Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe ziet een shtf eruit?


Kans

Aanbevolen berichten

We praten erover proberen ons er iets bij voor te stelen en preppen.

Niks kan je echt voorbereiden op een shtf anders dan "the real stuf"

 

Dus kijk huiver en leer.

De video in de link is uit Syrie, bijna een half uur ellende.

Ellende die zo ver weg lijkt, net als dat ver weg was voor de meeste Grieken, Spanjaarden, Egyptenaren, en ja ook Syrieers:

http://www.shtfplan.com/headline-news/lessons-in-urban-warfare-people-will-die-in-huge-numbers_09072013

 

Prep ze,

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb dit filmpje ook gezien gisteren. Zat in mijn mailbox, de newsletter van shtfschool van selco.

 

Inderdaad het echte gezicht van een shtf, en ook van een revolutie volgens mij. Alhoewel het 'tweede' deel meer lijkt op propaganda voor de rebellen. Waarbij hun 'god' natuurlijk weer blijkbaar de 'enige echte' is.

Religie, en geloof, vooral van de monotheistische godsdiensten, maakt veel kapot, ze vinden allemaal dat hun god gelijk heeft, maar uiteindelijk is het voor velen maar een dekmantel voor hun eigen profijt.

 

Dat is voor mij een van de grootste rampscenario's die je maar kunt indenken, een burgeroorlog in West-Europa. En ik denk dat je op zijn minst een naieve kloot kunt genoemd worden als je denkt dat dat hier niet kan gebeuren.

Maar hoe kun je nu voor zoiets preppen ? Dit filmpje dateert al van bijna een jaar geleden, en ondertussen escaleert de zaak alleen maar. En toen was de oorlog al een jaar of langer bezig.

Als je dat zou projecteren naar "onze" situatie, zou dat willen zeggen, dat je al een voorraad moet hebben voor meerdere jaren, jezelf moet zien 'recht' te houden in een maatschappij die volledig in puin ligt, ondertussen moet je dan nog maar zien dat je zelf niet geplunderd wordt, je moet low-profile blijven. Over het conflict zelf nog maar te zwijgen, ook al wil je geen kant kiezen, als je er midden in zit, zal je moeilijk anders kunnen denk ik. Plus zaken zoals kerncentrales en chemische industrie die alleen maar veilig kunnen functioneren met een stabiele maatschappij als back-up. Dat komt er dan nog maar eens bij.:(

Als je een bug-out strategy verkiest, moet je dan weer opletten dat je niet vastloopt in ongekende vluchtelingenstromen, dat je niet in 1 of ander kamp terechtkomt, enz.

Denk maar niet dat je je als enige in de Ardennen, de Veluwe of het zwarte woud gaat proberen te verstoppen. En hoe gaat de lokale bevolking reageren op zo een toestroom als ze zelf al moeten vechten voor het hoofd boven water te houden.

 

Tja, romantisch zal het niet zijn, en ook nooit niet worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral mentaal valt hierop niet te voorbereiden

 

 

Ik vraag mij in alle oprecht of men zich hier überhaupt op kan voorbereiden. Laten we eerlijk zijn, al heb je de mooiste gear, eten en drinken, een mooie moestuin en een behoorlijk wat gouden tientjes, medicijnen. " ik schets maar even wat". En dan?! In het gunstige geval mag je het delen met een andere en krijg je een deel van een je eigen voorraad. In een ongunstig geval jagen ze van dichtbij een kogel door je hoofd. Hier is niet tegen aan te preppen.

 

Een grote familie, die 1 front vormt dat helpt en veel geluk dat helpt. Ik heb niet een grote familie maar als ik hoor van vrienden die dat wel hebben is dat vaak ook niet alles. Als de een een dikkere auto heeft dan een ander is er al naijver. Laat staan hoe het gaat als je een blik bonen moet delen in oorlogstijd.

 

Laten we hopen dat wij in het westen hier mee geconfronteerd worden maar verbeeldt je niet dat wanneer dit wel gebeurd, jij het als prepper wel zult overleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad heel erg heftig.

Dit is overleven in een grote stad die constant onder vuur ligt door de oppositie (wie dat dan ook maar mag wezen).

Ruilhandel & co zijn dan nog even ver te zoeken lijkt me. Als prepper zijnde woon je in je kelder en leef je van je voorraden (en ga je niet in de rij staan bij de bakker en wachten op een bombardement zoals in dit filmpje).

 

Dus, wederom zijn de belangen van voldoende watervoorraad (in directe toegankelijkheid), voldoende voedsel en andere basisbehoeften aangestreept.

Zorg ervoor dat je je (betrekkelijk veilige) huis niet (of zo min mogelijk) hoeft te verlaten.

Mocht dat toch moeten dan is een goede voorraad aan verbandmiddelen en de basis kennis van wondverzorging onmisbaar.

 

Tjee wat een ellende zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is jammer dat je zo'n filmoje wel kunt kijken maar helaas nooit weet wat jet met jou als persoon zou doen.

Er ontstaan helden zoals die dokter die met risico van eigen leven toch zorg blijven geven, huisvaders die de strijd aangaan.

Er zijn mensen die wegkruipen in een hoekje.

Er zijn mensen die misbruik gaan maken van ander hun leed.

Er zijn mensen die een goede handel kunnen beginnen.

Er zijn mensen die sterven.

Enz enz

 

Je weet pas hoe je reageerd als je zoiets overkomt.

Preppen kan je helpen om qua goederen beter voorbereid te zijn, fysiek in optimale vorm te zijn, en zelfs een beetje mentaal, maar je echte persoonlijkheid komt er meestal pas uit in dit soort situaties of als je compleet op jezelf bent aangewezen..

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Denk dat er niet veel te doen is tegen zo situatie. Ook als prepper word je even keihard met de feiten geconfronteerd met zo post. Je kan het misschien met je voorraad langer uithouden voor je in de problemen kom maar dat houd een keer op bij een burgeroorlog. Als het een regionaal conflict is is op tijd zo ver mogelijk wegkomen de enige oplossing. In Nederland is de veluwe of texel dan ook geen veilige haven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De shit waarop ik me voorbereid is veel minder heftig.

Dat is meer iets in de trend van een tijd geen stroom, communicatie, lastig om aan voedsel en water te komen, vuilnis hoopt zich op, dagelijkse benodigeden zijn schaars of niet aanwezig. Zoiets ...

Mij lijkt voorbereiding op zo'n overdonderende hoeveelheid geweld als in de film vrijwel onmogelijk.

Ik vraag me af hoelang je zoiets kunt ondergaan. Hoeveel moet je verliezen voordat je breekt? Waarschijnlijk (en hopelijk) kun je veel meer incasseren dan je vermoed. Maar wát een ellende!

Denk je dat het mogelijk is dat we hier zulk geweld over ons heen kunnen krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftige beelden.

Maakt de krantenkoppen van afgelopen weken menselijk en realistisch.

Ook al is het one side of the story, de beelden zijn verschrikkelijk.

De beelden van de kinderen kon ik niet bekijken. Daar zapte ik (vaak te laat) voorbij.

 

k Weet nog even niet wat ik er prep-wise mee moet. Pffff....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De shit waarop ik me voorbereid is veel minder heftig.

Dat is meer iets in de trend van een tijd geen stroom, communicatie, lastig om aan voedsel en water te komen, vuilnis hoopt zich op, dagelijkse benodigeden zijn schaars of niet aanwezig. Zoiets ...

Mij lijkt voorbereiding op zo'n overdonderende hoeveelheid geweld als in de film vrijwel onmogelijk.

Ik vraag me af hoelang je zoiets kunt ondergaan. Hoeveel moet je verliezen voordat je breekt? Waarschijnlijk (en hopelijk) kun je veel meer incasseren dan je vermoed. Maar wát een ellende!

Denk je dat het mogelijk is dat we hier zulk geweld over ons heen kunnen krijgen?

 

Ik zou niet durven beweren dat het niet kan maar ik ga er niet vanuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verschrikking maken die mensen mee, waar is de menselijkheid toch te zoeken ?

Vreselijke beelden, die arme mensen en kinderen, en de wereld gaat pas reageren nadat er een chemisch wapen is gebruikt.

 

Als, als ze al dat wapentuig eens zouden inruilen voor humanitaire hulp, al die oorlogschepen zouden volgooien met voedselhulp in plaats van bommen

dat zou dan in ieder geval een piepklein pleistertje zijn, voor wat ze daar meemaken.

 

Alle wereldleiders zijn gewoon zum kotzen, dat zijn de werkelijke zombies, die nergens voor terugdeinzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is natuurlijk waar. Je vergroot je kansen al vraag ik me wat er tegen zo een overvloed aan ellende te doen is.

 

Ik dat je de beste kans hebt als je uit de steden wegtrekt en een gezamenlijke BOL opzoekt met de andere preppers hier, dat is tenminste mijn plan maar makkelijk zal het zeker niet worden vooral wanneer je voorraden leeg raken en het jagen misschien niet zo gaat zoals jij het wel dat is toch vaak iets waar je geluk bij nodig hebt het en een haasje gaat een groep van bijv. 50mensen ook niet voeden dus dat is wel iets waar je bang voor miet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dat je de beste kans hebt als je uit de steden wegtrekt en een gezamenlijke BOL opzoekt met de andere preppers hier, dat is tenminste mijn plan maar makkelijk zal het zeker niet worden vooral wanneer je voorraden leeg raken en het jagen misschien niet zo gaat zoals jij het wel dat is toch vaak iets waar je geluk bij nodig hebt het en een haasje gaat een groep van bijv. 50mensen ook niet voeden dus dat is wel iets waar je bang voor miet zijn.

 

Daarom zeg ik het nog maar eens... we moeten NU al eten/drinken/gereedschap begraven op punten vlakbij de toekomstige BOL of Prepper Heaven.

Met de huidige GPS-systemen op elke smartphone is terugvinden geen probleem.

Het hoeft ook niet veel te kosten (pasta/water/gereedschappen die je toch dubbel hebt).

 

Bij de aanstaande PH-meeting zal ik dit zeker ter sprake brengen, en waarschijnlijk alvast het e.e.a. meenemen.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral mentaal valt hierop niet te voorbereiden

 

Toch wel.

 

Niet aan te raden hoor, maar samurai hadden de gewoonte, te mediteren op extreme geweld situaties waar ze zelf in stukken werden gehakt of met pijlen doorboord. enz. om er aan te wennen. En er geen angst minder tot geen angst meer voor te hebben.

 

Geweld en ellende is van alle tijden. Soms kan je veel leren hoe generaties voor ons ermee omgingen.

 

From Hagakure “The Book of the Samurai” Yamamoto Tsunetomo

 

Meditation on inevitable death should be performed daily. Every day when one’s body and mind are at peace, one should meditate upon being ripped apart by arrows, rifles, spears and swords, being carried away by surging waves, being thrown into the midst of a great fire, being struck by lightning, being shaken to death by a great earthquake, falling from thousand-foot cliffs, dying of disease or committing seppuku at the death of one’s master. And every day without fail one should consider himself as dead.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meditatie_over_de_dood

 

Dit is hoe de acceptatie werd gevormd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zeg ik het nog maar eens... we moeten NU al eten/drinken/gereedschap begraven op punten vlakbij de toekomstige BOL of Prepper Heaven.

Met de huidige GPS-systemen op elke smartphone is terugvinden geen probleem.

Het hoeft ook niet veel te kosten (pasta/water/gereedschappen die je toch dubbel hebt).

 

Bij de aanstaande PH-meeting zal ik dit zeker ter sprake brengen, en waarschijnlijk alvast het e.e.a. meenemen.

 

Gr. en suc6, Martin.

 

Ik probeer er zeker bij te zijn op de volgende PH meeting en ik zal dan zeker wat pakketjes meenemen om daar te begraven, ik heb geen mylar bags en oxygen absorbers maar alsnog goed te begraven denk ik:) maar is zeker een goed idee:)

 

mvg, Mp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel.

 

Niet aan te raden hoor, maar samurai hadden de gewoonte, te mediteren op extreme geweld situaties waar ze zelf in stukken werden gehakt of met pijlen doorboord. enz. om er aan te wennen. En er geen angst minder tot geen angst meer voor te hebben.

 

Geweld en ellende is van alle tijden. Soms kan je veel leren hoe generaties voor ons ermee omgingen.

 

From Hagakure “The Book of the Samurai” Yamamoto Tsunetomo

 

Meditation on inevitable death should be performed daily. Every day when one’s body and mind are at peace, one should meditate upon being ripped apart by arrows, rifles, spears and swords, being carried away by surging waves, being thrown into the midst of a great fire, being struck by lightning, being shaken to death by a great earthquake, falling from thousand-foot cliffs, dying of disease or committing seppuku at the death of one’s master. And every day without fail one should consider himself as dead.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meditatie_over_de_dood

 

Dit is hoe de acceptatie werd gevormd

 

het lijkt mij erg intens maar nooit over iets oordelen wat je zelf niet eens probeert dus ik zou het maar eens moeten proberen, het lijkt me erg lastig vooral

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verschrikking maken die mensen mee, waar is de menselijkheid toch te zoeken ?

Vreselijke beelden, die arme mensen en kinderen, en de wereld gaat pas reageren nadat er een chemisch wapen is gebruikt.

 

Als, als ze al dat wapentuig eens zouden inruilen voor humanitaire hulp, al die oorlogschepen zouden volgooien met voedselhulp in plaats van bommen

dat zou dan in ieder geval een piepklein pleistertje zijn, voor wat ze daar meemaken.

 

Alle wereldleiders zijn gewoon zum kotzen, dat zijn de werkelijke zombies, die nergens voor terugdeinzen.

 

In het Engelse parlement zouden ze nu zeggen: hear hear...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oma verteld altijd verhalen hoe ze als 10 jarig kind in de 2wo op pad werd gestuurd om brandstof en eten te stelen en om vanalles de grens over te smokkelen.

De gedachten erachter was dat ze niet zo snel op een kind zouden schieten of gevangen zouden zetten.

 

Hoe wanhopig moet je zijn om je kind aan deze gevaren bloot te stellen.

We vergeten vaak dat dit scenario nog niet zo heel lango geleden is.

Ook nu balanceren we weer op een dun koordje.

Mensen worden steeds ontevredener, werkeloosheid loopt snel op en mensen worden armer. Net zoals in de jaren 30 van de vorige eeuw.

Nu we 1 europa zijn heb ik het gevoel dat de situatie nog meer lichtontvlambaar is en een open vuur verspreid zich snel kijk maar naar de revoluties de afgelopen jaren in het midden oosten.

Ons gevoel van veiligheid is een gecreëerde illusie door onze overheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...