Ga naar inhoud
GENEGEERD

Grote 'reset' van het geld systeem?


fallout020

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik beschouw zelf de grootste bedreiging van de huidige maatschappij de grote crash ( de reset ) van het wereldwijde geld ( schuld ) systeem

Er zijn ook best veel redenen om aan te nemen dat dit staat te gebeuren.

 

Denken jullie dat dit kan gebeuren, en op welke termijn?

Hoe zou de situatie dan eruit zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Fallout20 Er is nogal veel geschreven over de aankomende economic collapse.

Ik zou even de zoekfunctie gebruiken. Kijk ook eens op youtube. Daar vind je veel filmpjes over het onderwerk, en hoe zo'n situatie eruit zou zien.

 

Ik denk dat de meeste preppers zich voorbereiden op een economic collapse. Van alle scenarios vind ik zelf deze het meest waarschijnlijk.

 

Greetz

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me niets verbazen als dit gaat gebeuren... De termijn en de snelheid waar dit mee gebeurt blijft nog de vraag...

 

Er zijn al landen waar ze behoorlijk last hebben van geldontwaarding (Griekenland, Argentinië bijvoorbeeld), daar wordt dan weer lokaal geld ingevoerd. Zie bijvoorbeeld: http://www.strohalm.nl/actueel/242-lokaal-geld-in-duitsland-spanje-engeland-griekenland.html en http://transitiontowns.nl/archief/10906.

 

We gaan dan een paar honderd jaar terug in de tijd: lokaal geld per stad/ dorp, en vermoedelijk ook weer meer lokale produktie (boeren, vissers, en misschien wel weer een smid in het dorp etc.). Overigens is er nu ook al lokaal geld in Nederland, zoek maar op LETS en ruil systemen.

 

Aan de andere kant: het zou me niets verbazen dat banken er alles aan zullen doen om het geld systeem toch in stand te houden. Het gaat om hun eigen werkgelegenheid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

ik beschouw zelf de grootste bedreiging van de huidige maatschappij de grote crash ( de reset ) van het wereldwijde geld ( schuld ) systeem

Er zijn ook best veel redenen om aan te nemen dat dit staat te gebeuren.

 

Denken jullie dat dit kan gebeuren, en op welke termijn?

Hoe zou de situatie dan eruit zien?

 

Kan gebeuren? Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het gaat gebeuren, simpelweg omdat dit ingebouwd zit in het systeem. Wel hoop ik dat we vervolgens snel overgaan naar een nieuw systeem, en hopelijk wordt dat beter dan het huidige systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

ik beschouw zelf de grootste bedreiging van de huidige maatschappij de grote crash ( de reset ) van het wereldwijde geld ( schuld ) systeem

Er zijn ook best veel redenen om aan te nemen dat dit staat te gebeuren.

 

Denken jullie dat dit kan gebeuren, en op welke termijn?

Hoe zou de situatie dan eruit zien?

 

“At some point we are bound to hear, from across two oceans, the shocking words “Your money is no good here.” Fast forward to a week later: banks are closed, ATMs are out of cash, supermarket shelves are bare and gas stations are starting to run out of fuel. And then something happens: the government announces they have formed a crisis task force, and will nationalize, recapitalize and reopen banks, restoring confidence. The banks reopen, under heavy guard, and thousands of people get arrested for attempting to withdraw their savings. Banks close, riots begin. Next, the government decides that, to jump-start commerce, it will honor deposit guarantees and simply hand out cash. They print and arrange for the cash to be handed out. Now everyone has plenty of cash, but there is still no food in the supermarkets or gasoline at the gas stations because by now the international supply chains have broken down and the delivery pipelines are empty.” – Dmitry Orlov – The Five Stages of Collapse

 

Geplakt en geknipt van Zerohedge uit een serie artikelen die ik HIER GEPOST heb #247....is kennelijk iedereen weer ontgaan dat ik zo'n prachtige post heb gemaakt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, ik heb ook zoiets van.. het gaat gebeuren, 100% zeker, dus laat 't nou dan ook maar gebeuren. Ben ik er klaar voor? Meer dan de meeste mensen, maar alsnog, nee, lang niet zo goed geprept als ik zou willen. Alsnog denk ik wel dat deze reset hard nodig is en dat we 't wel overleven, ookal zal 't moeilijk worden en een aantal zware jaren opleveren.

 

Economisch hebben vele van ons 't toch al zwaar, laat die reset maar komen... er komt verder toch nooit een perfect moment voor en 't zal ook niet op een nette manier gebeuren. De boel zal kapot moeten voordat 't weer beter kan worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...