Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
dR3

Poll: Wanneer crasht de Euro?

Wanneer crasht de Euro?  

76 leden hebben gestemd

1. 1. Wanneer crasht de Euro?

• Binnen 1 maand
      2
    • Binnen 3 maanden
      3
    • Binnen 6 maanden
      12
    • Binnen 1 jaar
      18
    • Binnen 3 jaar
      36
    • Nooit
      5

Recommended Posts

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ook in Frankrijk, België en Italië een stille run op de banken

Megabank UBS waarschuwt voor mogelijke ernstige bankrun in juni met instorting bankensysteem als gevolg - Spanje vreest instorting en wil onmiddellijk actie ECB - Griekse schuld blijkt 1 biljoen euro te zijn (422% van het BNP)

http://xandernieuws.punt.nl/?id=6599...&tbl_archief=&

Binnenkort zo te zien

Deze post delen

Welke oelewapper heeft 'nooit' geselecteerd?

Ik.

De euro zal vallen en vallen en vallen in waarde. Soms sneller soms langzamer.

Maar een crash impliceert een overnacht daling in waarde van >50%.

Daar geloof ik niet in.

Deze post delen

Ik.

Daar geloof ik niet in.

Ik denk ook dat ze kiezen voor een cotrolled demolition. Gewoon een kwestie van de geldpersen aanzetten. :D

Deze post delen

Oeh Rien, dat is wel heel erg veel in zo'n korte tijd. Op wikipedia wordt in het 'beurscrash' artikel het volgende gezegd:

Er is geen duidelijke kwantitatieve definitie voor het onderscheid van een krach en een gewone beursdaling. Globaal genomen gaat men uit van een daling van tien procent of meer in een paar dagen, waarbij er daarnaast sprake is van paniek.

dR3, wat bedoelde jij?

Deze post delen

Daar geloof ik niet in.

Ik ging er vanuit dat met crash meer gedoeld werd op einde van de euro.

Dat gebeurt 100% zeker eens, want dat hoort bij de cyclus van een valuta.

Dan blijft de vraag: wanneer? Mede hierom raad ik iedereen aan de documentaire End of the Road te zien.

Ik heb zelf gestemd op 3 jaar. Voor einde euro. Maar de problemen beginnen uiteraard al een stuk eerder, met name omdat ze allang begonnen zijn natuurlijk ;).

Deze post delen

Oeh Rien, dat is wel heel erg veel in zo'n korte tijd. Op wikipedia wordt in het 'beurscrash' artikel het volgende gezegd:

Klopt, maar als er in berichten over de "euro-crash" wordt gesproken gaat dat bijna altijd hand in hand met de veronderstelling dat daarna de pleuris uitbreekt.

Dat is complete onzin imo. Je ziet dit dan ook terug in de (soms) angstige reacties van mensen.

Als ze morgen ineens geen brood meer met hun euro's kunnen kopen. Ook dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Het is imo belangrijk te definieren wat men bedoelt als men over crash spreekt.

(PS: De USD heeft >90% van zijn verloren over de tijd. Is de USD nu dan gecrashed?)

Deze post delen

Ik verwacht niet dat de euro uitelkaar valt. Ik denk wel dat ze de crisis als excuus gebruiken om er zowel een politieke als een fiscale unie van te maken. Kortom de nieuwe vs.

Deze post delen

Klopt, maar als er in berichten over de "euro-crash" wordt gesproken gaat dat bijna altijd hand in hand met de veronderstelling dat daarna de pleuris uitbreekt.

Dat is complete onzin imo. Je ziet dit dan ook terug in de (soms) angstige reacties van mensen.

Wat bedoel je met 'de pleuris'? Het verval van een systeem gaat nooit voorbij zonder pleuris in de zin die ik ken.

Het is imo belangrijk te definieren wat men bedoelt als men over crash spreekt.

Klopt, ik heb dR3 even gevraagd wat hij bedoelde.

(PS: De USD heeft >90% van zijn verloren over de tijd. Is de USD nu dan gecrashed?)

Lees het citaat nog eens (ik zal je even helpen):

Er is geen duidelijke kwantitatieve definitie voor het onderscheid van een krach en een gewone beursdaling. Globaal genomen gaat men uit van een daling van tien procent of meer in een paar dagen, waarbij er daarnaast sprake is van paniek.

Deze post delen

Ah ja, definities. Ik had wat duidelijker kunnen zijn....ik bedoelde dus het einde van de euro zoals we die nu kennen, in een relatief korte periode van maximaal enkele maanden. Misschien sneller, misschien langzamer maar niet zoals de dollar die al tientallen jaren in waarde daalt. Dat hoeft ook niet direct een mad max scenario op te leveren, maar als het redelijk snel gaat en er geen goed alternatief geboden wordt zullen velen mensen daar niet blij mee zijn...

Deze post delen

Nogmaals: Hoe ziet dat einde er uit? Het einde van de euro zoals we die nu kennen vindt doordeweeks iedere paar seconden plaats. De euro zoals we die op het moment van dit schrijven kennen is bijvoorbeeld met een waarde van 1,2653 Amerikaanse dollars. Als die veranderd is dat het einde van de euro zoals we die nu kennen. Het moet dus wat specifieker.

Deze post delen

De euro zoals we die op het moment van dit schrijven kennen is bijvoorbeeld met een waarde van 1,2653 Amerikaanse dollars.

EXACT!

Als je de media hoort dan wordt er morgen met geen euro meer gehandeld.

Maar als dat echt zo zou zijn, waar denk je dat dan vandaag de euro zou moeten staan?

Let wel, hij was ooit bij 0.84 ipv 1.26

Het einde van de euro? De markt denkt van niet.

Zelfs met maximale negatieve publiciteit istie nog bij 1.26

Deze post delen

EXACT!

Als je de media hoort dan wordt er morgen met geen euro meer gehandeld.

Maar als dat echt zo zou zijn, waar denk je dat dan vandaag de euro zou moeten staan?

Let wel, hij was ooit bij 0.84 ipv 1.26

Het einde van de euro? De markt denkt van niet.

Zelfs met maximale negatieve publiciteit istie nog bij 1.26

Je meet 2 fiat valuta tegen elkaar af. De markt kan net zo goed denken dat het einde van zowel de euro als de dollar nabij is, maar uit de koers relatief aan elkaar zou je het niet kunnen halen.

Deze post delen

ik denk dat na morgen het een stuk beroerder zal zijn als Griekenland naar de stembus is geweest. De zuidelijke landen zitten allemaal in de problemen. Zij hebben een lange traditie van een onstabiele munt. Ik denk dat de euro zoals wij hem nu kennen geen lang leven meer heeft.

Deze post delen

Hmmm, ik weet nu nog steeds niet wat je bedoelt :p. Hoe ziet dat einde er uit?

Het einde van de euro als in: er is geen euro meer. Hoe dat er verder uitziet, of er een soepele overgang is naar een andere munt: geen flauw idee.

Deze post delen

ik weet ook niet of de euro zozeer zal crashen... het is eerder de economie en de manier waarom veel mensen met hun geld omgaan en ook 'the big brother' natuurlijk. Ik wilde eigenlijk binnen 10 jaar gokken maar die bestaat niet

Deze post delen

Misschien zal de euro niet crashen, maar ik vraag me wel al wat de waarde van een euro is over zo'n 10 jaar...

Momenteel worden diverse rekeningen wel verhoogd (ziektenkosten, pensioenkosten, electra, gas, 21% BTW, enz), maar lonen stijgen vrijwel niet meer mee (mijn loon stijgt in ieder geval vrijwel niet). In feite houd je dus steeds minder over... Ik denk dat het een langzame crash is, die al is begonnen...

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...