Ga naar inhoud
GENEGEERD

Neem toch maar even wat extras mee

MyronPrps
 Share

Recommended Posts

Met al het nieuws over syrië en alles wat op het punt lijkt te staan gebeuren (zeker weten doe je niet) is mijn vraag toch: Prept iedereen nu ook meer? maar toch ook hoe en wat? zijn het vooral de basics zoals water en eten en misschien toch wat extra touw of misschien wat extra navullingen voor je gasbrandertje?

Ik heb toch gemerkt aan mijzelf dat ik toch wat onrustiger ben door al het nieuws wat mij bereikt en het resultaat is dat mijn BOB klaarstaat en ready to go, zo heb ik ook al mijn andere preps in tassen verdeeld en toch even een plan opgestelt zodat ik binnen 15min in de auto zou kunnen zitten en op weg naar Prepper Heaven:)

Toch koop ik dingen de laatste tijd ook wat sneller zo heb ik toch wat extra munitie en pijlen gekocht voor mijn buks en boog en sla ik ook wat meer voedsel, water en touw op.

Een goed voorbeeld voor mij waren de ConiBear vallen normaal zou ik daar toch echt even een tijdje over nadenken omdat het voor mij toch wel een redelijk bedrag was maar nu toch wel gelijk gekocht (en absoluut geen spijt van) en toch ook alle nuttige youtube filmpjes weer even opnieuw bekijken.

Maar ook ben ik erg bezig met verdediging bij een mogelijke Bug-In dus toch maar even wat extra materialen verzamelen om de oprit en deuren goed te kunnen blokkeren in geval van dreiging.

Wat ik mij dus eigenlijk afvroeg: Ben ik een van de weinigen die dit nu doet? Of zijn er toch ook anderen die toch meer preppen dan normaal? (en zo ja op wat voor manier)

Met Vriendelijke Prepping Groeten, Myronprps

Als dit op een verkeerde plek staat of met iets samengevoegd moet worden, is dit natuurlijk geen probleem:)

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het preppen gaat bij mij in golven. Soms actiever dan anders. Hangt ook wat af van hoeveel tijd en geld ik heb :)

Maar toevallig was ik al voor Syrië verhaal weer actiever gaan preppen maar kan me voorstellen dat dit mensen stimuleert.

Alleen pas op voor angst-denken want preppen vanuit angst geeft niet echt een positieve 'vibe'. Ik probeer zoveel mogelijk vertrouwen te hebben in eerste plaats mijzelf daarna de mensen om mij heen en sommige preppers op dit forum.

We have to stick together!

Link naar reactie

@Jalemari ik heb ook om mij heen gemerkt dat het zelfs niet preppers stimuleert om wat extras in te slaan zo hoorde ik laatst een leraar zeggen dat hij dat "Syrië verhaal" toch wel spannend vond en dat hij zich wel zorgen maakte dus zijn plan was om voor €10 langs de lidl te gaan en daar extra voedsel op te halen.

Het is niet veel maar toch een begin denk ik dan maar weer.

Link naar reactie

Ik ben begonnen met het inslaan van lang (heel lang) houdbaar voedsel.

Daarna ben ik aan de hardware begonnen: waterzuiveraar, ehbo, messen, verlichting, bijl, touw, tape, radio, etc.

De laatste tijd heb ik me gericht op het aanschaffen en vullen van een soort mini-supermarkt met allerlei blikvoer: vlees, worst, vis, maaltijden, groenten, melkpoeder, e.d. Dit zijn de zaken die ik t.z.t. zal rouleren.

Tussendoor heb ik batterijen en (zonnecel) oplaadspullen gekocht. Op mijn computer heb ik een heleboel prepsites (o.a. deze) onder de favorieten opgeslagen. Sites die ik regelmatig bezoek en waardoor mijn 'koopprikkel' weer wordt geactiveerd.

Zo langzamerhand kom ik tot het besef dat je eigenlijk nooit helemaal klaar bent. Je komt steeds weer iets tegen waarvan je denkt: 'Oh ja, dat is ook handig!'.

Ik ben de laatste tijd wel wat meer gaan preppen. Een goede verklaring heb ik daar niet voor, maar soms ben ik zelfs in mijn dromen nog bezig met preppen ...

Link naar reactie

Ik ben begonnen met het inslaan van lang (heel lang) houdbaar voedsel.

Daarna ben ik aan de hardware begonnen: waterzuiveraar, ehbo, messen, verlichting, bijl, touw, tape, radio, etc.

De laatste tijd heb ik me gericht op het aanschaffen en vullen van een soort mini-supermarkt met allerlei blikvoer: vlees, worst, vis, maaltijden, groenten, melkpoeder, e.d. Dit zijn de zaken die ik t.z.t. zal rouleren.

Tussendoor heb ik batterijen en (zonnecel) oplaadspullen gekocht. Op mijn computer heb ik een heleboel prepsites (o.a. deze) onder de favorieten opgeslagen. Sites die ik regelmatig bezoek en waardoor mijn 'koopprikkel' weer wordt geactiveerd.

Zo langzamerhand kom ik tot het besef dat je eigenlijk nooit helemaal klaar bent. Je komt steeds weer iets tegen waarvan je denkt: 'Oh ja, dat is ook handig!'.

Ik ben de laatste tijd wel wat meer gaan preppen. Een goede verklaring heb ik daar niet voor, maar soms ben ik zelfs in mijn dromen nog bezig met preppen ...

ik moet inderdaad ook nog een radio hebben besef ik mij nu haha, en ook ik ontdek dat je inderdaad nooit helemaal klaar bent, er komt altijd wel weer iets nieuws op de markt van je denk ja dat is erg handig of je moet een back-up voor iets hebben.

ik heb ook van alles opgeslagen op mijn pc even een apart mapje gemaakt genaamd: Alles Doomsday, hier staat van alles in van de beste tarp shelters tot hoe je een wasmachine kan gebruiken om elektriciteit kan opwekken. moet ik binnenkort maar eens uitprinten.

Link naar reactie

Ik wil nog belangrijke bestanden verdelen op mini sd kaartjes. Die zijn super klein, makkelijk weg te stoppen en toch fijn om prep info, maar ook m'n foto bestand te behouden voor later. Het moet dan wel in een beveiligd mapje met een heeeeeeeeeel lange encryptie:)

Ik stel dit al veel te lang uit, heb het wel op losse harde schijven maar das veel te groot natuurlijk.

Link naar reactie

Ik wil nog belangrijke bestanden verdelen op mini sd kaartjes. Die zijn super klein, makkelijk weg te stoppen en toch fijn om prep info, maar ook m'n foto bestand te behouden voor later. Het moet dan wel in een beveiligd mapje met een heeeeeeeeeel lange encryptie:)

Ik stel dit al veel te lang uit, heb het wel op losse harde schijven maar das veel te groot natuurlijk.

totaal niet lullig bedoeld maar hoe zou je dit kunnen bekijken zodra er een SHTF-Event is?

Link naar reactie

ik ben nu toch wel nieuwsgierig, wat voor gereedschap en vee heb je dan extra aangekocht?

ik heb oude uitlijn schotels gekregen van men baas om mijn wagen te kunnen uitlijnen. en ja zowat prulletjes he:D nagels, schroeven, zaagbladen, las electrode, slijpschijfjes enz

heb wat kippen bij gekocht men hond had er tijdje terug eentje vast dus die heb ik nu vervangen door een paar nieuwe. (stiekem miste ik die dikke bruine houdini gewoon)

edit @MyronPrps aangezien ik werk met gereedschap op lucht druk heb ik ook paar extra flessen pneumatische olie gekocht.

Link naar reactie

Hm ja ik vraag me toch af hoe je je prepared tegen alle scenario's die zich in een Wereldoorlog voor kunnen doen.

Zoals een opgejaagde Jood in de 2e wo, kun je het thuis of in een bol toch ook niet echt lang volhouden lijkt me.

Tijdens Kristalnacht waren de Duitsers toch ook niet echt te stoppen.

Voor mij, denk ik dat het enigste wat een humane eind oplossing (endlösing) is, toch een cyaankali pil is.

Link naar reactie

Hm ja ik vraag me toch af hoe je je prepared tegen alle scenario's die zich in een Wereldoorlog voor kunnen doen.

Zoals een opgejaagde Jood in de 2e wo, kun je het thuis of in een bol toch ook niet echt lang volhouden lijkt me.

Tijdens Kristalnacht waren de Duitsers toch ook niet echt te stoppen.

Voor mij, denk ik dat het enigste wat een humane eind oplossing (endlösing) is, toch een cyaankali pil is.

Dat is wel een heel rigoureuze oplossing @Wolverine, maar wel lichtgewicht om te preppen... Voor mij persoonlijk druisen zo'n 'oplossingen' in tegen álle redenen waarom ik 'prep', namelijk uiteindelijk zelfbehoud op zo veel mogelijk vlakken, voor een zo lange tijd mogelijk.

Ik ben het met je eens dat er gruwelijkheden, zoals (etnische) zuiveringen die in oorlogsituaties, zijn, waar je je noch mentaal, noch fysiek op zou kunnen voorbereiden. En ben ik me er dondersgoed van bewust in hoeverre trauma's als deze, niet alleen een desastreus effect kunnen hebben op degenen die het meemaken, maar ook de generaties daarna. Óverleven, zal nooit gemakkelijk zijn, maar dat is voor mij geen reden om het niet te proberen.

En dan nu verder on topic:

Situaties als deze, maken me misschien niet harder/sneller 'preppend' dan anderen - maar doen me wel realiseren dat ik het niet voor niks doe. Voor mij is deze onrust dan ook vooral een moment waarop ik ga kijken of al mijn voorbereidingen nog naar wens zijn; kan ik thuis komen als het mis gaat, kan ik thuis wegkomen als het moet of kan ik ergens voor een langere tijd blijven als er niks anders op zit.

Link naar reactie

Dat is wel een heel rigoureuze oplossing @Wolverine, maar wel lichtgewicht om te preppen... Voor mij persoonlijk druisen zo'n 'oplossingen' in tegen álle redenen waarom ik 'prep', namelijk uiteindelijk zelfbehoud op zo veel mogelijk vlakken, voor een zo lange tijd mogelijk.

Ik ben het met je eens dat er gruwelijkheden, zoals (etnische) zuiveringen die in oorlogsituaties, zijn, waar je je noch mentaal, noch fysiek op zou kunnen voorbereiden. En ben ik me er dondersgoed van bewust in hoeverre trauma's als deze, niet alleen een desastreus effect kunnen hebben op degenen die het meemaken, maar ook de generaties daarna. Óverleven, zal nooit gemakkelijk zijn, maar dat is voor mij geen reden om het niet te proberen.

En dan nu verder on topic:

Situaties als deze, maken me misschien niet harder/sneller 'preppend' dan anderen - maar doen me wel realiseren dat ik het niet voor niks doe. Voor mij is deze onrust dan ook vooral een moment waarop ik ga kijken of al mijn voorbereidingen nog naar wens zijn; kan ik thuis komen als het mis gaat, kan ik thuis wegkomen als het moet of kan ik ergens voor een langere tijd blijven als er niks anders op zit.

ja dat heeft het toch ook met mij gedaan, ik heb mijn BOB weer opnieuw ingepakt en toch weer wat spul eruit en wat anders erin maar ook wat je zelf ook zei dat het weer duidelijk is waarom ik prep maar volgens mij heeft het syrië conflict ook effect op de "normale" mensen aangezien ik de laatste wel erg veel nieuwe namen zie:)

mvg, Mp

Link naar reactie

Het preppen heeft me rustiger gemaakt, minder bezorgd. Helemaal klaar ben je nooit denk ik, je kan je ook niet overal op voorbereiden maar dan reken ik op de vindingrijkheid van ons gezin. We zijn al een hele tijd aan het 'consuminderen' zodat we niet eens moeten besparen. Daarnaast hebben we energie op voorraad, een geïsoleerde zuid-gerichte woning, een kleine moestuin, werkende fietsen, een auto, wat brandstof, pv panelen, en nog het belangrijkst, we zijn min of meer gezond. Af en toe is er wel eens wat : een defekte auto, een stroomuitval, lange droogte of veel regen, extreme koude, het maakt allemaal maar weinig uit. Ook voor kleine medische problemen hebben we een werkbare voorrraad. Onze financiën zijn in evenwicht, we hebben een verstandige spreiding, kledij op voorraad, schoenen voor enkele jaren ver, wat jassen en winterkledij. Wat kan er nu nog gebeuren ?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...