Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Vraag] Ruilhandel, wat zijn goede ruilmiddelen?


RobbyP

Aanbevolen berichten

Thanks @Keyser Suze, ik zal van het weekend wat rookwaar aanschaffen, maar hoe lang kun je sigaretten en shag eigenlijk bewaren?

 

Mijn ervaring is dat shag het beste middel is bij SHTF, je kan er zelf sigaretten mee maken, dus heb je 1 middel voor 2 voorkeuren.

Koop een handdraai apparaatje of een elektronische zoals ik heb, aangezien ik nu al zo een 1000 sigaretten per maand draai ;-)

 

Als je daarnaast zelf je tabak maakt, weet je dat hoe langer je tabak bewaart hoe beter de tabak wordt. Dit geldt zelfs voor shag die je

in de winkel koopt. Zaak is wel om de tabak dan extra te verpakken. Sigaretten zitten per definitie al in een niet erg luchtdicht omhulsel.

 

Daarnaast is de shag voor sigaretten erg uitgedroogd voordat er sigaretten van worden gedraaid. Dit merk je wel als je een elektronische

sigarettendraaier gebruikt, natte tabak is niet te gebruiken. Omdat de tabak in de sigaretten dan al erg droog is en er ook nog veel

meer additieven inzitten, is niet duidelijk hoeveel beter houdbaar dit soort sigaretten is bij langdurige opslag.

 

Goede tabak (waar de Cubaanse van worden gedraaid) blijft zeker al 5 jaar liggen voor het al geschikt wordt geacht en lekker genoeg.

Hoe langer bewaren hoe beter het wordt, net als whiskey!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Navulbare aanstekers, en vloeistof om na te vullen zijn goede ruilmiddelen. Chocola?

En ik vraag me af als water een issue is (in nederland vast niet) of billendoekjes het goed zouden doen... all-purpose cleaning towel.

En vooral voedsel.

Denk dat lifestraws het ook wel goed zouden doen als ruilmiddel, voor al die mensen die níet geprept hebben ;-)

En wat al door anderen is genoemd: alcohol (goedkope bekende whiskey), tabak, voedsel, kleding / stof, WC papier

Maar ook: dekens, batterijen, vuilniszakken.

 

En inderdaad seks... Het is hard, maar waar. Zorg dus ook dat je condooms hebt. Niet persé voor jezelf, maar condooms kunnen ook als ruilmiddel dienen. Neem dan trouwens wel Durex.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat denk je van ouderwetse scheermesjes. Die zijn echt voor een prikkie te koop, ik scheer me er ook mee. 1 mesje is tussen de 3 en 7 beurten (afhankelijk welk merk) en kosten gemiddeld 20 cent/stuk als je ze per doosje van 10 koopt. bij meer gaat de prijs naar beneden. Scheerzeep is ook lang te gebruiken, je gebruikt zo weinig hiervan per keer. Enige nadeel is dat de scheermeshouder en een beetje goede scheerborstel niet zeer goedkoop zijn.

 

Je kan natuurlijk ook lokale barbier worden, doos eieren voor een scheerbeurt? In het begin zal er geen vraag naar zijn, dat snap ik ook, maar als alles weer een beetje herstelt is, zullen de mensen ook weer verzorgd er bij willen lopen denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is elk product dat nu door veel mensen gebruikt wordt een goed ruilmiddel... het is maar net wat iemand denkt nodig te hebben. :p

Daarbij komt nog dat in die situatie mensen die niet geprept hebben al snel al hun goud/zilver zullen weggeven in ruil voor alle "eerste levensbehoeften". Dus of je dan wc-papier, tandpasta, pijnstillers, schilmesjes, tampons, condooms, tabak, alcohol, oploskoffie, thee, et cetera in huis hebt... het maakt niet uit, want die mensen (de meerderheid van de bevolking dus) hebben ALLES nodig.

@Schatkist, ik ben het helemaal met je eens dat wanneer de situatie weer gekalmeerd is de mensen die een bepaald vak beheersen heel goed in staat zullen zijn om hun eten/drinken te verdienen met hun diensten. Ik denk hierbij aan: kappers, (tand)artsen, slijpers en allerlei techneuten die je kapotte spullen kunnen repareren.

 

Maar voorlopig moet ik eerst zelf nog een voorraad aanleggen. :o Mijn doel is 3 mnd. voorraad van alles dat ik normaal nodig heb voor 6 personen.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Volgens mij is elk product dat nu door veel mensen gebruikt wordt een goed ruilmiddel... het is maar net wat iemand denkt nodig te hebben. :p

Daarbij komt nog dat in die situatie mensen die niet geprept hebben al snel al hun goud/zilver zullen weggeven in ruil voor alle "eerste levensbehoeften". Dus of je dan wc-papier, tandpasta, pijnstillers, schilmesjes, tampons, condooms, tabak, alcohol, oploskoffie, thee, et cetera in huis hebt... het maakt niet uit, want die mensen (de meerderheid van de bevolking dus) hebben ALLES nodig.

@Schatkist, ik ben het helemaal met je eens dat wanneer de situatie weer gekalmeerd is de mensen die een bepaald vak beheersen heel goed in staat zullen zijn om hun eten/drinken te verdienen met hun diensten. Ik denk hierbij aan: kappers, (tand)artsen, slijpers en allerlei techneuten die je kapotte spullen kunnen repareren.

 

Maar voorlopig moet ik eerst zelf nog een voorraad aanleggen. :o Mijn doel is 3 mnd. voorraad van alles dat ik normaal nodig heb voor 6 personen.

 

Gr. en suc6, Martin.

 

Het is wal handig om te weten, WTSHTF, wat de meest gevraagde artikelen zijn. En daar is hij weer, de beroemde link:

 

http://sovietoutpost.revdisk.org/?p=72

 

En voor google is de Engelse zoekterm: SHTF Barter items.

 

B.v.:

 

http://debtreckoning.com/shtf-barter-items-to-stockpile/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wal handig om te weten, WTSHTF, wat de meest gevraagde artikelen zijn. En daar is hij weer, de beroemde link:

 

http://sovietoutpost.revdisk.org/?p=72

 

En voor google is de Engelse zoekterm: SHTF Barter items.

 

B.v.:

 

http://debtreckoning.com/shtf-barter-items-to-stockpile/

 

Uiteraard zal naar het ene product (bijv. batterijen) meer vraag zijn dan naar het andere (bijv. tandenborstel).

Maar dat betekent voor mij nog niet dat je die andere producten niet kunt preppen, naast de meest gevraagde.

 

Dan ben ik straks maar de enige die tandenborstels+tandpasta op voorraad heeft... zullen veel mensen toch blij mee zijn vermoed ik. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Uiteraard zal naar het ene product (bijv. batterijen) meer vraag zijn dan naar het andere (bijv. tandenborstel).

Maar dat betekent voor mij nog niet dat je die andere producten niet kunt preppen, naast de meest gevraagde.

 

Dan ben ik straks maar de enige die tandenborstels+tandpasta op voorraad heeft... zullen veel mensen toch blij mee zijn vermoed ik. ;)

 

Even voor de duidelijkheid: Je prept alles.

Dit draadjes is voor ruilmiddelen, waar straks extra behoefte aan is, bij SHTF.

Dus daar sla je meer van in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik bedenk me ineens dat mijn kennis van menselijk lichaam ( sportmasseur en lactatie ) misschien ook als ruilmiddel gebruikt kan worden.

 

Waarom niet? Ligt aan de vraag, natuurlijk.

Begin maar bij @CrossbowClan. :p

 

Ik neem aan dat je lactatie-deskundige bedoelt, of wordt je melk-leverancier? (dat zal wel wat kosten dan... :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot ik mag mezelf geen lactatie deskundige noemen gezien ik geen officiële cursus heb gevolgd.

Maar als het moet zou ik in geval van nood ook makkelijk weer zelf melk kunnen gaan produceren ( moeder melk als ruilmiddel ;-) )

 

O?

Hoe werkt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot gewoon een kwestie van beginnen met kolven na een paar dagen zou ik mijn productie weer voldoende moeten hebben opgekrikt ( ja na 3 jaar sinds mijn dochter bij me dronk is het bij mij nog steeds sluimerend actief )

 

Aha, dus toch... :)

Blijft dat altijd werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Snap ik maar er zijn vele gevallen van bekend inclusief een stam in brazilie waar ze het zelfs de taak van de man vinden

 

Goed om te weten, voor noodgevallen.

 

(De liefhebbers gaan nu B.H.'s met klepjes preppen :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot @CrosssbowClan

Meer dan je nodig hebt voor eigen gebruik.

 

In een shtf situatie waarbij er nagenoeg niets meer voorhanden is en dan meer hebben dan voor eigen gebruik . dat klinkt mij onlogisch in de oren ;)

Als je nu zegt ik prep wat spul wat ikzelf niet zal gebruiken , maar waarvan ik weet dat in tijden van schaarste het enorm gewild product zal zijn en je het dan dus

zou kunnen gebruiken als ruilmiddel dan zeg ik oké , (zo'n handborstkolfsetje of zo . Sorry mannen kon het niet laten ) maar ik denk niet dat je ergens een teveel zult gaan hebben ;)

Mijn moeder had ww2 meegemaakt en die had altijd beddegoed als lakens , kussenslopen ed , handdoeken op voorraad (nieuw in de verpakking in de kast )

ze zij dat je het voor van alles kon gebruiken en er niet aan te komen was in oorlogstijd .

Verder lijken mij lucifers en kaarsen ed ook goede ruilhandel omdat je die per stuk /bosje kunt ruilen , en azijn .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot

Is geen probleem , ik denk dat het eraan ligt hoe je het bekijkt , natuurlijk kun je van je eigen voorraad iets nemen en ruilen voor iets waar je om verlegen zit

dit is inderdaad ruilhandel , maar ook wat @Lindaja zei kennis kan een heel goede ruilhandel zijn , (ik maak dat of dat voor jou en jij hebt dat of dat voor mij )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...