Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

Undercover in de Bijstand; Arbeitseinsatz anno 2013

Recommended Posts

Bij de jongens en meisjes van http://www.wearechangerotterdam.tv/ hebben ze een reportage gemaakt van mensen dIe in de bijstand zijn beland. kan iedereen overkomen. Na ontslag max. 2 jaar ww en dan "in de bijstand" is vergeleken met een oosteuropese land nog steeds een royaal bestaan, maar wordt steeds meer een tewerkstelling door de gemeentes om de kosten van fultime banen te drukken.

Men spreekt dan ook al over Arbeitseinsatz

Maar genoeg gepraat hier de reportage

We Are Change Rotterdam heeft een ontluisterende documentaire gemaakt over de hedendaagse Arbeitseinsatz van uitkeringsgerechtigden door SoZaWe te Rotterdam.

We brengen de ervaringen in beeld die bijstandsgerechtigden, dag in dag uit, onvrijwillig moeten ondergaan. Deze ervaringen staan haaks op de politieke papieren werkelijkheid van Den Haag en de gemeente Rotterdam. Thema’s die aan de orde komen zijn onder andere; werkverdringing, intimidatie, slechte dienstverlening door SoZaWe en de wijze waarop de gemeente Rotterdam haar begrotingsgaten dicht onder andere binnen de Roteb.

BRON

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Redelijk herkenbaar, medewerkers bij de gemeente die er zelf niet veel van snappen en de ballen verstand hebben van de arbeidsmarkt.

CV en sollicitatie training, tja, dat laten ze je rustig een keer of vier verplicht doen bij diverse externe 'reintegratie' bureautjes. Ik mocht het doen op toendertijd al zwaar verouderde windows 95 pc's met 256mb geheugen. Deze waren niet in staat om de meeste websites te bezoeken, liepen vast op intro's van websites van bedrijven en de site werk.nl. Bovendien moest je iedere vijf minuten je briefje of CV opslaan, want ze liepen nogal vaak vast.

Ook heel wat middagjes zitten wachten tot degene die de workshop CV en sollicitatie training moest geven kwam opdagen in z'n dikke audi.

Iedere brief die je tegenwoordig krijgt van de gemeente gaat er ook vanuit dat je standaard de boel belazerd. Staan meteen de dreigementen bij, vaak vet gedrukt, wat voor vreselijks er wel niet gaat gebeuren als je ergens niet op reageert.

Het lijkt er ook op dat een heleboel werk tegenwoordig niet meer als 'baan' gezien wordt. Vuilnisman, plantsoenendienst, schoonmakers, straatveger, etc. Je krijgt er geen loon meer voor en staat gewoon naast iemand met een taakstraf te vegen!

Ik ben bang dat als de politiek in Nederland de definitie van 'baan' nog verder uitkleed, we nog heeeel veeel voormalig oost-blokkers nodig gaan hebben en er nog veel meer kinderen in armoede afzakken: http://www.dekinderombudsman.nl/ul/cms/fck-uploaded/KOM0042013KindereninArmoede.pdf

Deze post delen

We Are Change Rotterdam heeft een ontluisterende documentaire gemaakt over de hedendaagse Arbeitseinsatz van uitkeringsgerechtigden door SoZaWe te Rotterdam.

We brengen de ervaringen in beeld die bijstandsgerechtigden, dag in dag uit, onvrijwillig moeten ondergaan. Deze ervaringen staan haaks op de politieke papieren werkelijkheid van Den Haag en de gemeente Rotterdam. Thema’s die aan de orde komen zijn onder andere; werkverdringing, intimidatie, slechte dienstverlening door SoZaWe en de wijze waarop de gemeente Rotterdam haar begrotingsgaten dicht onder andere binnen de Roteb.

Voordat ik de documentaire ga bekijken alvast een reactie; bovenstaande tekst maakt me zo pissig. Wat nou "onvrijwillig moeten ondergaan", je kan die uitkering ook opzeggen! Niemand krijgt verplicht een uitkering, met verplichte bijbehorende regels. Wel de lusten maar niet de lasten, en bij voorkeur door een ander betaald. Mensen met die instelling mag het moeilijk gemaakt worden, een uitkering is geen betaalde vakantie.

• Leuk 1

Deze post delen

Ook heel wat middagjes zitten wachten tot degene die de workshop CV en sollicitatie training moest geven kwam opdagen in z'n dikke audi.

Waarom ging je niet lekker naar huis?

Deze post delen

Heel die docu met verbazing bekeken.

Oh jee, men moet verplicht een dag per week papier prikken;slavenarbeid!

Redelijk intelligente mensen zitten een "teamleider" door te zagen over het beleid,waar die goede man ook niks aan kan doen en niet over gaat en als afsluiting,meneer de journalist die medewerker Jos het bloed onder z'n nagels vandaan zit te treiteren.

Iedereen doet,zo als gewoonlijk,alles fout en alles is een schande maar wat doen ze zelf eigenlijk?

Ga bollen pellen of tomaten plukken als het je niet bevalt maar doe zelf eens wat in plaats van de schuldvraag en/of de oplossing altijd maar bij anderen te leggen.

Nog even voor de broodnodige nuancering van deze uitgebuite arme slaven;

http://www.nivelleren-is-een-feest.nl/

• Leuk 1

Deze post delen

...........je kan die uitkering ook opzeggen! ........

Dat kan, maar heeft nogal consequenties. Een ziektekostenverzekering is verplicht in NL en zo nog wat dingetjes... uiteraard is onderdak, eten en school voor kinderen optioneel. :confused:

Op straat een liedje zingen of her en der klusjes doen, dat kan in NL niet, noemen ze zwart werken en dat mag niet. Veel keuze blijft er dan niet over.

Waarom ging je niet lekker naar huis?

Dat mag niet he! Korten ze je uitkering.

Het grote probleem is dat voor diverse werkzaamheden die toch gedaan moeten worden, geen minimumloon betaald wordt. Hierdoor raken steeds meer mensen werkeloos. Tijdje terug was er zelfs een berichtje van een straatveger die ontslagen werd en in de bijstand weer aan de slag mocht als straatveger! http://www.nu.nl/opmerkelijk/3498837/straatveger-uitkering-weer-terug-bij-oude-werk.html

Die tendens is zorgelijk.

Deze post delen

Dat kan, maar heeft nogal consequenties. Een ziektekostenverzekering is verplicht in NL en zo nog wat dingetjes... uiteraard is onderdak, eten en school voor kinderen optioneel. :confused:

Op straat een liedje zingen of her en der klusjes doen, dat kan in NL niet, noemen ze zwart werken en dat mag niet. Veel keuze blijft er dan niet over.

Misschien is het heel erg raar, maar je zou natuurlijk ook zelf voor een inkomen kunnen zorgen. Nogmaals, niemand wordt verplicht om een uitkering aan te vragen. Wil je toch een uitkering, dan moet je accepteren dat daar allerlei voorwaarden aan zitten.

Dat mag niet he! Korten ze je uitkering.

Dan snap ik niet waarom je klaagt? Wel de lusten maar niet de lasten? Kom op zeg!

Het grote probleem is dat voor diverse werkzaamheden die toch gedaan moeten worden, geen minimumloon betaald wordt. Hierdoor raken steeds meer mensen werkeloos. Tijdje terug was er zelfs een berichtje van een straatveger die ontslagen werd en in de bijstand weer aan de slag mocht als straatveger! http://www.nu.nl/opmerkelijk/3498837/straatveger-uitkering-weer-terug-bij-oude-werk.html

Die tendens is zorgelijk.

Het echte probleem is dat de economie en samenleving gericht is op groei en niet op duurzaamheid, gelijkheid etc. Doordat we telkens efficiënter worden en telkens meer automatiseren, zijn er nu eenmaal minder 'handjes' nodig.

Deze post delen

Misschien is het heel erg raar, maar je zou natuurlijk ook zelf voor een inkomen kunnen zorgen. Nogmaals, niemand wordt verplicht om een uitkering aan te vragen. Wil je toch een uitkering, dan moet je accepteren dat daar allerlei voorwaarden aan zitten.

Elk idee is welkom hoe je zelf voor inkomen zou kunnen zorgen als er geen reguliere baan is. Heb jij nog ideeen die niet onder het kopje zwart werken vallen?

Het echte probleem is dat de economie en samenleving gericht is op groei en niet op duurzaamheid, gelijkheid etc. Doordat we telkens efficiënter worden en telkens meer automatiseren, zijn er nu eenmaal minder 'handjes' nodig.

En wat zou daar een oplossing voor kunnen zijn? Er zijn minder handjes nodig, wat doe je dan met de overgebleven handjes?

Deze post delen

Elk idee is welkom hoe je zelf voor inkomen zou kunnen zorgen als er geen reguliere baan is. Heb jij nog ideeen die niet onder het kopje zwart werken vallen?

Zingen op straat kan gewoon wit hoor, netjes aangifte doen en er is niets aan de hand. Gaat wellicht van de uitkering af maar dat is prima en wel zo fair.

En wat zou daar een oplossing voor kunnen zijn? Er zijn minder handjes nodig, wat doe je dan met de overgebleven handjes?

Ik weet de antwoorden ook niet, maar (imho) moeten we als mensheid de stap maken van consumptie maatschappij naar een duurzame maatschappij. Ik denk dat in een duurzame maatschappij veel meer ruimte is voor onze relaties met elkaar.

Deze post delen

Zingen op straat kan gewoon wit hoor, netjes aangifte doen en er is niets aan de hand. Gaat wellicht van de uitkering af maar dat is prima en wel zo fair.

Daarvoor is een vergunning nodig. Zo'n vergunning aanvragen kost geld (geen idee hoeveel), maar het belangrijkste probleem hierbij is dat bv in Emmen, de plekjes vergeven zijn. Er is een flinke wachtlijst voor potentiele straatmuzikanten en de doorstroming nihil. Toevallig is een vriend van me hiermee bezig. Hij wil het nu gaan doen met een bevriende muzikant die al een plekje heeft. Omdat hij geen bijstand maar WIA heeft, is dat mogelijk.

Iemand in de bijstand mag een heleboel dingen niet accepteren van de gemeente, dit soort kleine bijverdiensten of vrijwilligerswerk, want dan ben je niet meer fulltime beschikbaar voor de arbeidsmarkt!

Ik mag bv niet als vrijwilliger aan de slag bij de Zonnebloem van de gemeente. :mad: 't Leek me wel wat, beetje gehandicapte mensen helpen.

0 Ik weet de antwoorden ook niet, maar (imho) moeten we als mensheid de stap maken van consumptie maatschappij naar een duurzame maatschappij. Ik denk dat in een duurzame maatschappij veel meer ruimte is voor onze relaties met elkaar.

Ben ik met je eens, er moet wat veranderen, de huidige koers gaat niet de goede kant op.

Mensen die nu afhankelijk zijn van zo'n uitkering hebben echter weinig aan dat soort idealen en nagenoeg geen stem of middelen om de maatschappij te veranderen. Die moeten gewoon nu eten en onderdak hebben en hun verplichte ziektekosten verzekering voldoen. Het is wel makkelijk om op ze te kankeren, maar ga maar eens in hun schoenen staan!

Deze post delen

ik ga hier niks aan toevoegen helemaal waar wel de lust maar niet de last tsss dikke vette kuddo van mij

Voordat ik de documentaire ga bekijken alvast een reactie; bovenstaande tekst maakt me zo pissig. Wat nou "onvrijwillig moeten ondergaan", je kan die uitkering ook opzeggen! Niemand krijgt verplicht een uitkering, met verplichte bijbehorende regels. Wel de lusten maar niet de lasten, en bij voorkeur door een ander betaald. Mensen met die instelling mag het moeilijk gemaakt worden, een uitkering is geen betaalde vakantie.

Deze post delen

Daarvoor is een vergunning nodig. Zo'n vergunning aanvragen kost geld (geen idee hoeveel), maar het belangrijkste probleem hierbij is dat bv in Emmen, de plekjes vergeven zijn. Er is een flinke wachtlijst voor potentiele straatmuzikanten en de doorstroming nihil. Toevallig is een vriend van me hiermee bezig. Hij wil het nu gaan doen met een bevriende muzikant die al een plekje heeft. Omdat hij geen bijstand maar WIA heeft, is dat mogelijk.

Wachtlijsten? Vergunningen? Dan ga je toch naar een andere plaats?

Iemand in de bijstand mag een heleboel dingen niet accepteren van de gemeente, dit soort kleine bijverdiensten of vrijwilligerswerk, want dan ben je niet meer fulltime beschikbaar voor de arbeidsmarkt!

Ik mag bv niet als vrijwilliger aan de slag bij de Zonnebloem van de gemeente. :mad: 't Leek me wel wat, beetje gehandicapte mensen helpen.

http://www.uwv.nl/Particulieren/themadossiers/vrijwilligerswerk/index.aspx

Vrijwilligerswerk, bijverdiensten of zelfs voor een uitzendbureau werken mag blijkbaar wel. Zolang het reïntegratie niet in de weg staat.

Ben ik met je eens, er moet wat veranderen, de huidige koers gaat niet de goede kant op.

Mensen die nu afhankelijk zijn van zo'n uitkering hebben echter weinig aan dat soort idealen en nagenoeg geen stem of middelen om de maatschappij te veranderen. Die moeten gewoon nu eten en onderdak hebben en hun verplichte ziektekosten verzekering voldoen. Het is wel makkelijk om op ze te kankeren, maar ga maar eens in hun schoenen staan!

Je lijkt het nog niet te begrijpen dat het ontvangen van een uitkering een vrijwillige keuze is, en aan die keuze zitten nu eenmaal voorwaarden verbonden. Blijkbaar wegen de voordelen nog steeds op tegen de voorwaarden, dus het lijkt mij logisch om dan ook niet te klagen over die voorwaarden.

Om m'n post toch positief af te sluiten ;) Lees dit artikel en bekijk ook het youtube filmpje eens. Opvallende (en volgens mij juiste) opmerking in het filmpje: mensen zoeken naar leiders maar die zijn er niet, die nieuwe maatschappij moet uit de mensen zelf komen. Die stem heb je dus wel, maar je moet die niet zoeken in de politiek of gevestigde instituten. De middelen zijn er ook en ook daarvoor hoef je niet aan te kloppen bij de politiek of gevestigde instituten (banken oid); zie bijvoorbeeld crowdfunding of durfkapitalisten.

Deze post delen

Gast morningglory

In de eerste plaats slaat het nergens op dat ww2 te pas en te onpas erbij word gehaald als er wat inzet van mensen word gevraagd. De mensen die dat roepen moeten de geschiedenis boekjes induiken of x mensen spreken die dit zelf mee hebben gemaakt. Verder is er niks mis mee om wat voor de maatschappij te doen als je gratis geld ontvangt. Hier zou ik zelf vrijwilligers werk ook voor in aanmerking laten komen. Vergeet niet dat het normaal al een behoorlijke tijd duurt voor je in de bijstand komt. Dat de uitvoering in de praktijk voor verbetering vatbaar is lijkt me duidelijk. Maar helaas zijn er ook hier weer te veel bestuurslagen en ambtenarij bij betrokken.

Deze post delen

Wachtlijsten? Vergunningen? Dan ga je toch naar een andere plaats?

Welke plaats werkt niet met vergunningen? Reiskosten?!

http://www.uwv.nl/Particulieren/themadossiers/vrijwilligerswerk/index.aspx

Vrijwilligerswerk, bijverdiensten of zelfs voor een uitzendbureau werken mag blijkbaar wel. Zolang het reïntegratie niet in de weg staat.

Bijstandsuitkeringen worden niet verstrekt door het UWV. Bovenstaande link slaat dus niet op mensen in de bijstand.

Je lijkt het nog niet te begrijpen dat het ontvangen van een uitkering een vrijwillige keuze is, en aan die keuze zitten nu eenmaal voorwaarden verbonden. Blijkbaar wegen de voordelen nog steeds op tegen de voorwaarden, dus het lijkt mij logisch om dan ook niet te klagen over die voorwaarden.

Vrijwillige keus? Dat zou waar zijn als ik in een hutje op de hei mocht wonen en met een moestuintje mezelf mocht bedruipen. Dat is een onmogelijkheid in NL.

Zou jij bijvoorbeeld serieus overwegen om je huis te verlaten, geen ziektekosten verzekering te betalen en uit je BOB te gaan leven?? Want ik geef het je te doen hoor, om vanuit niets een lucratief eigen bedrijfje oid te beginnen.

Tijdens je dakloosheid bouw je automatisch een dikke schuld op, omdat je boetes en achterstallige premies gewoon blijven doorlopen.

Om m'n post toch positief af te sluiten ;) Lees dit artikel en bekijk ook het youtube filmpje eens. Opvallende (en volgens mij juiste) opmerking in het filmpje: mensen zoeken naar leiders maar die zijn er niet, die nieuwe maatschappij moet uit de mensen zelf komen. Die stem heb je dus wel, maar je moet die niet zoeken in de politiek of gevestigde instituten. De middelen zijn er ook en ook daarvoor hoef je niet aan te kloppen bij de politiek of gevestigde instituten (banken oid); zie bijvoorbeeld crowdfunding of durfkapitalisten.

Crowdfunding en durfkapitalisten om te investeren in een startende onderneming bedoel je. 'k Ben nog steeds op zoek naar HET geniale idee voor een bedrijfje, dus alle ideeen zijn welkom. :)

Deze post delen

Als je geen ziekenkostenverzekering kan betalen dan ga je de gevangenis in. Dan hoef je je ieg geen zorgen te maken over kost en inwoning.

Er is is geen sprake van vrijwilligheid als je verplichte uitgaven moet doen. Je MOET in Nederland een huis hebben (dakloosheid is in principe strafbaar want je mag niet in de buitenruimte overnachten en er is niet altijd opvang en die moet ook betaald worden). Je MOET een ziektekostenverzekering hebben.

Kun je geen baan krijgen en zou je ook geen uitkering krijgen dan ben dus strafbaar bezig. Wat een keuze. :(

• Leuk 3

Deze post delen

Ik zie hier wel een hoop zwart/witte reacties.

Ten eerste: in dit leven is alles een keus. De alternatieven zijn helaas niet altijd even geweldig. Met dit in je achterhoofd is bijstand ook een keus, maar kiezen om geen bijstand te accepteren terwijl je geen inkomen of vermogen hebt is vaak erg slecht voor je gezondheid.

Ik vind het geen probleem dat mensen in de bijstand verplicht worden om werkzaamheden uit te voeren binnen de gemeente. Zolang de gemeente er ook rekening mee houdt dat werken voor de personen in kwestie soms ook onkosten met zich mee brengen en daarvoor compenseert. Bijvoorbeeld kinderopvang. Ik zie mezelf nog geen vuilnis ophalen met een kind op de rug. Bovendien vind ik dat arbeid ook beloont mag worden. Aan de ene kant korten bij niet meewerken, tenzij goede redenen (kind, fysiek beperkt, etc), aan de andere kant belonen bij meewerken. Hoeft niet persé bijster veel te zijn, 5% erbovenop ofzo.

En ik ben geen fan van uitbuiting. De straatveger ontslaan om daarna bijstanders dat werk te laten doen is erg goedkoop. Letterlijk en figuurlijk.

Deze post delen

Welke plaats werkt niet met vergunningen? Reiskosten?!

Geen flauw idee, desnoods in het buitenland? Lopen is gratis btw.

Bijstandsuitkeringen worden niet verstrekt door het UWV. Bovenstaande link slaat dus niet op mensen in de bijstand.

De overheid dan? Drie seconden googlen.

Vrijwillige keus? Dat zou waar zijn als ik in een hutje op de hei mocht wonen en met een moestuintje mezelf mocht bedruipen. Dat is een onmogelijkheid in NL.

En dat hutje zou natuurlijk door de overheid geleverd moeten worden, inclusief zaden en gereedschap voor je moestuin. Owja, ook meubilair en tv etc.

Zou jij bijvoorbeeld serieus overwegen om je huis te verlaten, geen ziektekosten verzekering te betalen en uit je BOB te gaan leven?? Want ik geef het je te doen hoor, om vanuit niets een lucratief eigen bedrijfje oid te beginnen. Tijdens je dakloosheid bouw je automatisch een dikke schuld op, omdat je boetes en achterstallige premies gewoon blijven doorlopen.

Een jaar geleden heb ik m'n goedbetaalde vaste baan opgezegd, leef nu van wat spaargeld (absoluut geen vetpot) en heb mezelf als doel gesteld zelfstandig te zijn (geen uitkering of baan) en te blijven. Vooral dat laatste is lastig, want dat geniale idee (of iets waar je een klein beetje mee verdiend) komt niet aanwaaien. Het is een flinke leerweg en ik leer van alles en leer ook regelmatig iets af, bijvoorbeeld roken/frisdrank/snacks etc omdat het ook een hoop geld bespaart.

Zie hierboven.

Deze post delen

@dr3: Twee geraden (of fout gegoogeld) en nog niet goed. Dit versterkt niet de indruk dat je weet waarover je praat.

Bijstandsuitkeringen worden niet door het UWV versterkt, ook niet door de rijksoverheid, maar door de gemeente.

In de uitvoering bestaan dus ook flinke verschillen tussen de diverse gemeenten.

Als ik jou was zou ik je spaargeld gebruiken om een of ander bedrijfje te starten, want als al het spaargeld op is, kun je weinig initiatieven meer ondernemen. Vanuit bijstand eigen zaakje opbouwen zonder startkapitaal is verrot moeilijk, ik spreek hierbij uit ervaring. Liever niet wachten tot alles op is.

@TyrionLannister: Precies. In Nederland is die keuze uitermate beperkt, maar dat gaat er kennelijk bij een hoop mensen niet in. :( Landloperij is nog steeds strafbaar, niet betalen ziektekostenverzekering idem.

Deze post delen

Wat ik nog wil opmerken is het volgende;

Als je een boete hebt gekregen voor verkeers overtreding of als wanbetaler door uw zorgverzekering bent aangemeld bij het http://www.cjib.nl/ dus geld schuldig bent die via het centraal justitieel incassobureau worden ge-int en u de boete op laat lopen dan kunt u gegijzeld worden.

Hoe gaat dat in zijn werk?

s'ochtens vroeg wordt u opgehaald door een echte boevenwagen en in de pyama of wat u draagt (u kunt geen koffer pakken) afgevoerd naar de gevangenis, Na een weekje of zo "mag u weer weg" in dezelfde kleding als waarin u gekomen bent.

dit kan men onbeperkt herhalen net zolang u de boet betaald heeft en als je een uitkering hebt stopt deze automatisch bij in hechtenis worden genomen.

Ken iemand die een oud brommertje op naam heeft en al 10 jaar ofzo deze had uitgeleend. De brommer is verzekeringsplichtig, de persoon ging er vanuit dat de nieuwe eigenaar de brommer verzekerd had, (de brommer was dus uitgeleend) na 10 jaar is de boete ongeveer 1000 euro voor het niet voldoen aan de Wa verzekering die geldt voor motorvoertuigen en u raad het al er is geen 1000 euro.

en dus wordt je zo af en toe maar kan ook om de week van je bed gelicht in opdracht van http://www.cjib.nl/ tot groot vermaak van de buurt:mad:

Deze post delen

@dr3: Twee geraden (of fout gegoogeld) en nog niet goed. Dit versterkt niet de indruk dat je weet waarover je praat.

Bijstandsuitkeringen worden niet door het UWV versterkt, ook niet door de rijksoverheid, maar door de gemeente.

In de uitvoering bestaan dus ook flinke verschillen tussen de diverse gemeenten.

Ik ben godzijdank geen ervaringsdeskundige en geen ambtenaar, dat de uitvoer tegenwoordig bij de gemeentes ligt wist ik ook nog wel. Ik dacht dat die uitvoer vastgelegd was in de wet maar volgens wikipedia zijn dat alleen de hoofdlijnen, en mogen gemeentes sommige details bepalen. Ook al kan ik het me haast niet voorstellen dat jouw gemeente vrijwilligerswerk, dat je zoektocht naar betaald werk niet in de weg staat, niet toestaat; gemeentes doen wel vaker rare dingen. Voor de discussie maakt dat verder niet uit, jammer dat je blijkbaar dat soort vrijwilligerswerk niet mag doen maar je krijgt er ook niet voor betaald en dat heeft toch prioriteit.

Deze post delen

Wat ik nog wil opmerken is het volgende;

Als je een boete hebt gekregen voor verkeers overtreding of als wanbetaler door uw zorgverzekering bent aangemeld bij het http://www.cjib.nl/ dus geld schuldig bent die via het centraal justitieel incassobureau worden ge-int en u de boete op laat lopen dan kunt u gegijzeld worden.

Hoe gaat dat in zijn werk?

s'ochtens vroeg wordt u opgehaald door een echte boevenwagen en in de pyama of wat u draagt (u kunt geen koffer pakken) afgevoerd naar de gevangenis, Na een weekje of zo "mag u weer weg" in dezelfde kleding als waarin u gekomen bent.

dit kan men onbeperkt herhalen net zolang u de boet betaald heeft en als je een uitkering hebt stopt deze automatisch bij in hechtenis worden genomen.

Ken iemand die een oud brommertje op naam heeft en al 10 jaar ofzo deze had uitgeleend. De brommer is verzekeringsplichtig, de persoon ging er vanuit dat de nieuwe eigenaar de brommer verzekerd had, (de brommer was dus uitgeleend) na 10 jaar is de boete ongeveer 1000 euro voor het niet voldoen aan de Wa verzekering die geldt voor motorvoertuigen en u raad het al er is geen 1000 euro.

en dus wordt je zo af en toe maar kan ook om de week van je bed gelicht in opdracht van http://www.cjib.nl/ tot groot vermaak van de buurt:mad:

Als die brommer nog een paar honderd euro waard is dan lach ik me kapot ("Uitgeleend? Nee hoor oom agent, tien jaar geleden weggeven.")! Als die brommer 1000,- of meer waard is ook trouwens (brommer verkopen en boete van de winst betalen).

Deze post delen

Ik zie hier wel een hoop zwart/witte reacties.

Ten eerste: in dit leven is alles een keus. De alternatieven zijn helaas niet altijd even geweldig. Met dit in je achterhoofd is bijstand ook een keus, maar kiezen om geen bijstand te accepteren terwijl je geen inkomen of vermogen hebt is vaak erg slecht voor je gezondheid.

Inderdaad, Iemand die slaaf was op een plantage in de 19e eeuw of gevangen zat in een concentratiekamp in Polen in de jaren '40 had ook een keuze. Men kon immers ervoor kiezen om een ontsnappingspoging te wagen. Dat aan het mislukken daarvan nare consequenties zaten doet niets af aan het feit dat men ervoor kon kiezen.

Deze post delen

@TyrionLannister nu weet ik niet of je dit met een concentratie kamp kan vergelijken stel je voor dat je al voor meer als een jaar elke dag moet werken en compleet kapot gaat terwijl je net genoeg eten krijgt om in leven te blijven dit plus het feit dat er allerlei ziektes heersten en je regelmatig in elkaar geslagen werd, hoe kun je dan nog een keus hebben..

Deze post delen

Inderdaad, Iemand die slaaf was op een plantage in de 19e eeuw of gevangen zat in een concentratiekamp in Polen in de jaren '40 had ook een keuze. Men kon immers ervoor kiezen om een ontsnappingspoging te wagen. Dat aan het mislukken daarvan nare consequenties zaten doet niets af aan het feit dat men ervoor kon kiezen.

Die zaken kun je echt niet met elkaar vergelijken.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...