Ga naar inhoud
GENEGEERD

SPIT !!! Wat te doen ?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb zelf ook wel eens lage rug problemen, waarschijnlijk veroorzaakt door het SI gewricht. (zie plaatje)

De oefeningen voor het opstaan zoals @Communicator heeft vermeld helpen dan ook, daarnaast heb ik een oefening gekregen van een bevriende fysiotherapeute die ook goed werkt.

Je ligt in bed, duwt een been zeg maar naar beneden, ontspant, en doet hetzelfde met het andere been. Zo krijg je een "pendulum" beweging in de heup en dat smeer de gewrichten wat.

 

si-gewricht-blokkade.jpg.d7e82d5b5430754768a56cbec36cf0fa.jpg

 

Volgens mij vallen veel problemen te voorkomen door voldoende beweging en juiste houding, geldt dat voor spit ook? Of ben je gewoon de sjaak als je aanleg hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wacht, ik zie nu dat spit een verzamelnaam is voor lage rugpijn (zonder uitstraling naar de benen) Uitstraling naar de benen heb ik dan ook niet (of nauwelijks) maar wel bilspieren en soms kan ik niet recht op staan, of pas na enkele minuten. Gelukkig al een tijdje niet meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar jaar geleden ook eens een spitaanval gehad:mad: Ik KON niet eens naar de huisarts, kon niet eens mijn eigen billen afvegen of wat dan ook. De huisarts is toen naar mij gekomen en heeft me Diazepam gegeven ,tabletten van 5 mg.

Die hielpen!

 

Hahaha...... hoe denk je dat ik aan mijn naam kom....:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het spit heb (hernia) ga ik naar de dokter. Voltaren en pijnstillers worden vaak gebruikt. Let op voor Voltaren die zou hartfalen kunnen veroorzaken. Nadien helpen de spieroefeningen en blijven bewegen. Daarnaast pas ik mijn bewegingen aan, til nooit meer zware lasten, ga door de knieën ipv de rug te buigen. Zwemmen helpt naderhand bij mij ook om soepel te blijven. Ik had erge rugpijnen en ben er door een aangepaste levensstijl zo goed als van af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij mij ook werkt is Aleve intens 550. Zonder recept bij de apotheker, niet de drogist, te krijgen. Max 1 tablet per dag. Volgens apotheker sterkste pijnstiller zonder recept te krijgen.

Sterkte!

 

Ik ben ook zo'n knoeier op forums :-) Deze ga ik dus preppen!

Ik heb niet alleen rugklachten maar ook Reumatoïde artritis, dus een fijne pijnstiller is belangrijk om in voorraad te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

 

De ouderwets rode-lamp Infraphil van van Philips doet wonderen, we hebben het voor veel dingen met succes kunnen gebruiken.

Bovendien geeft het botherstel bij botontkalking volgens onze Tandarts.

Dan gaan botbreuken naar mijn idee ook steller en beter herstellen, gebruik hier bij ook Kiezelzuur, Calcium bij en mijd suikers, en eet nog gezonder.

 

De Rode-lamp is voor ons onmisbaar geworden, een paar keren de lampwarmte er op het het is hersteld.

Ik kan hier een *aardig lijst* zetten van dingen wat is verbeterd tot geheel herstel.

Op rommelmarkten of kringloop zijn ze nog wel eens te vinden

 

Doe je voordeel met deze info.

Heb je zelf ook baat gehad bij de lamp schrijf het er bij zodat anderen nog meer geholpen kunnen worden.

 

Mocht de beschrijving belangrijk voor je zijn dan wil ik ze wel vernieuwen dus als nieuw zeer duidelijk te lezen (Alleen in Nl vertaling),

dat is een tijd rovende klus maar graag gedaan.

 

Philips_Infraphil-HP3603-page-001.thumb.jpg.e4b760f7ad9e877cda975fdc3f9a2a0b.jpgPhilips_Infraphil-HP3603-page-011.thumb.jpg.216d2d6adb754fc05094d623c345ae1f.jpgPhilips_Infraphil-HP3603-page-002.thumb.jpg.ddc7c38673ab98ab0325ef5c7fbfe306.jpgPhilips_Infraphil-HP3603-page-002.thumb.jpg.ddc7c38673ab98ab0325ef5c7fbfe306.jpgPhilips_Infraphil-HP3603-page-002.thumb.jpg.ddc7c38673ab98ab0325ef5c7fbfe306.jpgPhilips_Infraphil-HP3603-page-003.thumb.jpg.aa55fa0e932d8a84ff6d25dcfd0f487b.jpgPhilips_Infraphil-HP3603.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...