Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Kopen via Amazon


Jacob

Aanbevolen berichten

Beste mede-preppers,

 

Een soortgelijke vraag heb ik al eens eerder gesteld maar blijf het gehannes vinden. Ik wil wat spullen via Amazon kopen.

 

Wil een becker bk7 kopen en die doet hier in Nederland vanaf 125 euro en amazone Duitsland een soortgelijk bedrag. Amazon.com scheelt een slok op een borrel. Ik let niet op een tientje maar dit scheelt, zeker omgerekend, meer dan de helft.

 

Mijn vragen.

 

-waar vraag ik het gemakkelijkst en het snelst een creditcard aan voor dit doel? Welke bank of andere organisatie?

-loont het überhaupt wel of betaal je als veel aanvullende kosten?

- goede ervaringen met Amazon? Wat te doen als de boel niet aankomt?

 

Hoewel pas 39 ben ik in dit soort zaken super ouderwets. SVP toelichting in Jip & Janneke taal.

 

Alvast mijn dank voor een ieders tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens mij woon jij in België maar in NL krijg je in ieder geval nog een toeslag voor de BTW en voor spullen boven de € 150 ook nog invoerrechten, te beginnen met 4,2%. Of het wel of niet loont, hangt af van de BTW heffing, invoerrechten en shipping costs. Messen zijn meestal zelfs na heffingen nog steeds 25-40% goedkoper.

Ook zijn er veel spullen die je wel kunt bestellen, maar pas bij het afleveren blijkt dat levering niet worldwide is en moet je de bestelprocedure stoppen. Bij de meeste KaBar knives zie ik al staan "We are not able to ship this item to your default shipping address."

 

Om te betalen: als je nog geen creditcard hebt (??) zou ik die sowieso regelen. Ik heb een Visa, AMEX en Mastercard maar hanteer bij online bestellingen altijd de volgende volgorde:

1. paypal (favoriet!)

2. ideal

3. mastercard / visa / amex

De Visa card is de meest geaccepteerde kaart. De American Express, met name in Europa, de minst geaccepteerde kaart.

 

Je kunt al direct een paypal account aanmaken en deze vrij snel koppelen aan je lopende betaalrekening. Mijn eerste van de misschien wel 300 bestelling en via Amazon was op 24 mei 1999 en ik heb nog nooit een slechte ervaring gehad, behalve soms naheffingen van de douane die heel onaangenaam zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Credit card kan je gemakkelijk aanvragen via je eigen bank. Hiervoor worden wel wat kosten voor in rekening gebracht afhankelijk van je betaal pakket.

 

Verder alleen maar goeie ervaringen met amazon en uitstekende klanten service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

@Jacob ; zie antwoord f150 :-)

 

Ja ik koop bij amazon.com.

 

Bijkomende kosten zoals omschreven zijn voor de verkoper. Als je bij de betaal opties komt en je geeft de keuze aan voor bijvoorbeeld de credit card dan staat er gelijk aangeven of er bijkomende kosten zijn voor de credit card en hoeveel. Dit is ook bij de transport kosten, je geeft aan waar je woont en of je via normale shipping of priority shipping wilt ontvangen en de site berekend automatische wat het totaal bedrag word.

 

Nog vergeten te melden. Je credit card kan je normaal online via je bank bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog vergeten te melden. Je credit card kan je normaal online via je bank bestellen.

 

Gaat dat tegenwoordig nog zo makkelijk? Jaren geleden begon mijn bank al te jammeren toen ik er 1 wilde aanvragen. @Jacob; vaak zijn bestellingen die je met een creditcard gedaan hebt extra verzekerd, dus als je verstandig met zo'n kaart omgaat is het evt extra kosten waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Ja dat kan zo makkelijk tenminste bij mijn bank. Geen idee hoe het bij andere banken gebeurd. E.e.a zal ook afhangen van je track record bij de bank. Je vraag hem aan, cc word thuis gestuurd en dan moet je hem nog telefonische activeren. Tenminste zo was het een paar jaar gelden kan best zijn dat het strenger is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een paypal account koppelt aan een Visa card ben je ook nog dubbel beschermd tegen verlies of schade. Heb al eens gehad dat ik een geschil met verkoper al had gesloten bleek aankoop defect. Dom, ik had eerst moeten controleren. Toen Visa benaderd. Moest van Visa mailsisseling met verkoper doormailen en item terugsturen. Kreeg direct het aankoopbedrag teruggestort.

Dat zie ik de Rabobank nog niet doen.

 

Bovendien krijg je op een visa rekening een mooie creditrente (in vergelijk met andere spaarrekeningen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tip : om douanekosten te vermijden en invoerheffingen te omzeilen kan je vragen om het pakket als 'gift' te versturen. Werk je met China, Maleisië of Hong Kong dan kan je ook vragen een faktuur met kleine waarde mee te sturen zodat de eventuele heffingen vervallen/verkleinen. En of het werkt ? In mijn geval altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...