Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Dyneema kogelwerend paneel van Engarde voor kogelwerend vest


Simurgh

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een revieuw van zulk een paneel moet gaan over:

Draagcomfort, nl. stijfheid, gewicht, dampvermogen van de onderkledij (lees ik niets over), isolatie bij koude,

hoe goed het de vorm van het lichaam volgt enz...

 

Zelf testen of het aan de fabrikant specs voldoet, dat is gewoon een beetje zinloos hé en al zeker als je de echte middelen er niet voor hebt.

 

 

Klinkt wel heel nuttig, maar wat zou je willen dat ik er mee doe, aan mijn borst ductapen? Zelf een vest naaien. Ik heb alleen een plaat ik kan hem niet dragen...ja onder mijn arm.

Het gewicht kan ik nog wel even wegen voor je, de rest? Hoe meet je dampvermogen, stijfheid? Kritisch vind ik echt heel prima, goede ideeën geweldig, maar alleen maar roepen wat niet goed is, zonder een hoe of wat dan wel,daar kan ik niet veel mee? ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt wel heel nuttig, maar wat zou je willen dat ik er mee doe, aan mijn borst ductapen? Zelf een vest naaien. Ik heb alleen een plaat ik kan hem niet dragen...ja onder mijn arm.

Het gewicht kan ik nog wel even wegen voor je, de rest? Hoe meet je dampvermogen, stijfheid? Kritisch vind ik echt heel prima, goede ideeën geweldig, maar alleen maar roepen wat niet goed is, zonder een hoe of wat dan wel,daar kan ik niet veel mee? ....

 

Conclusie: Met zo een plaat alleen kan je geen (goede, complete en zinvolle) review maken in mijn ogen...

 

Trouwens, afmetingen, gewicht enz zijn ook zaken welke je kan vermelden, naast het soort van omhulsel, waarom het een voor - en achterkant heeft (of niet) enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conclusie: Met zo een plaat alleen kan je geen (goede, complete en zinvolle) review maken in mijn ogen...

 

Trouwens, afmetingen, gewicht enz zijn ook zaken welke je kan vermelden, naast het soort van omhulsel, waarom het een voor - en achterkant heeft (of niet) enz.

 

Helemaal mee eens, dat is zeker de beperking van de review, de afmetingen en gewicht zal ik vanavond er bij zetten moet zo weg namelijk. Waarom er een strike face /voorkant is weet ik niet zal te maken hebben met hoe een kogel gestopt wordt. Misschien weet iemand anders dat ?

@Alice helaas zit ik te vol voor een sc in de nabije toekomst, maar echt in de toekomst kijken kan ik niet dus wie weet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simurgh wat moet je nou met een kogelwerend paneel ter grootte van een zakdoek? Lijkt me alleen handig als zitkussen.

Of is dit een los uitneembaar paneel dat deel uitmaakt van een compleet vest oid?

 

Ik heb geen idee, nu ben ik zelf niet de grootste, en het paneel is groter dan een zakdoek, maar meer dan alleen mijn borstkas kan ik er niet mee bedekken. Maar de exacte afmetingen komen vanavond.

 

Ik denk zelf dat dit een deel of aanvulling is op een vest, maar zeker weten doe ik het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, dat is zeker de beperking van de review, de afmetingen en gewicht zal ik vanavond er bij zetten moet zo weg namelijk. Waarom er een strike face /voorkant is weet ik niet zal te maken hebben met hoe een kogel gestopt wordt. Misschien weet iemand anders dat ?

@Alice helaas zit ik te vol voor een sc in de nabije toekomst, maar echt in de toekomst kijken kan ik niet dus wie weet

 

Jammer! Misschien een volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trauma platen steek je in een bv. Klasse 2 vest op de rug waardoor een hogere klasse wordt bereikt.

 

Neen, trauma platen steek je om trauma schade (Blunt trauma)) te verminderen.

Soms heeft dit als gevold dat er een hogere klasse wordt bereikt voor de oppervlakte van de trauma insert zelf,

die vaak een kleinere oppervlakte heeft, doch dat is zelden het geval.

Gelieve als het over levensbelangrijke zaken gaat, de info die je verstrekt te checken zodat je geen misleidende info verstrekt.

 

Je hebt wel (harde) platen die van een level IIIa een level III, IV of V maken, dit zijn 'addon' plates ipv stand alone plates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, trauma platen steek je om trauma schade (Blunt trauma)) te verminderen.

Soms heeft dit als gevold dat er een hogere klasse wordt bereikt voor de oppervlakte van de trauma insert zelf,

die vaak een kleinere oppervlakte heeft, doch dat is zelden het geval.

Gelieve als het over levensbelangrijke zaken gaat, de info die je verstrekt te checken zodat je geen misleidende info verstrekt.

 

Je hebt wel (harde) platen die van een level IIIa een level III, IV of V maken, dit zijn 'addon' plates ipv stand alone plates.

 

Lees even hun eigen site

Daar staat duidelijk op dat deze dingen als insert voor extra bsherming kunnen dienen in de bestaande vesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees even hun eigen site

Daar staat duidelijk op dat deze dingen als insert voor extra bsherming kunnen dienen in de bestaande vesten.

 

Geef mij waar op hun website zou staan dat een trauma plaat of extra trauma insert het level type van een vest met één of meer niveau's verhoogt,

want dat is wat jij foutief hier verkondigd hebt.

 

Extra is niet gelijk aan een hoger level type.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij waar op hun website zou staan dat een trauma plaat of extra trauma insert het level type van een vest met één of meer niveau's verhoogt,

want dat is wat jij foutief hier verkondigd hebt.

 

Extra is niet gelijk aan een hoger level type.

 

Lees dit dan even

de vesten kunnen worden geupgraad met verschillende panelen

 

http://www.engardekogelvrijekleding.nl/producten.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees dit dan even

de vesten kunnen worden geupgraad met verschillende panelen

 

http://www.engardekogelvrijekleding.nl/producten.htm

 

Lees jij nu niet wat ik schrijf? Herlees mijn eerdere posts en ANTWOORD op de vraag ipv naast de kwestie te antwoorden.

 

Edit: Het "scrheeuwen" aangepast... (Het stoort @Dr.Prepper blijkbaar, al was het enkel naar @crossfire bedoelt.)

 

Er staat nergens op de website van Engarde dat je van bvb een type X dmv een trauma plaat naar een hogere klasse kan upgraden, iets wat jij wel lijkt te zeggen:

 

Trauma platen steek je in een bv. Klasse 2 vest op de rug waardoor een hogere klasse wordt bereikt.

 

Dit is gewoonweg FOUT want dit is niet universeel toepasbaar. Trauma plaat of trauma insert vermindert trauma (vandaar de naam, duh) en helpt slecht ten dele om extra bescherming te geven.

 

Wat jij er van maakt klopt dus in C niet. Punt.

  • Niet leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees jij nu niet wat ik schrijf? Herlees mijn eerdere posts en ANTWOORD op de vraag ipv naast de kwestie te antwoorden.

 

Edit: Het "scrheeuwen" aangepast... (Het stoort @Dr.Prepper blijkbaar, al was het enkel naar @crossfire bedoelt.)

 

Er staat nergens op de website van Engarde dat je van bvb een type X dmv een trauma plaat naar een hogere klasse kan upgraden, iets wat jij wel lijkt te zeggen:

 

 

 

Dit is gewoonweg FOUT want dit is niet universeel toepasbaar. Trauma plaat of trauma insert vermindert trauma (vandaar de naam, duh) en helpt slecht ten dele om extra bescherming te geven.

 

Wat jij er van maakt klopt dus in C niet. Punt.

 

Oke wodan laat maar jij kunt zelfs kromme spijkers weer recht praten:)

Best welk moeilijk he om te lezen dat je met n beginners vest in de wat lagere klásse,door middel van een andere plaat je beschermings nivou van steek naar schot veilig gesteld wordt en verder.

Maar jij hebt gelijk dus hier stopt voor mij de discussie.

Voor de rest van de mensen die serieuse interresse hebben in deze materie laat maar weten dan kan ik op het ISK misschien een demonstratie geven hoe de werking van een vest werkt. (@simurg als jou plaatje tog niet heel hoeft te blijven kan ik regelen dat we er met een aantal verschillende wapens vanaf een. 22 tm een 338wm kijken waar zn grens ligt.zelf schat ik t bij een AK47-74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke wodan laat maar jij kunt zelfs kromme spijkers weer recht praten:)

Best welk moeilijk he om te lezen dat je met n beginners vest in de wat lagere klásse,door middel van een andere plaat je beschermings nivou van steek naar schot veilig gesteld wordt en verder.

Maar jij hebt gelijk dus hier stopt voor mij de discussie.

Voor de rest van de mensen die serieuse interresse hebben in deze materie laat maar weten dan kan ik op het ISK misschien een demonstratie geven hoe de werking van een vest werkt. (@simurg als jou plaatje tog niet heel hoeft te blijven kan ik regelen dat we er met een aantal verschillende wapens vanaf een. 22 tm een 338wm kijken waar zn grens ligt.zelf schat ik t bij een AK47-74

 

 

Ik kan zelfs rechte spijkers krom praten, maar dat vraagt wat meer tijd :D

 

Serieus en on-topic nu, dat plaatje van @Simurgh is 3a van level, zie:

Van engardebodyarmor.com heb ik een kogelwerend paneel ontvangen van het merk Engarde.

 

Het betreft een NIJ level 3a paneel gemaakt van DSM dyneema SB21. ....

 

 

 

Wat bedoel je dan met 'grens'? Penetratie grens of indruk grens naar spec? Dat zal toch minimum de specs van 3a halen, maar ook niet veel meer dunkt me?

Alles wat dus vrij puntig is en echte geweermunitie, zal dit toch perforeren? (dus geen .22LR maar iets als .222Rem of hoger).

 

De zin van een destructieve test, lijkt me vrij laag, al kan het wat amusementswaarde hebben... Youtube filmpjesgewijs dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leerzame afleveringen van het klokhuis & Willem Wever. Kinderprogramma's die meer duidelijk maken dan sommige reacties!

 

http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/wetenschap-techniek/hoe-werkt-een-kogelvrij-vest

 

http://www.youtube.com/watch?v=pw58UWM-Owg

 

 

Als je geen serieuse manier weet om aan een discussie deel te nemen ga dan willem wever kijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Zijn kogelwerende vesten nu wel of niet legaal hier? Lijkt een beetje een grijs gebied.

 

http://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Is%20het%20bezit%20van%20kogelwerende%20vesten%20strafbaar?/t/22488/?sid=a13b253a1a4318f97ab02d5dae63b50e

 

Lijkt er een beetje op of de politie dit zelf mag beslissen? Dus als je ergens in kanaleneiland woont vinden ze 't eng, maar als je in wassenaar woont niet? Weet iemand dat voordat ik me een slag in de ronte ga zoeken?

 

Ik denk niet dat ik er een aan zou schaffen, de goede zijn vrij prijzig, maar vind 't wel interessant om te weten of het mag of niet.

 

Als ik er dan al een zou aanschaffen, dan iets van deze:

 

http://www.infidelbodyarmor.com/?gclid=CLfqw5CBjb0CFWjpwgodszEAzw

 

Zal wel weer niet shippen naar NL, maar ik heb wel iemand in de US die 't wil opsturen voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...