Ga naar inhoud
GENEGEERD

Noodsignaal in edc, bob of medical bag?


appelflapje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als dit: http://www.bootschappen.nl/nico-signal.html legaal is in nederland (niet buiten mee gaan lopen spelen natuurlijk maar om in huis te hebben en een keertje te testen met oud en nieuw), dan moet deze dat ook zijn:

 

http://www.asmc.de/en/Camping/Accessories/Signalling/Smoke-signals/Comet-Personal-Signal-Launcher-Set-p.html

 

Als dat zo is zou die te overwegen zijn voor in de BoB. Handzaam, en de patroon zit niet in het ding waarmee je het afschiet bij opslag dus er kan niets gebeuren. Behoorlijk sterke container ook zo te zien.

 

Weet iemand zeker of het wel of niet mag hier? Die wapenwet hier in NL is zo wazig dat ik wel eens aan agenten (ja, van de bijzondere wapens) dingen gevraagd heb die ze ook gewoon niet wisten.

 

Edit: Om die asmc link te zien moet je even aangeven lid te willen worden (Tijdelijk) van een wat ze clubje noemen. Kost niets, je hoeft niets in te vullen. Meer zoiets als bij de wat pikantere sites waarbij je even moet bevestigen 18 jaar of ouder te zijn :) Hebben ook rookpotten zag ik maar waar test je die, zelfs met oud en nieuw ben ik niet bereid om de hele buurt onder de oranje rook te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.Edit: Om die asmc link te zien moet je even aangeven lid te willen worden (Tijdelijk) van een wat ze clubje noemen. Kost niets, je hoeft niets in te vullen. Meer zoiets als bij de wat pikantere sites waarbij je even moet bevestigen 18 jaar of ouder te zijn :) Hebben ook rookpotten zag ik maar waar test je die, zelfs met oud en nieuw ben ik niet bereid om de hele buurt onder de oranje rook te zetten.

 

En om deze 18 plus artikelen te kopen moet je ook nog eens een keer bewijzen met legitimatie dat je 18 bent of ouder, en ze controleren de lokale wetten ook.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://survivalgear.nl/products/mini-flares

 

Compact en redelijk veilig lijkt me. Nederland is klein maar kan toch ook als noodsignaal dienen of alarm, waarschuwing tijdens bugout

 

http://www.bootschappen.nl/nico-signal.html

 

Iets groter maar ook minder storing gevoelig

 

WR

 

Ik heb die mini-flares in mijn BOB zitten, samen met een rode rookfakkel. Ik ga er vooralsnog van uit dat ik prep voor een natuurramp (bijv overstroming ofzo) en dan vind ik het wel fijn om juist gezien te worden als ik op mijn dakterras zit.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die mini-flares in mijn BOB zitten, samen met een rode rookfakkel. Ik ga er vooralsnog van uit dat ik prep voor een natuurramp (bijv overstroming ofzo) en dan vind ik het wel fijn om juist gezien te worden als ik op mijn dakterras zit.
Heb je ook een gewoon wit laken om op te hangen? Niet zo stoer, wel zo nuttig en doet het altijd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelflapje miniflares zijn prima , en zowel overdag als s'nachts goed zichtbaar overdag tot plm 2 km bij open terrein ( maar wel goed waterdicht opbergen (ook al zijn ze geseald) ) wil je beter dan zijn er grotere , zowel fakkels als vuurpijl vorm deze gaan tot 300 meter hoogte en zijn tot 12 km zichtbaar s'nachts '' een goede fluit is ook zijn geld waard

en hoorbaar tot een paar honderd meter .Een goede seinspiegel is ook zijn geld waard deze kan zelfs zichtbaar zijn tot tig km ( naar vliegtuigen) en er kan weinig aan kapot gaan

maar het is allemaal wel afhankelijk van wat de bedoeling ervan is , welk terrein en omgeving ed

check pm

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog ergens 2 van die oranje fakkels liggen voor in een stadion. Trek je ook wel aandacht mee, vooral s'nachts denk ik. Maar voor in een BoB te lomp en kwetsbaar (=link). Op je dakterras echter prima. Wel ff dat witte laken binnenhalen eerst :) En ik zat te denken, als het mistig is, kun je met een redelijke laserpointer ook een mooie lichtstraal maken. Maar die mogen hier niet toch? Tot een 1 milliwat of zo? Die op internet van 1 of 2 watt zouden daar prima voor zijn. Niet OP de helicopter richten natuurlijk :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Als je mobiele telefoon onverwachts niet meer werkt, kun je toch nog 112 bellen in een gebied met GSM-bereik. Dat kan met een opgeladen reserve mobiele telefoon. Daarvoor hoeft er geen SIM-kaart in te zitten, en hoef je dus ook geen abonnement of prepaid-kosten te betalen.

 

Het is aan te raden om die reserve telefoon waterdicht te verpakken in een flesje met wijde opening of in een speciaal waterdicht etui uit een outdoor-winkel. En je moet regelmatig controleren of de batterij van die backup-telefoon nog is opgeladen.

 

Als het netwerk van mobiele telefoons niet meer functioneert, kun je om hulp vragen via grote letters (SOS) die je maakt van takken of stenen, gebaren enzovoort. Of door via morse SOS-signalen te geven met een signaalfluitje, signaalspiegeltje, geïmproviseerde vlag, led-zaklampje, of rooksignalen.

 

Noodfakkels en lichtkogels kunnen wel worden opgemerkt op open water en in berggebieden, maar ze werken maar heel eventjes. Je kunt ze bijvoorbeeld gebruiken als er een reddingshelikopter in de buurt vliegt, die jou zoekt.

 

Maar dan moeten wel eerst je vrienden 112 bellen. En dat doen ze alleen als ze weten dat je in problemen bent. Ze moeten daarvoor dus weten waar je ongeveer bent, wat je route is, en wanneer je met hen contact opneemt. Als je op dat tijdstip geen contact met hen opneemt, kunnen ze 112 bellen, als je dat met hen afspreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breek lichtjes is misschien ook een idee .

 

Geert

 

Ik heb bij de prepshop 2 gele breekstaven aangeschaft die 24 uur licht geven. Naast het fluitje en de spiegel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...