Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Het gaat goed, beter, geweldig!

Regelmatig lees ik in de media dat we echt aan het opkrabbelen zijn dat het beter gaat.

Maar laat ik eens wat getallen pakken:

(7 miljard mensen 7.000.000.000)

De wereldwijde schuld wordt geschat op 250.000.000.000.000 dollar.

De wereldwijde derivaten wordt ingeschat op 1.000.000.000.000.000 dollar.

Deze geldcreatie, lees schulden berg, heeft de afgelopen 40 jaar voor onze huidige welvaart gezorgd.

En sinds 2008 heeft die geldcreatie nog eens een extra boost gekregen om te voorkomen dat die welvaart niet te snel inzakte.

Je leest het goed het zorgt momenteel niet voor groei of toenamen van welvaart, maar alleen dat die niet te hard afneemt!

Aan de basis van deze grap zitten vier pijlers:

Centrale banken die geld bijdrukken.

Fractioneel bankieren ( elke euro die de bank krijgt wordt 10 tot 50 maal uitgeleend)

Overheidsschuld

Derivaten

Voor zover ik weet is er eigenlijk niemand die enig idee heeft hoe deze absurde situatie 'normaal' opgelost kan worden.

Wie en hoe ga je deze schulden aflossen?

Het oude model van groei is aan het einde van zijn grenzen gekomen, nog meer mensen op deze aardkloot?

Het moeizaam opgebouwde vertrouwen in fiat geld komt langzaam onder druk te staan.

En bijbehorende inflatie is eigenlijk een noodzaak om de schulden oplosbaar te maken.

Als we dit in een overzichtelijke termijn willen doen dan hebben we het zelfs over hyperinflatie.

En dan zijn er nog de menselijke factoren.

Amerika heeft zijn welvaart aan het exporteren van schuld te danken.

De petrodollar heeft de wereld verslaafd aan de dollars.

Maar nu zien we langzaam dat deze petrodollar aan belang afneemt.

Steeds meer oliehandel wordt in anderer valuta dan dollars afgerekend.

En steeds meer landen en mensen zien de schuld situatie van Amerika en twijfelen of die dollar wel zo mooi, stabiel, en te vertrouwen is.

Gevolg is dat langzaam al die dollars terugstromen naar Amerika met als gevolg druk op de waarde.

Als dat echt doorzet dan is de huidige waarde vermindering, 99% waarde vermindering in de 100 jaar dat de dollar bestaat, nog maar een eerste stapje !

Het wordt dan ook hardop afgevraagt of Amerika wel zo een eerlijk en objectief spel speelt als ze beweren.

Worden al die oorlogen niet uitgevochten om hun dollar belangen te verdedigen?

Ook Syrie is hier weer een voorbeeld van.

Er zijn landen waar minstens net zoveel menselijk lijden is, maar daar wordt niet ingegrepen.

Zou de reden kunnen zijn dat Amerika in die gebieden geen dollar/olie/gas belangen heeft?

Is een oorlog een van de weinige manieren om de economische ellende op de achtergrond te krijgen?

Het wodt wel steeds duidelijker dat berichten die ons bereiken gekleurd zijn.

De waarheid is nauwelijks te achterhalen en/of te doorgronden.

Feiten zijn dat we ons in een financieel moeras hebben gewrongen.

Dat de welvaart niet exht meer toeneemt maar eerder afneemt.

Dat we de aarde aardig aan het misbuiken zijn.

Dat we niet echt veel gelukkiger zijn geworden.

Een oplossing lijkt ver weg en onmogelijk.

Hoe stoppen we deze ontwikkelingen?

Hoe stoppen we oorlogen?

Hoe stoppen we potentiele wereld bedreigende technologieen die alleen voor korte termijn winsten gaan?

Hoe kunnen we een duurzame, vredige en opbouwende maatschappij ontwikkelen?

Het zijn grote vragen voor ons gewone mensen.

( en dus kunnen we enkel deze vraag aan @Keyser Suze, Het Orakel Suze, spreekbuis der Engelen, Keyser der Wrake ende Barmhartigheid, voorleggen :p)

Ik weet een ding zeker:

Het zal eerst veel slechter moeten gaan voordat we weer een stap vooruit kunnen maken!

Prep ze,

K a n s

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Keyser Suze

Het Orakel Suze, spreekbuis der Engelen, Keyser der Wrake ende Barmhartigheid : hier ben ik. Uw dienaar prepass, help mij vinden naar dé oplossing......nee gozer, geen nekschot...:D

De vraag die je misschien kan stellen @Kans : waarom lijkt de oplossing ver weg? Teveel mensen die niet willen omdat ze de realiteit niet onder ogen kunnen zien? Teveel mensen die belang hebben bij korte termijn visies/groot financieel gewin?

Dat is ook iets niet wat ik snap, gewoon KS vragen wat te doen en klaar. Je moet dan wel luisteren en handelen naar de goede raad. ;)

Zoals Kans al oppert, als je de cijfertjes bekijkt, krimpt je maag ineen... en kan het ponzi spelletje niet blijven duren zou je denken.

@Keyser Suze

Het Orakel Suze, spreekbuis der Engelen, Keyser der Wrake ende Barmhartigheid : hier ben ik. Uw dienaar prepass, help mij vinden naar dé oplossing......nee gozer, geen nekschot...:D

De vraag die je misschien kan stellen @Kans : waarom lijkt de oplossing ver weg? Teveel mensen die niet willen omdat ze de realiteit niet onder ogen kunnen zien? Teveel mensen die belang hebben bij korte termijn visies/groot financieel gewin?

Dat is ook iets niet wat ik snap, gewoon KS vragen wat te doen en klaar. Je moet dan wel luisteren en handelen naar de goede raad. ;)

Zoals Kans al oppert, als je de cijfertjes bekijkt, krimpt je maag ineen... en kan het ponzi spelletje niet blijven duren zou je denken.

Ik steek de draak er mee natuurlijk, ik denk dat elk stel weldenkende individuen het beter doet dan de huidige leiders van landen, banken, multinationals en zo voort.

hoeveel jaar zeggen ze al niet dat de economie aan de beterende hand is? Komop, wie dat nog geloofd is echt zo een schaap dat men er shoarma van moet maken. Dat is net als dat de regering zegt: de Minima krijgt er volgend jaar 100 euro bij! joepie de poepie!! helaas vermelden ze er niet bij dat door andere bezuinigingen je 342 euro voor moet inleveren.

ze vermelden elke stap vooruit, maar nooit dat je eerst 3 stappen achteruit moet. En ja, ooit trekt de economie wel weer aan elke put heeft tenslotte een bodem. ik hoop alleen dat de bevolking tegen de tijd dat we de bodem bereiken niet verzopen is, want voor velen staat het water hen al tot oren.

Weer een prachtig stukje @Kans, echt. Kon ik het maar zo verwoorden. Maar volgens mij is het niet echt heel moeilijk op te lossen.

Het Orakel Suze, spreekbuis der Engelen, Keyser der Wrake ende Barmhartigheid is met stomheid geslagen....waarom komt men niet naar mij toe voor oplossingen?

Best Orakel, pisbuis der Engelen, Keyser der Wrake ende Halfhartigheid... ;)

Laten we beginnen met: Wie en hoe ga je deze schulden aflossen? Aan wie zijn we al dat geld schuldig? Wat!? De banken... Oké, we schrappen de schuldenberg en gaan weer geld creëren zonder rente.

Hoe stoppen we oorlogen? We nodigen alle landen ter wereld uit zitting te nemen in de VN. Oorlogen tussen landen worden verboden. Komt het toch tot een oorlog, dan moet de VN tussenbeide komen met een vredesmacht, waarna een politieke oplossing wordt gezocht. Ingrijpen met vergeldingsacties, kan alleen met unanieme toestemming van de VN (met uitzondering van de strijdende partijen).

Bedrijven mogen niet meer international opereren, vestigingen in het buitenland moeten zelfstandig draaien en in het land zelf belasting betalen.

Welvaart moet beter worden verdeeld. De democratie moet worden herzien. Elk gekozen bestuurslid, kamerlid of minister legt directe verantwoording af en wordt direct vervangen indien blijkt dat men niet integer handelt. Ik noem maar wat.

We moeten als mensheid ons bewust worden van hoe de wereld nu in elkaar zit. De westerse wereld zal een flinke stap terug moeten doen qua welvaart. Beter goedschiks als kwaadschiks, waar het nu op uit draait.

Afijn, er zijn echt wel oplossingen voor een betere wereld. Geen van allen eenvoudig, maar wel mogelijk.

• Leuk 1
@dR3 : Heb ik ook al eens gepost, een echte eye opener omdat velen niet beseffen hoe het werkt en hoe subjectief cijfers kunnen overkomen tov tijd.

Misschien kwam ik wel bij die video dankzij jouw tip, in dat geval alsnog bedankt. Voor mij was het ook een eye-opener; constante groei klinkt heel positief maar is niet houdbaar en de snelheid waarop dat gebeurd is schrikbarend. En dan te bedenken dat de economie draait op constante groei...

Weer een prachtig stukje @Kans, echt. Kon ik het maar zo verwoorden. Maar volgens mij is het niet echt heel moeilijk op te lossen.

Best Orakel, pisbuis der Engelen, Keyser der Wrake ende Halfhartigheid... ;)

Laten we beginnen met: Wie en hoe ga je deze schulden aflossen? Aan wie zijn we al dat geld schuldig? Wat!? De banken... Oké, we schrappen de schuldenberg en gaan weer geld creëren zonder rente.

Hoe stoppen we oorlogen? We nodigen alle landen ter wereld uit zitting te nemen in de VN. Oorlogen tussen landen worden verboden. Komt het toch tot een oorlog, dan moet de VN tussenbeide komen met een vredesmacht, waarna een politieke oplossing wordt gezocht. Ingrijpen met vergeldingsacties, kan alleen met unanieme toestemming van de VN (met uitzondering van de strijdende partijen).

Bedrijven mogen niet meer international opereren, vestigingen in het buitenland moeten zelfstandig draaien en in het land zelf belasting betalen.

Welvaart moet beter worden verdeeld. De democratie moet worden herzien. Elk gekozen bestuurslid, kamerlid of minister legt directe verantwoording af en wordt direct vervangen indien blijkt dat men niet integer handelt. Ik noem maar wat.

We moeten als mensheid ons bewust worden van hoe de wereld nu in elkaar zit. De westerse wereld zal een flinke stap terug moeten doen qua welvaart. Beter goedschiks als kwaadschiks, waar het nu op uit draait.

Afijn, er zijn echt wel oplossingen voor een betere wereld. Geen van allen eenvoudig, maar wel mogelijk.

Als zelfs de gemiddelde pannenkoek :p met zinniger oplossingen komt dan een leger Eurosauriërs, zijn we eigenlijk sukkels dat we die lui nog steeds aan laten rotzooien en kwanselen.

Als zelfs de gemiddelde pannenkoek :p met zinniger oplossingen komt dan een leger Eurosauriërs, zijn we eigenlijk sukkels dat we die lui nog steeds aan laten rotzooien en kwanselen.

Eurosauriër kun je ook vervangen voor ambtenaar, dan klopt je zin nog steeds. :)

Misschien kwam ik wel bij die video dankzij jouw tip, in dat geval alsnog bedankt. Voor mij was het ook een eye-opener; constante groei klinkt heel positief maar is niet houdbaar en de snelheid waarop dat gebeurd is schrikbarend. En dan te bedenken dat de economie draait op constante groei...

Dank! Nuttige video! @wodan / @dr3

@Kans: niet minder, juist meer landen gaan olie verhandelen in dollars. Daarvan is Irak en Libië het meest recente voorbeeld. Syrië volgt, misschien Iran. Zo houden ze het nog even vol. Landen worden gedwongen om olie voor dollars te verkopen.

De schuld wordt niet terug betaald, dat kan niet en zal nooit gebeuren. Dat zou geld vernietiging zijn en hierop is het model niet gebaseerd. Er zal overgestapt moeten worden op een nieuw model. Misschien wel volledig digitaal, goed te controleren en zogenaamd eerlijker dan het huidige systeem. Nou de conspiracy fanaten onder ons mogen bedenken of we daarmee beter af zijn;)

Ik werk bij een bank en ben er ook van overtuigd dat het imploderen van het financiële systeem steeds dichterbij komt.

(financiële) assets zijn geen bezittingen, maar zijn enkel claims op schuld.

Toch kun je zelf als individu iets doen en als iedereen het doet wordt je samen krachtiger, reduceer je blootstelling aan dit financiële systeem zo veel als mogelijk.

3169805_orig.jpg.164beeeb3677bcabc5c24d987fc6c03a.jpg

• Leuk 1
Gast gebruikersnaam

Zo lang ze (bankiers en hen die ze aansturen) nog "slachtoffers" kunnen vinden in zgn groeilanden zoals China en India zullen ze nog eea voor zich uit kunnen schuiven. De geldstroom (lees welvaart) verplaatst zich naar hen, ons uitgebuit, leeggeplukt en volgestouwd met schulden achterlatend.

De gemiddelde Noorman deed in principe hetzelfde, zij het op een directere manier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...