Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Tom

De Apple iPhone 5S, de droom van iedere Big Brother overheid

Recommended Posts

Erg aktueel aan het worden de vingerafdruksensor bij smartphones, inmiddels een mooie uitleg op Xandernieuws, gezien de bron en aangehaalde bronnen maar bij Complotten gezet, maar dit komt nu wel erg dichtbij de gewone man of vrouw.

Maar voorlopig de grootste dreiging is denk ik de indentiteitsdiefstal die nu erg makkelijk is voor hackers, omdat uw "biometrische authenticatie wordt gehacked" dus uw vingerafdruk kan worden gestolen door de vingerafdrukscans van uw smartphone.

De recentste versie van de populair iPhone van Apple is een droom die uitkomt voor iedere 'Big Brother' overheid die zijn burgers onder steeds strakkere controle wil onderwerpen. De iPhone blijft niet alleen behept met talloze apps die via GPS uw locatie traceren en deze direct doorgeven aan bedrijven en de overheid, maar beschikt tevens over een vingerafdruksensor die gebruikt kan worden om uw toestel te ontgrendelen of om apps te kopen. En dat is nog maar het begin.

Inlichtingendiensten zoals de beruchte Amerikaanse NSA zijn in pure extase vanwege de nieuwe iPhone. Burgers hoeven niet langer eerst te worden gearresteerd om hun vingerafdrukken te moeten afgeven. Miljoenen iPhone gebruikers laten hun biometrische gegevens vrijwillig opslaan in een database die zonder enige twijfel vrij toegankelijk is voor Apple en de overheid.

Fraude met uw vingerafdruk

LEES MEER OP DE LINK

De grootste dreiging is denk ik de indentiteitsdiefstal die nu erg makkelijk is voor hackers, als dat gebeurd is het preppen en de BOL, BOT, BOV, BOB totaal onbelangrijk. immers u (gezins)leven wordt verwoest en uw financiele leven wordt geruïneerd.

Er is een film van, weliswaar speelt het zich af in de USA maar kan ook hier evengoed plaatsvinden.

'Disconnect' is een goede Amerikaanse dramafilm uit 2012 waarin op pijnlijke wijze is te zien hoe eenvoudig mensenlevens kunnen worden verwoest met behulp van valse identiteiten en misbruik van bestaande internet- en identificatiemethoden. Zo weet een hacker via een simpele chatroom in te breken op een computer van een goed opgeleid stel, en op deze wijze al hun geld te stelen. Dit soort 'kleine' (gezins)drama's zijn helaas dagelijkse realiteit geworden.

http://www.youtube.com/watch?v=GKAgtzGr9f0

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Altijd grappig om te zien hoe dat soort tekstschrijvers allerlei dingen beweren zonder gehinderd te worden door enige kennis.

Bedenk dat u met uw vingerafdruk apps kunt kopen. Dit betekent dat uw vingerafdruk op zijn minst door een derde partij ergens moet zijn opgeslagen.

Uit het infowars (LOOOOOOOOOOL) artikel:

So in the event that Apple is ‘holding’ some of these fingerprints despite what they say (the print is also used to verify app purchases, which leads me to believe that this at least would be stored through a third party), a database of the fingerprints could be compromised. And I don’t think encryption will stop much.

Kortom, de schrijver denkt dat vingerafdrukken bij een 3e partij opgeslagen moeten worden om het mogelijk te maken om apps te kopen.

Deze post delen

Zerohedge.....met een mooie tabel wat er in je iPhone 5S zit, wat de overheid graag erin heeft....

While the investing community this morning is focused squarely on the very disappointing iPhone 5 relaunch and the lack of a cemented China Mobile deal, which has resulted in a $20 billion loss in market cap in early trading for the second most widely held hedge fund stock, a thing that we find more curious in the aftermath of the latest revalations of an implicit, if not explicitly voluntary, joint venture between Apple and the US government and specifically its NSA uberspies, is just how much of Apple's product suite is derived thanks to developments by the US government. As the following Goldman breakdown of various components used by Apple in its products over the ages shows, one can understand why the NSA felt it was owed a little kickback by Apple and its "zombie" clients. After all, without the US government's technological innovation, Apple as we know it, would not exist.

Deze post delen

Buiten het feit dat de opslag van de fingerprint op voorhand al verdacht is, maakt het een beroep op de omstreden decryptieplicht ook overbodig:

"Politie kan verdachten met een iPhone 5S eenvoudig en legaal dwingen om hun toestel te unlocken als zij gebruik maken van de vingerscanfunctie Touch ID"

http://webwereld.nl/beveiliging/79276-politie-blij-met-vingerafdrukfunctie-iphone-5s

Deze post delen

In het artikeltje dat ik las stond duidelijk in dat de vingerafdrukscanner aan geen enkele app kon gelinkt worden en dus eigenlijk stand-alone was...

Deze post delen

In het artikeltje dat ik las stond duidelijk in dat de vingerafdrukscanner aan geen enkele app kon gelinkt worden en dus eigenlijk stand-alone was...

Apple, Facebook, Google en Yahoo beweren ook bij hoog en laag dat de informatie niet met derden wordt gedeeld (behalve nu met de NSA, zo blijkt). En Obama beloofde vorige maand ook plechtig dat de door de NSA opgeslagen gegevens niet werden gedeeld met derden (behalve nu met Israel, blijkt). Natuurlijk belooft Apple plechtig dat de data alleen op de lokale chip staat, maar je moet wel heel naïef zijn om dat nog serieus te nemen.

Deze post delen

Apple, Facebook, Google en Yahoo beweren ook bij hoog en laag dat de informatie niet met derden wordt gedeeld (behalve nu met de NSA, zo blijkt). En Obama beloofde vorige maand ook plechtig dat de door de NSA opgeslagen gegevens niet werden gedeeld met derden (behalve nu met Israel, blijkt). Natuurlijk belooft Apple plechtig dat de data alleen op de lokale chip staat, maar je moet wel heel naïef zijn om dat nog serieus te nemen.

Je hebt daar idd een punt :)

Ik vind het trouwens altijd grappig om de NSA met een verklaring te horen afkomen, hun 'core-business' bestaat uit liegen, bedriegen en rookgordijnen verspreiden en net die gasten komen steeds met plechtige statements, het toppunt van zwarte kolder als je het mij vraagt^^

Deze post delen

Ik ben benieuwd wanneer iemand het tegendeel kan bewijzen. Vooralsnog zie ik veel apple-bashing, onwetendheid en vage vermoedens. Tuurlijk moet je niemand op z'n blauwe ogen geloven, maar hier in NL heeft blijkbaar de overheid onze vingerafdrukken al dmv paspoort/id-kaart etc.

Deze post delen

Ik ben benieuwd wanneer iemand het tegendeel kan bewijzen. Vooralsnog zie ik veel apple-bashing, onwetendheid en vage vermoedens. Tuurlijk moet je niemand op z'n blauwe ogen geloven, maar hier in NL heeft blijkbaar de overheid onze vingerafdrukken al dmv paspoort/id-kaart etc.

Gewoon in de magnetron pleuren.

Deze post delen

Gewoon in de magnetron pleuren.

Daarmee sloop je die chip, maar als ze bij het maken je vingerafdrukken al in een database opgeslagen hebben (en dat doen ze geloof ik) dan maakt die chip niet meer uit.

Deze post delen

Nu ook in de Telegraaf :)

Zorgen over 'vingerafdruk' iPhone5

BASEL -

De vingerafdruk waarmee de nieuwe iPhone van Apple pincodes en paswoorden hoopt af te schaffen, is mogelijk een groot beveiligingsrisico. De vingerafdruk zou in verkeerde handen kunnen vallen, vrezen onder meer de Zwitserse autoriteiten die belast zijn met de bewaking van privacy en beveiliging van persoonsgegevens.

LEES MEER OP TELEGRAAF

Deze post delen

aan een vingerafdruk kan men wel op gemakkelijkere manieren komen dan in je iphone inbreken staat wel een goede beveiliging op die dingen

Deze post delen

aan een vingerafdruk kan men wel op gemakkelijkere manieren komen dan in je iphone inbreken staat wel een goede beveiliging op die dingen

voor een leek is hij aardig beveiligt, een beetje hacker (zeker die in overheidsdienst) laat dat ding op afstand besturen met een broodje frikandel speciaal

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...