Ga naar inhoud
GENEGEERD

StruikBLIKKEN... zijn die er nog?


Anvil

Aanbevolen berichten

Gast OBL-Rien
37 minuten geleden, martin zei:

Nasi uit blik is echt wel het laatste

 

Lol, ja je eet het niet voor je plezier ;-)

Maar bekijk het eens zo: wanneer het 5 jaar houdbaar is (THT datum) en ik heb een roulatie systeem, en ik ben bereid om 1 keer per maand zo'n blik open te trekken, dan kan ik 5 x 12 = 60 van die blikken op voorraad houden. 1 Blik is voldoende calorieen voor 1 dag, dus dat is 60 dagen voedsel voor 1 persoon wanneer de supermarkten leeg zijn.

Maar ik moet wel elke maand een "offer" brengen...

Overigens kun je de smaakt vrij simpel verbeteren met wat kruiden en iets extra's er door, maar een "kleffe troep" blijft het.

 

PS: en natuurlijk is dat niet het enigste... want van alleen blik-nasi kun je imo geen 60 dagen leven. Er zijn verhalen van mensen in noodsituaties die het vertikken om goedje X nog te eten na een paar weken, ongeacht de honger. (wanneer men alleen maar X heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ha wat leuk een weer een lid er bij en dat nog wel een Nederlander die in de VS woont.

Hoe is het leven daar????

Hoe ben je er gekomen.

Hoe lang woon je er al???

Heb je er zelf een bedrijf of ben je werknemer.

In welke omgeving/plaats wonen jullie.

Als je veel gaat vertellen kan het dan ook met foto's er bij.

Haha wat mooi.

Zijn de mensen daar niet zo leuk en gezellig al wij.😃😉

 

Hartelijk welkom @Van Der Aerden John

Hoe ben je bij ons terecht gekomen.

Ben je ook een prepper,,, ha misschien een in knop, die zich nog mooi kan ontplooien.

Misschien kan je veel meer over jullie vertellen, dat kan in de topic: https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/

Ik ben heel benieuwd, als je dingen over Nederland wilt weten ken je dat ook vragen.

 

@martinweet heel veel van lekker eten, ik denk wel dat hij onze topper is.

 

Vroeger kon je in Leeuwarden bij Tomas blik fabriek ook je voedsel brengen en dat werd dat voor je in geblikt, zo had je ook aan het lekkerste eten kunnen komen.

Sommige Slagers deden dat ook wel, maar nu spreek in over jaren geleden hoe het nu is weet ik niet.

Maar zoals @martin al schreef maak het zelf, met wat zaden kan je ook groenten zelf verbouwen, en dan een Nederlands restaurant beginnen,

en dan ben je zelf de grootste klant.🤣

Nee zonder gein zelf verbouwen dat is mooi als het klimaat en de grond dat toelaat, het past ook wel bij het prepper idee.

Nog een voedsel droger er bij dan kan je ook nog je eigen voedsel opslaan.

Dan heb je in voorraad stamppot.

Zuurkool.

Boerenkool.

Andijvie.

Stamppot Spinazie.

Hutspot.

Appeltjes.

Tuinbonen.

Bruin bonen.

En een overheerlijk gekruide karbonaadje of speklapjes past overal wel bij.

Smullen maar.

 

Haha nu heeft de beste man het niet meer.🤣

 

Met een hartelijke groet,

@JJ&A

Uit het noorden van Nederland stad Groningen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Van Der Aerden John zei:

wil ik wel NL gerechten thuis eten en dat kan niet meer

Hoi John,

Ik snap , hoor , dat je met mijn advies niet veel verder komt!

Maar als je thuis in Amerika boerenkool wilt eten : als je over een tuin of balkon beschikt kun je boerenkool ook zelf telen.

En aardappelen , wortel en ui zal bij jou in de supermarkt ook gewoon te koop zijn, zuurkool wellicht ook, boerenkool misschien niet.

Van een zakje zaad kun je veel boerenkool telen , hoor ! Zaad  kun je wellicht door NL familie of zo op laten sturen,of bestellen via prepshop hier

en  gebruik frankfurters oid uit blik ipv rookworst.

O en ik begrijp heel goed wat je aan deze oerhollandse kostjes mist , hoor ! Veuls te lekker !

groet,mevr.Grijpstra

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Hoi John,

Ik snap , hoor , dat je met mijn advies niet veel verder komt!

Maar als je thuis in Amerika boerenkool wilt eten : als je over een tuin of balkon beschikt kun je boerenkool ook zelf telen.

En aardappelen , wortel en ui zal bij jou in de supermarkt ook gewoon te koop zijn, zuurkool wellicht ook, boerenkool misschien niet.

Van een zakje zaad kun je veel boerenkool telen , hoor ! Zaad  kun je wellicht door NL familie of zo op laten sturen,of bestellen via prepshop hier

en  gebruik frankfurters oid uit blik ipv rookworst.

O en ik begrijp heel goed wat je aan deze oerhollandse kostjes mist , hoor ! Veuls te lekker !

groet,mevr.Grijpstra

Dan moet je wel lekkere aardappelen kopen of planten dat is wel bepalen hoe lekker een gerecht word.

Als je zelf gaat verbouwen moet je wel de grond goed met goede compost en oude mest verbeteren dan komt de smaak en kracht van de groenten behoorlijk ten goede.

Ja @mevr.Grijpstrawe weten wel wat lekker eten is.

Het zou mooi zijn als zaden naar de VS gestuurd mag worden, naar Australië gaat dat niet zo makkelijk is zelf geloof ik strafbaar.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, JJ&A zei:

Het zou mooi zijn als zaden naar de VS gestuurd mag worden

Hoi @JJ&A,

 

Hier zou je best weleens gelijk in kunnen hebben. Heb er even op gezocht:

 

Voorwaarden betreffende Verenigde Staten :

https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/pakket-buitenland/verzendvoorwaarden/

 " Let op: geschenkzendingen met voedingswaren die je als consument naar consument stuurt hoef je niet aan te melden."

Over specifiek zaden staat niets vermeld. Zou natuurlijk als voedingswaar gezien kunnen worden.

 

Voor Australië is  o.a. verboden : " "stro en ander plantaardig of dierlijk opvulmateriaal "

 

Goed dat je er op attendeert !

groet,m.G

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Eten en drinken op voorraad, tja... je mag er van uit gaan dat niets zo goed is en smaakt dan vers.

Maar in noodgevallen is het al snel zo dat honger de rauwste bonen zoet maakt en blikvoer prima eetbaar. 🖕

Persoonlijk vind ik de bami in blik beter weg te kanen dan de nasi, al maakt de voedingswaard niet veel verschil.

Maar een beetje taugé, sateetje en een gebakken eitje (of twee) erbij doet echt wonderen. 😋

Als je dan ook nog wat sambal en ketjap hebt geprept.... mmmm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de bami blikken op vakantie en ze zijn wel te doen. Heb er in de kast ook wat staan en bij de Aldi is nu een aanbieding (ken het merk niet maar wou het wel proberen). Ik doe er ook wat sate bij en een eitje, best wel lekker simpel en doe alles in 1 koekenpan. 

 

Bami opbakken, opschuiven en ei ernaast, vervolgens ei op de bami en koekenpan schuin en de sate aanmaken. Ik eet het ook uit de pan omdat ik te lui ben om af te wassen 😁

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...