Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Hier zijn we nu, eenvoudiger kan ik het niet maken

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Leuk foto en de boodschap is helder maar daarom niet per se waar. Is nergens op gebaseerd.

Ja die Kans probeert zich er vandaag vanaf te maken. Normaal heeft -ie lappen met tekst vol argumenten en kleurrijke vergelijkingen. Ik zal in het kort zeggen wat-ie bedoelt:

Heeft U ook dat gevoel dat U in een SNELKOOKPAN zit, waarbij de temperatuur en de druk continu oplopen? Dat U een stuk gevuld schapendarm bent, tussen de Syrische aardappels, de Amerikaanse pepers, de Russische kruidnagels en de uien van de banken? Dat elk moment het fluitje van de druk kan waarschuwen dat het vuur lager moet? Dat de aarde opwarmt, dat de sociale cohesie tussen de mens-moleculen langzaam aan het verdampen is? Dat je eigenlijk wenst dat je in Papoea Nieuw Guinea woonde midden in het bos en nog nooit een iPad had gezien, nog nooit een Bush, een Putin, een Bernanke of een Berlusconi had zien preken op TV? Dat je nog nooit Coca Cola had gedronken? Dat je niet wist dat jouw machtige mobieltje door chinese kindervingers in elkaar is gepeuterd....dat je je geen zorgen hoefde te maken over de opwarming van de aarde en de koralen die verdwijnen...de overbevissing, de kap van oerbossen...oh, fuck ja, hier aan de rand van het bos zijn ze wel bezig....palmolieplantages, soja plantages....gooi maar een scheutje soja olie in de pan aub.

Weet je, ik ben nu zover dat ik denk: ik hou van elk mens, maar we doen het zo verdomde slecht met zijn allen, we VERDIENEN het om kapot te gaan, om op het randje van uitsterven te komen. Of iut te sterven. Ik hoop ook stiekem op een virus waar de helft aan dood gaat. Sorry hoor, neem me niet kwalijk dat ik dat zo vrijuit schrijf, maar de smakeloze prut die nu in de snelkookpan zit is te droog gekookt, te lang, te gaar. Over zijn smaak-hoogtepunt heen.

Iemand die zich Moonraker van 007 herinnert? Mocht ik in het bezit komen van een slordige $100 Miljard, dan ging ik nu een ruimtestation bouwen.....en drukte ik met liefde op de knop [ Destroy ] en had ik de terugkeercapsules gevuld met reproducerende aantrekkelijke weldenkende mensen - ja zoiets als ikzelf natuurlijk en jullie :o

Laat maar komen die SHTF ik ben er niet klaar voor, ik wil het niet, ik zal vechten en huilen en kruipen en bloeden, maar weten dat ik het samen met mijn soortgenoten te bar heb gemaakt. Dus ja, het plaatje van @Kans klopt, we staan bovenaan een Rollercoaster, ik vrees alleen dat de rails beneden aan ophouden. Misschien dat de mensen achteraan in de karretjes nog een kans maken te overleven....

• Leuk 1
Leuk foto en de boodschap is helder maar daarom niet per se waar. Is nergens op gebaseerd.

Als je zou vragen naar onderbouwing dan kan ik er wat mee?

Nu je het zo brengt kan ik echter alleen de wedervraag stellen:

Waarom is het niet waar, of zou het nergens op gebaseerd zijn ?

Grr

K a n s

Mooie graphic @Kans

Hoe ik de graphic interpreteer:

De top van die rollercoster waar we ons inderdaad bevinden hebben we bereikt door de grootste bubble die onze economie ooit heeft gekend.

Namelijk het idee en het geloof (bubble dus) dat de overheden garant kunnen staan voor al die gemaakte schulden.

Het werkt tot er moet betaald worden, dan stort het ineen.

De staatsgaranties in alle mogelijke vormen zijn een enorm gevaar voor de globale macro en micro economie.

Als je erover nadenkt zie je vast samen met mij in dat als deze bubble barst onze rollercoster met een duizelingwekkende snelheid naar beneden dondert,

en geen enkel remsysteem houdt die nog tegen.

Als je zou vragen naar onderbouwing dan kan ik er wat mee?

Nu je het zo brengt kan ik echter alleen de wedervraag stellen:

Waarom is het niet waar, of zou het nergens op gebaseerd zijn ?

Grr

K a n s

Crisissen en een beurskrach is van alle tijden. En zeker de huidige crisis is veel dieper dan die uit de afgelopen decennia. Het zijn echter grotendeels op zich zelf staande crisissen en ja natuurlijk is wel enige correlatie. Maar een achtbaan waarbij de diverse crisissen worden uitgebeeld door steeds groter wordende hoogten en diepere dalen in een kandanz en suggererend dat de volgende klap niet is te overzien is op geen enkele manier onderbouwd en al zou het zo zijn. Wat brengt ons die bangmakerij? Heeft de tekenaar van de achtbaan die perfect weet hoe het zit, ook een oplossing voor het probleem en zo nee tief dan op met je bangmakerij (en nee, dat is niet tegen jou gericht kans). Ik hoop dat je me begrijpt.

Ik denk dit ik het snap.

Helaas zijn dit soort plaatjes voor sommige begrijpbaar en wellicht een reden om er verder in te duiken.

Tja of het bangmakerij is...

Hmm heb je liever dat iedereen de msm volgt en denkt dat er niks aan de hand is?

Zowel overdrijven dat het goed gaat als overdrijven dat het slecht gaat is niet goed.

Maar ik denk dat je moeilijk kunt overdrijven over hoe slecht het aan het gaan is, en wat er ons, denk ik, nog te wachten staat.

Als ik dan de berichten van de msm moet compenseren, om hun optimisme te compenseren, dan zou ik niet eens weten hoe ik dat zou moeten doen?

Prep ze,

K a n s

Het biedt geen enkele toegevoegde waarde om een dergelijke tekening te maken ( en nogmaals, niet omdat jij deze hier plaatst). Je maakt mensen bang en wat brengt ons dat?! Waar was de mooie tekenaar 15 jaar terug? Als je weet het zit, moet je het ook hebben zien aankomen. De loops worden immers steeds groter. Was leuker geweest wanneer hij met zijn tekening eerder was gekomen. Als ik de tekenaar sprak ik vragen en nu? Tien tegen een dat een oplossing uitblijft.

Ja die Kans probeert zich er vandaag vanaf te maken. Normaal heeft -ie lappen met tekst vol argumenten en kleurrijke vergelijkingen. Ik zal in het kort zeggen wat-ie bedoelt:

Heeft U ook dat gevoel dat U in een SNELKOOKPAN zit, waarbij de temperatuur en de druk continu oplopen? Dat U een stuk gevuld schapendarm bent, tussen de Syrische aardappels, de Amerikaanse pepers, de Russische kruidnagels en de uien van de banken? Dat elk moment het fluitje van de druk kan waarschuwen dat het vuur lager moet? Dat de aarde opwarmt, dat de sociale cohesie tussen de mens-moleculen langzaam aan het verdampen is? Dat je eigenlijk wenst dat je in Papoea Nieuw Guinea woonde midden in het bos en nog nooit een iPad had gezien, nog nooit een Bush, een Putin, een Bernanke of een Berlusconi had zien preken op TV? Dat je nog nooit Coca Cola had gedronken? Dat je niet wist dat jouw machtige mobieltje door chinese kindervingers in elkaar is gepeuterd....dat je je geen zorgen hoefde te maken over de opwarming van de aarde en de koralen die verdwijnen...de overbevissing, de kap van oerbossen...oh, fuck ja, hier aan de rand van het bos zijn ze wel bezig....palmolieplantages, soja plantages....gooi maar een scheutje soja olie in de pan aub.

Weet je, ik ben nu zover dat ik denk: ik hou van elk mens, maar we doen het zo verdomde slecht met zijn allen, we VERDIENEN het om kapot te gaan, om op het randje van uitsterven te komen. Of iut te sterven. Ik hoop ook stiekem op een virus waar de helft aan dood gaat. Sorry hoor, neem me niet kwalijk dat ik dat zo vrijuit schrijf, maar de smakeloze prut die nu in de snelkookpan zit is te droog gekookt, te lang, te gaar. Over zijn smaak-hoogtepunt heen.

Iemand die zich Moonraker van 007 herinnert? Mocht ik in het bezit komen van een slordige $100 Miljard, dan ging ik nu een ruimtestation bouwen.....en drukte ik met liefde op de knop [ Destroy ] en had ik de terugkeercapsules gevuld met reproducerende aantrekkelijke weldenkende mensen - ja zoiets als ikzelf natuurlijk en jullie :o

Laat maar komen die SHTF ik ben er niet klaar voor, ik wil het niet, ik zal vechten en huilen en kruipen en bloeden, maar weten dat ik het samen met mijn soortgenoten te bar heb gemaakt. Dus ja, het plaatje van @Kans klopt, we staan bovenaan een Rollercoaster, ik vrees alleen dat de rails beneden aan ophouden. Misschien dat de mensen achteraan in de karretjes nog een kans maken te overleven....

Keyser, zo breng je de elite nog op ideeen :) misschien zijn er betere oplossingen waarbij we niet de 99% door de gehaktmolen hoeven te douwen.. (Ik weet het dream on) Maar het word in ieder geval geen makkelijke oplossing

WR

PS @Kans ze plaatje klopt wel vrees ik financieel gezien dan.

Ik denk dat we allemaal wel die frustratie hebben?

Iets zien aankomen wil nog niet zeggen dat je het ook kunt oplossen of voorkomen?

De diverse alternatieve sites ropen al heel lang, ja ook al lang voor 2008, dat dit er aan zit te komen.

Wanneer, en zelfs of al is die kans wel heel klein aan het worden, het omslagpunt bereikt wordt is koffiedik kijken.

Het systeem wordt steeds sneller instabieler en naast de financiele, of juist daardoor?, problemen komt er ju ook steeds duidelijker de oorlogs dreiging bij.

En dan juist in verhouding to de alles komt goed verhalen in de msm ben ik blij met elk nuchter signaal.

En nee die signalen daar wordt je nket vrolijk van, helaas.

Maar als ik mag kiezen tussen een onverwachte ramp of tegenslag, of een die ik al langer zie aankomen en zo goed mogelijk op kan voorbereiden, dan toch maar de laatste?

K a n s

Het biedt geen enkele toegevoegde waarde om een dergelijke tekening te maken ( en nogmaals, niet omdat jij deze hier plaatst). Je maakt mensen bang en wat brengt ons dat?! Waar was de mooie tekenaar 15 jaar terug? Als je weet het zit, moet je het ook hebben zien aankomen. De loops worden immers steeds groter. Was leuker geweest wanneer hij met zijn tekening eerder was gekomen. Als ik de tekenaar sprak zou invraten en nu? Vertel het maar, en nu??
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...