Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ruimte


Navauden

Aanbevolen berichten

Probleem: ik zit vast met preppen :( Ik heb letterlijk geen plaats meer over. Mijn moeder en ik wonen in een klein appartementje, en aangezien ik sinds kort niet meer op kot zit, zijn al mijn spullen van op kot terug naar ons appartement verhuist. Ik heb amper plaats om onze 'gewone' spullen te leggen, of om deftig te kunnen leren, laat staan voor 'extra' voedsel/andere prep-gerelateerde spullen.

 

Hoe doen jullie dit? Vooral naar de mensen gericht die ook enorm weinig plaats hebben ;) Ik heb op DP wel tips gezien van mensen die voedsel onder hun bed verstoppen etc, maar wij hebben massieve bedden dus dat is geen optie. Elke bruikbare tip is méér dan welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wij wonen ook klein; weinig kastruimte, geen eigen oprit, een klein schuurtje waar net twee fietsen en wat tuinspullen in passen en een kleine zolder. Ons eten zit in van die bananendozen, drie tot vier op elkaar past precies en ook het grootste deel van onze 'prepspullen' (slaapzakken, tenten, waterzakken, kooktoestellen etc.) ligt opgestapeld op zolder. Verder heb ik één grote plank in een kledingkast vrijgemaakt voor al het kleinere spul, mijn survival-kit, messen, paracord, verbandspullen, nou ja zo ongeveer alles wat je in een BOB stopt en iedere dag bij je draagt. Mijn BOB staat ook gewoon in een hoek van de slaapkamer.

 

Het is allemaal niet ideaal, ik kan niet even snel nakijken hoe het zit met veel van die spullen. Als ik er iets mee wil moet ik de zolder openmaken en dingen er uit slepen tot ik bij de doos ben waar ik moet zijn. Ik heb een goed geheugen dus ik weet ongeveer war wat ligt maar het blijft behelpen. En ja, ook bij mij is het vol. Inmiddels zijn we zo ver dat we bij een zaak als Ikea gaan kijken naar grote vierkante manden die we bovenop de kasten en kledingkasten kunnen zetten om nog meer prepspullen op te kunnen slaan. Heb je daar nog ruimte voor bij jou thuis?

 

Door veel oude boeken, kerstspullen die we eigenlijk nooit meer gebruikten, kleding, en meer troep weg te gooien hebben wij de afgelopen tijd wat extra ruimte kunnen scheppen op ons zoldertje. Dat is dan ook het enige advies dat ik je kan geven @Navauden: gooi weg wat niet essentieel is. Sommige dingen kun je zelfs goed verkopen op internet en dat levert weer extra prepgeld op ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij wonen ook klein; weinig kastruimte, geen eigen oprit, een klein schuurtje waar net twee fietsen en wat tuinspullen in passen en een kleine zolder. Ons eten zit in van die bananendozen, drie tot vier op elkaar past precies en ook het grootste deel van onze 'prepspullen' (slaapzakken, tenten, waterzakken, kooktoestellen etc.) ligt opgestapeld op zolder. Verder heb ik één grote plank in een kledingkast vrijgemaakt voor al het kleinere spul, mijn survival-kit, messen, paracord, verbandspullen, nou ja zo ongeveer alles wat je in een BOB stopt en iedere dag bij je draagt. Mijn BOB staat ook gewoon in een hoek van de slaapkamer.

 

Het is allemaal niet ideaal, ik kan niet even snel nakijken hoe het zit met veel van die spullen. Als ik er iets mee wil moet ik de zolder openmaken en dingen er uit slepen tot ik bij de doos ben waar ik moet zijn. Ik heb een goed geheugen dus ik weet ongeveer war wat ligt. Het blijft behelpen. En ja, ook bij mij is het vol. Inmiddels zijn we zo ver dat we bij een zaak als Ikea gaan kijken naar grote vierkante manden die we bovenop de kasten en kledingkasten kunnen zetten om nog meer prepspullen op te kunnen slaan.

 

Door veel oude boeken, kerstspullen die we eigenlijk nooit meer gebruikten, kleding, en meer troep weg te gooien hebben wij de afgelopen tijd wat extra ruimte kunnen scheppen op ons zoldertje. Dat is dan ook het enige advies dat ik je kan geven @Navauden: gooi weg wat niet essentieel is. Sommige dingen kun je zelfs goed verkopen op internet en dat levert weer extra prepgeld op ...

 

 

De meeste dingen die je opsomt heb ik al gedaan.. Spullen die niet meer worden gebruikt verkopen/weggooien: check! De helft van mijn kleerkast en die van mijn moeder is al opgegeven aan prepspullen: check! Een zolder/schuur hebben we niet ( :( ). Een kelder wel, maar die is 'open', iedereen kan er dus in. Ook niet echt ideaal om spullen in te bewaren, het zou binnen de dag weg zijn... :/

 

Ik zit echt met de handen in het haar, pff :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem: ik zit vast met preppen :( Ik heb letterlijk geen plaats meer over. Mijn moeder en ik wonen in een klein appartementje, en aangezien ik sinds kort niet meer op kot zit, zijn al mijn spullen van op kot terug naar ons appartement verhuist. Ik heb amper plaats om onze 'gewone' spullen te leggen, of om deftig te kunnen leren, laat staan voor 'extra' voedsel/andere prep-gerelateerde spullen.

 

Hoe doen jullie dit? Vooral naar de mensen gericht die ook enorm weinig plaats hebben ;) Ik heb op DP wel tips gezien van mensen die voedsel onder hun bed verstoppen etc, maar wij hebben massieve bedden dus dat is geen optie. Elke bruikbare tip is méér dan welkom!

 

Neem verhuisdozen. Gooi ze vol. Schuif bed opzij, één of twee lagen dozen stapelen. Meet de hoogte, breedte, lengte en koop stevige houten platen in die maat, schroef deze vast op je bedombouw (je hebt natuurlijk wat overlap gebruikt bij het meten) en aldus kun je onder één bed vijftien tot twintig dozen kwijt. Niemand die het ziet.

 

@xinix ixie t nu pas....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het tijd word dat je zelf je meubels gaat maken. een grote doos is bv een perfecte eet tafel en kan je vol proppen. een zetel kan je in principe ook een bak van maken. of een blikken rek maken. ik denk dat er voldoende meubelen kunnen worden omgetoverd tot laadruimte/bak. en zit je dat toch al op dit niveau van preppen dan blijven er nog maar 2 opties over.

 

1 verhuizen

2 dingen gaan begraven in lucht en vocht dichte bakken

 

voor de tafel is een groot krat met een groot tafel laken over al voldoende

voor de zetel ga je wel wat meer skills nodig hebben maar het blijft simpel 6 houten platen en 2 scharnieren en wat schroeven en eventueel de kussens van je huidige sofa

 

ik zou plannetjes geven maar heb er nu toch niet direct goesting in om die uit te tekenen in te scannen en te delen. moest je me echt niet begrijpen laat het dan maar horen dan teken ik het wel rap uit (sorry zondag me enige vrije dag ben ik wat luier als anders ^^)

Link naar reactie
Delen op andere sites

-onder je bed

-onder je keukenkasten

-planken boven de deuren maken,kan je ook wat op kwijt.

-kijk in eens of je in je kasten bodems geen dubbele bodem kan maken

 

dit is het eerste wat bij mij opkomt.

Maar als je even erop googled ( nederlands of engels) kom je heel veel leuke dingen tegen,tot aan een zelfgemaakte poef met flessen rijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onder allerlei kastjes en tafels je preps neer zetten, ik zag laatst ook een filmpje van een man die een voedsel pakket had gemaakt voor 3dagen dus water en voedsel en dit in een mylar bag met natuurlijk zuurstof absorbers en daarom heen nog een paar extra grote plasticzakken en die had ie dichtgeknoopt en toen in water laten zakken met een touw eraan en die begraven zodat alleen hij wist hoe je er bij kwam en dus het pakket eruit kon halen dit zou ook mogelijk zijn met gear en natuurlijk is begraven tussen een boel bosjes in een hele goede optie maar dit zou ik alleen voor voedsel doen en niet met spullen hoogstens wat touw.

 

succes, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ver gaan....

 

Als je al je muren van een spaanplaat voorzet wandje voorziet van een blik/pot dik worden je kamer gang enz een stuk kleiner maar kun je enorm veel potten en blikken kwijt....

Je hebt om de 50 cm of zo wel een staander nodig dus een framewerk waar alles op rust potten en ertegen je spaanplaat.

Hou rekening met het gewicht dat zal heel snel oplopen..

 

De rest heb ik al zo' n beetje voorbij zien komen..

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handige tips al allemaal!

 

Het vergoten van al bestaande opbergruimte is ook een goede:

- Zorgen voor stapelbare kratten/kisten in kasten, bakjes in keukenkasten of het eventuele bijmaken van extra planken, zodat alle ruimte wordt benut.

- Dozen/bakken voor óp kasten, onder je massieve bed, onder de bank - of simpelweg in alle meubels die hol zijn.

- Gebruik maken van slimme opbergers; rails om kratten aan het plafond te kunnen schuiven, fietsen op te hangen.

- Een stang in een ongebruikte hoek, waar je kleding en andere spullen aan kunt hangen.

- Rekjes en haken (of zo'n ding waar je schoenen in kunt stoppen) aan de binnenkant van kasten maken, zodat je daar ook dingen aan kan hangen.

- Kruipruimtes en zolderhoekjes ontdekken, maar ook meterkasten en de ruimtes rondom de cv-ketel.

 

En om te zorgen dat je zelf niet vergeet waar je alles hebt gelaten, gewoon een lijst bijhouden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

Onder de keukenkasten zit wellicht nog redelijk wat ruimte. De plint verwijderen en dan heb je waarschijnlijk een mooie plek om niet al te grote zaken op te bergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, veel nuttige tips ! Bedankt iedereen !

 

De meeste kan ik (spijtig genoeg!!) echter al niet uitvoeren. Aangezien ik in een huur-appartement woon, mag ik geen gaten in de muur boren / plafond verlagen /plinten losmaken etc.. Verhuizen is spijtig genoeg ook geen optie, daar hebben we geen geld voor en dat mag niet zomaar (doordat we van het ocmw leven). Boven onze kasten is ook geen optie meer, die staan zowat volgestapeld tot op het plafond. Ik woon echt in een kruipkot!

 

Zoeken naar dubbele bodems in kasten en bv. in de zetel spullen zetten is misschien wel een goed idee! Daar ga ik morgen eens werk van maken se! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...