Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Breaking: Alarm over Oosterscheldekering

Recommended Posts

Zie onderstaand artikel dat ik zojuist van rtlnieuws.nl pluk. Zo Dick Berts dan toch gelijk hebben.....

Rijkswaterstaat luidt in een intern rapport de noodklok over de zeeweringen in Zeeland. De dienst die de stormvloedkeringen moet onderhouden heeft de zeeweringen tien jaar lang verwaarloosd.

Jaap Geleijnse was tot 2000 verantwoordelijk voor de permanente inspectie en het onderhoud van alle waterkeringen rondom de Oosterschelde. Hij heeft het geheime Rijkswaterstaat rapport, dat RTL in handen wist te krijgen, ingezien en is verbijsterd.

"Als ik dit lees moet ik concluderen dat we blijkbaar niet meer in staat zijn de kering goed te onderhouden. Dat vind ik uitermate treurig. Ik ben verbijsterd dat het zover heeft kunnen komen. Dit is een brevet van onvermogen."

Geleijnse gaf sinds de voltooiing van de waterwerken rond de Oosterschelde leiding aan een team dat de dijken en de Oosterscheldedam en de bodem in de directe omgeving van die waterkeringen permanent in de gaten hield. Met metingen en indien nodig ook fysieke inspectie boven en onder water zorgde hij ervoor dat eventuele beginnende gebreken op tijd werden gesignaleerd en indien nodig gerepareerd. Hij deed dit werk tot 2000.

Verslonsd

Na lezing van het rapport concludeert Geleijnse dat Rijkswaterstaat zijn jarenlang met de uiterste zorg uitgevoerde werk heeft laten verslonzen. "Ik begrijp daar absoluut niets van. Zo’n schitterend werk wat zo belangrijk is voor Nederland en ook voor de uitstraling van onze kennis en kunde op dat gebied, zou zomaar teniet kunnen gaan door het niet op het juiste moment op de juiste wijze aanpakken van de problemen die zich voor hebben gedaan en misschien nog wel voordoen."

Over het feit dat de kans op falen van de dijk bij Noord-Beveland zo’n 100 keer groter is geweest dan de norm en er zelfs evacuatie is overwogen is Geleijnse al helemaal niet te spreken. "Dat wil je toch niet meer meemaken. Na de oorlog na de watersnood, toen we dat allemaal hebben meegemaakt. Dat willen we als Zeeuwen nu toch niet meer meemaken. Dat dat nu tot de mogelijkheden behoort. Ik vind het meer dan beschamend."

RTL Nieuws

Conclusies uit rapport Oosterscheldekering

RTL Nieuws heeft een intern rapport ingezien van Rijkswaterstaat. De conclusies liegen er niet om, de instantie is zeer kritisch over het functioneren van de dienst die verantwoordelijk is voor de zeewering in Zeeland. Dit zijn de belangrijkste citaten uit het rapport:

"Organisatie is te krap in omvang om taken goed uit te voeren. Er zijn achterstanden in planning en verantwoordelijkheid."

"De betrouwbaarheid van de kering staat onder druk."

"District heeft steeds minder kennis en raakt out of control."

"Opschaling en escalatie gebeuren onvoldoende."

"Er kan niet aantoonbaar gemaakt worden dat de kering aan de gestelde eisen t.a.v. faalkans voldoet."

"Het district moet eindverantwoordelijk zijn, maar moet hiervoor geëquipeerd zijn."

"Structurele verbetering organisatie is nodig. Te beginnen met een tijdelijke forse versterking om op een structurele verbetering uit te komen."

RTL Nieuws

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb voor die instelling gewerkt.

Gezien hoe ze alles gingen uitbesteden aan aannemers, die tegen elkaar moesten op bieden.

Voorheen werd dat werk gedaan door Rijkswaterstaters zelf, die zo de kennis in huis hielden, en hart voor de zaak hadden.

Maar dat moest natuurlijk verbeterd, venieuwd, innovatiever, en weet ik veel welke onzin ze verzonnen.

Nu is de meeste kennis weg, en de aannemer die het goedkoopst is, mag het klusje klaren.

Meestal met flexwerkers, die ook maar een jaartje de meest urgente klussen doen, totdat ze weer door een goedkoper bedrijf vervangen worden, die kunnen zo ook geen hart voor de zaak kweken.

Walgelijk korte termijn beleid hebben ze gevoerd, met dit als resultaat.

Ik heb ook voor RWS gewerkt en kan bevestigen van @Amazing Dree zegt. Veel overheden worden gedomineerd door een incompetent inkoopbeleid en geknecht door Europese aanbestedingen waarbij prijs de belangrijkste factor is en kennis niet meer in de organisatie(s) wordt geborgd. De wal moet het schip maar keren.

Er is überhaubt een groot tekort aan technisch gekwalificeerd personeel, maar dat gaat RWS niet oplossen.

Ik heb voor die instelling gewerkt.

Gezien hoe ze alles gingen uitbesteden aan aannemers, die tegen elkaar moesten op bieden.

Voorheen werd dat werk gedaan door Rijkswaterstaters zelf, die zo de kennis in huis hielden, en hart voor de zaak hadden.

Maar dat moest natuurlijk verbeterd, venieuwd, innovatiever, en weet ik veel welke onzin ze verzonnen.

Nu is de meeste kennis weg, en de aannemer die het goedkoopst is, mag het klusje klaren.

Meestal met flexwerkers, die ook maar een jaartje de meest urgente klussen doen, totdat ze weer door een goedkoper bedrijf vervangen worden, die kunnen zo ook geen hart voor de zaak kweken.

Walgelijk korte termijn beleid hebben ze gevoerd, met dit als resultaat.

Ik heb ruim een jaar voor een waterschap gewerkt. Ben er 2 jaar geleden gillend weggegaan. Ik herken dus je verhaal......

En toch moet ik dan even een vervelende vraag stellen aan al de preppers hier die een nieuwe watersnoodramp als serieus probleem zien:

Wat doen jullie in godsnaam nog in Nederland? De helft van 't land ligt onder water, de andere helft wordt overstroomd door vluchtelingen uit het onderwaterdeel. Hoe dan ook onhoudbaar als 't echt fout gaat. Ik zie echt niet hoe je in zo'n geval in Nederland ook maar enige kans denkt te maken?

ik woon minimaal 13 meter boven nat Dt is iets waar ik vaker over heb nagedacht , waar moeten de mensen dan heen.

Ik kan me goed voorstellen dat ze dan vanuit staatswege gaan besluiten dat mensen die volgens hun ruimte over hebben dat die verplicht worden mensen in hun huis op te nemen.

En dat op basis van toewijzing

Voorbeeld ik woon alleen met mijn dochter in een rijtjes huis.

Dan zouden ze goed kunnen zeggen we hebben hier een alleenstaande moeder met 2 kinderen die passen goed bij jou erin

Mijn moeder woont helemaal alleen in een rijtjes huis die krijgt een 4 tot 5 koppig gezin in haar huis.

Dan vraag ik me af of ik hiertegen kan protesteren dat mijn moeder en ik samen in een huis kunnen dan kunnen ze het andere huis wel gebruiken

diep en diep treurig allemaal..en die ministers van waterstaat maar op hun borst trommelen in verre landen..kijk eens hoe goed we zijn..ja ja..

wat nu als die dingen hier niet meer goed werken en er komt schade..heel veel schade..wie trekt dan het boetekleed aan..

diep en diep treurig allemaal..en die ministers van waterstaat maar op hun borst trommelen in verre landen..kijk eens hoe goed we zijn..ja ja..

wat nu als die dingen hier niet meer goed werken en er komt schade..heel veel schade..wie trekt dan het boetekleed aan..

Dan zijn er weer een paar ministers 'boos' en 'verontwaardigd', stellen wat kamervragen en heeeel misschien moet er 1 vertrekken. Vervolgens verder met de dag, lunchen etc.

• 11 months later...

Het zal wel hard klinken, maar dat zijn de tekenen van economische neergang, het wanbeleid is er altijd al geweest maar zolang je met geld kunt smijten valt dat minder op.

We lopen nog wat jaartjes achter op Amerika waar het nog veel slechter is.

De politiek heeft ook helemaal geen langetermijn belang of verantwoordelijkheid, na hun regeer periode komt de volgende...

Tel daar nog bij op dat DE BURGER niet eens de hoogste prio heeft, waarschijnlijk is dat enkel zo net voor de verkiezingen, en je kunt eea weer verklaren en duidelijk in perspectief zetten.

En eerlijk is eerlijk die BURGER is natuurlijk ook wispelturig, jarenlang moest defensie krimpen het was allemaal weggegooid geld, en nu is er wat dreiging en ja hoor "waarom hebben die klootzakken onze defensie tot op het bot uitgekleed :mad: "

Zoals gewoonlijk is het allemaal makkelijk vanaf de zijlijn en in de achteruitkijkspiegel kijkend.

Het komt erop neer dat je in princiepe gewoon voor jezelf moet kunnen zorgen de rest moet je als mooi extraatje zien.

We vinden het veel te makkelijk om iets of iemand de schuld te geven of verantwoordelijk te houden, krijg je een hand dan nemen we.....

We komen uit een riante periode, dat hebben we vast proberen te houden door op de pof door te gaan.

Nu zit eraan te komen dat we terug moeten schakelen en daar komt dan bij dat we de rente over de schulden moeten blijven betalen en dat die schuld ook nog terug betaald moet worden.

Alles bij elkaar zal dit gewoon geen pretje worden en er zullen harde keuzes gemaakt moeten worden.

( en dat is dan het mooie scenario...)

Natuurlijk is er nu nog best veel op te lossen!

Pak het misbruik aan, banken, verspilling bij de te grote overheden, enz enz.

Alleen weten we allemaal dat het zo niet werkt?

Prep ze,

K a n s

En daarom kan je er als serieuze prepper niet meer onderuit: als je er nog niet mee bezig bent is het hoog tijd om op zoek te gaan naar een betaalbare BOL in 't buitenland. Of dat nou Spanje, Zweden, of dichterbij, Duitsland wordt, is aan jezelf, maar in Nederland blijven bij een langdurige serieuze SHTF, is op z'n zachtst gezegd onverstandig. Regel *IETS*, nu het nog kan.

Niet alleen alarm over de Oosterschelde kering, ook Nederlands belangrijkste primaire waterkering, de Hondsbossche Zeewering, kampt met grote problemen.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/schagen/article27168476.ece/Scheuren-in-Hondsbossche-Zeewering?lref=r_regionaal

Straks spoelen de Russen en het Ebolavirus gewoon weg....

'' De scheuren zitten niet in de zeewering zelf, maar in het talud van het fietspad - de opstap naar de dijk. Aannemer Van Oord en Boskalis noemt de eerste verhoging in de zeewering de 'kade'.".

aldus http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/schagen/article27168476.ece/Scheuren-in-Hondsbossche-Zeewering?lref=r_regionaal

Laten we nou geen problemen zien die er niet zijn. Er is al genoeg shit om ons heen.

En daarom kan je er als serieuze prepper niet meer onderuit: als je er nog niet mee bezig bent is het hoog tijd om op zoek te gaan naar een betaalbare BOL in 't buitenland. Of dat nou Spanje, Zweden, of dichterbij, Duitsland wordt, is aan jezelf, maar in Nederland blijven bij een langdurige serieuze SHTF, is op z'n zachtst gezegd onverstandig. Regel *IETS*, nu het nog kan.

Volgend mij hoeft het niet eens zo ver te zijn, de Belgische Ardennen liggen ook vrij hoog, zeker vergeleken met Nederland... En oh, ik hou van de lokale levenswijze: lekker eten, lekker drinken, genieten van het leven én tegelijkertijd wel in zekere mate zelfbedruipend zijn (verwarming op hout, eigen dieren, eigen groenten, ...)

Gast lonely wolf
'' De scheuren zitten niet in de zeewering zelf, maar in het talud van het fietspad - de opstap naar de dijk. Aannemer Van Oord en Boskalis noemt de eerste verhoging in de zeewering de 'kade'.".

aldus http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/schagen/article27168476.ece/Scheuren-in-Hondsbossche-Zeewering?lref=r_regionaal

Laten we nou geen problemen zien die er niet zijn. Er is al genoeg shit om ons heen.

Met een veelzijdige vloot van meer dan 1.100 eenheden is de onderneming actief in circa 75 landen, verspreid over zes continenten. Inclusief haar deel in partnerships heeft Boskalis ruim 11.000 medewerkers in dienst.

Geen onverdienstelijk bedrijf dus, maar er is dus weldegelijk een een probleem want de verzakkingen gaan steeds verder. Wat mij het meest intrigeerd is is dit stukje :"Van Oord & Boskalis "denk"t dat het hoge grondwaterpeil in de Hondsbossche door de suppletie en de flinke regenval in augustus de oorzaak is van de verzakkingen."

Hij denkt Tja ik denk ook wel eens maar heb het ook wel eens mis! Een nader onderzoek zou ik wel op zijn plaats vinden, het gaat tenslotte om veiligheid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...