Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Nuke's in my backyard

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Jah, geheim akkoord, tot zover de democratie ;)

Nu ja, op zich heb ik er geen probs mee, maar gisteren toevallig 5 min gezien van een prog waar er met een transport van zo een atoombom blijkbaar iets mis gegaan was in Spanje, met een groot vervuild gebied tot gevolg en al een decennia procederen tegen de VS omdat ze niet wilden betalen voor de sanering... Maw, ze willen hun brol hier stockeren, maar als het mis gaat mag je het zelf opruimen^^

Ja en tegen zo iets is moeilijk te preppen..

als er iets gebeurt zo vlug mogelijk maken dat ge weg zijd, rekening houden met windrichting.

Als het nog niet te laat is voordat ge weet dat er iets is misgegaan, heb me laatst wel geregistreerd voor een "waarschuwings-sms" te krijgen bij noodgevallen (eigenlijk voor doven). Dankzij linkje op deze site.

Daar kan ik dus kwaad over worden, dat andere mensen over u veiligheid beslissen,

enkel uit financieel/politiek belang en om vriendjes te zijn met amerika.

in plaats van die kernwapens weg te halen uit mijn achtertuin gaan ze het nog erger maken.

Tegen 2020 worden atoombommen uit kleine brogel gemoderniseerd

Goh Geert, bij jullie worden ze pas in 2020 vervangen? Wij hebben al bijna nieuwe, gemoderniseerde kernwapens in Volkel. Met dank aan het schoothondje van George W. Bush, Jan-Peter Balkenende.

Eigenlijk onbegrijpbaar dat de bevolking niet op straat komt om te eisen dat dit van ons grondgebied verwijderd word..

Zo een risico's nemen gewoon voor een beetje "macht", waar je niks mee bent, want wat gaat ge met u atoomwapens doen,

als 1land deze begint te lanceren is het hek van de dam en zijn we er allemaal geweest.

maarja ik mag niet veel zeggen ik zit ook nog voor mijn PC in plaats van voor de luchtmachtbasis te protesteren :-)

Hier in NL is het een publiek geheim dat ze op Volkel liggen.

Men durft het nog steeds niet officieel te bevestigen.

Ook hier wil men gaan moderniseren.

Maar hoe ouderwets is het gooien met een bom wel niet tegenwoordig?

En hoe erg op weg naar de uitgang zijn de USA?

Hier in NL is het een publiek geheim dat ze op Volkel liggen.

Men durft het nog steeds niet officieel te bevestigen.

Ook hier wil men gaan moderniseren.

Maar hoe ouderwets is het gooien met een bom wel niet tegenwoordig?

En hoe erg op weg naar de uitgang zijn de USA?

Gooien met een bom is idd enigzins ouderwets als je naar de 'gewone' atoombommen kijkt (er worden ook bijna geen conventionele landenoorlogen meer uitgevochten), maar aangezien ze iets gezegd hebben over meer penetratiekracht heb ik een licht vermoeden dat het over 'bunkerbusters' gaat, dat zijn dan bommen die 1st in de bunker/gebergte doordringen en dan maar 'kaboem' doen.

Alleen wist ik niet dat er bunkerbusters met atoomladingen waren, lijkt mij wat overkill, maar bon, het gaat dan ook over Amerikaanse bommen lol :p

Wat ik me nou afvraag.. kunnen de VS die bommen op Volkel enzo nou ook op afstand laten detoneren? Zo van "wij, de VS, gaan economisch volledig naar de klote en we slepen de rest van de wereld mee met onze ellende." ? :)

Zonder ene lancering al je "bondgenoten" weggevaagd...

• 2 months later...
Goh Geert, bij jullie worden ze pas in 2020 vervangen? Wij hebben al bijna nieuwe, gemoderniseerde kernwapens in Volkel. Met dank aan het schoothondje van George W. Bush, Jan-Peter Balkenende.

Na België is ook Nederland aan de beurt. Nu.nl meldt dat "er recente mediaberichten zijn dat de bommen ook worden vervoerd. Volgens de berichten wordt het arsenaal in Volkel gemoderniseerd." De provincie ligt dwars. Ik ben benieuwd naar het vervolg - vermoedelijk gaat het nu stil worden in de media.

1, Ok nukes...zijn euuhhh ..gevaarlijke troep. Maar de dag van vandaag moeten wereldmachten ze hebben als afschrikmiddel tegen andere grote machten die ze ook hebben enz enz.

Kleiner Brogel...vluchten???? de grootste die daar ligt legt Belgie in 1 klap plat...Radio 1 uitzending een paar weken terug..

En waarom die Amerikanen dat hier leggen ?? en overal in Europa....Wel voor diegene die het nog niet weet heeft den Amerikaan ons geholpen in den oorlog...zonder den Amerikaan spraken we nu Duits en waren we waarschijnlijk nog steeds onderworpen aan een of andere dictatuur van een nakomeling van nonkel Dolf...Dus den amerikaan is idd een cowboy maar ik heb er ook beetje respect voor...voor hetgeen ze voor ons gedaan hebben en dan mogen ze hier wel een bommeke bewaren want dat wil ook zeggen dat we op een of andere manier protectie krijgen van den amerikaan..en of dat nu in Belgie ,Nederland ,Frankrijk of eender waar in Europa is...als het ontploft zijn we allemaal fucked en heeft het geen zin te lopen..van waar de wind ook mag komen...

Die oorlog was puur zelfbelang, de VS was voor de oorlog geen grote speler zowel economisch als op militair gebied.

Die oorlog was voor de VS cash en wereldmacht.

De economie klom als een bezetene, en nu bijna 70 jaar later moeten we nog steeds naar hun pijpen dansen?

Dankbaar ja, onvoorwaardelijk nee.

Die rotzooi moet weg om te beginnen uit NL daarna de rest van de wereld..

Die bommekes zullen er altijd zijn...dat ze weg zouden zijn is idd een heel mooie gedachte maar wel een die nooit zal zijn.

Idd en amerikaan is er en zal er altijd zijn en ik ben zeker dat zonder den amerikaan we waarschijnlijk een theedoek zouden dragen op onze kop.

Luisteren of naar de pijpen dansen van den amerikaan veel liever dan naar de pijpen dansen van mohammedje en zijn broertjes.

Het Amerikaanse systeem is nog steeds gebaseerd op een democratie ( alle discussies daarrond inbegrepen) dus daar zijn we zeker nog beter mee af.

Zolang er ook maar ergens ter wereld een atoombom of variant bestaat is het goed er zelf ook een te hebben. Er zijn spijtig genoeg vele spelers op het vlak die er graag een op onze democratie zouden droppen.

Zolang we onze elektriciteit voor een groot deel uit nucleaire bron halen bestaat de kans dat deze ook op militair vlak gebruikt wordt...das nu eenmaal een moderne samenleving.

Denk je nu echt dat de Duitsers geen kerncentrales hebben? of gaan ze de boel opstoken met kolen??? Duitsland is een enorm industrie land die pokkeveel energie nodig heeft dus zullen ze wel nuke centralkes nodig hebben vrees ik.

De groenen zien het goed en idd fukushima is een schoon voorbeeld maar ik heb nog nooit iemand met een DEGELIJK alternatief horen aankomen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...