Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prep oefening


Gast Sandokan

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 178
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In iedergeval 9 deelnemers. Nog even afwachten wat Dr.Prepper besluit te doen: dan zijn het er 10

Cyberbeer, 12gauge en Xychix, wanneer hebben jullie vakantie?

 

Sandokan; ik ben er elk moment klaar voor om 72-uur te doen.

De maand "winkelloos leven" is nu voorbij. Was heerlijk rustig!! :D

Laat maar weten wanneer je wil beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In iedergeval 9 deelnemers. Nog even afwachten wat Dr.Prepper besluit te doen: dan zijn het er 10

Cyberbeer, 12gauge en Xychix, wanneer hebben jullie vakantie?

 

Sandokan; ik ben er elk moment klaar voor om 72-uur te doen.

De maand "winkelloos leven" is nu voorbij. Was heerlijk rustig!! :D

Laat maar weten wanneer je wil beginnen.

 

ik ben erg benieuwt naar je maand winkelloos leven, ben je van plan om er een stuk over te schrijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil best meedoen maar A. ik heb geen vakantie (en mij werk draait om de pc.. wil ook niet ontslagen worden dus tsjah) daarbij B. stel je doet nu een oefening ga je lekker van je geprepte voorraden zitten snoepen en dan moet je nog maar kijken of je dat weer aangevult krijgt. Stel dat de shtf binnenkort is heb je een belangrijk deel al verspilt. En daarnaast de achterstand die je hebt.. je had veel meer kunnen hebben als je het niet opmaakt

 

Overigens vind ik het idee wel goed je ziet wel of je iets mist maar volgens mij kan je die conclusie al in 1 dag oefening trekken.. (of een weekendje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dan weet ik in ieder geval dat ik goed gegeten heb voor shtf...

maar de hele oefening draait niet alleen om voedsel.. het gaat over je hele systeem en je eigen tekort komingen of die van je preps..

ik kom daar liever nu achter op deze manier dan later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk initiatief, maar ik doe niet mee.

 

Sandokan, ik ga er gemakshalve even van uit dat jij alleenstaand bent? Of in ieder geval alleen woont? Stel je eens voor dat je een vrouw twee kleine kinderen en een baby hebt...

 

Ik ben er van overtuigd dat ik hen uitstekend kan verzorgen tijdens een SHTF, maar ze zien me aankomen zeg: "Zo jongens, papa heeft het water afgesloten, de stoppenkast onklaar gemaakt en de gasleiding afgesloten, en nu gaan we lekker SHTF spelen de komende 72 uur!". Geloof me, dan heb ik pas écht een SHTF situatie hier!!! Hihihi! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

Maicha, het ging om 72 uur he, geen 6 weken;

als je nu niet terug kan vallen op je beschikbare voorraden wanneer je onverwachts 72 uur niet aan eten kan komen dan zul je het ook niet gaan redden als er echt iets is; dan heb je nl veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig supplies in huis en geen methodes om aan eten te komen buiten de voorraadkast

tragisch!

ik respecteer uiteraard als mensen door omstandigheden of werk niet in staat zijn aan zoiets mee te doen,

maar ik hoop toch tenminste dat iedereen er de zin en noodzaak van inziet

 

ik heb ook geen zin om al die alternatieven te gaan toepassen

en 72 verstoken te zijn van mijn computer

maar het is gewoon een heel goede test

DR3 zei het geloof ik ook al 'hoe anders kun je zien wat er nog ontbreekt of wat er niet werkt'

kijk wat voor jou werkt Maicha -

 

groetjes,

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

Johnny, als je dat niet kan uitleggen en toepassen dan heb je een probleem wanneer er echt iets gebeurt

echt, mensen, dit is geen hobby of vrijetijdsclubje

dit gaat over survival

maar misschien zit ik gewoon op de verkeerde plek, dat kan ook -

 

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

wil niet zeggen dat je op de verkeerde plek zit, jij kijkt alleen iets verder dan de rest, mischien is het ook wel iets anders dat weet ik niet, maar ik kan johnny geen ongelijk geven.. hij heeft een gezin en ik snap best dat hij daarom hier niet aan mee wilt doen..vooral niet met een baby erbij.. daarnaast ken je zijn situatie niet he.. voor het zelfde geld is er wat met 1 van hen waardoor ze elektra nodig hebben.. je weet maar nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

zo - en om het nog leuker allemaal te maken:

 

===============================================================================================

NEWSFLASH

 

NASA maakt bekend dat er maandagochtend om 06:00 uur een enorme zonnevlam de aarde zal bereiken

NASA verwacht dat door dit natuurlijke fenomeen de electriciteitsvoorziening in het hele land ernstig ontregeld zal raken

verwacht wordt dat dit tot donderdagochtend kan duren

 

De regering raadt iedereen aan om voorzorgsmaatregelen te treffen en rekening te houden met ernstige ontwrichting van de samenleving.

Winkels en banken zullen gesloten blijven als de energievoorziening uitvalt, openbaar vervoer ligt stil,

en het is zeer waarschijnlijk dat uw auto en al uw electronische apparatuur het niet zal doen.

U wordt aangeraden dit ook niet te proberen wanneer u ziet dat de stroom uitvalt,

omdat u daarmee de electrische circuits kapot zult maken en mogelijk brand kunt veroorzaken in huis.

Tevens raad de regering u aan om geen open vuur te maken in de natuur vanwege brandgevaar,

we hebben immers nu al een fase oranje in de oostelijke en zuidelijke provincies van het land!

 

We wensen u kalmte toe en hopen dat u dicht bij huis met uw familie de tijd goed door komt

 

============================================================================================

 

maandag om 06:00 gaat de oefening dus van start voor wie mee wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan
wil niet zeggen dat je op de verkeerde plek zit, jij kijkt alleen iets verder dan de rest, mischien is het ook wel iets anders dat weet ik niet, maar ik kan johnny geen ongelijk geven.. hij heeft een gezin en ik snap best dat hij daarom hier niet aan mee wilt doen..vooral niet met een baby erbij.. daarnaast ken je zijn situatie niet he.. voor het zelfde geld is er wat met 1 van hen waardoor ze elektra nodig hebben.. je weet maar nooit

 

zijn twee dingen waarom ik het zorgelijk vind wat Johnny zegt

1. vraag ik me af in hoeverre zijn parten rop de hoogte is en actief mee doet aan deze voorbereiding; als dat niet zo is hefet hij ene probleem

2. ik vind het gewoon naief als je met excuses komt van 'ze zien me aan komen'. Jah het is oncomfortabel en vervelend, maar juist daardoor leer je en kun je zien waar je tekort schiet. Het is riskant, en vooral met een baby en kleine kinderen als je denkt dat dat dan wel vanzelf gaat als TSHTF tzt.

 

Overigens, de baby merkt er niets van, en kleine kinderen kun je heel speel juist motiveren voor zoiets als een avontuur. EN als ze gaan mekkeren omdat de Play Station het niet doet, tsja, dat is dan pech, dan spelen ze maar weer eens met gewoon speelgoed :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

Johnny, of ik alleen ben of niet doet er helemaal niet toe. Ik ben hier niet gekomen op dit forum om beetje lol te trappen en hobbyclubje te spelen, het gaat mij en mijn dierbaren om overleven. En juist daarom is deze actie zo zinvol voor wie dat inziet. Staat iedereen vrij, maar als je echt geloofd dat dit preppen belangrijk voor je is, en snapt waarom, dan zul je aan zo'n oefening - desnoods voor 48 uur - meedoen.

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ook al vind jij het slecht.. het is en blijft zijn keuze.. ik ben vrijgezel voor mij maakt het weinig uit.. de koelkast en vriezer is altijd leeg dus er kan weinig tot niks overstuur gaan.

 

hey ik mag gebruik maken van al mijn preps ;) wie weet heb ik wel wat waardoor ik gewoon kan touren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johnny, of ik alleen ben of niet doet er helemaal niet toe. Ik ben hier niet gekomen op dit forum om beetje lol te trappen en hobbyclubje te spelen, het gaat mij en mijn dierbaren om overleven. En juist daarom is deze actie zo zinvol voor wie dat inziet. Staat iedereen vrij, maar als je echt geloofd dat dit preppen belangrijk voor je is, en snapt waarom, dan zul je aan zo'n oefening - desnoods voor 48 uur - meedoen.

 

Sandokan

 

Beste Sandokan,

 

Gezien je antwoord kan ik er dus gemakshalve van uit gaan dat je nog alleenstaand bent. Wellicht zit je zelfs nog op school, afgaande op eerdere berichten van je die ik in dit forum heb gelezen.

 

Als jij "Shit hit the fannnetje" wil spelen, moet je dat vooral doen. Ondertussen moet je proberen om niet je mening en zienswijze andere mensen op te dringen. Vooral omdat je geen enkel inzicht hebt in die persoon en zijn/haar omstandigheden. Je komt zeer vooringenomen over. Wellicht dat het met je leeftijd te maken heeft, dan is het niet erg, zo was ik wellicht vroeger ook. Probeer eerst te luisteren en dan pas te reageren. Wat voor jou waar is hoeft niet de waarheid voor een ander te zijn.

 

Probeer te werken aan geweldloze communicatie, ook dat kan je helpen in een daadwerkelijke SHTF.

 

Succes!

 

Johnny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

Johnny, je reactie doet me lachen knul. Ik ben ws ouder dan jij en je weet ook niets van mijn thuissituatie of onder welek omstandigheden ik moet overleven WTSHTF. Ik ben gewoon serieus en ik neem dingen ook gewoon nuchter op. Als jij niet mee wil doen moet je dat zelf weten. EN je argumenten kunnen best legitiem en begrijpelijk zijn. Maar als je iets snapt van preppen dan zul je weten dat er geen excuses of uitvluchten zijn als iets echt gebeurt. EN dan ben je gewoon een ervaring rijker als je wel zoiets uitprobeert. Maar je moet het zelf weten, ik kijk niemand e rop aan als ze dat niet doen. Even goede vrienden hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

preppie, nou maandag om 6 uur 'sochtends gaat het van start, dus laten we zien wie er mee kan doen en het volhouden kan...

zelfs als het maar 24 uur zou lukken heb je een rijke ervaring gemaakt... ik ben benieuwd

 

voor de helderheid, ik had er helemaal gene zin meer in door de lauwe reacties,

en ik zie er ook tegen op,

maar ik heb volkomen rust voor mezelf hier omdat ik gewoon goed ben voorbereid

laat maar komen wat mij betreft...

 

 

Sandokan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johnny, je reactie doet me lachen knul. Ik ben ws ouder dan jij en je weet ook niets van mijn thuissituatie of onder welek omstandigheden ik moet overleven WTSHTF. Ik ben gewoon serieus en ik neem dingen ook gewoon nuchter op. Als jij niet mee wil doen moet je dat zelf weten. EN je argumenten kunnen best legitiem en begrijpelijk zijn. Maar als je iets snapt van preppen dan zul je weten dat er geen excuses of uitvluchten zijn als iets echt gebeurt. EN dan ben je gewoon een ervaring rijker als je wel zoiets uitprobeert. Maar je moet het zelf weten, ik kijk niemand e rop aan als ze dat niet doen. Even goede vrienden hoor!

 

Beste Sandokan,

 

Leuk, zo'n polemiek maar we schieten er niks mee op. Wel fijn dat ik je heb kunnen laten lachen, weer een goede daad gedaan vandaag.

 

Het is geen wedstrijd. Ik ben diep geroerd dat je dermate zorgen maakt over mijn situatie, mijn preps en vooral mijn ervaringen.

 

Mijn excuses als ik je beledigd hebt met mijn aanname dat je nog jong bent. Vreemd, want veelal vinden mensen dat juist een compliment!

 

Okay, ik geef toe, mijn aanname was gebaseerd op het feit dat je berichten doorgaans nogal wat schrijffouten bevatten en door de ietwat kinderlijke manier van schrijven. Heel flauw van me. Anyway, ik weet inderdaad nog altijd niet hoe je gezinssamenstelling er uit ziet maar het is wel duidelijk. Ik ben blij dat je dermate overtuigd bent van je preps dat je elke situatie doorkomt.

 

Groeten,

 

"Knul" Bravo ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...