Ga naar inhoud
GENEGEERD

Utopia TV serie, preppers zonder de naam


SHTF

Aanbevolen berichten

Wat ik nu gezien heb van Utopia gaat het helemaal voorbij aan de essentie. Wedden dat het straks meer gtst is dan daadwerkelijk iets presteren door mensen die op elkaar aangewezen zijn. Het programma begint al niet eens zoals afgesproken. Baal er zo van. Ik wil weleens een programma zien waar mensen echt iets presteren ipv een soap zonder goed betaalde, slecht acterende lui.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja daar sluit ik me helemaal bij aan. Zelfde als expeditie Robinson. Wat schijnbaar alleen maar leuk is met bn'ers en complot theorieën. Zo is het spel niet bedacht. Jammer dat ook daar van het echte overleven nagenoeg niks is over gebleven.

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zoals anderen zeggen is dit niet echt zelfredzaamheid als je al met zoveel begin.

.

 

Ben het hier ook mee eens. Echt afzien is het totaal niet, ze hebben op dit moment van alles in overvloed omdat ze allemaal een grote kist mochten vullen vanuit huis. Nu ze rondleidingen gaan geven (a 10e) voor 40 man per keer komt er waarschijnlijk veel in het laadje en kunnen ze hier vanuit verder bouwen.

 

Het gaat er nog behoorlijk gemoedelijk aan toe en ben benieuwd hoe lang dat stand gaat houden als er mindere tijden komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk kijk, er valt nog best wat van te leren van die survivors op tv.

Hoe vaak komen er niet leerling-journalistjes en fotografen vragen om foto's en interviews?

Met een rondleiding langs het waterfilter en de voorraadkast en een paar fotootjes van de BOB en BOL kunnen we geld verdienen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het hier ook mee eens. Echt afzien is het totaal niet, ze hebben op dit moment van alles in overvloed omdat ze allemaal een grote kist mochten vullen vanuit huis. Nu ze rondleidingen gaan geven (a 10e) voor 40 man per keer komt er waarschijnlijk veel in het laadje en kunnen ze hier vanuit verder bouwen.

 

Het gaat er nog behoorlijk gemoedelijk aan toe en ben benieuwd hoe lang dat stand gaat houden als er mindere tijden komen.

 

hoe groot is die kist? ben benieuwd wat ze daarin gooien haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 4 in Utopia, ik heb nu een aantal uur gekeken de afgelopen dagen en moet zeggen dat ik het steeds meer ga waarderen. Er komt redelijke structuur in en al een aantal hele mooie gesprekken opgevangen. Daarnaast zijn ze druk bezig om de Utopia community op te bouwen en zie je verschillende manieren hoe ze dit doen. Het opbouwen van een ideale samenleving gaat niet over rozen kan ik je al zeggen :-) Lijkt soms net dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, ik ben nog steeds sceptisch en volgens mij wordt dit Big Brother in het kwadraat. Deze mensen hebben eigenlijk alle middelen al om er iets van te maken. Echt honger of dorst zullen ze nooit krijgen, want er zijn nu eenmaal regels. Kleding hebben ze allemaal al net als een hoop andere zaken.

 

Ik zou liever een groep zien die wordt gedumpt midden in de natuur, met één of twee weken voeding en dan opbouwen vanaf nul. Nee niet expeditie Robinson waar ze spelletjes moeten doen en stemmen om erin te mogen blijven, gewoon vanaf 0 iets proberen op te bouwen en zien te overleven.

 

Maar ik ben nieuwsgierig genoeg om een keertje te kijken als het op TV is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik heb mijn twijfels, niveau van de kandidaten vind ik niet heel erg hoog.. tussentijdse score: getrouwde man vreemdgegaan met andere kandidate, 10.000 euro buffer word gebruikt om eten te bestellen, zuipen blijkt erg belangrijk te zijn binnen het kamp, ruzie tussen twee kandidaten waar vervolgens een kandidate word uitgescholden voor kankerwijf.. ik hoop dat het programma naar een iets hoger niveau word getild maar vraag me af of dat mogelijk is met deze mensen in combinatie met john de mol/SBS6 platform.

 

App werkt voor geen meter incompatable voor veel tablet en telefoons.

Streaming loopt vast of word zelfs gestaakt op sommige momenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

App werkt voor geen meter incompatable voor veel tablet en telefoons.

Streaming loopt vast of word zelfs gestaakt op sommige momenten.

 

Als je het gratis pasport (eerst maand gratis) aanmaakt werkt het als een tierelier is mijn ervaring en ook veel extra streams. Alles valt natuurlijk met de kijkcijfers dus moeten er zaken gebeuren die de massa aanspreekt. Ik zat gisteren live mee te kijken bij de ruzie tussen Hakim & Vanessa en irriteerde mij er mateloos aan hoe die met haar omging. Moet zeggen dat hij wel daarna het goed oppakte met Vanessa. Zijn net mensen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ik heb mijn twijfels, niveau van de kandidaten vind ik niet heel erg hoog.. tussentijdse score: getrouwde man vreemdgegaan met andere kandidate, 10.000 euro buffer word gebruikt om eten te bestellen, zuipen blijkt erg belangrijk te zijn binnen het kamp, ruzie tussen twee kandidaten waar vervolgens een kandidate word uitgescholden voor kankerwijf.. ik hoop dat het programma naar een iets hoger niveau word getild maar vraag me af of dat mogelijk is met deze mensen in combinatie met john de mol/SBS6 platform.

 

App werkt voor geen meter incompatable voor veel tablet en telefoons.

Streaming loopt vast of word zelfs gestaakt op sommige momenten.

 

mag je ook geschenken sturen? ik vermoed dat als we een pallet knuppels sturen het beter word dan MMA vechten

Link naar reactie
Delen op andere sites

... tussentijdse score: getrouwde man vreemdgegaan met andere kandidate, 10.000 euro buffer word gebruikt om eten te bestellen, zuipen blijkt erg belangrijk te zijn binnen het kamp, ruzie tussen twee kandidaten waar vervolgens een kandidate word uitgescholden voor kankerwijf...

 

Ik kan niet wachten tot Terror Jaap weer mee gaat doen !! (Not!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond om 19:30 is het zover op SBS6 en begint de eerste tv uitzending van Utopia.

 

Kreeg net deze nieuwsbrief van ze:

 

Het is zover. Je hebt zojuist je paspoort aangevraagd dat je toegang geeft tot een nieuw avontuur. Welkom in Utopia! Vanaf nu heb jij als Utopiaan 24/7 toegang tot alle livestreams, exclusieve clips en videoˈs, live chatrooms en de laatste updates uit Utopia.

 

Bij een paspoort hoort natuurlijk stemrecht. Samen met jou bouwen de inwoners aan een nieuwe, ideale samenleving en daarbij is de mening van alle andere Utopianen van groot belang. Daarom kun jij tijdens iedere eliminatieronde mede bepalen wie er een tijdelijk visum krijgt om de andere inwoners ervan te overtuigen dat hij of zij de enige juiste nieuwe inwoner is die hen kan helpen Utopia te vervolmaken.

 

Maar dat is nog niet alles. Verzamel zoveel mogelijk stempels in je paspoort en werk jezelf op tot de Elite door mee te doen met alle uitdagingen, polls en acties in de exclusieve paspoort omgeving die alleen toegankelijk is voor Utopianen! De unieke Elite positie geeft je recht op nog meer extraˈs en biedt jou de kans om je stem tijdens de eliminatierondes nog eens extra te laten gelden: jij bepaalt, samen met de andere leden van de Elite wie volgens jullie Utopia moet verlaten.

 

Log in op sbs6.nl/utopia om ieder uur van de dag op de hoogte te blijven en geen moment te missen van alles dat gebeurt binnen de grenzen van Utopia! Jouw hulp is nodig om Utopia te laten slagen en de inwoners een stap verder te helpen naar de ideale samenleving.

Groeten uit Utopia!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet wachten tot Terror Jaap weer mee gaat doen !! (Not!!)

 

Terror Jaap was het enige grappige aan de gouden kooi, voor de rest was het nogal slaapverwekkend.

 

Mag hopen dat ze in dit programma ook een mol/troll embeded hebben die het vurtje van tijd tot tijd opstookt.

Harmonie is best leuk in de realiteit maar niet om dagelijks naar te kijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puur op basis van wat ik er over heb gelezen op diverse plekken, krijgt dit programma geen seconde van mijn kostbare tijd. Sowieso wil ik minder tijd voor de kijkbuis doorbrengen dit nieuwe jaar, dus dat komt mooi uit. Maar het feit dat de 53-jarige getrouwde aannemer Paul het nodig vond om te zoenen met een andere deelnemer is voor mij voldoende indicatie van de richting waar deze show naartoe gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle kritiek op het programma, de aanpak, de zender, de kandidaten en de commercie vind ik 100% terecht! Maar toch ;)

 

Ttsja Hoezo overleven? Er staat al van alles klaar.

 

Stel je voor dat nu de SHTF. Dan staat toch ook al van alles klaar? Het concept 'overleven' kent tig facetten en hoeft niet per definitie als een naakte Adam+Eva in de vrije natuur plaats te vinden.

 

Oh jee, 't werkt met wegstemmen van deelnemers? Dat is ronduit jammer, een optie die je namelijk niet hebt als het er echt om gaat.

Dan zul je echt moeten roeien met de riemen (aanwezigen) die je hebt.

 

Is dat zo? Het is op het forum meermalen ter sprake gekomen wat je aan zou moeten met een 'rotte appel' in je kleine post-SHTF community. Wegsturen? Afmaken? En wat als het de 'onmisbare' kampdokter is, die een keer een brood teveel gejat heeft?

 

Een afspiegeling van de gewone samenleving zou veel beter scoren.

 

Ben [a] benieuwd waarin deze groep verschilt van een afspiegeling van de gewone samenleving en zou het waarschijnlijk nóg saaier zijn ;)

 

Hmm ik heb mijn twijfels, niveau van de kandidaten vind ik niet heel erg hoog.. tussentijdse score: getrouwde man vreemdgegaan met andere kandidate, 10.000 euro buffer word gebruikt om eten te bestellen, zuipen blijkt erg belangrijk te zijn binnen het kamp, ruzie tussen twee kandidaten waar vervolgens een kandidate word uitgescholden voor kankerwijf..

 

Klinkt (helaas) toch redelijk alledaags allemaal ;) Wat had je liever qua nivo gezien?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle kritiek op het programma, de aanpak, de zender, de kandidaten en de commercie vind ik 100% terecht! Maar toch ;)

 

Is dat zo? Het is op het forum meermalen ter sprake gekomen wat je aan zou moeten met een 'rotte appel' in je kleine post-SHTF community. Wegsturen? Afmaken? En wat als het de 'onmisbare' kampdokter is, die een keer een brood teveel gejat heeft?

 

Het is een groot verschil tussen iemand wegstemmen of verbannen of zelfs afmaken. 'k Mag hopen dat de criteria in het laatste geval toch anders zullen zijn. :rolleyes:

 

'k Weet nog niet op welke basis dit gebeurt. Hopelijk niet op de expeditie Robinson manier, waarbij het spel belangrijker is dan eventuele skills of bijdragen aan de groep.

 

'k Heb gelukkig geen enkele voorkennis behalve van wat ik hier lees en ga vanaaf zeker kijken. Ben erg benieuwd. :)

Heb geen problemen met het feit dat ze een hoop spullen hebben of wat ik lees over 10.000 euro om uit te geven.

Wij zouden met zo'n groep waarschijnlijk nog meer waarde aan preps meeslepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...