Ga naar inhoud
GENEGEERD

vrienden hier die samen een preppersdorp willen starten? Buitenkans:


sunnysuzanna

Aanbevolen berichten

http://www.dorptekoop.nl/

 

  • een piepklein dorpje met 4 boerderijen op een totale perceeloppervlakte 7.533 m²
  • op een terp in het midden van de driehoek tussen meppel, zwartsluis en giethoorn.
  • veel water in de buurt.
  • extra landbouwgrond is erbij te kopen. (6 hectare)
  • De boerderijen zijn apart of in één koop te kopen.

 

Elk prepper gezin kan dus één boerderij voor zichzelf kopen.

huisprijs tussen 238.000 en 377.000

totaalprijs: 1.180.000

 

Ik ben erg verbaasd over de totaalprijs voor zoveel woningen, bijgebouwen en grond!

Daarom wil ik jullie dit niet onthouden, wie weet is iemand van jullie er juist naar op zoek.

 

Ik heb geen prepper-vrienden om samen zo'n prepper commune te beginnen. En we hebben ook niet het geld voor de gehele koop. Eén woning kopen is ook mindere optie want een gezamelijk gebruik van alle grond met als uitgangspunt zelfvoorziening en preppen werkt niet als je de enige prepper bent. Maar met een groep is dit een geweldige optie.

Wie weet zijn hier mensen die mekaar al wat langer kennen die dit een buitenkans vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ken die plek! Eeuuhhh, nee, niet als client!

 

't Was het voormalig afkickcentrum Arta in Hamingen. Daar heb ik al een paar man afgeleverd en een goede vriend van me was daar kind aan huis. ;)

Ondanks de successen die ze boekten met cliënten (hoog percentage permanent afgekick), is door veranderingen in subsidie het geld op.

 

Het mooie aan die locatie is dat het al jaren bestaat met biologische moestuin, boomgaard, schaapjes, etc, gerund door antroposofen.

 

Als ik de staatloterij win, koop ik de hele toko!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 1/5 lot P

Maar ik vind prijs hoeveelheid land niet echt aantrekkelijk

zeker als je bedenkt dat ik net een stukje land heb bekeken in duitsland voor maar 29.000 euro.

De boerderij ( die je beter kunt slopen en een nieuw huis bouwen ) en de schuur staan op ca. 1.030 m² grond en het aangrenzende perceel gras-/akkerland is ca. 4.197 m². Het Totale oppervlak van het grondstuk is ca. 5.227 m

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die er over denken....

check eens http://ahn.geodan.nl/ahn/ (ook aardig om je huidige woonplaats te checken, een te kijken waar je vluchtroutes liggen bij wateroverlast)

daar kan je precies zien wat er gebeurd als het water gaat stijgen, wat blijkt, dat dorp licht onder NAP.

duss lijkt mij voor die prijs een no go

 

ik zit nu +9 nap, amersfoord aan zee, het utrechts heuvelrug eiland. met de A28 als vaargeul,

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok als we het over location search hebben, kijk dan ook op m'n preppers dashboard:

http://www.netvibes.com/f150

Naast internationale metingen van seismische, vulkanische en kosmische activiteit en radiation maps kun je ook lokale informatie vinden zoals:

- luchtkwaliteit met actuele ozon, fijnstof en stikstofoxiden metingen van het RIVM

- real time luchtverkeer / scheepvaartverkeer

- risicokaart met gegevens over lucht, bode,m natuur, vervuilingen enzovoort

- opslag van LPG, ammonia, vuurwerk, defensie opslag en andere gevaarlijke stoffen

- verkeerscongesties, ook van regionale wegen

- waterstanden, stroomrichtingen, golfhoogtes, windstoten en het Actueel Hoogtebestand Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar wat een k*t link geef je hier. Firefox loopt er 2x op vast, zelfs 1 x mijn hele pc en serieus, dat heb ik in een kleine 4 jaar met dit systeem nog niet meegemaakt...

 

 

Voor de mensen die er over denken....

check eens http://ahn.geodan.nl/ahn/ (ook aardig om je huidige woonplaats te checken, een te kijken waar je vluchtroutes liggen bij wateroverlast)

daar kan je precies zien wat er gebeurd als het water gaat stijgen, wat blijkt, dat dorp licht onder NAP.

duss lijkt mij voor die prijs een no go

 

ik zit nu +9 nap, amersfoord aan zee, het utrechts heuvelrug eiland. met de A28 als vaargeul,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@doom : Ik heb een hele hoop uitgezocht over die poleshift theorieen: Een magnetische poleshift doet niets met 't water nivo en is niet echt gevaarlijk. Een fysieke poleshift (dus van de as waar de aarde op draait) levert zodanig grote schokgolven op dat je aardbevingen van 12 of hoger op de schaal van richter krijgt; bij die nivo's kookt het oppervlakte van de aarde en zijn we allemaal dood. Een poleshift is dus OF iets om je geen zorgen om te maken, OF iets wat niemand overleeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@doom : Ik heb een hele hoop uitgezocht over die poleshift theorieen: Een magnetische poleshift doet niets met 't water nivo en is niet echt gevaarlijk. Een fysieke poleshift (dus van de as waar de aarde op draait) levert zodanig grote schokgolven op dat je aardbevingen van 12 of hoger op de schaal van richter krijgt; bij die nivo's kookt het oppervlakte van de aarde en zijn we allemaal dood. Een poleshift is dus OF iets om je geen zorgen om te maken, OF iets wat niemand overleeft.

 

Er worden toch de laatste jaren meerdere grote steden diep onderwater gevonden.

Van wel tot 10000jaar oud.

Dus als er weer zoiets gebeurt ,staat Ned volledig onder water.

Of we gaan 50m omhoog.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die er over denken....

check eens http://ahn.geodan.nl/ahn/ (ook aardig om je huidige woonplaats te checken, een te kijken waar je vluchtroutes liggen bij wateroverlast)

daar kan je precies zien wat er gebeurd als het water gaat stijgen, wat blijkt, dat dorp licht onder NAP.

duss lijkt mij voor die prijs een no go

 

ik zit nu +9 nap, amersfoord aan zee, het utrechts heuvelrug eiland. met de A28 als vaargeul,

 

Goh, hoe verbazingwekkend, een terpdorp wat onder NAP ligt!! Waar zouden we toch zijn zonder internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik dacht nog, handig op een terp, dan blijf je waarschijnlijk wel droog, mocht het waterpeil enorm stijgen door de smeltende ijskappen, of om welke reden dan ook. Maar de terp is dus niet hoog genoeg?

 

Sja Suzanna. Ik benader het eigenlijk vanaf de andere kant: leer eerst wat mensen kennen met dezelfde interesses. Kijk of je met ze kan samenwerken. Ga dan samen op zoek naar iets waar iedereen wat in ziet. Vandaar Shelter Camping. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...