Ga naar inhoud
GENEGEERD

Country Living Grain Mills nieuwe sponsor op Preppers.nl


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Sinds vandaag is "The Country Living" Grain Mill een van onze nieuwe sponsors van de website en hebben ze een banner op onze homepage. We vinden dit product passen in de context voor onze doelgroep en wie weet nemen hem op in onze webshop als de berichten van onze leden goed zijn.

 

http://www.countrylivinggrainmills.eu/home.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die molen is een flinke verbetering t.o.v. een koffiemolen van de kringloopwinkel.

Sowieso is het malen van granen, maar ook andere producten redelijk onmisbaar bij een zelfvoorzienende levensstijl.

 

Vroeger in de prehistorie deed men het hiermee, 'k krijg er RSI van als ik er al naar kijk! ;)

Handmolen.jpg.2467dcf9d20750928546b51ef2558e4f.jpg

 

Lijkt mij een goede aanvulling voor de prepshop. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de holy grail onder de graanmolens! Destijds proberen te importeren maar was zga onmogelijk. Ik kon 'm een jaar of 7 geleden voor zo'n €600 te pakken krijgen, dat was toch wel boven m'n graanmolen budget...... Toen maar voor de Wonder junior gegaan. Ook een hele goede molen. Sindsdien vele kg's tarwe verder , werkt deze nog steeds feilloos.

 

Dus mooi dat deze Country Living Grain Mill eindelijk goed te verkrijgen is voor een acceptabele prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet eruit alsof het een leven lang meegaat, of langer, maar OMFG wat een prijzen. Een euro per reserveschroef, 8 euro voor een veer? 1,50 voor een snap ring?

 

Wel tof dat ze ook een versie aanbieden die glutenvrij getest is.

 

Edit: en dit dan, €50 voor een stukje metaal met twee bouten erin.

 

Ik krijg de indruk dat 80% van de prijzen vooral lekker geld verdienen is, ik gun iedereen een goede boterham maar voor dat soort marges pas ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden,

 

Sinds vandaag is "The Country Living" Grain Mill een van onze nieuwe sponsors van de website en hebben ze een banner op onze homepage. We vinden dit product passen in de context voor onze doelgroep en wie weet nemen hem op in onze webshop als de berichten van onze leden goed zijn.

 

http://www.countrylivinggrainmills.eu/home.html

 

Mooi ding zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig apparaat. Ik bak al jarenlang ons eigen brood maar altijd van meel/bloem. Zijn er die zelf tarwe/spelt/rogge/gierst malen en hun bevindingen willen delen?

 

Wat wil je weten? Ik maal hoofdzakelijk tarwe en mais. Met de mijne kan je ook met metalen "stenen" oliehoudende granen malen. Dat wordt wel een bende maar het kan.....

Dus laat maar hoten wat je wilt weten hier of via PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een goede molen met veel gebruikers, dus als je wilt bergen info te vinden op het web.

De wonder junior is iets goedkoper iets ander model ook veel gebruikt.

 

Duur?

Je veel geld maar we zijn vergeten om te beseffen wat waarde precies is.

Zo'n molen gaat normaal een leven lang, of twee, mee.

Dat zegt de meeste niks meer, maar om dan de hierboven gemaakte vegelijking met de ipad af te maken; de accu kun je ~ 500 keer opladen, dan is ie op en wordt hij niet meer gemaakt 99 van de 100 keer, dus laten we er vijf jaar levensduur van maken.

Dan is de molen met ongeveer 160 jaar levensduur tov 5 jaar van de ipad Dus 32 keer te goedkoop..........:cool:

 

Hawos is een ander goed merk, als je de andere molens al duur vind hoef je niet de link te volgen:

http://www.graanmolen.com/hawos-rotare-handmolen-p-114.html

 

Een broodbak machine, pas weer bij de Lidl met glutenloos programma, kost ~40 euro..

 

Zaai, oogst, dors, maal, bak en eet ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo thuis in de graan malers. Maar als je het zo zegt dan moet een steen wel helemaal veel waard zijn. Hoe lang duurt het wel niet voordat die vergaat?

Grapje.

Als leek leek het mij een niet al te ingewikkeld proces maar blijkbaar ga ik te kort door de bocht en komt er best wat bij kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...