Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vpro


Keyser Suze

Aanbevolen berichten

Ik weet wel dat het niet 'direct' met preppers te maken heeft, maar wilde jullie toch attenderen dat er diverse mooie programma's gemaakt zijn en worden door de VPRO. De rest van Hilversum zendt meestal meuk uit. Je kunt ze nu steunen voor 12,50 en als je al lid bent kun je iemand opgeven, krijg je zelf een mooie PRO VPRO sjaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik weet wel dat het niet 'direct' met preppers te maken heeft, maar wilde jullie toch attenderen dat er diverse mooie programma's gemaakt zijn en worden door de VPRO. De rest van Hilversum zendt meestal meuk uit. Je kunt ze nu steunen voor 12,50 en als je al lid bent kun je iemand opgeven, krijg je zelf een mooie PRO VPRO sjaal.

 

ik weet ff niet wat ik moet zeggen..... :confused: volgens mij is het account van KS gehackt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet ff niet wat ik moet zeggen..... :confused: volgens mij is het account van KS gehackt.

 

 

.....het is geen verplichting hoor....je kunt er eens over nadenken en het wel of niet een goed idee vinden. Verdwijnt de VPRO, dan hebben we alleen maar Tros, Avro, KRO en de NOG intelligentere programma's van SBS 6, RTL 4 en 5 .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik het zeg, maar de publieke zenders hebben in mijn ogen geen leuke programma's uitgezonden sinds The A-Team werd gecanceld. En rtl.... wat kunnen we daar nog over zeggen... het is als Hyves, het was in het begin leuk , nieuw en anders maar tegenwoordig simpelweg geen bal meer aan. Voor het nieuws hoef je ook niet meer kijken, want ze zenden eerder iets uit over een kat die in een boom zit dan een iets belangrijks zoals onvrede over het kabinet of een mogelijke raket aanval.

 

Televisie is verleden tijd, ik heb 100+ zenders en ik kijk er nooit meer naar omdat ze nooit dat laten zien wat wilt of moet zien. Lang leve het internet, ondanks het censuur beleid van het kabinet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, zonder bijbedoelingen, ben ik van mening dat de EO (ja, de Evangelische Omroep) ook een aantal zeer kwalitatief hoogstaande programma's heeft. Beter dan de "campingzenders" SBS, RTL's, etc.

 

En dat komende van mij...

 

Mee eens.

 

Vroeger altijd tegen de EO aangeschopt, maar vooral de reportages en documentaires zijn vaak goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter informatie: Vanavond weer een uitzending van VPRO's Tegenlicht.

 

De slag om ons drinkwater

 

Nestlé stelt dat haar missie is iedereen ter wereld van schoon drinkwater te voorzien. Maar dan wel uit een flesje van Nestlé, zo lijkt het. Drinkwater: een levensbehoefte of levensmiddel?

LET OP: herhaling op zaterdag 14 sep. om 8.25 uur op Ned 2. Online te zien t/m 10 dagen na uitzending.

 

Komt dat zien.

 

Misschien niet direct prepper gerelateerd, maar belangrijk. Geeft een goed beeld van hoe ziek onze wereld in elkaar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien niet direct prepper gerelateerd, maar belangrijk. Geeft een goed beeld van hoe ziek onze wereld in elkaar zit.

 

Ik ben benieuwd ja, dit verhaal en deze discussie is al vaker voorbij gekomen op dit forum en ik ben inmiddels er niet meer van overtuigd dat de (semi) overheid onze waterbelangen beter behartigd dan wat de vrije markt zou kunnen doen. In een democratie worden niet de belangen van alle inwonenden behartigd, en het is eerder regel dan uitzondering dat de (semi) overheid vooral goed voor zichzelf en vrindjes zorgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag de zestiende om negen uur 's avonds weer tegenlicht over het drama dat euro heet .

 

Zal ik het even kort samenvatten, althans dat ga ik proberen:

 

Indien de Europese monetaire unie blijft zoals ze nu is, dan betalen de Noordelijke landen (vooral Duitsland) tot in lengte der dagen de rekening voor de Zuidelijke landen.

Indien de monetaire unie wordt gebroken in een Noordelijk deel en een Zuidelijk deel, dan kunnen de Zuidelijke landen devalueren, slinkt hun schuld en kunnen ze weer concurreren. De Noordelijke landen moeten dan een tot 70% van hun welvaart inleveren. Ofwel als je €1.000 op de bank hebt, blijft daar nog €300 van over.

 

Een gemakkelijke oplossing is er niet, maar doorgaan op deze manier is ook geen optie. Iemand die nu nog vóór de Euro predikt, is tegen een verenigd Europa.

 

Het Europese monetaire monster is, heeft geleidt tot het ontstaan van Multinationals, zo machtig, dat die het politieke pad in Europa kunnen bepalen, zo zei Ewald Engelen in het slot. Maw de NWO in werking.

 

We leven in een gevaarlijke tijd. Het doel van de euro: nooit meer oorlog in Europa, bergt het gevaar van het tegenovergestelde in zich.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee zaken die mij gigantisch opvielen, omdat ik ze zelf al jaren roep....

 

1: 't Voordeel van aparte valuta's voor de noordelijke en zuidelijke landen, het instrument van devaluatie. Of zoals die Duitser in de docu uitlegt, het is net een veer tussen landen. Als het erg goed gaat met 1 land, worden z'n producten duur en die van het arme land goedkoper, omdat die munt devalueert. Hoe groter het verschil, des te aantrekkelijker het wordt om de goedkope producten in het arme land af te nemen, waardoor diens economie weer groeit. (Even heel kort uitgelegd)

 

2: Europa is er voor de grote bedrijven, niet de burger! Alle gecreëerde voordelen daar profiteren de grote jongens van, niet wij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de Europese monetaire unie blijft zoals ze nu is, dan betalen de Noordelijke landen (vooral Duitsland) tot in lengte der dagen de rekening voor de Zuidelijke landen.

Indien de monetaire unie wordt gebroken in een Noordelijk deel en een Zuidelijk deel, dan kunnen de Zuidelijke landen devalueren, slinkt hun schuld en kunnen ze weer concurreren. De Noordelijke landen moeten dan een tot 70% van hun welvaart inleveren. Ofwel als je €1.000 op de bank hebt, blijft daar nog €300 van over.

 

Een gemakkelijke oplossing is er niet, maar doorgaan op deze manier is ook geen optie. Iemand die nu nog vóór de Euro predikt, is tegen een verenigd Europa.

 

Van mij mag die hele EU opgeheven worden, vandaag nog. Maar vergeet niet dat het bovenstaande argument op elke schaal telt, dus ook op provincie niveau in NL en zelfs op woonplaats niveau. Wij Nederlanders denken dat we netto-gevers zijn, maar een deel behoort ook tot de ontvangers.

 

Het Europese monetaire monster is, heeft geleidt tot het ontstaan van Multinationals, zo machtig, dat die het politieke pad in Europa kunnen bepalen, zo zei Ewald Engelen in het slot. .

 

Noem 1 multinational die in europa actief is, en dat nog niet was voor 1999. Ik weet bijna zeker dat je er niet 1 kunt vinden, laat staan 1 die is ontstaan in europa sinds/dankzij de euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag die hele EU opgeheven worden, vandaag nog. Maar vergeet niet dat het bovenstaande argument op elke schaal telt, dus ook op provincie niveau in NL en zelfs op woonplaats niveau. Wij Nederlanders denken dat we netto-gevers zijn, maar een deel behoort ook tot de ontvangers.

 

Ja, dus? Maar even onder ons, ik denk inderdaad we terug moeten naar kleinschaligheid. :o

 

Noem 1 multinational die in europa actief is, en dat nog niet was voor 1999. Ik weet bijna zeker dat je er niet 1 kunt vinden, laat staan 1 die is ontstaan in europa sinds/dankzij de euro.

 

Ik zeg niet dat er nieuwe multinationals zijn ontstaan, maar dat ze er enorm van geprofiteerd hebben.... Maar dR3, heb je de uitzending gezien? En die vorige, over Nestlé en hun waterhandeltje? En ben je dan nog van mening dat private bedrijven beter met het water omgaan dan de publieke sector?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dus? Maar even onder ons, ik denk inderdaad we terug moeten naar kleinschaligheid. :o

 

Dat denk ik ook, zelfs zo klein dat we geen overheid meer nodig hebben.

 

Ik zeg niet dat er nieuwe multinationals zijn ontstaan, maar dat ze er enorm van geprofiteerd hebben....

 

Je zin was een beetje krom, ik haalde dit er niet uit. Maar goed, ik geloof direct dat multinationals van de euro geprofiteerd hebben. Daar is op zich niets mis mee overigens.

 

Maar dR3, heb je de uitzending gezien? En die vorige, over Nestlé en hun waterhandeltje? En ben je dan nog van mening dat private bedrijven beter met het water omgaan dan de publieke sector?

 

Nog niet gezien, staat nog wel op m'n 'nog te bekijken lijst'. Zullen we je laatste vraag omdraaien? Waarom denk je dat de overheid beter voor ons drinkwater kan zorgen? Hier in NL doet de overheid dat nog niet eens 200 jaar, daarvoor lukte ons dat blijkbaar zelf (kwaliteit was wel vaak minder, maar dat kwam door een gebrek aan kennis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet gezien, staat nog wel op m'n 'nog te bekijken lijst'. Zullen we je laatste vraag omdraaien? Waarom denk je dat de overheid beter voor ons drinkwater kan zorgen? Hier in NL doet de overheid dat nog niet eens 200 jaar, daarvoor lukte ons dat blijkbaar zelf (kwaliteit was wel vaak minder, maar dat kwam door een gebrek aan kennis).

 

Ik wil hier geen ellenlange discussie over gaan voeren, maar het is simpel. Als de watervoorziening geregeld wordt door de publieke sector, dan heb je drinkwater tegen kostprijs en gewoon uit de kraan.

Als je de watervoorziening privatiseert, dan wordt het water onbetaalbaar, omdat een commercieel bedrijf tot doel heeft winst te maken en marktaandeel te vergroten. In een ideale wereld zou door concurrentie de prijs omlaag moeten gaan. Helaas heeft de realiteit bewezen dat dit niet het geval is. Nestlé steelt het water van mensen die rondom de bron wonen en verkoopt het voor groot geld. (In Maine, VS betalen ze $10 voor een tankwagen vol water, als ze er al voor betalen, en verkopen die gebotteld voor $50.000)

 

Geen enkel bedrijf dat voorheen tot de publieke sector behoorde en nu geprivatiseerd is, is goedkoper gaan produceren. Nutsbedrijven, zorgverzekeringen, ziekenhuizen etc, etc. Het is walgelijk, het is schandalig. Onze verzorgingsstaat wordt afgebroken, niet omdat wij teveel zorg nodig hebben of omdat wij zoveel ouder worden. Ze wordt afgebroken omdat de zorgverzekeringen grote winsten maken en ziekenhuizen moeten concurreren met elkaar en daarom meer en duurdere behandelingen declareren. En al die bedrijven hebben top-bestuurders nodig die geen genoegen nemen met 2 keer de Balkenende norm.

 

We gaan deze problemen nooit het hoofd kunnen bieden als we alleen symptoombestrijding doen, en niet tot de kern van zaak doordringen.

 

Charlie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ronduit beangstigend dat een CEO van Nestle zegt:

 

Je hebt 2 uitersten:

1 mensen die zeggen dat schoon drinkwater een recht is

2 water is een verhandelbaar levensmiddel

 

Je begrijpt dan ook wel waar die CEO naar toe wil:

 

Al het beschikbare nog schone water opkopen, en voor veel geld verkopen aan de wereldburgers.

 

Denk niet dat dit in Nederland niet zal gebeuren, de overheid loopt nu al aan de leiband van diverse multinationals die de dienst uitmaken.

Het word gewoon tijd dat we Nestle gaan boycotten !

 

Die CEO ook eens zonder schoon drinkwater laten zitten voor een paar weken is misschien ook best leerzaam voor 'm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

van een topic over tv zenders naar drinkwater.

Ok wat tv betreft, subsidies nergens voor nodig als ze hun inkomsten niet kunnen generen uit hun doelgroep betekent dat dat hun doelgroep te klein is.

Dan zullen ze moeten gaan aanpassen om of een groter doelgroep te creëren of zelf inkrimpen.

Vraag en aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...