Ga naar inhoud
GENEGEERD

Egels


luna1988

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ooooh! Dus dat is JOUW SCHULD!?

 

Tegen de tijd dat ik aan egels moet gaan beginnen heb ik alle duiven van de buurman al opgegeten, mijn konijnen geslacht, ben ik door een maand of 8 aan preps heen en staat er geen koe meer in de wei. Egels staan niet erg hoog op het lijstje.

 

Alhoewel het een van de oudste recepten ter wereld schijnt te zijn:

 

Roasted meats (Hedgehog)

 

"Hedgehog should have its throat cut, be singed and gutted, then trussed like a pullet, then pressed in a towel until very dry; and then roast it and eat with cameline sauce, or in pastry with wild duck sauce. Note that if the hedgehog refuses to unroll, put it in hot water, and then it will straighten itself."

 

BRON: medievalcookery.com/oddities

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie meer egels die zijn aangereden dan dat ik ze in de natuur zie helaas.

Egels zijn vrij nuttig, eten bv je slakken uit je tuin op.

 

Zou zelf niet snel een egel op het menu zetten om die redenen.

Tja als het moet...

 

K a n s

 

Egels eten ook eieren , kuikens enz.

 

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crisis je zegt insecten , dan denk ik krekels en sprinkhanen (meelwormen etc ) maar vlooien ??

voordat je het weet zit je zelf onder de vlooien ;) Als ik een egel op de weg tegen kom zet ik hem altijd aan de kant

als dat nodig is , maar ik ben er wel alert op dat ik geen meelifters krijg :) ik geloof ook niet dat ik egels zou gaan eten

dan zal eerst de rest (alles) opgegeten moeten zijn , ik dan wel voor zeefruit :cool:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik voorop stellen dat ik ze alleen zou eten als het echt nodig is.

 

Op de late ronde vind mijn hond in dit jaargetijde bijna iedere dag een egel soms zelfs 3 of 4. Ze zitten vlak bij mijn huis zijn makkelijk te vangen waardoor je nauwelijks calorieën verbrand.

Verder zullen er niet veel mensen zijn die deze zullen gaan eten.

Zelf ben ik niet kieskeurig en zou ik alles eten waar vlees aan zit, aan een flinke egel zit genoeg vlees om mijn gezin te voeden.

alhoewel ik eerst zou beginnen aan de katten in de buurt.

Het gaat tenslotte om te overleven niet om de schoonheidsprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De preperateur die ik ken heeft een bloedhekel aan egels opzetten. Zelfs met handschoenen aan zijn die diertjes een ramp om te villen. @frank1964 noemt de makkelijkste methode om een egel te eten.

 

De egel populatie is in Nederland sterk gedaald, sinds halverwege de jaren negentig ongeveer gehalveerd. Prognose ziet er niet goed uit.

'k Heb ze regelmatig opgevangen, de stinkertjes en door de winter heen geholpen.

 

Een egel weegt zelden meer dan 1,5 kg en dat is al gigantisch. Omdat ze tegenwoordig moeite hebben om genoeg voedsel te vinden, zie je ze meestal van tussen de 500 en 1000 gram. Als je het beestje vilt en schoonmaakt, hou je dus verdomd weinig over, het meeste is stekels, botten en ingewanden.

 

Zoals @Johnny BravoNL zegt, voordat je aan egels begint, is er al heel wat ander gedierte op het bord beland!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik voorop stellen dat ik ze alleen zou eten als het echt nodig is.

 

Op de late ronde vind mijn hond in dit jaargetijde bijna iedere dag een egel soms zelfs 3 of 4. Ze zitten vlak bij mijn huis zijn makkelijk te vangen waardoor je nauwelijks calorieën verbrand.

Verder zullen er niet veel mensen zijn die deze zullen gaan eten.

Zelf ben ik niet kieskeurig en zou ik alles eten waar vlees aan zit, aan een flinke egel zit genoeg vlees om mijn gezin te voeden.

alhoewel ik eerst zou beginnen aan de katten in de buurt.

Het gaat tenslotte om te overleven niet om de schoonheidsprijs.

 

Goed dat je in Limburg woont.

Als je katten gaat eten om te overleven, gaat dat je niet lukken met mijn katten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...