt gevonden, een beetje variatie kan nooit kwaad. (Globaal gezien, dan.)

 

Smaak en geur doen wat met je. Denk maar aan de eerste kop koffie van de dag, of de geur van chocolade.

 

Leg bijvoorbeeld een gedroogde appel ring met daarover heen wat kaneel op een stukje alufolie, hou dat even boven de vlam van een waxine lichtje en doe je ogen dicht. Van de geur alleen al word je blij (tenzij je het ding er tang boven houd, da's dan natuurlijk weer minder ;) ) en dat is weer goed voor je moraal. Het zijn uiteindelijk de kleine dingen (naast de grotere) die belangrijk zijn voor je emotionele gezondheid. Als je tijdens SHTF niet heel af en toe éven kan genieten van een geur en smaak die ergens in de verte doet denken aan bijvoorbeeld moeders appeltaart (vroeger, BSHTF), dan raak je volgens mij op den duur toch echt wel een beetje van je padje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FincaInSpanje Dat is niet helemaal wat ik bedoel; juist omdat je in zo'n situatie vooral uit blik moet eten is het belangrijk om veel variatie te hebben; je hoeft niet perse heel erg veel verschillende dingen te hebben, maar met wat saus, gedroogde kruiden of zelfs gedroogde groentes kom je ook al een heel eind. Je kan je kasten vol hebben liggen met bijvoorbeeld droge pasta met die ene soort saus die je toch altijd al lekker hebt gevonden, een beetje variatie kan nooit kwaad. (Globaal gezien, dan.)

 

Smaak en geur doen wat met je. Denk maar aan de eerste kop koffie van de dag, of de geur van chocolade.

 

Leg bijvoorbeeld een gedroogde appel ring met daarover heen wat kaneel op een stukje alufolie, hou dat even boven de vlam van een waxine lichtje en doe je ogen dicht. Van de geur alleen al word je blij (tenzij je het ding er tang boven houd, da's dan natuurlijk weer minder ;) ) en dat is weer goed voor je moraal. Het zijn uiteindelijk de kleine dingen (naast de grotere) die belangrijk zijn voor je emotionele gezondheid. Als je tijdens SHTF niet heel af en toe éven kan genieten van een geur en smaak die ergens in de verte doet denken aan bijvoorbeeld moeders appeltaart (vroeger, BSHTF), dan raak je volgens mij op den duur toch echt wel een beetje van je padje.

 

Okay, ik begrijp nu wat je bedoeld. Inderdaad worden dingen als kruiden en specerijen erg onderschat. Je kunt van een standaard maaltijd dan een lekkerdere variant maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL

Sowieso interessant dat het totaal van de ingrediënten ruim boven de 100% ligt lol

 

Het totaal ligt niet boven de 100%, je interpreteert het verkeerd. Het spul bevat 8.5% vlees, waarvan 35 % (van 8.5%) kippenvlees, 19% (van 8.5%) rundsvlees, ... . Wellicht wordt het zo omschreven om je de indruk te geven dat er veel vlees in zit. Er zit maar 8.5% in, maar met jou is het truckje blijkbaar min of meer gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijk de de nasi ipv de bami te hebben gekocht maar de ingrediënten daarvan zijn iig:

 

20090115_002.jpg.6860d7d3476770a2593052b3f3e1d097.jpg

 

Sowieso interessant dat het totaal van de ingrediënten ruim boven de 100% ligt lol

 

darn... wat zit daar een troep in zeg *grinnz*

 

krijg ik ineens heimwee naar de good old struikblikken *zucht*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens met drie anderen drie weken als jager/verzamelaar geleefd.Ik kan jullie verzekeren dat dit een ervaring is die ik nooit meer zal vergeten en dit bedoel ik in positieve zin. Maar na afloop van die drie weken hebben we ons de rimram gegeten in patat met veel majo en hamburgers speciaal. En ik weet zekere dat we stuk voor stuk niet waren weggelopen voor zo'n lekkere bak met bami/nasi van welk merk dan ook....:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens met drie anderen drie weken als jager/verzamelaar geleefd.Ik kan jullie verzekeren dat dit een ervaring is die ik nooit meer zal vergeten en dit bedoel ik in positieve zin. Maar na afloop van die drie weken hebben we ons de rimram gegeten in patat met veel majo en hamburgers speciaal. En ik weet zekere dat we stuk voor stuk niet waren weggelopen voor zo'n lekkere bak met bami/nasi van welk merk dan ook....:rolleyes:

 

Roel, mooie ervaring misschien leuk voor een nieuw topic om je verhaal meer in detail te weergeven en dat wij ervan kunnen leren. Ik heb een collega gehad die met zijn vriendin en nog een groep mensen 3 maanden hebben geleefd op een boerderij als in de middeleeuwen. 90% van de tijd waren ze bezig met voedsel.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ik nu nog een nieuw topic verschijnen?

(hint, hint ;) )

 

Ik heb geen contact meer met hem. Zijn vrouw is archeologe en hij hobby archeoloog en ze hebben met een groep op een middeleeuwse boerderij gewerkt met wat vee en middeleeuwse gereedschappen. Op een paar kleine details na weet ik er niet genoeg van om er een eerlijk topic over te starten. Wat bij mij is blijven hangen is dat ze midden tussen de dieren leefden (zijn ook prima kachels) en dat ze 90% van de tijd met voedsel bezig waren.

 

On topic: Wat ik weet is dat ze in de Middeleeuwen nog geen Kung Fu Bami hadden in ieder geval.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...